Ik sluit mij helemaal aan bij voorgangers. Studkring is vooral bezig om geld binnen te harken.
Tijdens corona zeer gebrekkige tot geen begeleiding. Toen ik opzegde moest ook ik nog een maand extra betalen. Tot aan incasso bureau toe. Falafide organisatie, niet je kind heensturen!
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
Nee niet dus
|
Wij zijn geconfronteerd met Studiekring die zeer slecht omgaat met de huidige crisis. De huiswerkbegeleiding wijzigt van 3 uur per dag fysieke begeleiding, naar één keer per dag een telefoontje. En dit tegen slechts 25% korting op de factuur. Terwijl ze al absurd duur waren. Hier gaan wij niet mee akkoord en hebben wij dus, conform de wet, opgezegd. Studiekring wil hierbij ons alsnog een maand opzegtermijn opleggen. Aan de eigenaar van Studiekring; DIT IS TEGEN DE WET! Het nog even snel wijzigen van de Algemene Voorwaarden werkt ook niet, ja helaas, je hebt een klant te pakken die bij het aangaan van de overeenkomst de Algemene Voorwaarden heeft opgeslagen. En dus blijven ze nu non-stop bellen en mailen met de melding dat ze toch echt de opzegtermijn blijven hanteren. Aan alle anderen die hier tegenaan lopen: niet betalen, conform de wet mag je gewoon per direct opzeggen want ze voldoen niet aan de contractuele afspraken. Een schandalige organisatie en ook na deze crisis komen wij niet bij Studiekring terug.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
Zutphen
|
Zeer slechte ervaring m.b.t. huiswerkbegeleiding van onze zoon. Er was geen enkele controle op de aanwezigheid van onze zoon bij Studiekring ten opzichte van zijn lesrooster. Als hij om 13:00 uur klaar was met school, dan kon hij gerust om 17:00 uur bij Studiekring aankomen. Als ouders hoorden wij hier niets over. Kom wanneer je zin hebt leek het motto te zijn. In september 2019 stapte Studiekring over op een nieuw rapportagesysteem. Inloggen lukte wekenlang niet, en zo hadden wij niet in de gaten dat onze zoon er een potje van kon maken.
Enig toezicht op starttijden en een terugkoppeling naar ouders lijkt mij wel op zijn plaats bij een huiswerkinstituut. Vaak is motivatie en zelfdiscipline nou net iets waar aan gewerkt moet worden bij leerlingen die hier naartoe gaan toch?
Studiekring maakte ons de belofte dat zij onze zoon zouden helpen met het plannen, nakijken en overhoren van huiswerk. Best belangrijk zeker als je in je examenjaar zit! De praktijk bleek echter anders, tenminste in ons geval. Als onze zoon het nut niet inzag van het maken van een uittreksel, om zo tentamens voor te bereiden, dan hoefde dat niet. Als onze zoon aangaf dat hij de tentamenstof wel kende, dan werd dit aangenomen zonder hem te overhoren. In de rapportage lazen wij, helaas weken na het begin van het schooljaar: " hij zegt geen baat te hebben bij het maken van een uittreksel" en "hij denkt dat hij het kent". Wat voegt Studiekring dan eigenlijk toe? Wij betaalden fors voor begeleiding én controle! We verwachten daarvoor echt geen tienen, maar we hoopten wel dat onze zoon zou leren plannen en dat het beste uit hem gehaald zou worden. Onze zoon scoorde in oktober een onvoldoende voor een boekverslag Nederlands. Dit verbaasde ons, want wij gingen er toen nog vanuit dat zijn werk nagekeken werd bij Studiekring. Een onvoldoende halen voor een boekverslag dat nagekeken was door een medewerker van een huiswerkinstituut, dat vonden wij toch wat vreemd. Wij deden navraag en hoorden dat dit verslag aan hun aandacht was ontsnapt. De vestigingsmanager bood excuses aan en beloofde ons beterschap. Gelukkig was er nog een herkansing voor dit verslag. Ik vertrouwde erop dat de vestigingsmanager haar belofte na zou komen en dat de herkansing goed zou verlopen. Enkele weken later kwam onze zoon om 18:00 uur thuis van Studiekring. De volgende dag moest hij zijn herkansing inleveren had ik die middag gezien in de online-agenda van zijn school. Ik vroeg hem om mij het verslag te laten zien. Tot onze grote schrik bleek hij nog nauwelijks íets op papier te hebben. Ik keek in het rapportagesysteem van Studiekring en las: "hij moet zijn boekverslag vanavond thuis afmaken". Dit is dus de wijze waarop Studiekring onze zoon leerde plannen! Om over nakijken maar helemaal te zwijgen! Tot diep in de nacht is onze zoon, onder mijn toeziend oog, aan de slag geweest om een goed verslag te maken. Wij waren woest op Studiekring en besloten onze zoon daar per direct weg te halen. De volgende dag sprak ik de vestigingsmanager. Zij gaf aan dat de begeleiding van onze zoon inderdaad te wensen over had gelaten. Zelf was ze de afgelopen tijd veel op een andere lokatie aanwezig geweest. Blijkbaar deden haar medewerkers dan niet al teveel. Ondanks aanwijsbare nalatigheid van hun kant, dienden wij ons te houden aan de opzegtermijn volgens het contract, zo sprak deze mevrouw. Ze wenste hier trouwens ook geen "discussie" over te voeren met mij. Ik was met stomheid geslagen door de hooghartige toon die deze jongedame aansloeg. Uiteraard gingen wij hier niet mee akkoord en we hebben dit met succes aangevochten bij de organisatie. Fouten zijn toegegeven door de leidinggevende van deze vestigingsmanager. We zijn uiteindelijk een financiële compensatie overeengekomen. Inmiddels hebben we na enkele maanden slechts een deel van dit afgesproken bedrag ontvangen. Nu de rest nog! We zijn alweer enkele telefoontjes en mailtjes verder. Afspraak is helaas geen afspraak met deze organisatie. Ik heb inmiddels geen goed woord meer over voor Studiekring. Deze ene ster is er dan ook eigenlijk één teveel!
