Onlangs een Versace ketting besteld bij Zalando, maar bij ontvangst leek de echtheidsverklaring te ontbreken. Aangezien Zalando producten van dit merk verkoopt zou deze er altijd bij moeten zitten. Dit werd mij telefonisch ook bevestigd. Enkele dagen later was de ketting stukken goedkoper. Dit en vooral het feit dat de echtheidsverklaring ontbrak deed mij besluiten de ketting te willen retourneren en opnieuw te bestellen. Toen ik het 2e pakketje ontving en het sieradendoosje openmaakte ontbrak tot mijn schrik de ketting in de verpakking en ook hier ontbrak de echtheidsverklaring. De klantenservice vertelde mij dat ik me geen zorgen hoefde te maken over de verdwenen ketting aangezien ik gewoon een nette bestelgeschiedenis heb en alles altijd vooraf betaal met iDEAL, dit zou netjes opgepakt gaan worden. In goed vertrouwen heb ik met mijn domme kop de ketting nog tot 2x opnieuw moeten bestellen (en betaald!). Ook hier ging het beide keren fout. De echtheidsverklaring ontbrak bij 1 ketting en de kettingen zaten onbeschermd in de verpakking, wat heeft geleid tot krassen. Helaas, keer op keer dus problemen en het lijkt erop dat kortingsacties gewoonweg retouren betreffen die niet meer verkocht kunnen worden voor het volle bedrag.
Ze hebben een zogenaamd "onderzoek" opgestart maar konden niks voor me betekenen natuurlijk. Vraag je dan naar meer informatie dan kan niemand je dat geven en de klantenservice is al helemaal incompetent en geeft alleen standaard antwoorden en mailtjes. Doorverbinden of je laten terugbellen kan echt niet. Zelf maar op onderzoek uit dus, ondanks dat het Juridisch Loket aangeeft dat de bewijslast bij Zalando ligt.
Ik heb de gewichten van 2 exact dezelfde pakketten uit deze situatie aan hen doorgestuurd (gegevens via PostNL). Het ene pakket weegt 0,3kg (geen ketting en echtheidsverklaring) en het andere pakket weegt 0,32kg (wel ketting en echtheidsverklaring, maar ketting beschadigd). Het gewicht van de ketting plus het echtheidscertificaat is bij elkaar +/- 0,024 kilo, wat exact hetzelfde is als het verschil tussen de 2 pakketten. Dit verklaart in mijn ogen dat er al iets aan de hand was toen het pakket bij PostNL in ontvangst werd genomen en ik dus ook nog helemaal niets met het pakketje van doen had. Ondanks dit bewijs weigert Zalando ook maar iets te doen of mee te denken in oplossingen i.p.v. het oplichten van een jarenlange trouwe en betalende klant.
Soortgelijke situaties heb ik schrikbarend veel gelezen online. Ik heb sinds het begin dat ik klant ben bij Zalando altijd met iDEAL betaald en nog nooit een probleem gehad met deze partij. Nu gaat er 1 keer iets fout en weigeren ze aan alle kanten het op te lossen, dit terwijl ik het nog steeds wel met hen zou willen oplossen. Het vertrouwen is totaal weg en de angst om producten te gaan retourneren (na alle verhalen online gelezen te hebben en de huidige situatie) zit er nu al helemaal goed in. Ik wil gewoon mijn geld terug van het niet geleverde product of een compleet en onbeschadigd product... Hoe kan je in hemelsnaam zo met je klanten omgaan?! Echt geen woorden voor... om je kapot te schamen en ik voel me flink bedonderd. Helaas zitten velen in een soortgelijke situatie zo te lezen.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
A.C. Boeye
|
zeer slechte ervaring met teruggestuurde en niet ontvangen artikelen, ze moeten een scan/kopie van je ID of paspoort met alle gegevens maar dit ben je alleen verplicht naar overheidsinstanties.
zaak loopt al vanaf 22-11-2021 en is nu 19-01-2022 en is nog niet opgelost.
