Ik heb een elektrische vouwfiets met een motor in het achterwiel. 2 jaar geleden in Frankrijk een lekke band laten maken. Binnen een half uur gefixt.
Bij Wijtman kreeg ik te horen dat zij de band niet willen repareren vanwege de motor in het achterwiel.
Op mijn vraag: wat moet ik dan?
Een dealer zoeken van het fietsmerk….. en ik kon gaan!
Heb wel bij Wijtman 2 jaar geleden 2 accu’s laten reviseren voor € 600,— maar een oplossing voor mijn lekke band hadden ze niet.
Via een dealer in Rotterdam van mijn fietsmerk kreeg ik te horen dat zij de indruk hadden na mijn verhaal dat ik met een kluitje in het riet werd gestuurd en adviseerde mij naar Herwaarden in Voorburg te gaan. Prima professionele fietsenwinkel. Binnen een uur was er een nieuwe binnenband ingezet, TOP!
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
S.Roos
|
Waardeloos filiaal. Komen op meerdere vlakken beloften niet na. Ook niet qua communicatie. Dat zou toch niet zo moeilijk moeten zijn
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Marco
|
Op zich is het een prima bedrijf. Prettige service, personeel met kennis en mooie winkels.
Wat ik wel problematisch vind voor de klant is dat er middels de zeer grote Bike Totaal organisatie sprake lijkt van prijsafspraken en het lijkt wel een soort van kartelvorming voor nieuwe fietsen. Er valt dus weinig te onderhandelen op de adviesprijs van de fiets; enige korting wordt gedaan via accessoires, extra garantie of (standaard) servicecontracten die voor flinke bedragen op de rekening staan en dan als korting verwerkt wordt.
Als je het vergelijkt met de niet bij Bike Totaal aangesloten handelaren valt op dat daar desgevraagd wel flinke kortingen onderhandeld kunnen worden of bijvoorbeeld Fietsvoordeelshop geeft sowieso veel korting. Vooral problematisch als je een Dutch ID zou willen kopen want alleen de Bike Totaal organisatie levert deze fietsen en bij vragen over korting over een 2023 model werd afgestemd met deze fabrikant, dus wederom was niks mogelijk. Op de website zoeken heeft ook geen zin want alles gaat via de Bike Totaal site met bij alle 350 handelaren dezelfde vaste prijzen of dezelfde korting.
7.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Anne-Marie van Rijt
|
Er was steeds iets met de accu van mijn Sparta e- bike, goed opgeladen stopte hij, of er werd het aantal nog te rijden kilometers op de display foutief aangegeven. Fiets terug naar Sparta, een week op een leenfiets gereden, helemaal top! De nieuwe accu bleek ook niet goed te werken, er werd wederom gebeld met Sparta. De accu werd opgestuurd naar de fabriek en ik kreeg voor een maand een leen accu, super! Nu heb ik een nieuwe nieuwe accu, wat een geweldige service, en het is allemaal zo geregeld dat het onder garantie valt!!
74 Reviews Plaats review
Ashley de Groot
|Gazelle fiets gekocht (Mama Fiets)
Goede service, kwaliteit en vriendelijke medewerkers!
Loes
|Ik heb een elektrische vouwfiets met een motor in het achterwiel. 2 jaar geleden in Frankrijk een lekke band laten maken. Binnen een half uur gefixt.
Bij Wijtman kreeg ik te horen dat zij de band niet willen repareren vanwege de motor in het achterwiel.
Op mijn vraag: wat moet ik dan?
Een dealer zoeken van het fietsmerk….. en ik kon gaan!
Heb wel bij Wijtman 2 jaar geleden 2 accu’s laten reviseren voor € 600,— maar een oplossing voor mijn lekke band hadden ze niet.
Via een dealer in Rotterdam van mijn fietsmerk kreeg ik te horen dat zij de indruk hadden na mijn verhaal dat ik met een kluitje in het riet werd gestuurd en adviseerde mij naar Herwaarden in Voorburg te gaan. Prima professionele fietsenwinkel. Binnen een uur was er een nieuwe binnenband ingezet, TOP!
S.Roos
|Waardeloos filiaal. Komen op meerdere vlakken beloften niet na. Ook niet qua communicatie. Dat zou toch niet zo moeilijk moeten zijn
Marco
|Op zich is het een prima bedrijf. Prettige service, personeel met kennis en mooie winkels.
Wat ik wel problematisch vind voor de klant is dat er middels de zeer grote Bike Totaal organisatie sprake lijkt van prijsafspraken en het lijkt wel een soort van kartelvorming voor nieuwe fietsen. Er valt dus weinig te onderhandelen op de adviesprijs van de fiets; enige korting wordt gedaan via accessoires, extra garantie of (standaard) servicecontracten die voor flinke bedragen op de rekening staan en dan als korting verwerkt wordt.
Als je het vergelijkt met de niet bij Bike Totaal aangesloten handelaren valt op dat daar desgevraagd wel flinke kortingen onderhandeld kunnen worden of bijvoorbeeld Fietsvoordeelshop geeft sowieso veel korting. Vooral problematisch als je een Dutch ID zou willen kopen want alleen de Bike Totaal organisatie levert deze fietsen en bij vragen over korting over een 2023 model werd afgestemd met deze fabrikant, dus wederom was niks mogelijk. Op de website zoeken heeft ook geen zin want alles gaat via de Bike Totaal site met bij alle 350 handelaren dezelfde vaste prijzen of dezelfde korting.
Anne-Marie van Rijt
|Er was steeds iets met de accu van mijn Sparta e- bike, goed opgeladen stopte hij, of er werd het aantal nog te rijden kilometers op de display foutief aangegeven. Fiets terug naar Sparta, een week op een leenfiets gereden, helemaal top! De nieuwe accu bleek ook niet goed te werken, er werd wederom gebeld met Sparta. De accu werd opgestuurd naar de fabriek en ik kreeg voor een maand een leen accu, super! Nu heb ik een nieuwe nieuwe accu, wat een geweldige service, en het is allemaal zo geregeld dat het onder garantie valt!!