Een contract gesloten voor een nieuwe lease-auto. Mondeling afgesproken dat als de levering later wordt ik een tijdelijke lease-auto zou krijgen totdat auto wel uitgeleverd kan worden. Blijkt dat auto niet uitgeleverd kan worden (hier moest ik zelf achter komen omdat ik vlak voor levering ging bellen, waar en hoe ik de nieuwe lease-auto kon ophalen). Hier kreeg ik te horen dat het in ieder geval twee maanden later zou worden. Mijn oude leasecontract loopt wel af (bij ander leverancier). Hierdoor kom ik zonder auto te zitten. Van Mossel kan niets doen en verwijst naar mijn oude lease maatschappij. Zeer ontevreden hierover, geen service voor de klant.
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Kevin
|
Steenslag valt onder eigen risico.
Slechte communicatie over levertijd
3.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Welten
|
*** Het is bij van mossel een verdienmodel om bij inlevering na je leasecontract toch nog de klant zo veel mogelijk op te lichten door onterechte kosten te berekenen. Bij inlevering zei de inspecteur dat de auto na 6 jaar en 30.000km per jaar er nog top uit ziet. Van mossel brengt echter toch €600 in rekening. Schandalig! Ik ga mijn rechtsbijstandverzekering er op zetten. ***
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Rosanne
|
Ik leasete sinds enkele maanden via Van Mossel een auto toen ik aangereden werd.
Ik belde een telefoonnummer volgens een boekje van Van Mossel dat gebeld moest worden buiten kantooruren na een aanrijding. Schadeformulieren werden ingevuld en de ANWB kwam om mijn auto naar een schadeherstelbedrijf te vervoeren. Omdat niet te verwachten was dat de auto binnen 72 uur gemaakt zou zijn, had ik volgens de ANWB direct recht op vervangend vervoer en ik kon die dan ook gelijk even ophalen.
We telefoneerden met Van Mossel over de schade. (Of ik de auto even naar een schadeherstelbedrijf wilde brengen???)
De dames die we aan de telefoon kregen van Van Mossel waren zeer onvriendelijk.
De facturen stroomden binnen. ‘Heeft de ANWB vervangend vervoer aangeboden? Jammer dan, die weten dat niet.’ (Ik had toch de aanwijzingen van Van Mossel gevolgd en dat nummer gebeld?) Doet Van Mossel niets voor mensen die in een dergelijke situatie zijn beland?
Op 22 december (het was inmiddels bekend dat de auto Total loss was) kregen we via de mail bericht van Van Mossel dat het contract per schadedatum (7 december) was beëindigd en dat zou betekenen dat de huurkosten van de huurauto vanaf die datum doorberekend zouden worden (€ 50,- ex. BTW per dag, hoorden we desgevraagd!). Doordat ik contact opgenomen had met het Keurmerk Private Lease omdat ontbinding van het contract met terugwerkende kracht niet mogelijk is volgens de voorwaarden, werden na enige tijd nieuwe berekeningen gemaakt. Ook de jurist van mijn rechtsbijstandverzekering snapte die berekeningen niet.
Uiteindelijk werd ik in een aangetekend schrijven in gebreke gesteld en werden rechtsmaatregelen aangekondigd. De leaseovereenkomst zou worden beëindigd, (??) Men wees mij op de algemene voorwaarden van de Stichting Keurmerk Private Lease (!), en de achterstallige betaling werd gemeld bij het BKR.
Een aanrijding is op zich al een nare ervaring, maar als je in een leaseauto van Van Mossel rijdt, wordt die pas echt memorabel! Wat ons vooral ook verbaasd, is dat het bedrijf gebruik mag maken van het Keurmerk Private Lease dat voorstaat dat je een auto leaset bij een betrouwbaar bedrijf…
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Schaap
|
Een in april bestelde Ford Focus zou rond 22 augustus geleverd worden. Op 13 augustus krijg ik een mail dat de auto nog in productie moet en dat de auto in de week van 11 oktober verwacht wordt. Op 11 oktober (na tussentijds diverse malen bellen om te horen wanneer de auto nu precies komt) is er nog geen auto. Vanuit Van Mossel komt er ook geen antwoord wanneer de auto wel komt. Na weer een telefoontje naar ons wagenpark blijkt de auto nu weer uitgesteld te zijn naar week 44 (eind oktober). Ook dit is weer een verwachte levertijd, garantie tot de voordeur...
