Ik kom graag bij Meyer en Blessing. Om spullen te kopen en te bestellen als het niet op voorraad is. Ook met vragen want qua elektrotechniek enz. ben ik een nul - maar ik wil mijn treintjes wel laten rijden. Hoe onbenullig waarschijnlijk de vraag ook: ik krijg altijd antwoord. Meestal met een knipoog. Meyer en Blessing is voor mij een zaak die de service biedt die steeds zeldzamer wordt..
10
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Henk Brom
|
Sinds 2002 koop ik regelmatig bij Meijer & Blessing. Het betreft modelspoorartikelen, zo ook op 4 augustus 2023. Ik bestel op die datum 2 Märklin 1100 locomotieven (locomotieven worden pas later in het jaar uitgeleverd) voor de prijs per stuk van 299,00 - 10% korting = 269,10 euro. Totaal bedraagt dit 2 x 269,10 = 538,20 euro . Van de medewerkster van Meijer & Blessing krijg ik van deze order een schriftelijke bevestiging.
De 2 locomotieven worden eind oktober 2023 uitgeleverd en een medewerker van Meijer & Blessing belt mij op met de mededeling, dat ik de 2 locomotieven kan ophalen.
Wat scherst mijn verbazing, bij de afrekening op 28 oktober 2023 moet ik i.p.v. 538,20 euro, 599,98 euro betalen, zelfs meer dan de adviesprijs die Märklin hanteert. "Dit is niet de bedoeling", zei ik tegen de medewerkster, "ik heb de artikelen besteld voor 538,20 euro en nu moet ik 599,98 euro betalen".
De huidige eigenaar Eric van Zoelen wordt erbij gehaald. Deze man komt met allerlei irrelevante informatie, o.a dat hij die 10% niet krijgt en dat ik blij mag zijn dat hij de locomotieven aan mij levert, omdat ze overal zijn uitverkocht. Het laatste is absoluut niet waar. Je kunt deze locomotief 30130 van Märklin nog overal krijgen. Maar buiten dat, is hij volgens de wet verplicht (juridisch bindend) de 2 locomotieven tegen de prijs die op de orderbon vermeld staan, te leveren. Als ik een zaak tegen de oplichters van Meijer & Blessing zou aanspannen, zou ik het glansrijk winnen. Ik vraag mij alleen af waar ik mijn gelijk kan halen, want ik heb namelijk begrepen van mensen met andere klachten dat deze zaak nergens is aangesloten. Je wordt bedonderd waar je bij staat. Uiteindelijk heb ik de locomotieven onder protest gekocht.
Overigens, de laatste jaren is deze zaak erg achteruit gaan. Vroeger werden de treintjes, waar je bij stond, nog getest. Tegenwoordig zijn het ordinaire dozenschuivers geworden. Voor mij heeft Meijer & Blessing afgedaan. Voortaan haal ik mijn modelspoorartikelen bij MTE (waar je wel een korting krijgt) of bij Kuijpers in Utrecht.
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Ben
|
Helaas heb ik ook een slechte ervaring met Meijer & Blessing.
Op zaterdag 29 oktober 2022 net na het middaguur liepen mijn vrouw en ik langs de etalage van Modelbouwwinkel Meijer & Blessing aan de Westewagenstraat 27 in Rotterdam.
In de etalage zagen wij staan de Carrera Digital 132 startset Spirit of Speed (nummer 20030016) voor € 189,00. N.B. Dit wordt ook niet ontkend door Meijer & Blessing.
Aangezien deze doos nogal fors en zwaar is en wij nog op verjaardag moesten in Pijnacker hebben we de doos niet meegenomen maar hebben we besloten om deze online te bestellen, wat ik vaker doe bij Meijer & Blessing vooral ten tijde en na de corona tijd. Dat ging altijd heel goed.
Ik wilde de Carrera Digital 132 startset Spirit of Speed bestellen maar ik vond hem niet op de website, omdat Meijer & Blessing op zondag en maandag gesloten is heb ik dinsdag 1 november 2022 een mail gestuurd met de vraag of ik hem per mail kan bestellen.
Het antwoord van Meijer & Blessing kwam voor mij als een totale verassing en ik ben het dan ook niet eens met hun stellingname, volgens Meijer & Blessing was de set verkeerd geprijsd (prijsfout) € 189,00 moest zijn € 299,99 en in een volgende e-mail hadden ze de verkeerde doos gepakt voor de etalage. Natuurlijk is het géén prijsfout, want 4 van de 5 getallen in één bedrag zijn gewijzigd. Een prijsfout is als je een product wat € 295,00 aanbiedt voor € 29,50 dan snapt iedereen dat de komma verkeerd is geplaatst, maar een compleet andere prijs is géén prijsfout!
Gezien het gegoochel met cijfers en kortingen door Meijer en Blessing mag ik ervan uit gaan dat de prijs in de etalage de juiste is en voor die prijs wil ik hem bestellen, alleen Meijer & Blessing wil dat niet, dus verdienen ze een dikke onvoldoende.
