Drie keer een fantastische cruise met MSC gemaakt. Nu willen wij onze 4e gaan maken. Maandag gebeld met een medewerker een telefonisch offerte gekregen. Gevraagd of we dit even konden overleggen met onze reisgenoten. Ja geen probleem als niet te lang wacht uiteraard!
De volgende dag teruggebeld om de reis definitief maken. Helaas we kunnen u de cruise niet meer voor dat bedrag aanbieden. Wel voor 500 euro meer. Na veel over en weer bellen met MSC: jammer meneer en mevrouw maar helaas we kunnen u niet tegemoet komen. Wat een ontzettende slechte verkoop!! Jammer maar voor ons nooit geen msc meer.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
Ronnie
|
Deze cruise hebben wij kennis kunnen maken met de ontzettend arrogante organisatie MSC en de laffe houding van MSC Nederland die zich maar wat graag verschuilt achter het hoofdkantoor. Van de 3000 gasten aan boord, behoorden maar liefst 2000 gasten tot eenzelfde gezelschap (Holistic Holidays Vegan Cruise) 2/3 van de gasten dus. Wij behoorden tot de overige gasten 1/3 deel. De eerste dag kwamen we er al achter dat Holistic Holidays afspraken had gemaakt met het hoofdkantoor van MSC over deze cruise. Zo hadden zij bijvoorbeeld de complete eerste dinerzitting afgehuurd, 's avonds het theater gehuurd en eigenlijk de hele dag door hielden zijn vele ruimtes bezet voor hun lezingen en andere bezigheden. Dat betekende voor ons (en de overige ongeveer 1000 gasten) dat de helft van de ruimtes niet voor ons toegankelijk waren. Wij hadden extra fantastica pakket geboekt (50 euro pp extra) om voorrang te krijgen bij keuze dinerzitting. Wij hadden gekozen voor de eerste zitting i.v.m. gezondheidsproblemen van een van onze medereizigers. Tien dagen voor vertrek kregen wij de reispapieren en daarop stond 'eerste dinerzitting'. Aan boord bleek hier geen sprake van te kunnen zijn omdat die zitting compleet was afgehuurd. 's Avonds was er ook maar 1 theatervoorstelling, om 19.00 uur, omdat alle 'gewone' gasten waren ingedeeld bij de tweede dinerzitting. Aan ons de keuze; eten rond half 7 in het buffetrestaurant, en daardoor elke avond geen theatershow kunnen zien, en geen extra gezondheidsproblemen, óf genoegen nemen met de tweede zitting, wel theatershow kunnen zien, en extra gezondheidsproblemen voor lief nemen. Er werd enorm geklaagd door de 1000 'gewone' gasten over met name de dinerzitting en het op Holistic Holidays aangepaste cruiseprogramma aan boord. Ook de normaal gesproken uitgebreide buffetten van MSC waren nu beduidend minder (qua keuze) en we mochten ook niet overal in het buffetrestaurant komen want dat was alleen toegankelijk voor cruisereizigers van Holistic Holidays. Deze gasten mochten overigens wel in alle ruimtes komen. De beperking gold alleen voor de 'gewone' reiziger. Discussies liepen heel hoog op en de sfeer was zeer gespannen aan boord. Om passagiers te kalmeren en de rust aan boord te bewaren, werd het verplichte fooien geld aan boord reeds kwijtgescholden en zegde het personeel van guests relations toe dat bij thuiskomst iedereen die geklaagd had gecompenseerd zou worden door hun eigen MSC (per land). Mochten deze dit niet naar tevredenheid oppakken, dan konden we contact opnemen met het hoofdkantoor van MSC want zij waren reeds op de derde dag van onze cruise volledig op de hoogte gebracht van de gespannen, onthoudbare sfeer aan boord. Ik zal jullie alle verdere ellende aan boord besparen. Al deze ellende heeft overigens niks te maken met de mensen van Holistic Holidays. Zij hebben gewoon afspraken gemaakt met MSC. MSC is verantwoordelijk voor al haar gasten, maar heeft hier gekozen om een grote groep gasten een compleet eigen programma te laten draaien aan boord en de overige gasten moesten daar maar omheen vakantie vieren. Bij thuiskomst hebben wij meteen een klacht ingediend bij MSC