Lang verhaal kort,
Ik zou op maandag mijn nieuwe lease auto kunnen ophalen, contracten alles was ondertekend, kentekenbewijs had ik al thuis liggen. Dinsdag gebeld met de locatie waar de auto geleverd zou worden. Gaven aan geen auto te hebben ontvangen, gingen dit uitzoeken. Woensdag weer de heledag gebeld, niemand weet waar de auto was en konden mij geen oplossing bieden. Einde dag werd ik gebeld met een vaag verhaal dat de auto in de tussentijd aan iemand anders verkocht was. Dit kan toch niet gebeuren gezien ik alles al op mijn naam had staan? Niemand die mee een oplossing wilt aanbieden.
donderdag einde dag na veel belletjes laters. Word me verteld dat ik de volgende dag een tijdelijke auto kon krijgen en of ik akkoord zou gaan met een nieuwe lease auto die alleen andere kleur was. Aangegeven dat dit prima is zolang ik zsm maar vervoer heb. Word ik vrijdag gebeld dat ik een tijdelijke auto kan ophalen. Ten eerste word me verteld dat ik 90 euro transport kosten moet gaan betalen of de auto 2 en half uur verder in het land de auto moet ophalen en naast dat word me verteld dat de auto € 500,- gaat kosten op basis van 30 dagen en dat ook nog eens voor de laagste klasse auto, vw up, peugot 108 wat niet in de buurt komt van de klasse van de bestelde auto.
ronduit belachelijk dat mijn auto die maandag geleverd zou worden in de tussentijd verkocht is, ik woensdag pas meer duidelijkheid heb en de oplossing die van mossel mij bied ook nog eens geld kost en niemand begrip had voor de situatie. Het leek wel of dit dagelijks gebeurde zo hoe ze hier mee omgingen.
Eindstand Ik heb nogsteeds geen auto want het process van de nieuwe auto lijkt ook weer boven op de stapel te liggen, en ik ga niet akkoord voor een tijdelijke auto die mij €500,- + €90,- (transport) gaat kosten door een fout van van Mossel zelf. Ik zit nu zelf al een week zonder auto hierdoor en wellicht nog wel langer.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
J.P. Maas
|
Een contract gesloten voor een nieuwe lease-auto. Mondeling afgesproken dat als de levering later wordt ik een tijdelijke lease-auto zou krijgen totdat auto wel uitgeleverd kan worden. Blijkt dat auto niet uitgeleverd kan worden (hier moest ik zelf achter komen omdat ik vlak voor levering ging bellen, waar en hoe ik de nieuwe lease-auto kon ophalen). Hier kreeg ik te horen dat het in ieder geval twee maanden later zou worden. Mijn oude leasecontract loopt wel af (bij ander leverancier). Hierdoor kom ik zonder auto te zitten. Van Mossel kan niets doen en verwijst naar mijn oude lease maatschappij. Zeer ontevreden hierover, geen service voor de klant.
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Kevin
|
Steenslag valt onder eigen risico.
Slechte communicatie over levertijd
3.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Welten
|
*** Het is bij van mossel een verdienmodel om bij inlevering na je leasecontract toch nog de klant zo veel mogelijk op te lichten door onterechte kosten te berekenen. Bij inlevering zei de inspecteur dat de auto na 6 jaar en 30.000km per jaar er nog top uit ziet. Van mossel brengt echter toch €600 in rekening. Schandalig! Ik ga mijn rechtsbijstandverzekering er op zetten. ***
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Rosanne
|
Ik leasete sinds enkele maanden via Van Mossel een auto toen ik aangereden werd.
Ik belde een telefoonnummer volgens een boekje van Van Mossel dat gebeld moest worden buiten kantooruren na een aanrijding. Schadeformulieren werden ingevuld en de ANWB kwam om mijn auto naar een schadeherstelbedrijf te vervoeren. Omdat niet te verwachten was dat de auto binnen 72 uur gemaakt zou zijn, had ik volgens de ANWB direct recht op vervangend vervoer en ik kon die dan ook gelijk even ophalen.
