Mijn man en ik zouden van 03 februari 2024 tot en met 02 maart 2024 een cruise maken met de Westerdam. Helaas moesten wij de reis 10 dagen eerder afbreken in verband met hartklachten die zich ineens bij mij openbaarden. Hoe wij zijn opgevangen door het personeel van de HAL/ Westerdam is geweldig geweest. Waar ze ons konden helpen hebben ze dat gedaan. Ook de scheepsarts en de verpleegsters hadden niet vriendelijker en adequater kunnen reageren.
Het blijft natuurlijk ontzettend vervelend om vanwege gezondheidsredenen een reis te moeten onderbreken maar als het dan gebeurt en je moet ontschepen dan is het ontzettend fijn wanneer iedereen zo met je meeleeft, meedenkt en zo hulpvaardig is.
Overigens hebben wij tot de problemen zich voordeden een geweldige reis gehad. Ook die dagen geen klagen over de service, het eten, de hut enz. Dus ook dank voor die beleving.
Met vriendelijke groet,
Tjen en José van Mossel-Delemarre
10
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
Roelf Visser
|
WAARSCHUWING!
Geluidsoverlast in hutten op dek 4 op schepen van de Holland Amerika Lijn.
In juli/ augustus2023 hebben wij als gezin met ons tienen een cruise gemaakt met de m.s. Rotterdam van de Holland America Line. We hebben voor de HAL gekozen, omdat de HAL bekend staat als één van de beste als het gaat om cruisen.
We hadden de cruise reeds in november 2022 geboekt en konden ons de rest van de tijd op de cruise verheugen, wat veel voorpret heeft gegeven. Voor mijn vrouw en mij en onze kinderen en aanhang werden er drie hutten op dek 4 (4066, 4068 en 4070), geboekt en voor de kleinkinderen een hut op dek 1 (1028).
Vol goede moed stapten wij op zaterdag 29 juli 2023 in Amsterdam aan boord van de Rotterdam en om 17:00 uur gingen de trossen los voor een ontspannen 14-daagse cruise richting Noorwegen, IJsland en Schotland.
Doch - helaas – op de eerste avond werd ons, tot ca. 12 uur ‘s nachts, het slapen onmogelijk gemaakt als gevolg van zeer heftige geluidsoverlast, vermoedelijk veroorzaakt door een dek lager gelegen B.B. Kings Blues Club. Ook de daarop volgende dag hadden we weer last van dezelfde geluidsoverlast.
Na deze twee nachten een klacht ingediend bij Guest Service Desk over deze overlast en tot onze verbazing bleek deze overlast bekend te zijn bij het management, zowel aan boord als bij Office of the President te Rotterdam. Op dek 4 hebben de hutten VH 4050 tot en met VH 4080 meer of minder last van deze geluidsoverlast. Dit probleem doet zich niet alleen voor op de Rotterdam, maar ook op andere schepen van de Pinnacle-klasse.
Tijdens de gesprekken over onze klacht heb ik gevraagd waarom dit niet vermeld wordt op de website. Het antwoord op deze vraag was dat het management van de HAL hier niets voor voelde.
Helaas is voor ons deze cruise niet geworden wat we er van verwacht hadden. Dit had voorkomen kunnen worden als we bij het boeken gewaarschuwd waren voor de geluidsoverlast in de hut tot ca. 12 uur ’s nachts en hadden we voor andere hutten kunnen kiezen. Voor “nachtbrakers” zijn deze hutten best geschikt, maar voor mensen die hun nachtrust nodig hebben absoluut niet.
Daarom dit schrijven en ik hoop hiermee te voorkomen dat een - toch prijzige – cruise uitloopt op een net zo zware teleurstelling als voor ons.
Met vriendelijke groet, Roelf Visser.
3.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
Rob
|
Bij aankomst in Amsterdam is koffer beschadigd. Samen met vertegenwoordiger een schadeformulier ingevuld. En ook nog een mail verzonden.
Ruim een maand geleden. NOG NIETS GEHOORD.
Volgende keer toch maar met een betere cruisemaatschappij
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
Gesponsord
Onvergetelijke Cruise maken - ga met de Holland America Line!