Uiteraard verwacht ik dat Meijer & Blessing de Carrera Digital 132 startset Spirit of Speed (nummer 20030016) levert tegen afgesproken prijs van € 189,00. Maar dit weigert Meijer & Blessing.
Voor zover ik heb kunnen nagaan is Meijer & Blessing nergens bij aangesloten, dus je kunt niet naar een gschillencommissie.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Gesponsord
lucasvanoosten
|
Een zaak die NIET de sfeer uitstraalt, die verwacht kan worden van een speciaalzaak. Chagrijnig en onverschillig. Maar bovenal klantonvriendelijk als service op spel staat.
Na aanschaf van eenvoudige ("goedkope") RC auto en reclamatie na ampel gebruik agv een mechanisch productiedefect (tandwiel), wordt geen enkele coulantie aangeboden en beperkt men de afhandeling (onder het mom dat men geen verwachtingen van een aanschaf van 20 Euro kan hebben en waarschijnlijk ondeugdelijk gebruik de oorzaak is...!) door levering van een een verkeerd vervangingsonderdeel. Na 3 vergeefse bezoeken en een teleurgestelde kleinzoon ga ik elders mijn kanootjes kopen.
Jammer dat zo"n leuk product als technisch speelgoed wordt verkocht in een prachtig ruime zaak, die wordt bemand door (een enkele) sjagrijnige winkelbediende(n).
In deze tijd van online winkelen is de persoonlijke benadering een gouden gelegenheid om je als gerenommeerde zaak te kunnen onderscheiden.
De middenstand heeft het moeilijk maar soms hebben ze het aan zichzelf te danken.
Mij zien ze er niet meer en ga ik online winkelen of zoek een zaak waar ze "begrijpen" hoe de markt van hobby-producten in elkaar zit
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
A Post
|
Grote zaak niet alles voor hande, maar personeel is te sjagerijnig voor woorden. Geen vriendelijk woordje met pijn en moeite goedemorgen of middag.
Als je appels op de markt haalt word je netter behandeld en vriendelijk te woord gestaan als daarzo.
Het is voor mij soms noodzakelijk kwaad als ik daar heen moet. terwijl er sommige mensen voor kapitaal kopen lijkt hun weinig te doen. Ik bestel vaak bij nspoor freebit die kennen me niet maar word via de telefoon netjes te woorde gestaan kom eens langs de koffie staat klaar dat is teminste een ander geluid als in rotterdam hij weet dat hij de enige is op voermans na dan maar die zit buiten de stad die is tenmiste ook altijd opgewekt, kom denk ik dat het allemaal gerunt woord door oude peentjes. Met Vriendelijke groet A post
6 Reviews Plaats review
E. Starink
|Ik kom graag bij Meyer en Blessing. Om spullen te kopen en te bestellen als het niet op voorraad is. Ook met vragen want qua elektrotechniek enz. ben ik een nul - maar ik wil mijn treintjes wel laten rijden. Hoe onbenullig waarschijnlijk de vraag ook: ik krijg altijd antwoord. Meestal met een knipoog. Meyer en Blessing is voor mij een zaak die de service biedt die steeds zeldzamer wordt..
Henk Brom
|Sinds 2002 koop ik regelmatig bij Meijer & Blessing. Het betreft modelspoorartikelen, zo ook op 4 augustus 2023. Ik bestel op die datum 2 Märklin 1100 locomotieven (locomotieven worden pas later in het jaar uitgeleverd) voor de prijs per stuk van 299,00 - 10% korting = 269,10 euro. Totaal bedraagt dit 2 x 269,10 = 538,20 euro . Van de medewerkster van Meijer & Blessing krijg ik van deze order een schriftelijke bevestiging.
De 2 locomotieven worden eind oktober 2023 uitgeleverd en een medewerker van Meijer & Blessing belt mij op met de mededeling, dat ik de 2 locomotieven kan ophalen.
Wat scherst mijn verbazing, bij de afrekening op 28 oktober 2023 moet ik i.p.v. 538,20 euro, 599,98 euro betalen, zelfs meer dan de adviesprijs die Märklin hanteert. "Dit is niet de bedoeling", zei ik tegen de medewerkster, "ik heb de artikelen besteld voor 538,20 euro en nu moet ik 599,98 euro betalen".
De huidige eigenaar Eric van Zoelen wordt erbij gehaald. Deze man komt met allerlei irrelevante informatie, o.a dat hij die 10% niet krijgt en dat ik blij mag zijn dat hij de locomotieven aan mij levert, omdat ze overal zijn uitverkocht. Het laatste is absoluut niet waar. Je kunt deze locomotief 30130 van Märklin nog overal krijgen. Maar buiten dat, is hij volgens de wet verplicht (juridisch bindend) de 2 locomotieven tegen de prijs die op de orderbon vermeld staan, te leveren. Als ik een zaak tegen de oplichters van Meijer & Blessing zou aanspannen, zou ik het glansrijk winnen. Ik vraag mij alleen af waar ik mijn gelijk kan halen, want ik heb namelijk begrepen van mensen met andere klachten dat deze zaak nergens is aangesloten. Je wordt bedonderd waar je bij staat. Uiteindelijk heb ik de locomotieven onder protest gekocht.
