kosten gehad..
Zeggen het op te lossen maar laten je uiteindelijk barsten..
Personeel toont weinig intresse of lijkt je niet te begrijpen
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Jeroen
|
Nadat ik vorig jaar een nieuwe fiets had gekocht had ik een lek zadel. Dat zou worden opgelost door originele zadel te bestellen. Helaas niet meer leverbaar maar opgelost door zadel van een fiets in de winkel die exact t zelfde was te wisselen. Dat was prima, maar die jongen die m ging wisselen was duidelijk geïrriteerd, zoals hij mij slot terug deed en mijn fiets teruggaf. En nog geen gedag erbij. Wat een verschrikkelijk klantvriendelijke medewekers. Voor mij nooit meer een fiets bij bannierhuis. Wat jammer dit.
4.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Patricia
|
Vanochtend met piepende ketting gevraagd voor druppel olie: geweldige service. Ook band opgepompt! Whaauw erg blij met deze mannen.
10
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Marcin
|
Slechtste service ooit
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Loes Schouten
|
Voor 185 euro de voorvork laten vervangen en een kapotte fiets teruggekregen. Slechte service en onvriendelijk, vrouwonvriendelijk personeel. De prijzen zijn hoog (66 euro per uur) en de kwaliteit slecht. Ik dacht van tevoren dat Banierhuis een goede fietsenmaker zou zijn, maar ze proberen jou op te laten draaien voor extra kosten als zij zaken aantoonbaar kapot maken. Ik kwam mijn nog geen jaar oude elektrische Pro E-bike fiets brengen bij Banierhuis Zeist voor reparatie omdat het voorwiel wat los kon bewegen. Ik was maandag 7 juni langsgegaan. Een week later (!) hadden ze pas tijd voor reparatie. Maandag 14 juni heb ik de fiets langsgebracht. Diezelfde dag werd ik gebeld en had ik Sjoerd aan de telefoon. Hij zei dat de voorvork vervangen moest worden, want deze rammelde (maar hij had hem niet uit elkaar gehaald om te kijken of hij het kon repareren). Deze voorvork hadden ze niet in het filiaal liggen, maar deze moest uit een ander filiaal komen. Ik verwachtte op basis van de communicatie dat als de vork binnen zou komen, dat de fiets dan gemaakt zou worden en de volgende dag klaar zou zijn. Toen ik de volgende dag aan het eind van de werkdag belde, kreeg ik weer Sjoerd aan de telefoon. Hij kwam nogal ongeduldig en geïrriteerd over dat ik naar mijn fiets vroeg. Hij vertelde geïrriteerd dat hij gisteren gezegd had dat de voorvork vandaag binnen zou komen. Dit was slecht verwachtingsmanagement en slechte communicatie. Donderdagochtend kreeg ik een sms dat mijn fiets klaar stond. Aan het eind van de dag ben ik na mijn werk naar het Banierhuis gegaan. Sjoerd gaf aan dat de voorvork gemaakt was. Hij gaf aan dat de fiets superslecht fietste, waarop ik aangaf dat de fiets altijd goed en soepel fietste (2,5 maand geleden heeft het Banierhuis nog een servicebeurt ‘geleverd’). De bon was niet gespecificeerd en onduidelijk wat materiaalkosten en wat arbeidsloon is. Hij deed het ook voorkomen, aangezien het geen fiets van een duur topmerk is, het geen goede kwaliteit kon zijn. Terwijl Pro E-Bike in IJsselstein elektrische fietsen, zoals de mijne, van ruim 2000 euro verkoopt en een goede elektrische fiets geen 3000 of 4000 euro hoeft te kosten, zoals Sjoerd wel beweert. Deze fiets komt goed uit diverse e-bike tests en zit in dezelfde prijsklasse als e-bikes die het Banierhuis zelf verkoopt. Toen ik met mijn fiets wegreed, stond de fiets in zijn 1e versnelling en leek door te trappen. De versnellingen schakelen wel, maar trappen door. Alle versnellingen trapten door, de 6e en 7e