Al meer dan 140 jaar is Holland America Line leidinggevend in de cruisewereld en brengt het zijn gasten naar exotische bestemmingen overal ter wereld. Als u op zoek bent naar de ruimste en comfortabelste schepen op zee, bekroonde service, elegante restaurants, uitgebreide activiteiten- en verrijkingsprogramma's en aantrekkelijke wereldwijde reisroutes, dan bent u hier aan het juiste adres. We zijn toegewijd aan onze missie: door excellence creëren wij keer op keer onvergetelijke momenten. Bezoek onze website! http://www.ontdekcruisen.nl/ of http://nl.hollandamerica.com/ennl/
Vreselijk bedrijf dat ontzettend op winst maken gebaseerd is. Drankje aan boord 11 euro, huur rolstoel voor 3 dagen ivm lange gangen 365 euro, Stavanger opeens uit vaarroute gehaald en vervangen door een klein dorpje waar aanleggen gratis is en waar je niet voor geboekt hebt . Wil je in een ander restaurant eten betaal je enorme toeslag, WiFi ontzettend duur en vaak onbruikbaar etc etc. Nooit gaan boeken bij de HAL . Beschamende maatschappij
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
Menno
|
HAL claimt toegankelijk te zijn maar regelt vervolgens geen toegankelijke bussen voor excursies waardoor je als je in een rolstoel zit en niet nog een paar stappen kunt lopen, je volledig op jezelf aangewezen bent en met geen enkele excursie mee kan. Verder vraagt de foto studio 2500$ voor een paar printjes en een foto album, maar als je vervolgens vraagt om nog een paar losse foto’s toe te voegen aan dit pakket (alleen digitaal), dan kan dat niet en willen ze hier wederom al snel een extra 500$ voor… Deze studio is duidelijk aan boord om je zoveel mogelijk kaal te plukken en niet om je mooie cruise herinneringen voor je vast te leggen. HAL zou er goed aan doen om afscheid te nemen van deze partij en er een redelijkere voor terug te zetten.
1034 Reviews Plaats review
Jose van Mossel
|Mijn man en ik zouden van 03 februari 2024 tot en met 02 maart 2024 een cruise maken met de Westerdam. Helaas moesten wij de reis 10 dagen eerder afbreken in verband met hartklachten die zich ineens bij mij openbaarden. Hoe wij zijn opgevangen door het personeel van de HAL/ Westerdam is geweldig geweest. Waar ze ons konden helpen hebben ze dat gedaan. Ook de scheepsarts en de verpleegsters hadden niet vriendelijker en adequater kunnen reageren.
Het blijft natuurlijk ontzettend vervelend om vanwege gezondheidsredenen een reis te moeten onderbreken maar als het dan gebeurt en je moet ontschepen dan is het ontzettend fijn wanneer iedereen zo met je meeleeft, meedenkt en zo hulpvaardig is.
Overigens hebben wij tot de problemen zich voordeden een geweldige reis gehad. Ook die dagen geen klagen over de service, het eten, de hut enz. Dus ook dank voor die beleving.
Met vriendelijke groet,
Tjen en José van Mossel-Delemarre
Roelf Visser
|WAARSCHUWING!
Geluidsoverlast in hutten op dek 4 op schepen van de Holland Amerika Lijn.
In juli/ augustus2023 hebben wij als gezin met ons tienen een cruise gemaakt met de m.s. Rotterdam van de Holland America Line. We hebben voor de HAL gekozen, omdat de HAL bekend staat als één van de beste als het gaat om cruisen.
We hadden de cruise reeds in november 2022 geboekt en konden ons de rest van de tijd op de cruise verheugen, wat veel voorpret heeft gegeven. Voor mijn vrouw en mij en onze kinderen en aanhang werden er drie hutten op dek 4 (4066, 4068 en 4070), geboekt en voor de kleinkinderen een hut op dek 1 (1028).
Vol goede moed stapten wij op zaterdag 29 juli 2023 in Amsterdam aan boord van de Rotterdam en om 17:00 uur gingen de trossen los voor een ontspannen 14-daagse cruise richting Noorwegen, IJsland en Schotland.