Nederland en zij zijn in contact getreden met hun hoofdkantoor. Het heeft drie maanden geduurd voor zij met een final offer kwamen: we kregen per hut een voucher van 200 euro (100 euro pp dus) voor een volgende cruise binnen een jaar en onder strikte voorwaarden en tegen standaard tarieven. We hebben geprobeerd een cruise in te boeken en als wij daarbij gebruik maken van de voucher, dan zijn wij maar liefst 400!!! euro duurder uit dan dat we geen gebruik maken van het voucher. Blij maken met een dooie mus. Iemands laatste vakantie (een persoon uit ons gezelschap is ernstig ziek) verpesten, geen verantwoordelijkheid nemen en vervolgens iets geven waarmee mensen alleen duurder uit zijn. MSC Nederland verschuilt zich achter hun hoofdkantoor en neemt zelf ook geen enkele verantwoordelijkheid. Een organisatie die aantoonbaar niet geïnteresseerd is hun gasten. Ook in 2019 heeft Holistic Holidays weer een cruise bij MSC geboekt, dus als u liever de beschikking over een heel schip met al haar faciliteiten wilt hebben, dan een half schip met beperkte faciliteiten, doet u er goed aan om eerste te checken of er geen grote groepen aan boord zijn.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
Anna Sanders
|
Erg onpersoonlijk staff en receptie medewerkers erg onvriendelijk en ongeïnteresseerd . Heel beperkte informatie van hoe of wat .
Moesten van de rederij ruim voor tijd aan boord dus via Milaan Linate want de vlucht van KLM kwam te last aan in Genua nu in een file gestaan dus nog veel later .
Op de dag van vertrek ( hoorde we trouwens pas de avond van te voren om 22:00 uur ) werden zinder verder uitleg verzocht om naar het theater te komen .
Het enigste wat er gezegd werdt was volg mijn collega en die gooide ons om 8:40 uur van de boot af .
De bus stond klaar en we waren om 10:35 op Malpensa onze vlucht ging pas om 17:55 uur met 9 personen waarvan 4 kinderen gewoon 7 uur op een vliegveld rondhangen een drama
Terwijl er om 23:00 een vlucht ging Genua Amsterdam maar dan had de rederij niet het extraatje van de transfer ????ook de shuttlebussen in de plaatsjes die aanlegde 12,90 voor volwassenen en 9,90 voor kinderen naar het centrum gelukkig spreken wij goed Italiaans en onze dochter Spaans dus gingen met 3 taxi’s van 6 Euro elke retour voor 36 Euro scheelt toch behoorlijk.
Het wijn pakket aan tafel was een keuze uit 2 slobberwijnen wij hadden twee ontzettend aardige bediendes aan tafel Frsncelly en Suendra nooit was iets te veel super .
Maar wat werken die mensen hard 11 uur per dag pff
Het eten in de Black crab was goed
maar nooit warm .
Een behoorlijke teleurstelling en echt geen waar voor je geld 3 buitenhutten met 9 personen alles inclusief is een behoorlijk bedrag dan verwacht toch iets meer service niemand behalve onze bediendes José en Ariël zeggen je gewoon gedag als je vertrekt het lijkt meer een veerboot dan een cruiseschip .
6.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
Patrick en Mirjam
|
Mei 2015 met ons hele gezin een fantastische Middellandse Zee cruise gemaakt. Wij hadden een zeer ruime balkonhut, wat zeer aan te bevelen is. De reis was bijzonder mooi, prachtige steden, zoals Rome en Valencia bezocht. Zeer genoten van de prachtige sfeervolle ambiance aan boord van MSC Preziosa. Heerlijk eten, fantastisch personeel en een spectaculair entertainment . Wij en zeker onze kinderen kijken terug op een zonnige, inspirerende vakantie. Voor herhaling vatbaar, en wij gaan zeker nog eens cruisen, en zeer waarschijnlijk boeken bij MSC.
9.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
van veldhuizen
|
Wij zijn nu drie maal met een MSC cruise weg geweest en vinden het geweldig. Iedere keer weer een fantastische reis en geweldige verzorging aan boord. De volgende reis staat al weer in de planning en dat zal zeker een MSC reis worden.
