Veel te hoge prijzen voor een camera batterij, dubbele van normale prijs. Aankoop terug brengen binnen 5 minuten, geen geld terug. Ze zeggen dat je moet onderhandelen over de prijs en je hebt geen teruggaverecht. Nooit meer daar kopen!
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
lotte
|
Ze beloven een camera die werkt en 2 jaar garantie, maar dit is niets meer dan een lokkertje. Ik kreeg een kapotte camera en nadat ik deze retour stuurde en zelf voor de kosten hiervan moest opdraaien kreeg ik weer een camera met een serieuze beschadiging toegestuurd. Toen ik ze hierop aansprak gaven ze aan dat ik blij mocht zijn met wat ik nu gekregen had voor de prijs die ze ervoor vroegen. Ik had echter nooit zaken met ze gedaan als ik wist dat ze tot 2x toe een kapot product zouden sturen. Uiteindelijk ben ik behoorlijk wat geld kwijt en heb ik geen product ontvangen dat dat geld waard was.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Bert
|
Ik was al langere tijd opzoek naar een hasselblad 180mm, en heb die uiteindelijk via hun site gevonden. Hebben veel specifieke items, dus voor mensen die opzoek zijn naar een specifiek product is het zeker waard om een kijkje in de winkel of op de website te wagen. Snelle verzending en ben tevreden met de service.
9.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Gesponsord
Jeroen
|
Very aggressive sellers who try to sell you a camera with all kinds of tricks or pressure. Once I even saw a girl cry in the store because she was being treated incorrectly. They always ask the customer very directly about vintage cameras that they know they can sell well via Marktplaats or in the store.
You can feel that the shop and owners are sharks.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Johan Geyskens
|
Via deze winkel een mooie aanbieding gezien op Marktplaats. Het betrof een Sony a9. In ons eerste gesprek vroeg ik de gebruikelijke dingen. Omdat er géén garantie op het toestel was , bedankte ik beleefd. Toen kreeg ik een email dat de "Directie" besloten had om toch garantie te geven. Ik was opnieuw geintresseerd en vroeg verder over de "garantie". Het betrefte de Sony Pro Warranty , waarvan alleen de beroepsfotografen kunnen op terugvallen. Opnieuw een mail gestuurd en toen kreeg in 2 jaar garantie op papier. Omdat deze winkel toch zo'n 200km rijden is voor me , ben ik eerst de reviews gaan lezen. Op verschillende fora zijn er te vinden , de helft is goed , de andere helft is zeer ontevreden. Toch maar de kans gewaagd en naar Amsterdam gereden. Bij aankomst mocht ik meteen het toestel (met lens erop) zien. Wat me meteen opviel was het stof op de sensor. Dit hebben ze meteen verholpen. Na wat shots in de winkel gemaakt te hebben begon ik eigenlijk toch te twijfelen. Als ik meer info over de history van het toestel vroeg , wat ik trouwens niet kreeg , begon mijn buikgevoel tegen te pruttelen. De eigenaar merkte dat ik de zaak uit wou lopen (had ik toen beter gedaan) en begon meteen met de prijs naar beneden te gaan. Toestel stond geprijsd aan 2300€ , na 5 minuten was het al 2150€ , kreeg ik 2 jaar garantie en bovenop nog eens een kaart van 5 jaar totale coverage van Sony. Toen ben ik in de verkoopstechniek van de eigenaar getrapt en toegezegd. Bij het buiten gaan van de winkel kon ik men grandioze deal nog altijd niet geloven. Vlak na de aankoop had ik al wat foto's genomen in Amsterdam met men eigen lens, nog steeds géén vuiltje aan de lucht. Vier dagen (had het toestel niet meer aangeraakt) later begon ik het toestel in te stellen naar men eigen wensen , ik wou vlug zien hoevéél batterij er nog op zat , en omdat er géén lens opzat zag