ben er helemaal klaar mee.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
M. Atsma
|
Ik heb drie jassen besteld bij jullie. Twee "The North Face
SANGRO JACKET - Outdoorjas" in maat S en M. Deze twee jassen heb ik ontvangen in mijn pakketje. Ook heb ik de "The North Face
GOSEI PUFFER - Jas" in maat S besteld, dit product heb ik niet ontvangen. In plaats van dit product heb ik een Bershka Puffer Jacket ontvangen. U kunt zich voorstellen dat dit geen leuke verrassing is. Ik heb uiteraard contact opgenomen met de klantenservice, ik hoop dat u deze gesprekken terug kunt vinden onder mijn telefoonnummer, zo niet, hier een korte samenvatting. Ik heb in totaal 4 keer gebeld, de eerste keer werd aangegeven dat ik in de retourreden aan moest geven dat ik een verkeerd product heb ontvangen. Ik had al een retourreden aangegeven en kon deze niet meer aanpassen. Ik heb toen teruggebeld en persoon die me probeerde te helpen viel weg na aan hebben gegeven iets na te vragen, ik heb vijf minuten gewacht maar hoorde niets meer, ook geen wachtmuziek, dus heb toen opgehangen en opnieuw gebeld. Daarna was er nog een technische moeilijkheid, daarna kreeg ik eindelijk iemand te spreken die mij een antwoord kon geven. Haar naam is Rahsan Dogan. Zij heeft mijn verhaal gehoord en gaf aan niks voor mij te kunnen betekenen, aangezien de huidige verkoopprijs voor de niet geleverde jas, € 107,95 is en ik de jas voor €77,95 heb gekocht in de uitverkoop. Ze kon me geen echte reden geven waarom de jas die ik heb besteld niet kon leveren, bleef praten over dat ze me het 'prijsverschil' niet kon geven en kon alleen de standaard riedel met "ik begrijp uw frustratie" aan me geven. Nu snap ik dat zij er niets aan kan doen, maar ze onderbrak het gesprek twee keer om aan haar manager/leidinggevende te vragen of ze iets voor me kon doen en kwam ook twee keer terug met hetzelfde antwoord. Mijn klacht gaat dan ook zeker niet over Rahsan Dogan maar meer over het beleid van jullie klantenservice. Ik vind het bizar dat ik een verkeerd product heb ontvangen door een fout bij jullie en niet verder geholpen kan worden omdat jullie dan verlies maken op het product. Ik al klant bij jullie sinds april 2018, maar dit heeft mijn mening enorm verandert. Ik ben overigens erg te spreken over ASOS, waar ik nooit problemen heb gehad met de klantenservice. Als ik jullie een tip mag geven, neem een voorbeeld aan Gymshark hun klantenservice. Ik moet met spijt zeggen dat jullie een klant zijn verloren.
Overige info:
Gesprekken waren maandag 20 december 2021
15:38 14 minuten
15:37 59 seconden
15:29 7 minuten
15:22 5 minuten
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
Libanon
|
Zalando is zeker wel te vertrouwen! . Zoveel negatieve reacties lees ik .
Als iets niet goed gaat zetten mensen dat meteen openbaar neer .
Gaat er wel iets goeds en je bent posetief dat word bijna nooit geschreven.
Ik ben zeer uiterst tevreden over ZALANDO! .
Ik word wel netjes te woord gestaan. De pakketten worden super snel Verzonden. Geen verzendkosten en ook geen kosten voor retour verzendingen. Dat maak je bij geen 1 online winkel mee . Die maken daar misbruik van en ZALANDO niet . Pluspunt toch .
Dikke 10 voor ZALANDO!
Ik ben een zeer tevreden klant .
10
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
SY
|
I am very unsatisfied about the security of Zalando's online ordering service. I just found out that someone used my name and address for an online purchase last year Nov as I got a letter from Yards on behalf of Zalando to pay the bill.
I think it's Zalando's responsibility to check all the information thoroughly, I do not understand why someone can just use my address and my name to make a purchase without paying. Now I have to spend a lot of time and energy to report this to the police and to their staff, and I do not feel good at all.
The police asks me to ask Zalando for further information for my report to the police, but Zalando said I could not ask for any further information about the orders due to privacy. I would have an appointment with the police next week. I hope they would understand that I know nothing more than that.
It is not my fault at all. I am not sure if Zalando can make sure this kind of things will not happen anymore.
In general I feel really bad about this experience.