439 Reviews Plaats review
J.P. Maas
|Een contract gesloten voor een nieuwe lease-auto. Mondeling afgesproken dat als de levering later wordt ik een tijdelijke lease-auto zou krijgen totdat auto wel uitgeleverd kan worden. Blijkt dat auto niet uitgeleverd kan worden (hier moest ik zelf achter komen omdat ik vlak voor levering ging bellen, waar en hoe ik de nieuwe lease-auto kon ophalen). Hier kreeg ik te horen dat het in ieder geval twee maanden later zou worden. Mijn oude leasecontract loopt wel af (bij ander leverancier). Hierdoor kom ik zonder auto te zitten. Van Mossel kan niets doen en verwijst naar mijn oude lease maatschappij. Zeer ontevreden hierover, geen service voor de klant.
Kevin
|Steenslag valt onder eigen risico.
Slechte communicatie over levertijd
Welten
|*** Het is bij van mossel een verdienmodel om bij inlevering na je leasecontract toch nog de klant zo veel mogelijk op te lichten door onterechte kosten te berekenen. Bij inlevering zei de inspecteur dat de auto na 6 jaar en 30.000km per jaar er nog top uit ziet. Van mossel brengt echter toch €600 in rekening. Schandalig! Ik ga mijn rechtsbijstandverzekering er op zetten. ***
Rosanne
|Ik leasete sinds enkele maanden via Van Mossel een auto toen ik aangereden werd.
Ik belde een telefoonnummer volgens een boekje van Van Mossel dat gebeld moest worden buiten kantooruren na een aanrijding. Schadeformulieren werden ingevuld en de ANWB kwam om mijn auto naar een schadeherstelbedrijf te vervoeren. Omdat niet te verwachten was dat de auto binnen 72 uur gemaakt zou zijn, had ik volgens de ANWB direct recht op vervangend vervoer en ik kon die dan ook gelijk even ophalen.
We telefoneerden met Van Mossel over de schade. (Of ik de auto even naar een schadeherstelbedrijf wilde brengen???)
De dames die we aan de telefoon kregen van Van Mossel waren zeer onvriendelijk.
De facturen stroomden binnen. ‘Heeft de ANWB vervangend vervoer aangeboden? Jammer dan, die weten dat niet.’ (Ik had toch de aanwijzingen van Van Mossel gevolgd en dat nummer gebeld?) Doet Van Mossel niets voor mensen die in een dergelijke situatie zijn beland?
Op 22 december (het was inmiddels bekend dat de auto Total loss was) kregen we via de mail bericht van Van Mossel dat het contract per schadedatum (7 december) was beëindigd en dat zou betekenen dat de huurkosten van de huurauto vanaf die datum doorberekend zouden worden (€ 50,- ex. BTW per dag, hoorden we desgevraagd!). Doordat ik contact opgenomen had met het Keurmerk Private Lease omdat ontbinding van het contract met terugwerkende kracht niet mogelijk is volgens de voorwaarden, werden na enige tijd nieuwe berekeningen gemaakt. Ook de jurist van mijn rechtsbijstandverzekering snapte die berekeningen niet.
Uiteindelijk werd ik in een aangetekend schrijven in gebreke gesteld en werden rechtsmaatregelen aangekondigd. De leaseovereenkomst zou worden beëindigd, (??) Men wees mij op de algemene voorwaarden van de Stichting Keurmerk Private Lease (!), en de achterstallige betaling werd gemeld bij het BKR.
Een aanrijding is op zich al een nare ervaring, maar als je in een leaseauto van Van Mossel rijdt, wordt die pas echt memorabel! Wat ons vooral ook verbaasd, is dat het bedrijf gebruik mag maken van het Keurmerk Private Lease dat voorstaat dat je een auto leaset bij een betrouwbaar bedrijf…
Schaap
|Een in april bestelde Ford Focus zou rond 22 augustus geleverd worden. Op 13 augustus krijg ik een mail dat de auto nog in productie moet en dat de auto in de week van 11 oktober verwacht wordt. Op 11 oktober (na tussentijds diverse malen bellen om te horen wanneer de auto nu precies komt) is er nog geen auto. Vanuit Van Mossel komt er ook geen antwoord wanneer de auto wel komt. Na weer een telefoontje naar ons wagenpark blijkt de auto nu weer uitgesteld te zijn naar week 44 (eind oktober). Ook dit is weer een verwachte levertijd, garantie tot de voordeur...