Vele jaren zeer tevreden klant geweest bij Alphamega. Met een groot aantal hosting pakketten en registraties. Goede service, deskundige medewerkers, telefonisch 99% van de openingstijden bereikbaar. Iedereen weet wie ze aan de lijn hebben en geven snel en deskundig advies, storingen waren bekend en snel opgelost. Er konden afspraken worden gemaakt over pakketkortingen, facturering, etc. Prima geregeld, zeker sinds men heeft besloten af te stappen van de z.g. Proforma-facturering. Dat was in het begin zo, echter is op een paar zeer essentiële zaken verandert. Helaas. Helaas heeft Alphamega een tijd geleden besloten niet alleen nieuwe servers in te richten. (waarvan wij uitgaan dat dat af en toe moet gebeuren) Ook de mailboxen zijn min of meer (on)vrijwillig verhuisd, echter nog steeds onbeveiligd bij derde partijen. Men heeft ook besloten een nieuw “dashboard” in te voeren, waardoor het beheer van de site(s), de mailboxen en de facturering etc. een digitaal gedrocht is geworden. Facturering en betaling kan alleen nog via het dashboard. De factuurdatum komt in veel gevallen niet overeen met de registratiedatum, waardoor voorgenomen (pakket)wijzigingen niet meer kunnen plaatsvinden. Direct betalen via iDeal, een bankoverschrijving of automatische incasso is onmogelijk, er is geen bankrekening meer! Creditering van onterechte betalingen ook niet. Storingen van Hosting en email vinden uit het zicht van Alphamega plaats en zijn moeilijk op te lossen. Als men “mobiel” is in Europa kun je niet overal en altijd “even” inloggen in een “dashboard” (we zijn met onze digitale infrastructuur in Nederland verwend!) waardoor betalingen mislopen en je website, je email en webmail zonder aankondiging “offline” is. Je zit zomaar onterecht een tijdje op “zwart”. Met flinke bedragen voor hosting, mail en registraties mag je buiten een goede persoonlijke service wel een gesmeerde techniek verwachten in een voor de klant gebruiksvriendelijke omgeving. Het laatste is essentieel. Wellicht is dit alles geen halszaak voor particulieren met één website en één mailbox. Voor bedrijven is dit een volstrekt onmogelijke werkwijze. Na vele jaren hebben wij onze websites inclusief domeinregistraties verhuisd. Wat wij Alphamega willen meegeven: Programmeurs zijn niet voor niets trots op hun werk. Niemand anders heeft de kracht de werkelijkheid te veranderen. Hoe meer de wereld afhankelijk is van computers om te bepalen hoe de wereld werkt, hoe krachtiger de programmeurs worden. Maar loop niet naast je schoenen, programmeurs maken nog meer dan genoeg fouten en een perfect stuk code bestaat niet. Trap vooral niet in valkuilen …. en luister goed naar je klanten
5.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
Inge
|
Alphamega? Beunhazen, uitzuigers, oplichters!
Ik was 10 jaar klant bij Alphamega. In het begin waren ze goed, maar ze zijn in de loop der jaren afgezakt tot niveau 0. In het begin kreeg je binnen een paar uur antwoord op je mail, later werd dat pas na een dag, nog later na een paar dagen zodat je zelf moest bellen om te vragen hoe of wat.
Toen Alphamega begon, hadden zij een uptime van 99,9%. Heel uitzonderlijk toen omdat veel sites toen er om de haverklap uitlagen. Bij Alphamega niet. Maar nu hebben alle hosting providers een uptime van 99,9% dus Alphamega is geen uitzondering meer, maar ze gedragen zich nog wel zo.
Alphamega heeft de hoogste prijzen, maar levert daarvoor 0,0 service. Ik betaalde al die jaren ruim 700 euro per jaar voor twee sites en wat domeinnamen. Voor één site betaalde ik 400 euro per jaar! Toen ze de prijzen halveerden, 'vergaten' ze dat te vertellen aan oude klanten zoals ik. Alleen de nieuwe klanten profiteerden ervan. Pas toen ik het per toeval ontdekte, en het meldde, kreeg ik voortaan ook de lagere prijs...
Ik heb in al die jaren nog nooit een noodgeval gehad, maar op een dag werd een site geïnfecteerd. Dat was dus wel een noodgeval. Dus ik Alphamega gemaild, maar ze reageerden niet eens! Dus ze na een dag maar zelf gebeld. Wat denk je? Vervolgens trokken ze gewoon de stekker uit de site en maakten een nieuw account aan! Zo, probleem opgelost volgens Alphamega.
