Het is voor ieder bedrijf vervelend om een negatieve review te ontvangen. Echter ieder bedrijf heeft wel eens een ontevreden klant. Maar een klacht is een kans! Uw klant heeft de moeite genomen zijn onvrede te uiten en staat veelal open voor de dialoog. Als ontevreden klanten goed behandeld worden kunnen ze vaak zelfs uw ambassadeur worden. Wat kunt u doen als er een negatieve review over u is geschreven?

  1. Reageer op de review - Via de knop 'Reageer op deze review' onder de review kunt u uw reactie plaatsen. De bewuste klant krijgt dan een e-mail met uw reactie. U geeft dan aandacht aan deze klant en u kunt dan vragen om contact met u te zoeken voor een oplossing. Uw reactie staat dan ook op Opiness en zo kunnen andere bezoekers van de site zien hoe u reageert op het verhaal van deze klant. Ofwel u kunt uw klantgerichtheid tonen, uw kant van het verhaal vertellen en het probleem oplossen.
  2. Klant is na contact met u tevreden maar review is ongewijzigd - De bewuste klant kan bij ons een verzoek doen tot verwijdering. Mocht de klant daartoe geen actie ondernemen dan kunt u bij ons vragen of u een cijferherzieningsverzoek kunt versturen via onze bedrijven inlog aan deze bewuste klant. De klant kan dan het cijfer aanpassen. Als de klant niet reageert dan blijft het verhaal staan, maar het cijfer gaat op een vraagteken en telt niet meer mee in uw totaal beoordeling.
  3. Klant reageert niet op uw contactverzoek - De bewuste klant laat niets meer horen na uw reactie. Uw reactie is zichtbaar op Opiness. Andere klanten kunnen zien dat u een poging heeft gedaan om contact te zoeken maar dat reactie is uitgebleven. U kunt het zo laten staan. Een slechte review is helemaal niet schadelijk voor u. Integendeel, als consumenten negatieve reviews lezen tussen positieve reviews maakt dit voor hen de ervaringen veelal geloofwaardiger blijkt uit onderzoek (Onderzoek van Revoo) Mocht het u toch dwars zitten dan kunt bij ons vragen of u een cijferherzieningsverzoek kunt versturen via onze bedrijven inlog. Als de klant niet reageert dan blijft het verhaal staan, maar het cijfer gaat op een vraagteken en telt niet meer mee in uw totaal beoordeling.

Is het niet een klant van u? Reviews op Opiness zijn aan regels verbonden en moeten voldoen aan de beoordelingenrichtlijnen. Mocht u vermoeden dat de klant geen klant van u is of kan zijn. Dan kunt u bij ons het geschillenbeleid starten. U stuur ons dan een e-mail met het verzoek te onderzoeken of de klant echt uw klant is. Wij zetten dan de review on hold totdat de klant ons een bewijs van 'klant zijn' heeft kunnen sturen (denk aan een foto van een factuur, klantoverzicht of ander bewijs) Als de klant geen bewijsvoering kan aandragen op ons verzoek dan zal de review permanent worden verwijderd. Lees ook onze algemene voorwaarden en privacybeleid. Heeft u vragen of wilt u een schillenbeleid starten? Dan kunt u ons mailen aan [email protected] Lees ook hoe u meer uw Opiness reviews kunt benutten op de pagina Voor bedrijven