Even kijken bij Janse Mode. Wanneer ik naar binnen stap in een ietwat outbollige winkel zie ik twee dames achter de toonbank staan. Beide middelbare leeftijd. Ik krijg een ‘goedemorgen’ en de dames gaan weer verder met het opruimen en recht hangen van kleren achter de balie. De winkel is vol met mensen, maar de ene vrouw loopt hectisch heen en weer achter iedereen aan om de spulletjes weer recht te hangen. De andere vrouw is bezig achter de balie met iemand die informatie wil over andere vestigingen. De mopperende rondrennende mevrouw zegt steeds: ‘wat een rommeltje, wat een rommeltje’. Ik denk bij mezelf: ik durf niets aan te raken en met mij ook de andere klanten. Er wordt verder geen contact gezocht en ik loop richting uitgang. Ik krijg zelfs geen tot ziens… Nou dan niet hoor! DOEI! Misschien als er een jonger iemand bij de ‘hippe kleding’ zou staan had ik wat gekocht, nu wil ik zo snel mogelijk naar buiten! Tip: 69% heeft minder te besteden, ruim 25% let meer op het prijskaartje en men maakt gebruik van saleperiodes en klantenkaarten. MAAR… Bijna de helft van de NL ergert zich aan de drukte tijdens de sale en bijna een kwart gaat de stad dan niet in. Maar liefst 81% wil extra betalen voor een aankoop als daar een betere klantendienst tegenover staat. Ga dus niet opruimen en achter mensen aanlopen maar benut de tijd met praten en interactie, advies en luisteren! (UITGAVEN: E0,00)
1 Review Plaats review
MysteryShopper
|Even kijken bij Janse Mode. Wanneer ik naar binnen stap in een ietwat outbollige winkel zie ik twee dames achter de toonbank staan. Beide middelbare leeftijd. Ik krijg een ‘goedemorgen’ en de dames gaan weer verder met het opruimen en recht hangen van kleren achter de balie. De winkel is vol met mensen, maar de ene vrouw loopt hectisch heen en weer achter iedereen aan om de spulletjes weer recht te hangen. De andere vrouw is bezig achter de balie met iemand die informatie wil over andere vestigingen. De mopperende rondrennende mevrouw zegt steeds: ‘wat een rommeltje, wat een rommeltje’. Ik denk bij mezelf: ik durf niets aan te raken en met mij ook de andere klanten. Er wordt verder geen contact gezocht en ik loop richting uitgang. Ik krijg zelfs geen tot ziens… Nou dan niet hoor! DOEI! Misschien als er een jonger iemand bij de ‘hippe kleding’ zou staan had ik wat gekocht, nu wil ik zo snel mogelijk naar buiten! Tip: 69% heeft minder te besteden, ruim 25% let meer op het prijskaartje en men maakt gebruik van saleperiodes en klantenkaarten. MAAR… Bijna de helft van de NL ergert zich aan de drukte tijdens de sale en bijna een kwart gaat de stad dan niet in. Maar liefst 81% wil extra betalen voor een aankoop als daar een betere klantendienst tegenover staat. Ga dus niet opruimen en achter mensen aanlopen maar benut de tijd met praten en interactie, advies en luisteren! (UITGAVEN: E0,00)