Maar ik zat zonder site. En ik hoefde niet op hun hulp te rekenen. Nee, ze konden geen backup terugzetten. Nee, ze konden niet mijn oude site herstellen. Nee, ze konden niets doen. Het enige wat ze konden doen, was tegen nacalculatie een oude backup terugzetten omdat ze niet konden nagaan op welke datum de site geïnfecteerd was. Maar ze konden niet van te voren zeggen hoeveel dat ging kosten. Van een bedrijf dat al sinds 2001 bestaat, verwacht je meer expertise en meer ervaring.
Maar ik moest dan WEL van te voren mijn akkoord geven. Ik was toen dus al 10 jaar klant van Alphamega en betaalde ieder jaar trouw ruim 700 euro - en dan moet ik mijn akkoord nog geven? Kwestie van weinig vertrouwen in de klant. Maar goed, ik zei dat ik akkoord ging. Maar nee, dat moest ik per e-mail doen als antwoord op de mail die zij zouden sturen. Ja, stel je voor dat ik zomaar zat te liegen! Ik had ze om 3 uur in de middag aan de telefoon op een vrijdagmiddag. En zij stuurden die mail pas om 17:01 diezelfde middag. Dus lekker NA 5 uur zodat ze naar huis konden en zich niets aan hoefden te trekken van die klant die zonder site zat (en die dus een noodsite moest beginnen en alle duizenden bezoekers uitleggen wat er aan de hand was). Want, nee, in het weekend werken ze niet, ook niet bij noodgevallen!
Na vier (!) dagen mailden ze dat ze de backup niet hadden kunnen terugzetten en of ik maar even 95 euro wilde dokken! Inmiddels waren we anderhalve (!) week verder.
Ik ben toen overgestapt naar een andere hosting provider. En wat bleek? Die hosting provider kon wel bepalen wanneer een site geïnfecteerd was! En zij plaatsen gewoon GRATIS een backup terug mocht dat nodig zijn. En bij hen had ik WEL binnen een paar uur een antwoord, in plaats van zelf te moeten bellen of vier dagen te moeten wachten! En ze werken gewoon in het weekend! En ze zijn ook nog eens spotgoedkoop!
Bij Alphamega kreeg ik:
Business Class Hosting
webruimte: 1 GB
dataverkeer: 20 GB
voor: 227,77 euro's
met service: 0,0
Bij mijn huidige hosting provider krijg ik:
webruimte: 1,5 GB
dataverkeer: 20 GB
voor: 7,14 euro's
met service: 10+
Ik bespaar dus 220,63 euro's per jaar! Voor 1 jaar bij Alphamega kan ik 30 (!) jaar bij mijn huidige hosting provider mijn site hosten!
Ik vind het best om VEEL geld te betalen aan een bedrijf maar dan verwacht ik WEL service voor dat geld. Maar veel geld betalen en 0,0 service krijgen, is gewoon de klant uitzuigen. En de site er gewoon maar afgooien zodat de klant geen site heeft en zeggen 'zoek het zelf maar uit, klant!' is beunhazerij.
Op de site van Alphamega staat overal "Hulp nodig? Wij maken er echt een punt van om jou verder te helpen" en "We beloven dat we goed voor je site zullen zorgen en dat we er altijd voor je zullen zijn". Ja ja. Grotere onzin heb ik nooit gehoord.
Alphamega is helaas niets meer dan een stelletje beunhazen en uitzuigers.
Ik ben heel kwaad erover geweest. Intussen zit ik goed bij mijn nieuwe hosting provider maar dat Alphamega een klant die er al 10 jaar zat, zo gigantisch in de kou laat staan... ik was er flink ziek van. Ze laten de klant in de kou staan, maar pikken wel lekker z'n geld in.
Ik heb ze een klachtenbrief geschreven en verstuurd op zondag. Het is nu twee weken verder (!) en ik heb nog geen antwoord van ze ontvangen! Hoera voor de 0,0 service van Alphamega! NOT! :(.
1.0
Aanbod
Prijs/kwaliteit
Service
Ellis
|
Ik heb twee jaar lang een domein bij Alphamega hosting laten registreren, wat mij erg goed beviel. Je krijgt een gratis nieuwsbrief, die boordevol met ideeën staat. Zelfs nu ik naar een andere provider ben overgestapt, ontvang ik nog steeds de niewsbrief! Een hostingpakket vond ik wat aan de dure kant. Vandaar dat ik toen gebruik maakte van domeinregistratie met gratis webhosting. De link werd als het ware doorgelinkt naar mijn betaalde domein.
6.0
Aanbod
Prijs/kwaliteit
Service
Decibiel
|
Goeie host, reageren snel op vragen en je wordt goed begeleid. Hier hangt wel een prijskaartje aan wat hoger is dan gemiddeld.
