Het is inderdaad een 'goedkoop' maatschappij. Niet online inchecken beboeten met 55 euro per persoon is gewoon onbegrijpelijk. De vraag is, wat heeft ryanair te verliezen als mensen niet online inchecken. Ze hopen gewoon dat mensen niet online inchecken en daarmee wat meer te verdienen. Ik wilde eigenlijk -100 geven per onderdeel, maar zo'n blamage willen ze denk ik ook niet zien. Het was voor de eerste keer met ryanair, maar ook gelijk de laatste keer. NOOIT meer ryanair. ***
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
Jeroen Mechelse
|
De reis moet nog beginnen/ ik moet zelfs nog naar het vliegveld, maar ik ben er nu al helemaal klaar mee. Niet normaal hoeveel verborgen kosten er zijn en wat een horror het is om een ticket te bestellen en in te checken. Nee inderdaad de verborgen kosten zijn allemaal niet verplicht. Nou eigenlijk dus wel indien je:
- naast je reisgezelschap wenst te zitten (ze plaatsen je dus serieus niet naast elkaar, ook al is er wel ruimte);
- geen risico wenst te lopen per persoon € 75,- extra te betalen wegens de beperkte tijd dat online inchecken beschikbaar is voor niet-stoelkiezers;
- meer wenst mee te nemen dan één schone onderbroek.
- Niet helemaal gek wenst te worden van de ondoorgrondelijke extra ‘aanbiedingen’ die je na lang zoeken kan skippen, om door te gaan met je boeking.
Wil je zonder stress aan je vakantie beginnen, kies dan alsjeblieft voor een andere maatschappij. Voor mij nooit meer Ryanair en volgende keer weer lekker met Transavia.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
Kelly
|
Ik zou ze eigenlijk een dikke vette nul geven of zelfs -1. Het is zo'n slechte policy over de handbagage. Vanaf april 2019 moet je extra betalen voor je handbagage. Oh jawel, je handbagage... Normaal is dat inbegrepen, maar eigenlijk is dat puur geldklopperij. Ik wou dan 'priority' bij boeken via de app, omdat je handbagage wel inbegrepen is. Jammer genoeg stond het niet meer bij de opties bij de app, dus ik kon niks aanduiden. Dus ik heb 25 euro moeten betalen bij het inchecken, ***. Vroeger kon ik ryanair appreciëren, maar nu.... jammer voor de mensen die werken bij Ryanair want tegen die mensen kan ik ook niet meer vriendelijk doen.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
Stres op het vliegveld
|
Een tripje naar Praag vanaf Eindhoven, 1 uur vliegen. Handbagage koffers bleken niet mee te mogen dus 20 minuten voor we gingen vliegen terug gestuurd om 50 euro te betalen om beide koffers mee te laten gaan. Voor de terugvlucht geprobeerd priority te boeken online, maar het werkte niet. Gebeld, maar er werd alleen gezegd dat onze gegevens niet bestonden en toen opgehangen. Op het vliegveld vragen voor priority, uitverkocht. Koffertjes in het ruim 68 euro.
Conclusie, Ryanair is niet zo goedkoop als ze zeggen en het personeel is ook niet erg klantvriendelijk.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
Dave
|
1 dag vantevoren kregen we te horen dat de terugreis gecancelled was van Ibiza naar Dusseldorf 2012. Met kleine vergoeding konden we nog niet eens nieuwe tickets kopen. Dan praat ik nog niet eens over ander gemaakte kosten zoals hotel, extra auto huurkosten etc etc
287 Reviews Plaats review
M. Can
|Het is inderdaad een 'goedkoop' maatschappij. Niet online inchecken beboeten met 55 euro per persoon is gewoon onbegrijpelijk. De vraag is, wat heeft ryanair te verliezen als mensen niet online inchecken. Ze hopen gewoon dat mensen niet online inchecken en daarmee wat meer te verdienen. Ik wilde eigenlijk -100 geven per onderdeel, maar zo'n blamage willen ze denk ik ook niet zien. Het was voor de eerste keer met ryanair, maar ook gelijk de laatste keer. NOOIT meer ryanair. ***
Jeroen Mechelse
|De reis moet nog beginnen/ ik moet zelfs nog naar het vliegveld, maar ik ben er nu al helemaal klaar mee. Niet normaal hoeveel verborgen kosten er zijn en wat een horror het is om een ticket te bestellen en in te checken. Nee inderdaad de verborgen kosten zijn allemaal niet verplicht. Nou eigenlijk dus wel indien je:
- naast je reisgezelschap wenst te zitten (ze plaatsen je dus serieus niet naast elkaar, ook al is er wel ruimte);
- geen risico wenst te lopen per persoon € 75,- extra te betalen wegens de beperkte tijd dat online inchecken beschikbaar is voor niet-stoelkiezers;
- meer wenst mee te nemen dan één schone onderbroek.
- Niet helemaal gek wenst te worden van de ondoorgrondelijke extra ‘aanbiedingen’ die je na lang zoeken kan skippen, om door te gaan met je boeking.
Wil je zonder stress aan je vakantie beginnen, kies dan alsjeblieft voor een andere maatschappij. Voor mij nooit meer Ryanair en volgende keer weer lekker met Transavia.
Kelly
|Ik zou ze eigenlijk een dikke vette nul geven of zelfs -1. Het is zo'n slechte policy over de handbagage. Vanaf april 2019 moet je extra betalen voor je handbagage. Oh jawel, je handbagage... Normaal is dat inbegrepen, maar eigenlijk is dat puur geldklopperij. Ik wou dan 'priority' bij boeken via de app, omdat je handbagage wel inbegrepen is. Jammer genoeg stond het niet meer bij de opties bij de app, dus ik kon niks aanduiden. Dus ik heb 25 euro moeten betalen bij het inchecken, ***. Vroeger kon ik ryanair appreciëren, maar nu.... jammer voor de mensen die werken bij Ryanair want tegen die mensen kan ik ook niet meer vriendelijk doen.
Stres op het vliegveld
|Een tripje naar Praag vanaf Eindhoven, 1 uur vliegen. Handbagage koffers bleken niet mee te mogen dus 20 minuten voor we gingen vliegen terug gestuurd om 50 euro te betalen om beide koffers mee te laten gaan. Voor de terugvlucht geprobeerd priority te boeken online, maar het werkte niet. Gebeld, maar er werd alleen gezegd dat onze gegevens niet bestonden en toen opgehangen. Op het vliegveld vragen voor priority, uitverkocht. Koffertjes in het ruim 68 euro.
Conclusie, Ryanair is niet zo goedkoop als ze zeggen en het personeel is ook niet erg klantvriendelijk.
Dave
|1 dag vantevoren kregen we te horen dat de terugreis gecancelled was van Ibiza naar Dusseldorf 2012. Met kleine vergoeding konden we nog niet eens nieuwe tickets kopen. Dan praat ik nog niet eens over ander gemaakte kosten zoals hotel, extra auto huurkosten etc etc