Op 09-04 bij Rida en Selekta, Handelspoort 7, na een aanrijding buiten mijn schuld, mijn Rover 75 ter reparatie gebracht. Schade bedroeg 1800 euro. Omdat er twee bijgewerkte krasjes tussen de schade zaten, wilde men van mij een eigen bijdrage van 300 euro. Na enige onderhandeling werd dit teruggebracht tot 175 euro......
Op 14-04 was de auto klaar. Bij het ophalen moest men nog een plekje wegpoetsen; zou 10 min. duren. Na een half uur gewacht te hebben, bleek men de wagen op de brug ineens niet meer te kunnen starten. Er werden twee verschillende computers bijgehaald, die de meest vreemde uitslagen gaven. Wagen was niet meer te starten, en werd uiteindelijk door een monteur van het garagebedrijf Rida naar de Mr. Haarmanweg 4 gesleept.
Na 3 dagen meldde men, dat de benzinepomp ineens kapot was. Een dag later weer gebeld, met de mededeling, dat deze pomp in Nederland niet meer leverbaar was.
Na wat Googlen op internet vond ik een nieuwe pomp bij Misterparts.nl. Meldde dit bij de garage. Men ging toen ook op internet zoeken bij ,,hun kanalen”, en de pomp bleek ineens wel leverbaar, weliswaar zo’n 100 euro duurder dan de pomp die ik gevonden had. Op mijn verzoek om mijn pomp te bestellen (misschien met bedrijfskorting”?) ging men niet in, ,,omdat er dan niets op verdiend werd”. Blijkbaar heeft men bij Rida nog nooit van service of klantvriendelijkheid gehoord!
Pomp besteld bij Misterparts, en een paar dagen later afgeleverd bij de garage. Enkele dagen daarna werd ik gebeld, dat ook ineens het benzinefilter helemaal verstopt was, en vernieuwd moest worden a 157 euro excl. btw. en montage. Men zou de wagen ook aftanken om te zien of de tank dicht was na montage. Na weer enkele dagen kon ik de wagen op 23 april ophalen, tegen betaling van de (mijns inziens zeer hoge) rekening van 1561,81 euro. Men sprak o.a. over 15 uur ,,onderzoekskosten” . Een specificatie, die ik na 2 dagen per post zou krijgen, ontving ik pas op 2 juni! Dus zo’n 5 weken later.
Bij het ophalen stond de tankmeter niet helemaal bovenaan. Gedurende enkele dagen daarna hing er een sterke benzinelucht in de wagen. Teruggegaan. Wagen werd nagezocht, niets gevonden. De wagen bleef enkele dagen open staan, om de dampen weg te laten trekken. Ik belde ook op met het idee, de wagen ditmaal echt helemaal vol te tanken, om zo te zien of er toch geen lekkage was. Na 2 dagen een telefoontje, dat de tank wel helemaal vol was, maar de meter dit niet meer aanwees. Na weer een dag een telefoontje, dat de monteur de wagen wilde ,,resetten”, en de benzinemeter na het losmaken van de accu helemaal niets meer aanwees!
De ,,kapotte” onderdelen mee naar huis genomen. Het benzinefilter was op het oog niet vervuild, er had hoogstens een nieuw filter a 20 euro ingekund. De benzinepomp bleek na aansluiting toch goed te werken......... Volgens de monteur was het filter verstopt en had men dit schoongeblazen, waardoor er geen vuil meer waarneembaar was.
12 mei was de Rover uiteindelijk klaar. Bij montage van de benzinepomp bleek men de vlotter te hebben verbogen, zodat hij dus niet goed meer aanwees.....
Conclusie: een knullige en langdurige reparatie van een simpel verstopt filter. De beloofde specificatie van de rekening, die ik na 2 dagen per post zou ontvangen, kreeg ik pas na zo’n 5 weken overhandigd.
In een gesprek, dat ik later nog met de eigenaar van de garage had over de mijns inziens hoge rekening, werd mij ter compensatie een gratis APK-beurt aangeboden.....