Overigens, de laatste jaren is deze zaak erg achteruit gaan. Vroeger werden de treintjes, waar je bij stond, nog getest. Tegenwoordig zijn het ordinaire dozenschuivers geworden. Voor mij heeft Meijer & Blessing afgedaan. Voortaan haal ik mijn modelspoorartikelen bij MTE (waar je wel een korting krijgt) of bij Kuijpers in Utrecht.
Eric van Zoelen
|Ben
|Helaas heb ik ook een slechte ervaring met Meijer & Blessing.
Op zaterdag 29 oktober 2022 net na het middaguur liepen mijn vrouw en ik langs de etalage van Modelbouwwinkel Meijer & Blessing aan de Westewagenstraat 27 in Rotterdam.
In de etalage zagen wij staan de Carrera Digital 132 startset Spirit of Speed (nummer 20030016) voor € 189,00. N.B. Dit wordt ook niet ontkend door Meijer & Blessing.
Aangezien deze doos nogal fors en zwaar is en wij nog op verjaardag moesten in Pijnacker hebben we de doos niet meegenomen maar hebben we besloten om deze online te bestellen, wat ik vaker doe bij Meijer & Blessing vooral ten tijde en na de corona tijd. Dat ging altijd heel goed.
Ik wilde de Carrera Digital 132 startset Spirit of Speed bestellen maar ik vond hem niet op de website, omdat Meijer & Blessing op zondag en maandag gesloten is heb ik dinsdag 1 november 2022 een mail gestuurd met de vraag of ik hem per mail kan bestellen.
Het antwoord van Meijer & Blessing kwam voor mij als een totale verassing en ik ben het dan ook niet eens met hun stellingname, volgens Meijer & Blessing was de set verkeerd geprijsd (prijsfout) € 189,00 moest zijn € 299,99 en in een volgende e-mail hadden ze de verkeerde doos gepakt voor de etalage. Natuurlijk is het géén prijsfout, want 4 van de 5 getallen in één bedrag zijn gewijzigd. Een prijsfout is als je een product wat € 295,00 aanbiedt voor € 29,50 dan snapt iedereen dat de komma verkeerd is geplaatst, maar een compleet andere prijs is géén prijsfout!
Gezien het gegoochel met cijfers en kortingen door Meijer en Blessing mag ik ervan uit gaan dat de prijs in de etalage de juiste is en voor die prijs wil ik hem bestellen, alleen Meijer & Blessing wil dat niet, dus verdienen ze een dikke onvoldoende.
Uiteraard verwacht ik dat Meijer & Blessing de Carrera Digital 132 startset Spirit of Speed (nummer 20030016) levert tegen afgesproken prijs van € 189,00. Maar dit weigert Meijer & Blessing.
Voor zover ik heb kunnen nagaan is Meijer & Blessing nergens bij aangesloten, dus je kunt niet naar een gschillencommissie.
lucasvanoosten
|Een zaak die NIET de sfeer uitstraalt, die verwacht kan worden van een speciaalzaak. Chagrijnig en onverschillig. Maar bovenal klantonvriendelijk als service op spel staat.
Na aanschaf van eenvoudige ("goedkope") RC auto en reclamatie na ampel gebruik agv een mechanisch productiedefect (tandwiel), wordt geen enkele coulantie aangeboden en beperkt men de afhandeling (onder het mom dat men geen verwachtingen van een aanschaf van 20 Euro kan hebben en waarschijnlijk ondeugdelijk gebruik de oorzaak is...!) door levering van een een verkeerd vervangingsonderdeel. Na 3 vergeefse bezoeken en een teleurgestelde kleinzoon ga ik elders mijn kanootjes kopen.
Jammer dat zo"n leuk product als technisch speelgoed wordt verkocht in een prachtig ruime zaak, die wordt bemand door (een enkele) sjagrijnige winkelbediende(n).
In deze tijd van online winkelen is de persoonlijke benadering een gouden gelegenheid om je als gerenommeerde zaak te kunnen onderscheiden.
De middenstand heeft het moeilijk maar soms hebben ze het aan zichzelf te danken.
Mij zien ze er niet meer en ga ik online winkelen of zoek een zaak waar ze "begrijpen" hoe de markt van hobby-producten in elkaar zit
A Post
|Grote zaak niet alles voor hande, maar personeel is te sjagerijnig voor woorden. Geen vriendelijk woordje met pijn en moeite goedemorgen of middag.
Als je appels op de markt haalt word je netter behandeld en vriendelijk te woord gestaan als daarzo.
Het is voor mij soms noodzakelijk kwaad als ik daar heen moet. terwijl er sommige mensen voor kapitaal kopen lijkt hun weinig te doen. Ik bestel vaak bij nspoor freebit die kennen me niet maar word via de telefoon netjes te woorde gestaan kom eens langs de koffie staat klaar dat is teminste een ander geluid als in rotterdam hij weet dat hij de enige is op voermans na dan maar die zit buiten de stad die is tenmiste ook altijd opgewekt, kom denk ik dat het allemaal gerunt woord door oude peentjes. Met Vriendelijke groet A post