ik een vlek op het scherm. Dit was alleen zichtbaar als er géén lens opzat , maar wél het kapje om de sensor te beveiligen. En na wat testfoto's te maken zag je de vlek steeds terugkomen in elke foto. Dit wil dus zeggen dat de sensor stuk is. Ik vroeg om het toestel binnen te doen in een erkend Sony reparatie dienst , maar dat mocht niet van "Foto Professional" , ik zei hun dat het om de garantie ging die zei me gegeven hadden , de zgz Benelux garantie. Ik moest het toestel eerst naar hun opsturen zodat zij er eerst konden naar kijken. Ik zat meteen met een slecht gevoel en had nooit mogen ingaan op hun verleidelijke voorstel. Als het te mooi is om waar te zijn , .... . Swoit , ik deed de zaakvoerder een voorstel om een deel van mijn centen terug te krijgen als ik het toestel retourneerde , ik wou eerst 300 euro laten vallen maar de zaakvoerder wou 650 euro uit mijn zakken proberen te halen voor een toestel dat ik 3 dagen in mijn bezit had gehad. Begon al meteen te suggereren dat het wel mijn fout kon zijn. Al een geluk dat ik meteen na aankoop al wat foto's had genomen in Amsterdam waarop de plek te zien was , ik had al contact opgenomen met Testaankoop en een officiéle Sony reparatie dienst , ik was al goed voorbereid. Om het niet te lang te laten aanslepen ben ik akkoord gegaan met een verlies van 350€ , ik wou ook zo snel mogelijk verder want de officiële reparatiedienst wist me wel te vertellen dat een nieuwe sensor 1900€ zonder btw kost. Ik heb het toestel opgestuurd en ze hebben me mijn 1700€ een paar dagen terug gestort (daar hebben ze wel woord gehouden). Al bij al een zéér slechte ervaring gehad bij Foto Professional en nu dat ik meer en meer slechte reviews lees ben ik ervan overtuigd dat ze dit bij meerder klanten doen. De winkel leeft van buitenlandse toeristen die Amsterdam bezoeken , zelfs die doen de moeite om de politie erbij te halen en die zeggen dat ze meerder klachten binnenkrijgen van deze winkel. Een gewaarschuwd man is er twee waard. Alle email verkeer heb ik netjes bijgehouden en mag op aanvraag gerust gelezen worden !
32 Reviews Plaats review
Monique
|Veel te hoge prijzen voor een camera batterij, dubbele van normale prijs. Aankoop terug brengen binnen 5 minuten, geen geld terug. Ze zeggen dat je moet onderhandelen over de prijs en je hebt geen teruggaverecht. Nooit meer daar kopen!
lotte
|Ze beloven een camera die werkt en 2 jaar garantie, maar dit is niets meer dan een lokkertje. Ik kreeg een kapotte camera en nadat ik deze retour stuurde en zelf voor de kosten hiervan moest opdraaien kreeg ik weer een camera met een serieuze beschadiging toegestuurd. Toen ik ze hierop aansprak gaven ze aan dat ik blij mocht zijn met wat ik nu gekregen had voor de prijs die ze ervoor vroegen. Ik had echter nooit zaken met ze gedaan als ik wist dat ze tot 2x toe een kapot product zouden sturen. Uiteindelijk ben ik behoorlijk wat geld kwijt en heb ik geen product ontvangen dat dat geld waard was.
Bert
|Ik was al langere tijd opzoek naar een hasselblad 180mm, en heb die uiteindelijk via hun site gevonden. Hebben veel specifieke items, dus voor mensen die opzoek zijn naar een specifiek product is het zeker waard om een kijkje in de winkel of op de website te wagen. Snelle verzending en ben tevreden met de service.
Jeroen
|Very aggressive sellers who try to sell you a camera with all kinds of tricks or pressure. Once I even saw a girl cry in the store because she was being treated incorrectly. They always ask the customer very directly about vintage cameras that they know they can sell well via Marktplaats or in the store.
You can feel that the shop and owners are sharks.