zijn nu dezelfde en trapt door en de 8e trapt compleet door. Alle lage versnellingen trappen door en geven haperingen. Deze problemen waren er niet toen ik mijn fiets inleverde (ik kwam voor alleen de voorvork). Hierop ben ik teruggegaan naar het Banierhuis. Ik heb bij Sjoerd aangegeven dat er iets mis was met mijn fiets en aangegeven dat ik niet op mijn fiets kon fietsen, omdat alle versnellingen doortrapten. Ik heb Sjoerd gevraagd hoe hij geschakeld had toen hij de fiets getest had. Hierop reageerde hij dat hij echt wel wist hoe hij moest schakelen. (Bij deze fiets moet je stilhouden als je schakelt, wat Sjoerd waarschijnlijk niet wist.) Ik kon de fiets wel achterlaten. Als hij alleen afgesteld hoefde te worden, dan konden ze dat wel doen, maar als hij gerepareerd moest worden dan zou hij kosten in rekening brengen. Dit deed mij vermoeden, dat Sjoerd allang wist dat de fiets gerepareerd moest worden. Sjoerd ontkende dat hij de versnelling kapot gemaakt had. Ik wenste niet te betalen om iets niet te laten repareren wat niet kapot was toen ik de fiets af had gegeven. Hij gaf het voorbeeld dat mensen een fietsenzadel laten vervangen en dan terugkomen, omdat de band lek is. Ofwel, hij noemt mij een oplichter. Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten. *** Wat ook blijkt uit het niet specificeren van de hoge rekening (voorvork vervangen kost volgens de website 60 euro, dus 125 euro voor de voorvork?!). Uiterst onvriendelijk en niet klantvriendelijk. En Sjoerd heeft duidelijk een vrouwonvriendelijke houding. Ik ben een jonge vrouw, als ik een zakenman was geweest die een dure fiets bij hen had gekocht, dan was ik heel anders behandeld geweest. Wat een zeer kwalijke zaak is anno 2021. Hij gaf ook aan dat de fiets echt een onderhoudsbeurt nodig had. Waarop ik aangaf dat ik 2,5 maand geleden een onderhoudsbeurt bij hen heb gehad, waar de remmen en alles gemaakt waren (en 4 maanden daarvoor is er bij een andere fietsenmaker ook een servicebeurt uitgevoerd). Wat betekent dat de onderhoudsbeurt van 178,99 euro van 2,5 maand geleden dus niet goed uitgevoerd. Sjoerd deed het voorkomen alsof mijn fiets een oud barrel was, terwijl de fiets nieuw gekocht is en nog geen jaar oud en regelmatig onderhoudsbeurten heeft gehad. Sjoerd gaf ook aan dat hij de rechterrem gemaakt of vervangen had, omdat hij kapot was en het niet deed, mogelijk door een kabelbreuk. Bij het inleveren van de fiets deed de rem het gewoon. Plus 2,5 maand ervoor is de rem bij de servicebeurt gemaakt door het Banierhuis, wat gek is. Als hij goed gemaakt is, is de rem niet ‘opeens’ stuk als Sjoerd op de fiets rijdt en daarvoor niet. Als Sjoerd wist dat de versnellingen kapot waren (wat niet zo was bij afleveren), dan had hij dit ook door kunnen geven en even kunnen bellen of in de sms kunnen melden. En niet zelf laten ontdekken aan het eind van de dag als ik wegfiets, als er geen gelegenheid meer is tot reparatie. Ik zou mijn fiets weer een week kwijt zijn als ik hem achter zou laten bij het Banierhuis. Ik ben niet bereid mij om te betalen voor reparaties van defecten die door het Banierhuis zelf zijn veroorzaakt. Ik heb mijn fiets dus meegenomen en wil geen zaken meer doen met het Banierhuis, tenzij er enige vorm van genoegdoening en excuses komen. Dit vrouwonvriendelijke en leugenachtige gedrag is onprofessioneel en onacceptabel. Ik raad iedereen aan die zijn of haar fiets laat repareren bij het Banierhuis, om op schrift vast te leggen (of anders een audio-opname te maken) van wat wel en niet kapot is aan de fiets, zodat het Banierhuis niet wegkomt ***.