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
Rian
|
Onze dochter deed dit jaar in mei een eindexamentraining Economie VWO bij Studiekring. Kosten: 169 euro voor 2 dagen training. Wat bleek? De training werd gegeven door een meisje dat het jaar ervoor de Havo had afgerond. Op elke inhoudelijke vraag die haar gesteld werd door mijn dochter was het antwoord: "Ik heb geen idee." Na een schriftelijke klacht deed Studiekring ons het respectloze aanbod om 25% van de kosten te vergoeden. Wat een lef om zo achteloos met de kwaliteit van je diensten om te gaan en zulke slechte service te bieden. Schaamteloos!
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
Anoniem
|
professioneel overkomende benadering van de vraag naar huiswerkbegeleiding Goede en duidelijke informatie nuttig intake gesprek. Efficiente feedback over verloop huiswerkbegeleiding. Klantgerichte attitude meedenken met de behoeften van de persoon van de leerling.
109 Reviews Plaats review
Hein Terpstra
|Ik sluit mij helemaal aan bij voorgangers. Studkring is vooral bezig om geld binnen te harken.
Tijdens corona zeer gebrekkige tot geen begeleiding. Toen ik opzegde moest ook ik nog een maand extra betalen. Tot aan incasso bureau toe. Falafide organisatie, niet je kind heensturen!
Nee niet dus
|Wij zijn geconfronteerd met Studiekring die zeer slecht omgaat met de huidige crisis. De huiswerkbegeleiding wijzigt van 3 uur per dag fysieke begeleiding, naar één keer per dag een telefoontje. En dit tegen slechts 25% korting op de factuur. Terwijl ze al absurd duur waren. Hier gaan wij niet mee akkoord en hebben wij dus, conform de wet, opgezegd. Studiekring wil hierbij ons alsnog een maand opzegtermijn opleggen. Aan de eigenaar van Studiekring; DIT IS TEGEN DE WET! Het nog even snel wijzigen van de Algemene Voorwaarden werkt ook niet, ja helaas, je hebt een klant te pakken die bij het aangaan van de overeenkomst de Algemene Voorwaarden heeft opgeslagen. En dus blijven ze nu non-stop bellen en mailen met de melding dat ze toch echt de opzegtermijn blijven hanteren. Aan alle anderen die hier tegenaan lopen: niet betalen, conform de wet mag je gewoon per direct opzeggen want ze voldoen niet aan de contractuele afspraken. Een schandalige organisatie en ook na deze crisis komen wij niet bij Studiekring terug.
Zutphen
|Zeer slechte ervaring m.b.t. huiswerkbegeleiding van onze zoon. Er was geen enkele controle op de aanwezigheid van onze zoon bij Studiekring ten opzichte van zijn lesrooster. Als hij om 13:00 uur klaar was met school, dan kon hij gerust om 17:00 uur bij Studiekring aankomen. Als ouders hoorden wij hier niets over. Kom wanneer je zin hebt leek het motto te zijn. In september 2019 stapte Studiekring over op een nieuw rapportagesysteem. Inloggen lukte wekenlang niet, en zo hadden wij niet in de gaten dat onze zoon er een potje van kon maken.
Enig toezicht op starttijden en een terugkoppeling naar ouders lijkt mij wel op zijn plaats bij een huiswerkinstituut. Vaak is motivatie en zelfdiscipline nou net iets waar aan gewerkt moet worden bij leerlingen die hier naartoe gaan toch?
