Een maand geleden heb ik een tussenvlucht geboekt in Brazilië via ebookers. Mijn transatlantische vlucht is verplaatst waardoor ik mijn tussenvlucht een paar uur eerder moet hebben. Omboekingen blijken onmogelijk te zijn. Dit is totaal nonsens uiteraard. Ik neem gemakkelijk 100 vluchten per jaar en elke vliegtuigmaatschappij geeft je 3 maanden voordien nog de mogelijkheid voor een omboeking of annulering met een kleine fee. Bijgevolg ben ik het geld kwijt.
Klantenservice was heel erg onvriendelijk en totaal niet klantgericht. Eerder een pushback beleid.
OPGELET: ebookers heet Expedia.be vanaf mei. Dit is uiteraard om de negatieve spiraal aan reacties op internet niet te laten bovenkomen. Hierboven kan ik bovendien zo de reviews eruit halen die medewerkers van ebookers zelf hebben moeten schrijven...
Ebookers of Expedia ABSOLUUT af te raden. Bij deze worden ze in onze draaienboeken van onze ondernemingsgroep met stip aangeduid om deze service niet te gebruiken.
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
Lc
|
Op een vrijdagavond online boeking gedaan, alles leek soepel en eenvoudig te verlopen. Bevestiging van de boeking bleef echter uit. Gezien tijdstip op zaterochtend telefonisch contact opgenomen. Er was iets fout gegaan in hun systeem. Medewerker ging boeking ( paar dagen hotel en ticket transavia naar barcelona) opnieuw in orde maken, aangezien vlucht met transavia ondertussen vol zat, zouden we met klm moeten vliegen(helaas totaal 4 uurtjes minder in barcelona), de meerprijs van een paar honderd euro zou door ebookers betaald worden. Nou das een keurige oplossing dan. Maar om wederom onduidelijke oorzaken in hun systeem kreeg de medewerker onze reis niet geboekt. Ondertussen wel al 2 x een bedrag van 2 euro afgeschreven van mijn creditcard. Medewerker begreep er ook niks van en adviseerde ons om bij een andere organisatie onze trip te boeken en een klacht naar de klantenservice te mailen.
Dat hebben we gedaan. Zelf binnen een kwartier de vlucht wel bij transavia geboekt en op booking.com het hotel. Totaal wel iets duurder uit doordat tickets ondertussen duurder waren geworden. Klachtenmail gestuurd met uiteenzetting van onze ervaringen. Nu een week later nog helemaal niets van ebookers vernomen.
Fouten kunnen helaas overal gemaakt worden, maar er niet adequaat of in dit geval nog helemaal niet op reageren is dan een teken aan de wand hoe klantgericht men is. Kortom een waarschuwing voor iedereen die van plan is bij ebookers te boeken!!!!
3.3
Aanbod
Prijs/kwaliteit
Gebruiksgemak
Kritisch over Ebookers
|
Afgelopen week, ticket gekocht bij Ebookers voor een lekker weekendje Marbella. Eerst online gezocht naar de juiste reis. Vervolgens bleek dat er op de site economy was gekozen. Vervolgens snel gebeld met Ebookers om de tickets om te laten boeken naar Businessclass. Ebookers gaf aan dat dit niet kon omdat het minder dan 6 uren duurde dan vertrek. Ik kreeg een telefoonnummer van de luchtvaartmaatschappij die mij terugstuurde naar Ebookers. Vervolgens Ebookers weer gebeld en toen kon het dus wel. Extra kosten?! 1000 euro. Ach een weekendje weg moet leuk en comfortabel zijn doe daar akkoord voor gegeven. We konden online inchecken dus lekker makkelijk. Dit bleek dus niet te kunnen. Weer bellen met Ebookers en toen vertelde men mij dat we een premium economyclass hadden gekregen. Dit had men mij eerder niet verteld. Maar goed met deze klasse te vergelijken met business class, alle voordelen hetzelfde. Vervolgens op naar de luchthaven.....Bij de incheckbalie van Vueling bleek er helemaal geen businessclass of premiumeconomy te bestaan.......Mijn vrouw mocht op stoel 30F gaan zitten en ik op 11A. Vueling kon niets betekenen. Wel gaf de dame mij aan dat een ticket maar 139 euro kostte omdat ze een low coast maatschappij zijn. Wat maakt mij dat nou uit. Ik heb toch online geboekt bij Ebookers?, heb toch extra betaald voor mijn tickets?.......