We telefoneerden met Van Mossel over de schade. (Of ik de auto even naar een schadeherstelbedrijf wilde brengen???)
De dames die we aan de telefoon kregen van Van Mossel waren zeer onvriendelijk.
De facturen stroomden binnen. ‘Heeft de ANWB vervangend vervoer aangeboden? Jammer dan, die weten dat niet.’ (Ik had toch de aanwijzingen van Van Mossel gevolgd en dat nummer gebeld?) Doet Van Mossel niets voor mensen die in een dergelijke situatie zijn beland?
Op 22 december (het was inmiddels bekend dat de auto Total loss was) kregen we via de mail bericht van Van Mossel dat het contract per schadedatum (7 december) was beëindigd en dat zou betekenen dat de huurkosten van de huurauto vanaf die datum doorberekend zouden worden (€ 50,- ex. BTW per dag, hoorden we desgevraagd!). Doordat ik contact opgenomen had met het Keurmerk Private Lease omdat ontbinding van het contract met terugwerkende kracht niet mogelijk is volgens de voorwaarden, werden na enige tijd nieuwe berekeningen gemaakt. Ook de jurist van mijn rechtsbijstandverzekering snapte die berekeningen niet.
Uiteindelijk werd ik in een aangetekend schrijven in gebreke gesteld en werden rechtsmaatregelen aangekondigd. De leaseovereenkomst zou worden beëindigd, (??) Men wees mij op de algemene voorwaarden van de Stichting Keurmerk Private Lease (!), en de achterstallige betaling werd gemeld bij het BKR.
Een aanrijding is op zich al een nare ervaring, maar als je in een leaseauto van Van Mossel rijdt, wordt die pas echt memorabel! Wat ons vooral ook verbaasd, is dat het bedrijf gebruik mag maken van het Keurmerk Private Lease dat voorstaat dat je een auto leaset bij een betrouwbaar bedrijf…
440 Reviews Plaats review
Luca
|Lang verhaal kort,
Ik zou op maandag mijn nieuwe lease auto kunnen ophalen, contracten alles was ondertekend, kentekenbewijs had ik al thuis liggen. Dinsdag gebeld met de locatie waar de auto geleverd zou worden. Gaven aan geen auto te hebben ontvangen, gingen dit uitzoeken. Woensdag weer de heledag gebeld, niemand weet waar de auto was en konden mij geen oplossing bieden. Einde dag werd ik gebeld met een vaag verhaal dat de auto in de tussentijd aan iemand anders verkocht was. Dit kan toch niet gebeuren gezien ik alles al op mijn naam had staan? Niemand die mee een oplossing wilt aanbieden.
donderdag einde dag na veel belletjes laters. Word me verteld dat ik de volgende dag een tijdelijke auto kon krijgen en of ik akkoord zou gaan met een nieuwe lease auto die alleen andere kleur was. Aangegeven dat dit prima is zolang ik zsm maar vervoer heb. Word ik vrijdag gebeld dat ik een tijdelijke auto kan ophalen. Ten eerste word me verteld dat ik 90 euro transport kosten moet gaan betalen of de auto 2 en half uur verder in het land de auto moet ophalen en naast dat word me verteld dat de auto € 500,- gaat kosten op basis van 30 dagen en dat ook nog eens voor de laagste klasse auto, vw up, peugot 108 wat niet in de buurt komt van de klasse van de bestelde auto.
ronduit belachelijk dat mijn auto die maandag geleverd zou worden in de tussentijd verkocht is, ik woensdag pas meer duidelijkheid heb en de oplossing die van mossel mij bied ook nog eens geld kost en niemand begrip had voor de situatie. Het leek wel of dit dagelijks gebeurde zo hoe ze hier mee omgingen.