Studiekring maakte ons de belofte dat zij onze zoon zouden helpen met het plannen, nakijken en overhoren van huiswerk. Best belangrijk zeker als je in je examenjaar zit! De praktijk bleek echter anders, tenminste in ons geval. Als onze zoon het nut niet inzag van het maken van een uittreksel, om zo tentamens voor te bereiden, dan hoefde dat niet. Als onze zoon aangaf dat hij de tentamenstof wel kende, dan werd dit aangenomen zonder hem te overhoren. In de rapportage lazen wij, helaas weken na het begin van het schooljaar: " hij zegt geen baat te hebben bij het maken van een uittreksel" en "hij denkt dat hij het kent". Wat voegt Studiekring dan eigenlijk toe? Wij betaalden fors voor begeleiding én controle! We verwachten daarvoor echt geen tienen, maar we hoopten wel dat onze zoon zou leren plannen en dat het beste uit hem gehaald zou worden. Onze zoon scoorde in oktober een onvoldoende voor een boekverslag Nederlands. Dit verbaasde ons, want wij gingen er toen nog vanuit dat zijn werk nagekeken werd bij Studiekring. Een onvoldoende halen voor een boekverslag dat nagekeken was door een medewerker van een huiswerkinstituut, dat vonden wij toch wat vreemd. Wij deden navraag en hoorden dat dit verslag aan hun aandacht was ontsnapt. De vestigingsmanager bood excuses aan en beloofde ons beterschap. Gelukkig was er nog een herkansing voor dit verslag. Ik vertrouwde erop dat de vestigingsmanager haar belofte na zou komen en dat de herkansing goed zou verlopen. Enkele weken later kwam onze zoon om 18:00 uur thuis van Studiekring. De volgende dag moest hij zijn herkansing inleveren had ik die middag gezien in de online-agenda van zijn school. Ik vroeg hem om mij het verslag te laten zien. Tot onze grote schrik bleek hij nog nauwelijks íets op papier te hebben. Ik keek in het rapportagesysteem van Studiekring en las: "hij moet zijn boekverslag vanavond thuis afmaken". Dit is dus de wijze waarop Studiekring onze zoon leerde plannen! Om over nakijken maar helemaal te zwijgen! Tot diep in de nacht is onze zoon, onder mijn toeziend oog, aan de slag geweest om een goed verslag te maken. Wij waren woest op Studiekring en besloten onze zoon daar per direct weg te halen. De volgende dag sprak ik de vestigingsmanager. Zij gaf aan dat de begeleiding van onze zoon inderdaad te wensen over had gelaten. Zelf was ze de afgelopen tijd veel op een andere lokatie aanwezig geweest. Blijkbaar deden haar medewerkers dan niet al teveel. Ondanks aanwijsbare nalatigheid van hun kant, dienden wij ons te houden aan de opzegtermijn volgens het contract, zo sprak deze mevrouw. Ze wenste hier trouwens ook geen "discussie" over te voeren met mij. Ik was met stomheid geslagen door de hooghartige toon die deze jongedame aansloeg. Uiteraard gingen wij hier niet mee akkoord en we hebben dit met succes aangevochten bij de organisatie. Fouten zijn toegegeven door de leidinggevende van deze vestigingsmanager. We zijn uiteindelijk een financiële compensatie overeengekomen. Inmiddels hebben we na enkele maanden slechts een deel van dit afgesproken bedrag ontvangen. Nu de rest nog! We zijn alweer enkele telefoontjes en mailtjes verder. Afspraak is helaas geen afspraak met deze organisatie. Ik heb inmiddels geen goed woord meer over voor Studiekring. Deze ene ster is er dan ook eigenlijk één teveel!
Rian
|Onze dochter deed dit jaar in mei een eindexamentraining Economie VWO bij Studiekring. Kosten: 169 euro voor 2 dagen training. Wat bleek? De training werd gegeven door een meisje dat het jaar ervoor de Havo had afgerond. Op elke inhoudelijke vraag die haar gesteld werd door mijn dochter was het antwoord: "Ik heb geen idee." Na een schriftelijke klacht deed Studiekring ons het respectloze aanbod om 25% van de kosten te vergoeden. Wat een lef om zo achteloos met de kwaliteit van je diensten om te gaan en zulke slechte service te bieden. Schaamteloos!
Anoniem
|professioneel overkomende benadering van de vraag naar huiswerkbegeleiding Goede en duidelijke informatie nuttig intake gesprek. Efficiente feedback over verloop huiswerkbegeleiding. Klantgerichte attitude meedenken met de behoeften van de persoon van de leerling.