Doch - helaas – op de eerste avond werd ons, tot ca. 12 uur ‘s nachts, het slapen onmogelijk gemaakt als gevolg van zeer heftige geluidsoverlast, vermoedelijk veroorzaakt door een dek lager gelegen B.B. Kings Blues Club. Ook de daarop volgende dag hadden we weer last van dezelfde geluidsoverlast.
Na deze twee nachten een klacht ingediend bij Guest Service Desk over deze overlast en tot onze verbazing bleek deze overlast bekend te zijn bij het management, zowel aan boord als bij Office of the President te Rotterdam. Op dek 4 hebben de hutten VH 4050 tot en met VH 4080 meer of minder last van deze geluidsoverlast. Dit probleem doet zich niet alleen voor op de Rotterdam, maar ook op andere schepen van de Pinnacle-klasse.
Tijdens de gesprekken over onze klacht heb ik gevraagd waarom dit niet vermeld wordt op de website. Het antwoord op deze vraag was dat het management van de HAL hier niets voor voelde.
Helaas is voor ons deze cruise niet geworden wat we er van verwacht hadden. Dit had voorkomen kunnen worden als we bij het boeken gewaarschuwd waren voor de geluidsoverlast in de hut tot ca. 12 uur ’s nachts en hadden we voor andere hutten kunnen kiezen. Voor “nachtbrakers” zijn deze hutten best geschikt, maar voor mensen die hun nachtrust nodig hebben absoluut niet.
Daarom dit schrijven en ik hoop hiermee te voorkomen dat een - toch prijzige – cruise uitloopt op een net zo zware teleurstelling als voor ons.
Met vriendelijke groet, Roelf Visser.
Rob
|Bij aankomst in Amsterdam is koffer beschadigd. Samen met vertegenwoordiger een schadeformulier ingevuld. En ook nog een mail verzonden.
Ruim een maand geleden. NOG NIETS GEHOORD.
Volgende keer toch maar met een betere cruisemaatschappij
Onvergetelijke Cruise maken - ga met de Holland America Line!
Al meer dan 140 jaar is Holland America Line leidinggevend in de cruisewereld en brengt het zijn gasten naar exotische bestemmingen overal ter wereld. Als u op zoek bent naar de ruimste en comfortabelste schepen op zee, bekroonde service, elegante restaurants, uitgebreide activiteiten- en verrijkingsprogramma's en aantrekkelijke wereldwijde reisroutes, dan bent u hier aan het juiste adres. We zijn toegewijd aan onze missie: door excellence creëren wij keer op keer onvergetelijke momenten. Bezoek onze website! http://www.ontdekcruisen.nl/ of http://nl.hollandamerica.com/ennl/
Bekijk al onze bestemmingen op onze website!
Alied Nossent
|Vreselijk bedrijf dat ontzettend op winst maken gebaseerd is. Drankje aan boord 11 euro, huur rolstoel voor 3 dagen ivm lange gangen 365 euro, Stavanger opeens uit vaarroute gehaald en vervangen door een klein dorpje waar aanleggen gratis is en waar je niet voor geboekt hebt . Wil je in een ander restaurant eten betaal je enorme toeslag, WiFi ontzettend duur en vaak onbruikbaar etc etc. Nooit gaan boeken bij de HAL . Beschamende maatschappij
Menno
|HAL claimt toegankelijk te zijn maar regelt vervolgens geen toegankelijke bussen voor excursies waardoor je als je in een rolstoel zit en niet nog een paar stappen kunt lopen, je volledig op jezelf aangewezen bent en met geen enkele excursie mee kan. Verder vraagt de foto studio 2500$ voor een paar printjes en een foto album, maar als je vervolgens vraagt om nog een paar losse foto’s toe te voegen aan dit pakket (alleen digitaal), dan kan dat niet en willen ze hier wederom al snel een extra 500$ voor… Deze studio is duidelijk aan boord om je zoveel mogelijk kaal te plukken en niet om je mooie cruise herinneringen voor je vast te leggen. HAL zou er goed aan doen om afscheid te nemen van deze partij en er een redelijkere voor terug te zetten.