Johan Geyskens
|Via deze winkel een mooie aanbieding gezien op Marktplaats. Het betrof een Sony a9. In ons eerste gesprek vroeg ik de gebruikelijke dingen. Omdat er géén garantie op het toestel was , bedankte ik beleefd. Toen kreeg ik een email dat de "Directie" besloten had om toch garantie te geven. Ik was opnieuw geintresseerd en vroeg verder over de "garantie". Het betrefte de Sony Pro Warranty , waarvan alleen de beroepsfotografen kunnen op terugvallen. Opnieuw een mail gestuurd en toen kreeg in 2 jaar garantie op papier. Omdat deze winkel toch zo'n 200km rijden is voor me , ben ik eerst de reviews gaan lezen. Op verschillende fora zijn er te vinden , de helft is goed , de andere helft is zeer ontevreden. Toch maar de kans gewaagd en naar Amsterdam gereden. Bij aankomst mocht ik meteen het toestel (met lens erop) zien. Wat me meteen opviel was het stof op de sensor. Dit hebben ze meteen verholpen. Na wat shots in de winkel gemaakt te hebben begon ik eigenlijk toch te twijfelen. Als ik meer info over de history van het toestel vroeg , wat ik trouwens niet kreeg , begon mijn buikgevoel tegen te pruttelen. De eigenaar merkte dat ik de zaak uit wou lopen (had ik toen beter gedaan) en begon meteen met de prijs naar beneden te gaan. Toestel stond geprijsd aan 2300€ , na 5 minuten was het al 2150€ , kreeg ik 2 jaar garantie en bovenop nog eens een kaart van 5 jaar totale coverage van Sony. Toen ben ik in de verkoopstechniek van de eigenaar getrapt en toegezegd. Bij het buiten gaan van de winkel kon ik men grandioze deal nog altijd niet geloven. Vlak na de aankoop had ik al wat foto's genomen in Amsterdam met men eigen lens, nog steeds géén vuiltje aan de lucht. Vier dagen (had het toestel niet meer aangeraakt) later begon ik het toestel in te stellen naar men eigen wensen , ik wou vlug zien hoevéél batterij er nog op zat , en omdat er géén lens opzat zag ik een vlek op het scherm. Dit was alleen zichtbaar als er géén lens opzat , maar wél het kapje om de sensor te beveiligen. En na wat testfoto's te maken zag je de vlek steeds terugkomen in elke foto. Dit wil dus zeggen dat de sensor stuk is. Ik vroeg om het toestel binnen te doen in een erkend Sony reparatie dienst , maar dat mocht niet van "Foto Professional" , ik zei hun dat het om de garantie ging die zei me gegeven hadden , de zgz Benelux garantie. Ik moest het toestel eerst naar hun opsturen zodat zij er eerst konden naar kijken. Ik zat meteen met een slecht gevoel en had nooit mogen ingaan op hun verleidelijke voorstel. Als het te mooi is om waar te zijn , .... . Swoit , ik deed de zaakvoerder een voorstel om een deel van mijn centen terug te krijgen als ik het toestel retourneerde , ik wou eerst 300 euro laten vallen maar de zaakvoerder wou 650 euro uit mijn zakken proberen te halen voor een toestel dat ik 3 dagen in mijn bezit had gehad. Begon al meteen te suggereren dat het wel mijn fout kon zijn. Al een geluk dat ik meteen na aankoop al wat foto's had genomen in Amsterdam waarop de plek te zien was , ik had al contact opgenomen met Testaankoop en een officiéle Sony reparatie dienst , ik was al goed voorbereid. Om het niet te lang te laten aanslepen ben ik akkoord gegaan met een verlies van 350€ , ik wou ook zo snel mogelijk verder want de officiële reparatiedienst wist me wel te vertellen dat een nieuwe sensor 1900€ zonder btw kost. Ik heb het toestel opgestuurd en ze hebben me mijn 1700€ een paar dagen terug gestort (daar hebben ze wel woord gehouden). Al bij al een zéér slechte ervaring gehad bij Foto Professional en nu dat ik meer en meer slechte reviews lees ben ik ervan overtuigd dat ze dit bij meerder klanten doen. De winkel leeft van buitenlandse toeristen die Amsterdam bezoeken , zelfs die doen de moeite om de politie erbij te halen en die zeggen dat ze meerder klachten binnenkrijgen van deze winkel. Een gewaarschuwd man is er twee waard. Alle email verkeer heb ik netjes bijgehouden en mag op aanvraag gerust gelezen worden !