2 Reviews Plaats review
F. Sitton
|Op 09-04 bij Rida en Selekta, Handelspoort 7, na een aanrijding buiten mijn schuld, mijn Rover 75 ter reparatie gebracht. Schade bedroeg 1800 euro. Omdat er twee bijgewerkte krasjes tussen de schade zaten, wilde men van mij een eigen bijdrage van 300 euro. Na enige onderhandeling werd dit teruggebracht tot 175 euro......
Op 14-04 was de auto klaar. Bij het ophalen moest men nog een plekje wegpoetsen; zou 10 min. duren. Na een half uur gewacht te hebben, bleek men de wagen op de brug ineens niet meer te kunnen starten. Er werden twee verschillende computers bijgehaald, die de meest vreemde uitslagen gaven. Wagen was niet meer te starten, en werd uiteindelijk door een monteur van het garagebedrijf Rida naar de Mr. Haarmanweg 4 gesleept.
Na 3 dagen meldde men, dat de benzinepomp ineens kapot was. Een dag later weer gebeld, met de mededeling, dat deze pomp in Nederland niet meer leverbaar was.
Na wat Googlen op internet vond ik een nieuwe pomp bij Misterparts.nl. Meldde dit bij de garage. Men ging toen ook op internet zoeken bij ,,hun kanalen”, en de pomp bleek ineens wel leverbaar, weliswaar zo’n 100 euro duurder dan de pomp die ik gevonden had. Op mijn verzoek om mijn pomp te bestellen (misschien met bedrijfskorting”?) ging men niet in, ,,omdat er dan niets op verdiend werd”. Blijkbaar heeft men bij Rida nog nooit van service of klantvriendelijkheid gehoord!
Pomp besteld bij Misterparts, en een paar dagen later afgeleverd bij de garage. Enkele dagen daarna werd ik gebeld, dat ook ineens het benzinefilter helemaal verstopt was, en vernieuwd moest worden a 157 euro excl. btw. en montage. Men zou de wagen ook aftanken om te zien of de tank dicht was na montage. Na weer enkele dagen kon ik de wagen op 23 april ophalen, tegen betaling van de (mijns inziens zeer hoge) rekening van 1561,81 euro. Men sprak o.a. over 15 uur ,,onderzoekskosten” . Een specificatie, die ik na 2 dagen per post zou krijgen, ontving ik pas op 2 juni! Dus zo’n 5 weken later.
Bij het ophalen stond de tankmeter niet helemaal bovenaan. Gedurende enkele dagen daarna hing er een sterke benzinelucht in de wagen. Teruggegaan. Wagen werd nagezocht, niets gevonden. De wagen bleef enkele dagen open staan, om de dampen weg te laten trekken. Ik belde ook op met het idee, de wagen ditmaal echt helemaal vol te tanken, om zo te zien of er toch geen lekkage was. Na 2 dagen een telefoontje, dat de tank wel helemaal vol was, maar de meter dit niet meer aanwees. Na weer een dag een telefoontje, dat de monteur de wagen wilde ,,resetten”, en de benzinemeter na het losmaken van de accu helemaal niets meer aanwees!
De ,,kapotte” onderdelen mee naar huis genomen. Het benzinefilter was op het oog niet vervuild, er had hoogstens een nieuw filter a 20 euro ingekund. De benzinepomp bleek na aansluiting toch goed te werken......... Volgens de monteur was het filter verstopt en had men dit schoongeblazen, waardoor er geen vuil meer waarneembaar was.
12 mei was de Rover uiteindelijk klaar. Bij montage van de benzinepomp bleek men de vlotter te hebben verbogen, zodat hij dus niet goed meer aanwees.....
Conclusie: een knullige en langdurige reparatie van een simpel verstopt filter. De beloofde specificatie van de rekening, die ik na 2 dagen per post zou ontvangen, kreeg ik pas na zo’n 5 weken overhandigd.
In een gesprek, dat ik later nog met de eigenaar van de garage had over de mijns inziens hoge rekening, werd mij ter compensatie een gratis APK-beurt aangeboden.....