Na totaal 2000 euro te hebben betaald werd ik toch een beetje kritisch. Gauw Ebookers gebeld, werd niet opgenomen. Na 20 minuten bellen een ander nummer op internet opgezocht. Blijkt dat er een vlaams callcenter achter zit. Heel vreemd.
Allemaal heel erg vervelend gaf Ebookers aan. Men had een fout gemaakt en omboeken was niet mogelijk. Toen ik aangaf met deze werkwijze niet akkoord te gaan en zeker niet op deze manier ging vliegen, werd ik doorverbonden naar de afdeling tweede lijn. Deze man gaf mij aan dat het wederom erg vervelend was en dat ik het teveel gestorte bedrag terug zou krijgen.....Teveel betaalde?? Wat bedoelt u?? Nou wij hebben samen met de luchtvaartmaatschappij uw creditcard geblocked en daar per ongeluk 1800 euro teveel op geboekt.....Dus geen 2000 maar een beetje meer.
Geen sorry, geen excuses, geen passende oplossing, gewoon amateuristisch handelen van een slecht werkende organisatie.
Hoe kan een beursgenoteerde organisatie dit als handelswijze verklaren....Vervolgens bleek dat Ebookers 7 tot 10 werkdagen de tijd nodige heeft om het teveel geblockte bedrag te crediteren. Ik heb Ebookers heel duidelijk aangegeven dat ze hier 1 dag de tijd voor hebben en dat ik anders melding zal maken bij de ANVR, SGR en de politie. Dit is niet alleen misleiding maar ook pure fraude. 1800 euro teveel incasseren van mij creditcard zonder dat ik daar goedkeuring voor heb gegeven of zelfs maar een bevestiging van heb gehad. Direct de creditcard maatschappij ingelicht welke mij heeft toegezegd de zaak nader te gaan onderzoeken. Als dit vaker gebeurt betekend dit dat een organisatie middels fictieve afschrijvingen onterecht over liquideiten beschikt die ze anders niet zou hebben......
Volgend keer boek ik met Vliegtickets.nl vertrouwd en altijd goed!
Een koude douche voor Ebookers dus en een klant kwijt.
1.0
Aanbod
Prijs/kwaliteit
Gebruiksgemak
E. van Haaren
|
We hadden vier 2-pers.kamers geboekt + meteen betaald. Maar 4 weken later kregen we te horen dat we enkel 1 8-pers. kamer kregen! En anders moesten we nog even ruim 600 euro bijbetalen! Zelfs na ruim 1 week telefonisch onderhandelen met de klantenservice gaven ze geen krimp: we kregen niet wat we geboekt hadden + betaald! Zoíets heb ik nog nooit meegemaakt. Dus ook NOOIT MEER EBOOKERS!
2.3
Aanbod
Prijs/kwaliteit
Gebruiksgemak
Ebookers zijn kneuzen
|
Ticket gereserveerd, 800 euro betaald, maar krijg mededeling dat er geen ticket is vastgelegd!!! Wel geld afgeschreven!
Gebeld met klachtenservice, Rafael snapt niet wat er is gebeurd, hierdoor praten we langs elkaar... Rafael verbreekt geheel profesioneel de verbinding als hij zelf moet gaan denken! Daarna Mariette aan de lijn gekregen, zij snapt het tenminste wel.
Krijg te horen dat ik nu weer 25 euro moet bijbetalen (hmm), ik doe dit a la minute, maar wat denk je...... Mariette maakt hetzelfde mee, dus nu 2x betaald voor iets wat ik niet krijg!!!! Vervolgens krijg ik te horen dat er een andere optie te boeken is voor 1075 euro!!!!!!!
Ik wil mijn geld terug, dit kan, maar dan moet ik dus wel 2 weken wachten!!!! Waar slaat dit op!