407 Reviews Plaats review
Jose en Paul
|Drie keer een fantastische cruise met MSC gemaakt. Nu willen wij onze 4e gaan maken. Maandag gebeld met een medewerker een telefonisch offerte gekregen. Gevraagd of we dit even konden overleggen met onze reisgenoten. Ja geen probleem als niet te lang wacht uiteraard!
De volgende dag teruggebeld om de reis definitief maken. Helaas we kunnen u de cruise niet meer voor dat bedrag aanbieden. Wel voor 500 euro meer. Na veel over en weer bellen met MSC: jammer meneer en mevrouw maar helaas we kunnen u niet tegemoet komen. Wat een ontzettende slechte verkoop!! Jammer maar voor ons nooit geen msc meer.
Ronnie
|Deze cruise hebben wij kennis kunnen maken met de ontzettend arrogante organisatie MSC en de laffe houding van MSC Nederland die zich maar wat graag verschuilt achter het hoofdkantoor. Van de 3000 gasten aan boord, behoorden maar liefst 2000 gasten tot eenzelfde gezelschap (Holistic Holidays Vegan Cruise) 2/3 van de gasten dus. Wij behoorden tot de overige gasten 1/3 deel. De eerste dag kwamen we er al achter dat Holistic Holidays afspraken had gemaakt met het hoofdkantoor van MSC over deze cruise. Zo hadden zij bijvoorbeeld de complete eerste dinerzitting afgehuurd, 's avonds het theater gehuurd en eigenlijk de hele dag door hielden zijn vele ruimtes bezet voor hun lezingen en andere bezigheden. Dat betekende voor ons (en de overige ongeveer 1000 gasten) dat de helft van de ruimtes niet voor ons toegankelijk waren. Wij hadden extra fantastica pakket geboekt (50 euro pp extra) om voorrang te krijgen bij keuze dinerzitting. Wij hadden gekozen voor de eerste zitting i.v.m. gezondheidsproblemen van een van onze medereizigers. Tien dagen voor vertrek kregen wij de reispapieren en daarop stond 'eerste dinerzitting'. Aan boord bleek hier geen sprake van te kunnen zijn omdat die zitting compleet was afgehuurd. 's Avonds was er ook maar 1 theatervoorstelling, om 19.00 uur, omdat alle 'gewone' gasten waren ingedeeld bij de tweede dinerzitting. Aan ons de keuze; eten rond half 7 in het buffetrestaurant, en daardoor elke avond geen theatershow kunnen zien, en geen extra gezondheidsproblemen, óf genoegen nemen met de tweede zitting, wel theatershow kunnen zien, en extra gezondheidsproblemen voor lief nemen. Er werd enorm geklaagd door de 1000 'gewone' gasten over met name de dinerzitting en het op Holistic Holidays aangepaste cruiseprogramma aan boord. Ook de normaal gesproken uitgebreide buffetten van MSC waren nu beduidend minder (qua keuze) en we mochten ook niet overal in het buffetrestaurant komen want dat was alleen toegankelijk voor cruisereizigers van Holistic Holidays. Deze gasten mochten overigens wel in alle ruimtes komen. De beperking gold alleen voor de 'gewone' reiziger. Discussies liepen heel hoog op en de sfeer was zeer gespannen aan boord. Om passagiers te kalmeren en de rust aan boord te bewaren, werd het verplichte fooien geld aan boord reeds kwijtgescholden en zegde het personeel van guests relations toe dat bij thuiskomst iedereen die geklaagd had gecompenseerd zou worden door hun eigen MSC (per land). Mochten deze dit niet naar tevredenheid oppakken, dan konden we contact opnemen met het hoofdkantoor van MSC want zij waren reeds op de derde dag van onze cruise volledig op de hoogte gebracht van de gespannen, onthoudbare sfeer aan boord. Ik zal jullie alle verdere ellende aan boord besparen. Al deze ellende heeft overigens niks te maken met de mensen van Holistic Holidays. Zij hebben gewoon afspraken gemaakt met MSC. MSC is verantwoordelijk voor al haar gasten, maar heeft hier gekozen om een grote groep gasten een compleet eigen programma te laten draaien aan boord en de overige gasten moesten daar maar omheen vakantie