Opiness mogelijkheden voor bedrijven

Opiness biedt bedrijven de volgende mogelijkheden

Gratis functionaliteit

  • Reageren op de reviews via de knop beantwoorden onder de reviews op de website
  • Gebruik Opiness widget met cijfer (te vinden bij de link 'Plaats een widget' onder de adresgegevens)
  • Klanten verwijzen voor reviews naar eigen pagina

Functionaliteit voor bedrijven via de betaalde bedrijfsregistratie

  • Zelf beheren van de pagina (contact gegevens, logo, bedrijfsomschrijving)
  • Conversie mogelijk maken via zelf beheren van de advertentie posities op de pagina (rechts en onderaan)
  • Conversie mogelijk maken via een eigen boodschap op de 3e review positie (goed voor uw eigen SEO ranking)
  • Toplijstje rechterkant op de pagina zelf aan- of uitzetten
  • Publicatie van eigen Facebook nieuws (laatste drie berichten)
  • Professioneel reageren op reviews via de speciale feedback inbox
  • Klanten uitnodigen voor een nieuw cijfer via speciale module (cijferherzieningsverzoek)
  • Automatisch alerts ontvangen van reviews en reacties
  • Gebruik Opiness widget met cijfer + 1 tot 10 reviews voor op de eigen website (zelf in te stellen) welke organische sterren kunnen geven aan je website in Google
  • 4 x per jaar publiceren van reviews via een onderzoeksbureau (geen API partner)  -  Voor het vaker koppelen van de data wordt 70,- EUR per uur in rekening gebracht.

Het account te claimen via de link onder het adres: 'Bent u de eigenaar'

Bekijk onze tarieven

Wil je graag een gecombineerd aanbod met een van onze partners? Neem dan contact met ons op.

Voor de inlog per filiaal of vestigingspagina's worden additionele kosten van 10 euro per vestiging/filiaal berekend per jaar.

Gratis even testen is mogelijk. Facturatie geschiedt altijd pas na overleg. 

 Waarom zijn reviews belangrijk?

Consumenten krijgen dagelijks honderden impulsen van bedrijven en merken. Iedereen schreeuwt om hun aandacht. Hoe weten klanten vandaag de dag nog jouw bedrijf of merk te vinden?

Online reviews zijn inmiddels flink doorgebroken. 70% van de consumenten beschouwt online reviews als een informatiebron die zij vertrouwen. Online reviews staan daarmee zelfs op de tweede plaats als belangrijkste bron van oriëntatie in Nielsen onderzoek die dat regelmatig onderzoekt. 

Online reviews zorgen voor een hogere conversie

Positieve reviews zorgen voor meer klanten. Onafhankelijke reviews op je website geven een hogere conversie. Positieve reviews zorgen voor een sterke online reputatie en geven je hoge cijfers en gele sterren in de zoekresultaten. Positieve reviews zijn geen trucje. Je moet ze wel echt verdienen. Goed luisteren en bijsturen daar waar nodig, zorgen ervoor dat je het steeds beter gaat doen en dat dit ook zichtbaar is. 

Negatieve review? Geen paniek!

En komt er een negatieve review? Raak dan niet in paniek. Een negatieve review is een signaal. Een schreeuw om aandacht. Geef die aandacht. Ga in dialoog. Los het op. Veelal buigt de klant zelfs om naar een ambassadeur. Blijven er ook negatieve beoordelingen staan? Nog steeds geen reden voor paniek. De negatieve noot bevestigt de echtheid van de klantervaringen. Onderzoek geeft zelfs aan dat je 67% meer conversie hebt als er ook negatieve reviews in je lijst staan. Lees hier onze tips. 

