If I could, I would rate them -5 stars! The very unfortunate fact is that if 50% of all reviewers would be lying or exaggerating, you still should reconsider a 1000 times before booking with lastminute.com.
Even without cancelled flights, ticket changes we found out that Lastminute.com operates an incapable bunch of people, or even worse on purpose misleads customers and extorts money from naive customers.
And that is being said by someone who is very assertive by nature when it comes to doing business. Hence I dared to take the risk and book through Lastminute.com with a family of 7.
I’ll give you the headlines and spare the details:
1. Selling an insurance you do not need. However, in order to complete your order you have to purchase this insurance. Within the given time set by the EU you have to find their telephone number, get through a long waiting list, accept being disconnected a few times, before being able to cancel the unwanted insurance. (Forced selling of an unwanted insurance lacks the objective justification and is even prosecutable according to the EU law). Forget about the chat function, it will mostly be a chatbot anyway, intended to take you in circles and let you drop the matter. And even if you get through…
2. Before online checking in for the flight to Crete, we found out that Lastminute forgot one check-in luggage. Again it is a pain to reach them and then to make sure timely action is taken, was a very tough job. But I finally managed, last minute ????
3. During online check-in for the flight back, one of the travelers could not be checked in. According to the airline she should be 16+ where as in reality she is 15. Evening before the flight there was no way in the chat to convince Lastminute that they had made an error and should correct this. The only thing said, was that I should solve this with the airline. They even went so far as to claim that the airline had made an error by having a different age set for adult flyers. As a travel agent you SHOULD know and comply to the airlines conditions, not vice versa.
And yes of course, at a cost I could solve it during physical check-in. The total lack of support or self-reflection of the support staff of Lastminute is dreadful! It proves that they have no idea what business they are in, what service means, how you treat paying customers (sorry Lakshmi, Rakesh and whomever of the many indian helpdesk people I happened to speak to and chat with during this unfortunate journey); go, please find a job at a decent employer. And those who have the power in Lastminute to change things: SHAME on you for getting rich over the backs of innocent travelers. Not “your holiday”, but “your misery” starts here, to use your slogan!
As started with, I am assertive by nature and supported by a mild threat of legal action, I made sure to be compensated to the last euro. As you read in the reviews not everyone is so lucky...
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
Rexwinkel
|
Al moet ik mijn hele leven mensen waarschuwen voor lastminute.com. Dan doe ik dat .1300 gewoon weg. Zoek het maar uit. Niemand die eens denkt daar bij deze firma zal eens kijken wat er aan de hand is om reizigers te helpen. Dit zijn oplichters of te wel dieven. En nu nog aanbiedingen sturen ook. Waarvan ik niet meer kan inloggen want binnen 1 week 1300 euro weg werden we zo snel mogelijk verwijderd als klant. NIET BOEKEN. Ja wij hebben ook meer dan 100 boekingen bij bookings.com. ook zij trekken hun hadden ervan af.
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
Frank
|
Ik kan niet lager dan een 1 geven. Klantgerichtheid is -10. Als er iets moet veranderen aan de reis kan dat via een chatgroep in India. Zij weten niets, zij kunnen niets. Je krijgt een telefoonnummer 020... die dan weer een link stuurt om te chatten. Drama! Nooit meer met Lastminute.com
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
anton
|
Booking.com
Stiekem doorsturen naar Lastminute.com
Stiekem doorsturen naar Lastminute.com
Onze hotel boeking werd ivm gebruikmakend van de optie " boek vlucht" doorgestuurd naar lastminute.com.
Ondanks "Genius" Booking.com klant is men niet bereikbaar. Vervolgens wordt het een hele slechte ervaring omdat lastminute.com onder valse voorwendselen je reisschema aanpast en je aan het lijntje houd met heel veel automatisch gegenereerde berichten tot je bijna vertrekt.
Uiteindelijk is het jouw vakantie die hierdoor verziekt is en het is allemaal juridisch goed dichtgetimmerd zodat je geen aanspraak kan maken. uiteindelijk deden we 8 uur langer over onze trip van 4 uur.
De relatie van mij met booking.com is door hun verziekt
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
Bakhuis
|
Inmiddels wacht ik meer als 13 maanden op mijn geld!!! Elke keer krijg ik als antwoord: nog even geduld.