Vervolgens druk ik weer op F5 en de eerste vlucht van 800 euro is weer beschikbaar! Aan Mariette gevraagd om deze als de bliksem vast te leggen. Vervolgens krijg ik een dag later een mailtje met de mededeling dat ze mijn bankgegevens niet hebben, mijn bankgegevens meteen terug gedaan, wat denk je....... sturen ze gewoon een reply met doodleuk de opmerking of ik mijn bankgegevens wil opsturen!!!!! Vervolgens krijg ik te horen dat ze dit met 10 dagen zullen overmaken, dien een klacht in over het niveau van de medewerkers. Krijg ik een belletje met standaardrepliek, nou ja, Je kunt een simpel figuur het niet kwalijk nemen dat hij/zij simpel is.... Na 9 werkdagen bel ik om te verifieren hoe het staat met de betaling, Linda neemt op, uiteindelijk zet ze me in de wacht om 10 dagen af te gaan tellen (hier moet ik om lachen, immers het zijn 10 dagen....hoe moeilijk kan het zijn!) Vervolgens zegt Linda dat ze het niet leuk vind om uitgelachen te worden, ik deel mee dat ik het raar vind dat je mensen in de wacht moet zetten om 10 dagen vooruit te tellen.... maar dit is voor het heldere licht dat Linda heet teveel en ze hangt op!). Ik weer bellen, Titus pakt nu op en deelt meteen mee dat hij mij niet WIL helpen, omdat Linda zegt dat ik haar heb uitgelachen..... Kneuzen heb je in alle soorten en maten, maar Titus is een superkneus, die ik wel graag wil tegenkomen!!! Weer een klacht ingediend, weer iemand (dit keer met een belgisch accent) anders die mij terugbelt. Deze persoon belooft mij dat het allemaal in orde is en dat ik het geld gewoon kan verwachten!
HELAAS MOET IK ZEGGEN DAT IK HET GELD GEWOON NA 20 DAGEN PAS HEB TERUGGEKREGEN VAN DEZE LEUGENAARS!!!
Ik kan er helaas niets anders van maken, ze zeggen het een en doen het ander, dit is in mijn optiek een leugen vertellen aan je klant.
Voor mijn werk boek ik geregeld vluchten, op jaarbasis boek ik meer dan 100 vluchten. Ik heb nog nooit zoveel leugenaars en dus ook leugens meegemaakt, stelletje oplichters!
Ik doe wat ik zeg en ik zeg wat ik doe, maar voor Ebookers geldt dat herhaardelijk blijkbaar niet, en ze zijn ook te laf om een telefoon op te pakken!
Nee, ik heb Ebookers uit alle draaiboeken verwijderd op mijn werk, en ik heb een klacht ingediend bij de Consumentenbond.
31 Reviews Plaats review
IG
|Een maand geleden heb ik een tussenvlucht geboekt in Brazilië via ebookers. Mijn transatlantische vlucht is verplaatst waardoor ik mijn tussenvlucht een paar uur eerder moet hebben. Omboekingen blijken onmogelijk te zijn. Dit is totaal nonsens uiteraard. Ik neem gemakkelijk 100 vluchten per jaar en elke vliegtuigmaatschappij geeft je 3 maanden voordien nog de mogelijkheid voor een omboeking of annulering met een kleine fee. Bijgevolg ben ik het geld kwijt.
Klantenservice was heel erg onvriendelijk en totaal niet klantgericht. Eerder een pushback beleid.
OPGELET: ebookers heet Expedia.be vanaf mei. Dit is uiteraard om de negatieve spiraal aan reacties op internet niet te laten bovenkomen. Hierboven kan ik bovendien zo de reviews eruit halen die medewerkers van ebookers zelf hebben moeten schrijven...
Ebookers of Expedia ABSOLUUT af te raden. Bij deze worden ze in onze draaienboeken van onze ondernemingsgroep met stip aangeduid om deze service niet te gebruiken.
Lc
|Op een vrijdagavond online boeking gedaan, alles leek soepel en eenvoudig te verlopen. Bevestiging van de boeking bleef echter uit. Gezien tijdstip op zaterochtend telefonisch contact opgenomen. Er was iets fout gegaan in hun systeem. Medewerker ging boeking ( paar dagen hotel en ticket transavia naar barcelona) opnieuw in orde maken, aangezien vlucht met transavia ondertussen vol zat, zouden we met klm moeten vliegen(helaas totaal 4 uurtjes minder in barcelona), de meerprijs van een paar honderd euro zou door ebookers betaald worden. Nou das een keurige oplossing dan. Maar om wederom onduidelijke oorzaken in hun systeem kreeg de medewerker onze reis niet geboekt. Ondertussen wel al 2 x een bedrag van 2 euro afgeschreven van mijn creditcard. Medewerker begreep er ook niks van en adviseerde ons om bij een andere organisatie onze trip te boeken en een klacht naar de klantenservice te mailen.