4 Reviews Plaats review
VHZC
|Vele jaren zeer tevreden klant geweest bij Alphamega. Met een groot aantal hosting pakketten en registraties. Goede service, deskundige medewerkers, telefonisch 99% van de openingstijden bereikbaar. Iedereen weet wie ze aan de lijn hebben en geven snel en deskundig advies, storingen waren bekend en snel opgelost. Er konden afspraken worden gemaakt over pakketkortingen, facturering, etc. Prima geregeld, zeker sinds men heeft besloten af te stappen van de z.g. Proforma-facturering. Dat was in het begin zo, echter is op een paar zeer essentiële zaken verandert. Helaas. Helaas heeft Alphamega een tijd geleden besloten niet alleen nieuwe servers in te richten. (waarvan wij uitgaan dat dat af en toe moet gebeuren) Ook de mailboxen zijn min of meer (on)vrijwillig verhuisd, echter nog steeds onbeveiligd bij derde partijen. Men heeft ook besloten een nieuw “dashboard” in te voeren, waardoor het beheer van de site(s), de mailboxen en de facturering etc. een digitaal gedrocht is geworden. Facturering en betaling kan alleen nog via het dashboard. De factuurdatum komt in veel gevallen niet overeen met de registratiedatum, waardoor voorgenomen (pakket)wijzigingen niet meer kunnen plaatsvinden. Direct betalen via iDeal, een bankoverschrijving of automatische incasso is onmogelijk, er is geen bankrekening meer! Creditering van onterechte betalingen ook niet. Storingen van Hosting en email vinden uit het zicht van Alphamega plaats en zijn moeilijk op te lossen. Als men “mobiel” is in Europa kun je niet overal en altijd “even” inloggen in een “dashboard” (we zijn met onze digitale infrastructuur in Nederland verwend!) waardoor betalingen mislopen en je website, je email en webmail zonder aankondiging “offline” is. Je zit zomaar onterecht een tijdje op “zwart”. Met flinke bedragen voor hosting, mail en registraties mag je buiten een goede persoonlijke service wel een gesmeerde techniek verwachten in een voor de klant gebruiksvriendelijke omgeving. Het laatste is essentieel. Wellicht is dit alles geen halszaak voor particulieren met één website en één mailbox. Voor bedrijven is dit een volstrekt onmogelijke werkwijze. Na vele jaren hebben wij onze websites inclusief domeinregistraties verhuisd. Wat wij Alphamega willen meegeven: Programmeurs zijn niet voor niets trots op hun werk. Niemand anders heeft de kracht de werkelijkheid te veranderen. Hoe meer de wereld afhankelijk is van computers om te bepalen hoe de wereld werkt, hoe krachtiger de programmeurs worden. Maar loop niet naast je schoenen, programmeurs maken nog meer dan genoeg fouten en een perfect stuk code bestaat niet. Trap vooral niet in valkuilen …. en luister goed naar je klanten
Inge
|Alphamega? Beunhazen, uitzuigers, oplichters!
Ik was 10 jaar klant bij Alphamega. In het begin waren ze goed, maar ze zijn in de loop der jaren afgezakt tot niveau 0. In het begin kreeg je binnen een paar uur antwoord op je mail, later werd dat pas na een dag, nog later na een paar dagen zodat je zelf moest bellen om te vragen hoe of wat.
Toen Alphamega begon, hadden zij een uptime van 99,9%. Heel uitzonderlijk toen omdat veel sites toen er om de haverklap uitlagen. Bij Alphamega niet. Maar nu hebben alle hosting providers een uptime van 99,9% dus Alphamega is geen uitzondering meer, maar ze gedragen zich nog wel zo.
Alphamega heeft de hoogste prijzen, maar levert daarvoor 0,0 service. Ik betaalde al die jaren ruim 700 euro per jaar voor twee sites en wat domeinnamen. Voor één site betaalde ik 400 euro per jaar! Toen ze de prijzen halveerden, 'vergaten' ze dat te vertellen aan oude klanten zoals ik. Alleen de nieuwe klanten profiteerden ervan. Pas toen ik het per toeval ontdekte, en het meldde, kreeg ik voortaan ook de lagere prijs...
Ik heb in al die jaren nog nooit een noodgeval gehad, maar op een dag werd een site geïnfecteerd. Dat was dus wel een noodgeval. Dus ik Alphamega gemaild, maar ze reageerden niet eens! Dus ze na een dag maar zelf gebeld. Wat denk je? Vervolgens trokken ze gewoon de stekker uit de site en maakten een nieuw account aan! Zo, probleem opgelost volgens Alphamega.