9 Reviews Plaats review
Brian
|kosten gehad..
Zeggen het op te lossen maar laten je uiteindelijk barsten..
Personeel toont weinig intresse of lijkt je niet te begrijpen
Jeroen
|Nadat ik vorig jaar een nieuwe fiets had gekocht had ik een lek zadel. Dat zou worden opgelost door originele zadel te bestellen. Helaas niet meer leverbaar maar opgelost door zadel van een fiets in de winkel die exact t zelfde was te wisselen. Dat was prima, maar die jongen die m ging wisselen was duidelijk geïrriteerd, zoals hij mij slot terug deed en mijn fiets teruggaf. En nog geen gedag erbij. Wat een verschrikkelijk klantvriendelijke medewekers. Voor mij nooit meer een fiets bij bannierhuis. Wat jammer dit.
Patricia
|Vanochtend met piepende ketting gevraagd voor druppel olie: geweldige service. Ook band opgepompt! Whaauw erg blij met deze mannen.
Marcin
|Slechtste service ooit
Loes Schouten
|Voor 185 euro de voorvork laten vervangen en een kapotte fiets teruggekregen. Slechte service en onvriendelijk, vrouwonvriendelijk personeel. De prijzen zijn hoog (66 euro per uur) en de kwaliteit slecht. Ik dacht van tevoren dat Banierhuis een goede fietsenmaker zou zijn, maar ze proberen jou op te laten draaien voor extra kosten als zij zaken aantoonbaar kapot maken. Ik kwam mijn nog geen jaar oude elektrische Pro E-bike fiets brengen bij Banierhuis Zeist voor reparatie omdat het voorwiel wat los kon bewegen. Ik was maandag 7 juni langsgegaan. Een week later (!) hadden ze pas tijd voor reparatie. Maandag 14 juni heb ik de fiets langsgebracht. Diezelfde dag werd ik gebeld en had ik Sjoerd aan de telefoon. Hij zei dat de voorvork vervangen moest worden, want deze rammelde (maar hij had hem niet uit elkaar gehaald om te kijken of hij het kon repareren). Deze voorvork hadden ze niet in het filiaal liggen, maar deze moest uit een ander filiaal komen. Ik verwachtte op basis van de communicatie dat als de vork binnen zou komen, dat de fiets dan gemaakt zou worden en de volgende dag klaar zou zijn. Toen ik de volgende dag aan het eind van de werkdag belde, kreeg ik weer Sjoerd aan de telefoon. Hij kwam nogal ongeduldig en geïrriteerd over dat ik naar mijn fiets vroeg. Hij vertelde geïrriteerd dat hij gisteren gezegd had dat de voorvork vandaag binnen zou komen. Dit was slecht verwachtingsmanagement en slechte communicatie. Donderdagochtend kreeg ik een sms dat mijn fiets klaar stond. Aan het eind van de dag ben ik na mijn werk naar het Banierhuis gegaan. Sjoerd gaf aan dat de voorvork gemaakt was. Hij gaf aan dat de fiets superslecht fietste, waarop ik aangaf dat de fiets altijd goed en soepel fietste (2,5 maand geleden heeft het Banierhuis nog een servicebeurt ‘geleverd’). De bon was niet gespecificeerd en onduidelijk wat materiaalkosten en wat arbeidsloon is. Hij deed het ook voorkomen, aangezien het geen fiets van een duur topmerk is, het geen goede kwaliteit kon zijn. Terwijl Pro E-Bike in IJsselstein elektrische fietsen, zoals de mijne, van ruim 2000 euro verkoopt en een goede elektrische fiets geen 3000 of 4000 euro hoeft te kosten, zoals Sjoerd wel beweert. Deze fiets komt goed uit diverse e-bike tests en zit in dezelfde prijsklasse als e-bikes die het Banierhuis zelf verkoopt. Toen ik met mijn fiets wegreed, stond de fiets in zijn 1e versnelling en leek door te trappen. De versnellingen schakelen wel, maar trappen door. Alle versnellingen trapten door, de 6e en 7e zijn nu dezelfde en trapt door en de 8e trapt compleet door. Alle lage versnellingen trappen