Benutten van klantonderzoek of Closed Loop Feedback voor de reviewvraag

Voer je regelmatig klanttevredenheidsonderzoek (KTO) of een closed loop feedback meting (CLF) uit? Dan biedt Opiness je de gelegenheid om dit mooie contactmoment te benutten en het antwoord op de reviewvraag te publiceren op Opiness. Daarmee genereer je als bedrijf een continue stroom van betrouwbare klantreviews die je op Opiness kunt laten zien. Voorwaarde is wel dat er gebruik wordt gemaakt van een extern bureau of onafhankelijke reviewtool. En iedereen dient zich te conformeren aan de spelregels beschreven in het Opiness Convenant

Waarom zijn reviews op internet over u belangrijk?

  • 70% van de consumenten gebruikt onafhankelijke online reviews. Onafhankelijke reviews van andere klanten in de zoekresultaten van Google geven klanten vertrouwen dat zij goed zitten.
  • Potentiële klanten kunnen lezen hoe enthousiast je huidige klanten zijn. Onafhankelijke reviews kunnen daarmee je sales verhogen.
  • Je kunt indien gewenst ook zelf reageren op de reviews en klanten bedanken voor hun positieve review en feedback. Bedanken voor een review verhoogt de klantentrouw.
  • Door publicatie van de reviews heb je automatisch en kosteloos toegang tot een widget met real-time cijfer voor je eigen website. (Deze vind je onder de adresgegevens op de bedrijfspagina)
  • Met de Opiness reviews word je 'gebenchmarkt' in je branche (landelijk of regionaal) en kun je je profileren op een onafhankelijk platform waar klanten zich oriënteren.

Opiness gebruiken in je communicatie

Als je goede reviews krijgt op het onafhankelijke Opiness dan wil je dat natuurlijk laten zien aan je klanten en stakeholders. Klik hier om alle mogelijkheden te bekijken. Wie uitzonderlijk goede service verleent aan klanten en zeer hoge rapportcijfers heeft kan beloond worden met een Opiness Certificaat of een Opiness Award. Lees hier meer over Opiness Certificaten en Awards

 

Opties momenteel om een continue stroom reviews te publiceren via e-mail invitaties aan je klanten:

Hoe het Opiness account registreren?

  • Ga naar je Opiness pagina en klik je op de link "bent u de eigenaar?"
  • Daarmee meld je je automatisch aan voor het abonnement. Je kunt kosteloos een maand testen.
  • Sta je er niet op? Doe dan een verzoek tot toevoeging, klik hier.
  • Wij checken vervolgens of je gerechtigd bent om deze pagina te beheren (om misbruik te voorkomen)
  • Op dat moment of in een later stadium kun je aangeven of je het abonnement behoudt.

Geloof jij ook in transparantie en de kracht van tevreden klanten? Sluit je dan aan op Opiness en gebruik ons onafhankelijke reviewplatform om klanten te laten zien hoe goed je bent.

Voor meer informatie e-mail ons via info(at)opiness.nl

  

Wie is open op Opiness? 
 Bedrijven die hun klantfeedback en onderzoek publiceren op Opiness o.a.:

- o.a. ASN, A.A.SService Apotheek  en Nederlandse energie maatschappij via Tevreden

- Voor klanten van The Feedback Company worden de klantreviews ook op Opiness getoond

- Care autoschade, Zicht adviseursSternrent, Terberg Leasing publiceert haar resultaten via bureau Expoints

- Ami Kappers publiceert haar reviews via Secretview

- Reviews gegeven tijdens de de Leukste kapsalon verkiezing van Vote Company zijn transparant gemaakt op Opiness

- Reviews gegeven via boekingen van BarberBooking zijn te vinden op Opiness

- Binnenkort zal het ook mogelijk zijn voor de klanten van Qualiview om hun reviews op Opiness te publiceren

 

Bedrijven die actief vragen om reviews, luisteren, reageren en communiceren op Opiness zijn o.a.:

- 123inkt, Allekabels.nl, AfvoercheckAllsecurCoolblue, Ditzo,  Holland America Line, Nederlandse Energie Maatschappij, Kaufmann matrassenSimyoStern leaseTenzing TravelUnivéUnitedConsumersZeker en Mobiel, Zakelijke telefonie, Zicht adviseursYoufone

 

Infograpic-Opiness