Maar ik zat zonder site. En ik hoefde niet op hun hulp te rekenen. Nee, ze konden geen backup terugzetten. Nee, ze konden niet mijn oude site herstellen. Nee, ze konden niets doen. Het enige wat ze konden doen, was tegen nacalculatie een oude backup terugzetten omdat ze niet konden nagaan op welke datum de site geïnfecteerd was. Maar ze konden niet van te voren zeggen hoeveel dat ging kosten. Van een bedrijf dat al sinds 2001 bestaat, verwacht je meer expertise en meer ervaring.
Maar ik moest dan WEL van te voren mijn akkoord geven. Ik was toen dus al 10 jaar klant van Alphamega en betaalde ieder jaar trouw ruim 700 euro - en dan moet ik mijn akkoord nog geven? Kwestie van weinig vertrouwen in de klant. Maar goed, ik zei dat ik akkoord ging. Maar nee, dat moest ik per e-mail doen als antwoord op de mail die zij zouden sturen. Ja, stel je voor dat ik zomaar zat te liegen! Ik had ze om 3 uur in de middag aan de telefoon op een vrijdagmiddag. En zij stuurden die mail pas om 17:01 diezelfde middag. Dus lekker NA 5 uur zodat ze naar huis konden en zich niets aan hoefden te trekken van die klant die zonder site zat (en die dus een noodsite moest beginnen en alle duizenden bezoekers uitleggen wat er aan de hand was). Want, nee, in het weekend werken ze niet, ook niet bij noodgevallen!
Na vier (!) dagen mailden ze dat ze de backup niet hadden kunnen terugzetten en of ik maar even 95 euro wilde dokken! Inmiddels waren we anderhalve (!) week verder.
Ik ben toen overgestapt naar een andere hosting provider. En wat bleek? Die hosting provider kon wel bepalen wanneer een site geïnfecteerd was! En zij plaatsen gewoon GRATIS een backup terug mocht dat nodig zijn. En bij hen had ik WEL binnen een paar uur een antwoord, in plaats van zelf te moeten bellen of vier dagen te moeten wachten! En ze werken gewoon in het weekend! En ze zijn ook nog eens spotgoedkoop!
Bij Alphamega kreeg ik:
Business Class Hosting
webruimte: 1 GB
dataverkeer: 20 GB
voor: 227,77 euro's
met service: 0,0
Bij mijn huidige hosting provider krijg ik:
webruimte: 1,5 GB
dataverkeer: 20 GB
voor: 7,14 euro's
met service: 10+
Ik bespaar dus 220,63 euro's per jaar! Voor 1 jaar bij Alphamega kan ik 30 (!) jaar bij mijn huidige hosting provider mijn site hosten!
Ik vind het best om VEEL geld te betalen aan een bedrijf maar dan verwacht ik WEL service voor dat geld. Maar veel geld betalen en 0,0 service krijgen, is gewoon de klant uitzuigen. En de site er gewoon maar afgooien zodat de klant geen site heeft en zeggen 'zoek het zelf maar uit, klant!' is beunhazerij.
Op de site van Alphamega staat overal "Hulp nodig? Wij maken er echt een punt van om jou verder te helpen" en "We beloven dat we goed voor je site zullen zorgen en dat we er altijd voor je zullen zijn". Ja ja. Grotere onzin heb ik nooit gehoord.
Alphamega is helaas niets meer dan een stelletje beunhazen en uitzuigers.
Ik ben heel kwaad erover geweest. Intussen zit ik goed bij mijn nieuwe hosting provider maar dat Alphamega een klant die er al 10 jaar zat, zo gigantisch in de kou laat staan... ik was er flink ziek van. Ze laten de klant in de kou staan, maar pikken wel lekker z'n geld in.
Ik heb ze een klachtenbrief geschreven en verstuurd op zondag. Het is nu twee weken verder (!) en ik heb nog geen antwoord van ze ontvangen! Hoera voor de 0,0 service van Alphamega! NOT! :(.
Ellis
|Ik heb twee jaar lang een domein bij Alphamega hosting laten registreren, wat mij erg goed beviel. Je krijgt een gratis nieuwsbrief, die boordevol met ideeën staat. Zelfs nu ik naar een andere provider ben overgestapt, ontvang ik nog steeds de niewsbrief! Een hostingpakket vond ik wat aan de dure kant. Vandaar dat ik toen gebruik maakte van domeinregistratie met gratis webhosting. De link werd als het ware doorgelinkt naar mijn betaalde domein.
Decibiel
|Goeie host, reageren snel op vragen en je wordt goed begeleid. Hier hangt wel een prijskaartje aan wat hoger is dan gemiddeld.