door en geven haperingen. Deze problemen waren er niet toen ik mijn fiets inleverde (ik kwam voor alleen de voorvork). Hierop ben ik teruggegaan naar het Banierhuis. Ik heb bij Sjoerd aangegeven dat er iets mis was met mijn fiets en aangegeven dat ik niet op mijn fiets kon fietsen, omdat alle versnellingen doortrapten. Ik heb Sjoerd gevraagd hoe hij geschakeld had toen hij de fiets getest had. Hierop reageerde hij dat hij echt wel wist hoe hij moest schakelen. (Bij deze fiets moet je stilhouden als je schakelt, wat Sjoerd waarschijnlijk niet wist.) Ik kon de fiets wel achterlaten. Als hij alleen afgesteld hoefde te worden, dan konden ze dat wel doen, maar als hij gerepareerd moest worden dan zou hij kosten in rekening brengen. Dit deed mij vermoeden, dat Sjoerd allang wist dat de fiets gerepareerd moest worden. Sjoerd ontkende dat hij de versnelling kapot gemaakt had. Ik wenste niet te betalen om iets niet te laten repareren wat niet kapot was toen ik de fiets af had gegeven. Hij gaf het voorbeeld dat mensen een fietsenzadel laten vervangen en dan terugkomen, omdat de band lek is. Ofwel, hij noemt mij een oplichter. Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten. *** Wat ook blijkt uit het niet specificeren van de hoge rekening (voorvork vervangen kost volgens de website 60 euro, dus 125 euro voor de voorvork?!). Uiterst onvriendelijk en niet klantvriendelijk. En Sjoerd heeft duidelijk een vrouwonvriendelijke houding. Ik ben een jonge vrouw, als ik een zakenman was geweest die een dure fiets bij hen had gekocht, dan was ik heel anders behandeld geweest. Wat een zeer kwalijke zaak is anno 2021. Hij gaf ook aan dat de fiets echt een onderhoudsbeurt nodig had. Waarop ik aangaf dat ik 2,5 maand geleden een onderhoudsbeurt bij hen heb gehad, waar de remmen en alles gemaakt waren (en 4 maanden daarvoor is er bij een andere fietsenmaker ook een servicebeurt uitgevoerd). Wat betekent dat de onderhoudsbeurt van 178,99 euro van 2,5 maand geleden dus niet goed uitgevoerd. Sjoerd deed het voorkomen alsof mijn fiets een oud barrel was, terwijl de fiets nieuw gekocht is en nog geen jaar oud en regelmatig onderhoudsbeurten heeft gehad. Sjoerd gaf ook aan dat hij de rechterrem gemaakt of vervangen had, omdat hij kapot was en het niet deed, mogelijk door een kabelbreuk. Bij het inleveren van de fiets deed de rem het gewoon. Plus 2,5 maand ervoor is de rem bij de servicebeurt gemaakt door het Banierhuis, wat gek is. Als hij goed gemaakt is, is de rem niet ‘opeens’ stuk als Sjoerd op de fiets rijdt en daarvoor niet. Als Sjoerd wist dat de versnellingen kapot waren (wat niet zo was bij afleveren), dan had hij dit ook door kunnen geven en even kunnen bellen of in de sms kunnen melden. En niet zelf laten ontdekken aan het eind van de dag als ik wegfiets, als er geen gelegenheid meer is tot reparatie. Ik zou mijn fiets weer een week kwijt zijn als ik hem achter zou laten bij het Banierhuis. Ik ben niet bereid mij om te betalen voor reparaties van defecten die door het Banierhuis zelf zijn veroorzaakt. Ik heb mijn fiets dus meegenomen en wil geen zaken meer doen met het Banierhuis, tenzij er enige vorm van genoegdoening en excuses komen. Dit vrouwonvriendelijke en leugenachtige gedrag is onprofessioneel en onacceptabel. Ik raad iedereen aan die zijn of haar fiets laat repareren bij het Banierhuis, om op schrift vast te leggen (of anders een audio-opname te maken) van wat wel en niet kapot is aan de fiets, zodat het Banierhuis niet wegkomt ***.