Dat hebben we gedaan. Zelf binnen een kwartier de vlucht wel bij transavia geboekt en op booking.com het hotel. Totaal wel iets duurder uit doordat tickets ondertussen duurder waren geworden. Klachtenmail gestuurd met uiteenzetting van onze ervaringen. Nu een week later nog helemaal niets van ebookers vernomen.
Fouten kunnen helaas overal gemaakt worden, maar er niet adequaat of in dit geval nog helemaal niet op reageren is dan een teken aan de wand hoe klantgericht men is. Kortom een waarschuwing voor iedereen die van plan is bij ebookers te boeken!!!!
Kritisch over Ebookers
|Afgelopen week, ticket gekocht bij Ebookers voor een lekker weekendje Marbella. Eerst online gezocht naar de juiste reis. Vervolgens bleek dat er op de site economy was gekozen. Vervolgens snel gebeld met Ebookers om de tickets om te laten boeken naar Businessclass. Ebookers gaf aan dat dit niet kon omdat het minder dan 6 uren duurde dan vertrek. Ik kreeg een telefoonnummer van de luchtvaartmaatschappij die mij terugstuurde naar Ebookers. Vervolgens Ebookers weer gebeld en toen kon het dus wel. Extra kosten?! 1000 euro. Ach een weekendje weg moet leuk en comfortabel zijn doe daar akkoord voor gegeven. We konden online inchecken dus lekker makkelijk. Dit bleek dus niet te kunnen. Weer bellen met Ebookers en toen vertelde men mij dat we een premium economyclass hadden gekregen. Dit had men mij eerder niet verteld. Maar goed met deze klasse te vergelijken met business class, alle voordelen hetzelfde. Vervolgens op naar de luchthaven.....Bij de incheckbalie van Vueling bleek er helemaal geen businessclass of premiumeconomy te bestaan.......Mijn vrouw mocht op stoel 30F gaan zitten en ik op 11A. Vueling kon niets betekenen. Wel gaf de dame mij aan dat een ticket maar 139 euro kostte omdat ze een low coast maatschappij zijn. Wat maakt mij dat nou uit. Ik heb toch online geboekt bij Ebookers?, heb toch extra betaald voor mijn tickets?.......
Na totaal 2000 euro te hebben betaald werd ik toch een beetje kritisch. Gauw Ebookers gebeld, werd niet opgenomen. Na 20 minuten bellen een ander nummer op internet opgezocht. Blijkt dat er een vlaams callcenter achter zit. Heel vreemd.
Allemaal heel erg vervelend gaf Ebookers aan. Men had een fout gemaakt en omboeken was niet mogelijk. Toen ik aangaf met deze werkwijze niet akkoord te gaan en zeker niet op deze manier ging vliegen, werd ik doorverbonden naar de afdeling tweede lijn. Deze man gaf mij aan dat het wederom erg vervelend was en dat ik het teveel gestorte bedrag terug zou krijgen.....Teveel betaalde?? Wat bedoelt u?? Nou wij hebben samen met de luchtvaartmaatschappij uw creditcard geblocked en daar per ongeluk 1800 euro teveel op geboekt.....Dus geen 2000 maar een beetje meer.
Geen sorry, geen excuses, geen passende oplossing, gewoon amateuristisch handelen van een slecht werkende organisatie.
Hoe kan een beursgenoteerde organisatie dit als handelswijze verklaren....Vervolgens bleek dat Ebookers 7 tot 10 werkdagen de tijd nodige heeft om het teveel geblockte bedrag te crediteren. Ik heb Ebookers heel duidelijk aangegeven dat ze hier 1 dag de tijd voor hebben en dat ik anders melding zal maken bij de ANVR, SGR en de politie. Dit is niet alleen misleiding maar ook pure fraude. 1800 euro teveel incasseren van mij creditcard zonder dat ik daar goedkeuring voor heb gegeven of zelfs maar een bevestiging van heb gehad. Direct de creditcard maatschappij ingelicht welke mij heeft toegezegd de zaak nader te gaan onderzoeken. Als dit vaker gebeurt betekend dit dat een organisatie middels fictieve afschrijvingen onterecht over liquideiten beschikt die ze anders niet zou hebben......