370 Reviews Plaats review
Jean-Paul
|Onlangs een Versace ketting besteld bij Zalando, maar bij ontvangst leek de echtheidsverklaring te ontbreken. Aangezien Zalando producten van dit merk verkoopt zou deze er altijd bij moeten zitten. Dit werd mij telefonisch ook bevestigd. Enkele dagen later was de ketting stukken goedkoper. Dit en vooral het feit dat de echtheidsverklaring ontbrak deed mij besluiten de ketting te willen retourneren en opnieuw te bestellen. Toen ik het 2e pakketje ontving en het sieradendoosje openmaakte ontbrak tot mijn schrik de ketting in de verpakking en ook hier ontbrak de echtheidsverklaring. De klantenservice vertelde mij dat ik me geen zorgen hoefde te maken over de verdwenen ketting aangezien ik gewoon een nette bestelgeschiedenis heb en alles altijd vooraf betaal met iDEAL, dit zou netjes opgepakt gaan worden. In goed vertrouwen heb ik met mijn domme kop de ketting nog tot 2x opnieuw moeten bestellen (en betaald!). Ook hier ging het beide keren fout. De echtheidsverklaring ontbrak bij 1 ketting en de kettingen zaten onbeschermd in de verpakking, wat heeft geleid tot krassen. Helaas, keer op keer dus problemen en het lijkt erop dat kortingsacties gewoonweg retouren betreffen die niet meer verkocht kunnen worden voor het volle bedrag.
Ze hebben een zogenaamd "onderzoek" opgestart maar konden niks voor me betekenen natuurlijk. Vraag je dan naar meer informatie dan kan niemand je dat geven en de klantenservice is al helemaal incompetent en geeft alleen standaard antwoorden en mailtjes. Doorverbinden of je laten terugbellen kan echt niet. Zelf maar op onderzoek uit dus, ondanks dat het Juridisch Loket aangeeft dat de bewijslast bij Zalando ligt.
Ik heb de gewichten van 2 exact dezelfde pakketten uit deze situatie aan hen doorgestuurd (gegevens via PostNL). Het ene pakket weegt 0,3kg (geen ketting en echtheidsverklaring) en het andere pakket weegt 0,32kg (wel ketting en echtheidsverklaring, maar ketting beschadigd). Het gewicht van de ketting plus het echtheidscertificaat is bij elkaar +/- 0,024 kilo, wat exact hetzelfde is als het verschil tussen de 2 pakketten. Dit verklaart in mijn ogen dat er al iets aan de hand was toen het pakket bij PostNL in ontvangst werd genomen en ik dus ook nog helemaal niets met het pakketje van doen had. Ondanks dit bewijs weigert Zalando ook maar iets te doen of mee te denken in oplossingen i.p.v. het oplichten van een jarenlange trouwe en betalende klant.
Soortgelijke situaties heb ik schrikbarend veel gelezen online. Ik heb sinds het begin dat ik klant ben bij Zalando altijd met iDEAL betaald en nog nooit een probleem gehad met deze partij. Nu gaat er 1 keer iets fout en weigeren ze aan alle kanten het op te lossen, dit terwijl ik het nog steeds wel met hen zou willen oplossen. Het vertrouwen is totaal weg en de angst om producten te gaan retourneren (na alle verhalen online gelezen te hebben en de huidige situatie) zit er nu al helemaal goed in. Ik wil gewoon mijn geld terug van het niet geleverde product of een compleet en onbeschadigd product... Hoe kan je in hemelsnaam zo met je klanten omgaan?! Echt geen woorden voor... om je kapot te schamen en ik voel me flink bedonderd. Helaas zitten velen in een soortgelijke situatie zo te lezen.
A.C. Boeye
|zeer slechte ervaring met teruggestuurde en niet ontvangen artikelen, ze moeten een scan/kopie van je ID of paspoort met alle gegevens maar dit ben je alleen verplicht naar overheidsinstanties.
zaak loopt al vanaf 22-11-2021 en is nu 19-01-2022 en is nog niet opgelost.
ben er helemaal klaar mee.