Eindstand Ik heb nogsteeds geen auto want het process van de nieuwe auto lijkt ook weer boven op de stapel te liggen, en ik ga niet akkoord voor een tijdelijke auto die mij €500,- + €90,- (transport) gaat kosten door een fout van van Mossel zelf. Ik zit nu zelf al een week zonder auto hierdoor en wellicht nog wel langer.
J.P. Maas
|Een contract gesloten voor een nieuwe lease-auto. Mondeling afgesproken dat als de levering later wordt ik een tijdelijke lease-auto zou krijgen totdat auto wel uitgeleverd kan worden. Blijkt dat auto niet uitgeleverd kan worden (hier moest ik zelf achter komen omdat ik vlak voor levering ging bellen, waar en hoe ik de nieuwe lease-auto kon ophalen). Hier kreeg ik te horen dat het in ieder geval twee maanden later zou worden. Mijn oude leasecontract loopt wel af (bij ander leverancier). Hierdoor kom ik zonder auto te zitten. Van Mossel kan niets doen en verwijst naar mijn oude lease maatschappij. Zeer ontevreden hierover, geen service voor de klant.
Kevin
|Steenslag valt onder eigen risico.
Slechte communicatie over levertijd
Welten
|*** Het is bij van mossel een verdienmodel om bij inlevering na je leasecontract toch nog de klant zo veel mogelijk op te lichten door onterechte kosten te berekenen. Bij inlevering zei de inspecteur dat de auto na 6 jaar en 30.000km per jaar er nog top uit ziet. Van mossel brengt echter toch €600 in rekening. Schandalig! Ik ga mijn rechtsbijstandverzekering er op zetten. ***
Rosanne
|Ik leasete sinds enkele maanden via Van Mossel een auto toen ik aangereden werd.
Ik belde een telefoonnummer volgens een boekje van Van Mossel dat gebeld moest worden buiten kantooruren na een aanrijding. Schadeformulieren werden ingevuld en de ANWB kwam om mijn auto naar een schadeherstelbedrijf te vervoeren. Omdat niet te verwachten was dat de auto binnen 72 uur gemaakt zou zijn, had ik volgens de ANWB direct recht op vervangend vervoer en ik kon die dan ook gelijk even ophalen.
We telefoneerden met Van Mossel over de schade. (Of ik de auto even naar een schadeherstelbedrijf wilde brengen???)
De dames die we aan de telefoon kregen van Van Mossel waren zeer onvriendelijk.
De facturen stroomden binnen. ‘Heeft de ANWB vervangend vervoer aangeboden? Jammer dan, die weten dat niet.’ (Ik had toch de aanwijzingen van Van Mossel gevolgd en dat nummer gebeld?) Doet Van Mossel niets voor mensen die in een dergelijke situatie zijn beland?
Op 22 december (het was inmiddels bekend dat de auto Total loss was) kregen we via de mail bericht van Van Mossel dat het contract per schadedatum (7 december) was beëindigd en dat zou betekenen dat de huurkosten van de huurauto vanaf die datum doorberekend zouden worden (€ 50,- ex. BTW per dag, hoorden we desgevraagd!). Doordat ik contact opgenomen had met het Keurmerk Private Lease omdat ontbinding van het contract met terugwerkende kracht niet mogelijk is volgens de voorwaarden, werden na enige tijd nieuwe berekeningen gemaakt. Ook de jurist van mijn rechtsbijstandverzekering snapte die berekeningen niet.
Uiteindelijk werd ik in een aangetekend schrijven in gebreke gesteld en werden rechtsmaatregelen aangekondigd. De leaseovereenkomst zou worden beëindigd, (??) Men wees mij op de algemene voorwaarden van de Stichting Keurmerk Private Lease (!), en de achterstallige betaling werd gemeld bij het BKR.
Een aanrijding is op zich al een nare ervaring, maar als je in een leaseauto van Van Mossel rijdt, wordt die pas echt memorabel! Wat ons vooral ook verbaasd, is dat het bedrijf gebruik mag maken van het Keurmerk Private Lease dat voorstaat dat je een auto leaset bij een betrouwbaar bedrijf…