Volgend keer boek ik met Vliegtickets.nl vertrouwd en altijd goed!
Een koude douche voor Ebookers dus en een klant kwijt.
E. van Haaren
|We hadden vier 2-pers.kamers geboekt + meteen betaald. Maar 4 weken later kregen we te horen dat we enkel 1 8-pers. kamer kregen! En anders moesten we nog even ruim 600 euro bijbetalen! Zelfs na ruim 1 week telefonisch onderhandelen met de klantenservice gaven ze geen krimp: we kregen niet wat we geboekt hadden + betaald! Zoíets heb ik nog nooit meegemaakt. Dus ook NOOIT MEER EBOOKERS!
Ebookers zijn kneuzen
|Ticket gereserveerd, 800 euro betaald, maar krijg mededeling dat er geen ticket is vastgelegd!!! Wel geld afgeschreven!
Gebeld met klachtenservice, Rafael snapt niet wat er is gebeurd, hierdoor praten we langs elkaar... Rafael verbreekt geheel profesioneel de verbinding als hij zelf moet gaan denken! Daarna Mariette aan de lijn gekregen, zij snapt het tenminste wel.
Krijg te horen dat ik nu weer 25 euro moet bijbetalen (hmm), ik doe dit a la minute, maar wat denk je...... Mariette maakt hetzelfde mee, dus nu 2x betaald voor iets wat ik niet krijg!!!! Vervolgens krijg ik te horen dat er een andere optie te boeken is voor 1075 euro!!!!!!!
Ik wil mijn geld terug, dit kan, maar dan moet ik dus wel 2 weken wachten!!!! Waar slaat dit op!
Vervolgens druk ik weer op F5 en de eerste vlucht van 800 euro is weer beschikbaar! Aan Mariette gevraagd om deze als de bliksem vast te leggen. Vervolgens krijg ik een dag later een mailtje met de mededeling dat ze mijn bankgegevens niet hebben, mijn bankgegevens meteen terug gedaan, wat denk je....... sturen ze gewoon een reply met doodleuk de opmerking of ik mijn bankgegevens wil opsturen!!!!! Vervolgens krijg ik te horen dat ze dit met 10 dagen zullen overmaken, dien een klacht in over het niveau van de medewerkers. Krijg ik een belletje met standaardrepliek, nou ja, Je kunt een simpel figuur het niet kwalijk nemen dat hij/zij simpel is.... Na 9 werkdagen bel ik om te verifieren hoe het staat met de betaling, Linda neemt op, uiteindelijk zet ze me in de wacht om 10 dagen af te gaan tellen (hier moet ik om lachen, immers het zijn 10 dagen....hoe moeilijk kan het zijn!) Vervolgens zegt Linda dat ze het niet leuk vind om uitgelachen te worden, ik deel mee dat ik het raar vind dat je mensen in de wacht moet zetten om 10 dagen vooruit te tellen.... maar dit is voor het heldere licht dat Linda heet teveel en ze hangt op!). Ik weer bellen, Titus pakt nu op en deelt meteen mee dat hij mij niet WIL helpen, omdat Linda zegt dat ik haar heb uitgelachen..... Kneuzen heb je in alle soorten en maten, maar Titus is een superkneus, die ik wel graag wil tegenkomen!!! Weer een klacht ingediend, weer iemand (dit keer met een belgisch accent) anders die mij terugbelt. Deze persoon belooft mij dat het allemaal in orde is en dat ik het geld gewoon kan verwachten!
HELAAS MOET IK ZEGGEN DAT IK HET GELD GEWOON NA 20 DAGEN PAS HEB TERUGGEKREGEN VAN DEZE LEUGENAARS!!!
Ik kan er helaas niets anders van maken, ze zeggen het een en doen het ander, dit is in mijn optiek een leugen vertellen aan je klant.
Voor mijn werk boek ik geregeld vluchten, op jaarbasis boek ik meer dan 100 vluchten. Ik heb nog nooit zoveel leugenaars en dus ook leugens meegemaakt, stelletje oplichters!
Ik doe wat ik zeg en ik zeg wat ik doe, maar voor Ebookers geldt dat herhaardelijk blijkbaar niet, en ze zijn ook te laf om een telefoon op te pakken!
Nee, ik heb Ebookers uit alle draaiboeken verwijderd op mijn werk, en ik heb een klacht ingediend bij de Consumentenbond.