vieren. Bij thuiskomst hebben wij meteen een klacht ingediend bij MSC Nederland en zij zijn in contact getreden met hun hoofdkantoor. Het heeft drie maanden geduurd voor zij met een final offer kwamen: we kregen per hut een voucher van 200 euro (100 euro pp dus) voor een volgende cruise binnen een jaar en onder strikte voorwaarden en tegen standaard tarieven. We hebben geprobeerd een cruise in te boeken en als wij daarbij gebruik maken van de voucher, dan zijn wij maar liefst 400!!! euro duurder uit dan dat we geen gebruik maken van het voucher. Blij maken met een dooie mus. Iemands laatste vakantie (een persoon uit ons gezelschap is ernstig ziek) verpesten, geen verantwoordelijkheid nemen en vervolgens iets geven waarmee mensen alleen duurder uit zijn. MSC Nederland verschuilt zich achter hun hoofdkantoor en neemt zelf ook geen enkele verantwoordelijkheid. Een organisatie die aantoonbaar niet geïnteresseerd is hun gasten. Ook in 2019 heeft Holistic Holidays weer een cruise bij MSC geboekt, dus als u liever de beschikking over een heel schip met al haar faciliteiten wilt hebben, dan een half schip met beperkte faciliteiten, doet u er goed aan om eerste te checken of er geen grote groepen aan boord zijn.
Anna Sanders
|Erg onpersoonlijk staff en receptie medewerkers erg onvriendelijk en ongeïnteresseerd . Heel beperkte informatie van hoe of wat .
Moesten van de rederij ruim voor tijd aan boord dus via Milaan Linate want de vlucht van KLM kwam te last aan in Genua nu in een file gestaan dus nog veel later .
Op de dag van vertrek ( hoorde we trouwens pas de avond van te voren om 22:00 uur ) werden zinder verder uitleg verzocht om naar het theater te komen .
Het enigste wat er gezegd werdt was volg mijn collega en die gooide ons om 8:40 uur van de boot af .
De bus stond klaar en we waren om 10:35 op Malpensa onze vlucht ging pas om 17:55 uur met 9 personen waarvan 4 kinderen gewoon 7 uur op een vliegveld rondhangen een drama
Terwijl er om 23:00 een vlucht ging Genua Amsterdam maar dan had de rederij niet het extraatje van de transfer ????ook de shuttlebussen in de plaatsjes die aanlegde 12,90 voor volwassenen en 9,90 voor kinderen naar het centrum gelukkig spreken wij goed Italiaans en onze dochter Spaans dus gingen met 3 taxi’s van 6 Euro elke retour voor 36 Euro scheelt toch behoorlijk.
Het wijn pakket aan tafel was een keuze uit 2 slobberwijnen wij hadden twee ontzettend aardige bediendes aan tafel Frsncelly en Suendra nooit was iets te veel super .
Maar wat werken die mensen hard 11 uur per dag pff
Het eten in de Black crab was goed
maar nooit warm .
Een behoorlijke teleurstelling en echt geen waar voor je geld 3 buitenhutten met 9 personen alles inclusief is een behoorlijk bedrag dan verwacht toch iets meer service niemand behalve onze bediendes José en Ariël zeggen je gewoon gedag als je vertrekt het lijkt meer een veerboot dan een cruiseschip .
Patrick en Mirjam
|Mei 2015 met ons hele gezin een fantastische Middellandse Zee cruise gemaakt. Wij hadden een zeer ruime balkonhut, wat zeer aan te bevelen is. De reis was bijzonder mooi, prachtige steden, zoals Rome en Valencia bezocht. Zeer genoten van de prachtige sfeervolle ambiance aan boord van MSC Preziosa. Heerlijk eten, fantastisch personeel en een spectaculair entertainment . Wij en zeker onze kinderen kijken terug op een zonnige, inspirerende vakantie. Voor herhaling vatbaar, en wij gaan zeker nog eens cruisen, en zeer waarschijnlijk boeken bij MSC.
van veldhuizen
|Wij zijn nu drie maal met een MSC cruise weg geweest en vinden het geweldig. Iedere keer weer een fantastische reis en geweldige verzorging aan boord. De volgende reis staat al weer in de planning en dat zal zeker een MSC reis worden.
Soysal
|