12 Reviews Plaats review
Peter
|If I could, I would rate them -5 stars! The very unfortunate fact is that if 50% of all reviewers would be lying or exaggerating, you still should reconsider a 1000 times before booking with lastminute.com.
Even without cancelled flights, ticket changes we found out that Lastminute.com operates an incapable bunch of people, or even worse on purpose misleads customers and extorts money from naive customers.
And that is being said by someone who is very assertive by nature when it comes to doing business. Hence I dared to take the risk and book through Lastminute.com with a family of 7.
I’ll give you the headlines and spare the details:
1. Selling an insurance you do not need. However, in order to complete your order you have to purchase this insurance. Within the given time set by the EU you have to find their telephone number, get through a long waiting list, accept being disconnected a few times, before being able to cancel the unwanted insurance. (Forced selling of an unwanted insurance lacks the objective justification and is even prosecutable according to the EU law). Forget about the chat function, it will mostly be a chatbot anyway, intended to take you in circles and let you drop the matter. And even if you get through…
2. Before online checking in for the flight to Crete, we found out that Lastminute forgot one check-in luggage. Again it is a pain to reach them and then to make sure timely action is taken, was a very tough job. But I finally managed, last minute ????
3. During online check-in for the flight back, one of the travelers could not be checked in. According to the airline she should be 16+ where as in reality she is 15. Evening before the flight there was no way in the chat to convince Lastminute that they had made an error and should correct this. The only thing said, was that I should solve this with the airline. They even went so far as to claim that the airline had made an error by having a different age set for adult flyers. As a travel agent you SHOULD know and comply to the airlines conditions, not vice versa.
And yes of course, at a cost I could solve it during physical check-in. The total lack of support or self-reflection of the support staff of Lastminute is dreadful! It proves that they have no idea what business they are in, what service means, how you treat paying customers (sorry Lakshmi, Rakesh and whomever of the many indian helpdesk people I happened to speak to and chat with during this unfortunate journey); go, please find a job at a decent employer. And those who have the power in Lastminute to change things: SHAME on you for getting rich over the backs of innocent travelers. Not “your holiday”, but “your misery” starts here, to use your slogan!
As started with, I am assertive by nature and supported by a mild threat of legal action, I made sure to be compensated to the last euro. As you read in the reviews not everyone is so lucky...
Rexwinkel
|Al moet ik mijn hele leven mensen waarschuwen voor lastminute.com. Dan doe ik dat .1300 gewoon weg. Zoek het maar uit. Niemand die eens denkt daar bij deze firma zal eens kijken wat er aan de hand is om reizigers te helpen. Dit zijn oplichters of te wel dieven. En nu nog aanbiedingen sturen ook. Waarvan ik niet meer kan inloggen want binnen 1 week 1300 euro weg werden we zo snel mogelijk verwijderd als klant. NIET BOEKEN. Ja wij hebben ook meer dan 100 boekingen bij bookings.com. ook zij trekken hun hadden ervan af.
Frank
|Ik kan niet lager dan een 1 geven. Klantgerichtheid is -10. Als er iets moet veranderen aan de reis kan dat via een chatgroep in India. Zij weten niets, zij kunnen niets. Je krijgt een telefoonnummer 020... die dan weer een link stuurt om te chatten. Drama! Nooit meer met Lastminute.com
anton
|Booking.com
Stiekem doorsturen naar Lastminute.com
Stiekem doorsturen naar Lastminute.com
Onze hotel boeking werd ivm gebruikmakend van de optie " boek vlucht" doorgestuurd naar lastminute.com.
Ondanks "Genius" Booking.com klant is men niet bereikbaar. Vervolgens wordt het een hele slechte ervaring omdat lastminute.com onder valse voorwendselen je reisschema aanpast en je aan het lijntje houd met heel veel automatisch gegenereerde berichten tot je bijna vertrekt.
Uiteindelijk is het jouw vakantie die hierdoor verziekt is en het is allemaal juridisch goed dichtgetimmerd zodat je geen aanspraak kan maken. uiteindelijk deden we 8 uur langer over onze trip van 4 uur.
De relatie van mij met booking.com is door hun verziekt
Bakhuis
|Inmiddels wacht ik meer als 13 maanden op mijn geld!!! Elke keer krijg ik als antwoord: nog even geduld.