M. Atsma
|Ik heb drie jassen besteld bij jullie. Twee "The North Face
SANGRO JACKET - Outdoorjas" in maat S en M. Deze twee jassen heb ik ontvangen in mijn pakketje. Ook heb ik de "The North Face
GOSEI PUFFER - Jas" in maat S besteld, dit product heb ik niet ontvangen. In plaats van dit product heb ik een Bershka Puffer Jacket ontvangen. U kunt zich voorstellen dat dit geen leuke verrassing is. Ik heb uiteraard contact opgenomen met de klantenservice, ik hoop dat u deze gesprekken terug kunt vinden onder mijn telefoonnummer, zo niet, hier een korte samenvatting. Ik heb in totaal 4 keer gebeld, de eerste keer werd aangegeven dat ik in de retourreden aan moest geven dat ik een verkeerd product heb ontvangen. Ik had al een retourreden aangegeven en kon deze niet meer aanpassen. Ik heb toen teruggebeld en persoon die me probeerde te helpen viel weg na aan hebben gegeven iets na te vragen, ik heb vijf minuten gewacht maar hoorde niets meer, ook geen wachtmuziek, dus heb toen opgehangen en opnieuw gebeld. Daarna was er nog een technische moeilijkheid, daarna kreeg ik eindelijk iemand te spreken die mij een antwoord kon geven. Haar naam is Rahsan Dogan. Zij heeft mijn verhaal gehoord en gaf aan niks voor mij te kunnen betekenen, aangezien de huidige verkoopprijs voor de niet geleverde jas, € 107,95 is en ik de jas voor €77,95 heb gekocht in de uitverkoop. Ze kon me geen echte reden geven waarom de jas die ik heb besteld niet kon leveren, bleef praten over dat ze me het 'prijsverschil' niet kon geven en kon alleen de standaard riedel met "ik begrijp uw frustratie" aan me geven. Nu snap ik dat zij er niets aan kan doen, maar ze onderbrak het gesprek twee keer om aan haar manager/leidinggevende te vragen of ze iets voor me kon doen en kwam ook twee keer terug met hetzelfde antwoord. Mijn klacht gaat dan ook zeker niet over Rahsan Dogan maar meer over het beleid van jullie klantenservice. Ik vind het bizar dat ik een verkeerd product heb ontvangen door een fout bij jullie en niet verder geholpen kan worden omdat jullie dan verlies maken op het product. Ik al klant bij jullie sinds april 2018, maar dit heeft mijn mening enorm verandert. Ik ben overigens erg te spreken over ASOS, waar ik nooit problemen heb gehad met de klantenservice. Als ik jullie een tip mag geven, neem een voorbeeld aan Gymshark hun klantenservice. Ik moet met spijt zeggen dat jullie een klant zijn verloren.
Overige info:
Gesprekken waren maandag 20 december 2021
15:38 14 minuten
15:37 59 seconden
15:29 7 minuten
15:22 5 minuten
Libanon
|Zalando is zeker wel te vertrouwen! . Zoveel negatieve reacties lees ik .
Als iets niet goed gaat zetten mensen dat meteen openbaar neer .
Gaat er wel iets goeds en je bent posetief dat word bijna nooit geschreven.
Ik ben zeer uiterst tevreden over ZALANDO! .
Ik word wel netjes te woord gestaan. De pakketten worden super snel Verzonden. Geen verzendkosten en ook geen kosten voor retour verzendingen. Dat maak je bij geen 1 online winkel mee . Die maken daar misbruik van en ZALANDO niet . Pluspunt toch .
Dikke 10 voor ZALANDO!
Ik ben een zeer tevreden klant .
SY
|I am very unsatisfied about the security of Zalando's online ordering service. I just found out that someone used my name and address for an online purchase last year Nov as I got a letter from Yards on behalf of Zalando to pay the bill.
I think it's Zalando's responsibility to check all the information thoroughly, I do not understand why someone can just use my address and my name to make a purchase without paying. Now I have to spend a lot of time and energy to report this to the police and to their staff, and I do not feel good at all.
The police asks me to ask Zalando for further information for my report to the police, but Zalando said I could not ask for any further information about the orders due to privacy. I would have an appointment with the police next week. I hope they would understand that I know nothing more than that.
It is not my fault at all. I am not sure if Zalando can make sure this kind of things will not happen anymore.
In general I feel really bad about this experience.