Heb 10 jaar geleden 4 porseleinen kronen laten zetten bij CDC complete tandzorg in Best. 7 jaar ging het goed en was ik zeer tevreden, totdat er plots een gelige vlek zichtbaar werd op een van de voortand kronen. Dit had niet mogen gebeuren en bleken was geen optie, want het bleek een doorschemering van eigen tandstomp te zijn!
Enige optie was dus volledige vervanging, gezien de kroon gebrekkig was, heb ik (op advies van het juridisch loket) een beroep gedaan op de wettelijke garantie (gratis vervanging). Dit werd uiteindelijk aanvaard en de afspraak voor vervanging gemaakt.
Heb nu spijt als haren op mijn hoofd dat ik de kronen heb laten vervangen, er is dit keer complete prutswerk geleverd. Nu is elke kroon gebrekkig (vs 1 gebrekkige oude kroon), er zitten wéér vlekken op een van mijn voortanden en is hoogstwaarschijnlijk ook nog eens mijn zenuw beschadigd (tijdens afslijpen oude kronen). Dit allemaal door dezelfde 'esthetisch tandheelkundige' tandarts als jaren geleden.
Voor vervanging van de kronen, is er geen recente gebitsfoto of afdruk genomen door de behandelaar. Dit ondanks mijn specifieke vraag en kenbaar geuite verbazing hierover. Er werd een gebitsfoto gebruikt van de vorige keer.
Ik heb bijna 10 jaar lang gelopen met porseleinen kronen en dus is het niet meer dan logisch, dat de nieuwe kronen daarop aangepast worden, niet op de situatie van 10 jaar geleden! Heb dit ook gezegd in de stoel, maar werd door de behandelaar compleet genegeerd.
Er had een actuele gebitsfoto gemaakt moeten worden vooraf of de paradontoloog foto gebruikt die ik kort daarvoor naar CDC had gestuurd.
Er is significant verschil tussen de oude porseleinen kronen en de huidige. De lijst met verschillen en gebreken is lang (scheven, te lange kronen, niet goed uitgelijnd, te hoog op tandvlees geplaatst, zwarte vlekken op de kroon, te veel ruimte tussen tanden en daardoor zeer neppe en lelijke zijaanzicht etc).
Ook ben ik niet fatsoenlijk geïnformeerd over de gang van zaken; inhoud behandeling(en), mogelijke bijwerkingen, pijn(duur), materiaal, mogelijke verschillen, fluorescentie etc. Er is niks met mij besproken.
Op de dag van het afslijpen van de oude kronen, kreeg ik na de vreselijke lange behandeling, enorm stekende pijn bij elke ademhaling. Dit was zo erg dat ik de volgende dag via spoed post in het ziekenhuis naar de KNO ben doorgestuurd.
Had CDC herhaaldelijk gemaild hierover (omdat ik amper kon praten), maar de behandelaar was niet bereikbaar, constant niet aanwezig en niemand anders van CDC kon mij helpen of vertellen wat er überhaupt aan de hand was. Ik was dus geheel aan het lot overgelaten.
Net als nu, geen controleafspraak nodig zogenaamd volgens de behandelaar, dit is zeer bijzonder en zorgelijk, zeker gezien de vele klachten over de geplaatste gebrekkige kronen en nog steeds zeer gevoelige tanden/ vlees. Heb nog steeds dagelijks (!) last bij het flossen, dezelfde stekende pijn en locatie als na verwijdering van de kronen.
Een geraadpleegde second opinion tandarts vermoed dat er mogelijk een zenuw is beschadigd, indien dit het geval is, is de situatie nog zorgelijker en ernstiger. Dit houdt in dat CDC mijn gebit extra heeft beschadigd met grote gevolgen van dien (mogelijk nodige wortelbehandeling).
Het feit dat ik wéér kronen met vlekken erop heb, wordt ook genegeerd. Terwijl dit het meest aanstootgevende feit is, gezien de oude kronen juist vervangen moesten worden, omdat er een vlek zat op een van de voortanden (door schuld van CDC’s geplaatste gebrekkige poseleinen kroon). Hier ben ik furieus over, alle ellende en pijn voor niks!
Tot op heden weet ik ook niet van wat voor soort materiaal de kronen zijn gemaakt, omdat mijn vraag simpelweg genegeerd wordt. Net als de gestelde vragen over de garantie, levensduur en onderhoud.
Ik word als uitschot behandeld en compleet genegeerd, allemaal omdat dit onder de gratis wettelijke garantievoorwaarden valt.
Toen ik 10 jaar geleden betaalde, was ik direct zeer tevreden met de kronen (pijnloze ervaring, passende kleur en vorm), moest ik voor controle terugkomen en werd ik vooraf zeer uitgebreid geïnformeerd. Een wereld van verschil in behandeling en product dus.
CDC negeert klachten, neemt geen verantwoordelijkheid, plaatst gebrekkige kronen en beschadigd gebit (zenuw).
Als ik dit had geweten, had ik de kronen niet laten vervangen, zeker niet bij CDC.
Zo ga je niet met mensen om, je kan niet zomaar gebrekkige (restanten) troep plakken in de mond, niet meer naar omkijken, negeren en denken dat je ermee wegkomt.
Mijn conclusie is dat ik (wederom) ondeugdelijke kronen in mijn mond geplakt heb gekregen (van tot op heden onbekend materiaal), alleen maar omdat dit onder de wettelijke garantievoorwaarden viel. Dit is onaanvaardbaar!
De vorige kronen waren ook door dezelfde behandelaar gemaakt, deze kan dus wel mooie en passende kronen maken als ervoor betaald wordt. Nu is er complete prutswerk geleverd.
Er hebben inmiddels meerdere tandartsen bevestigd, dat de huidige kronen duidelijk niet van hoogwaardig materiaal gemaakt zijn of mooie, kwalitatieve esthetiek uitstralen.
Ook is gebleken dat de behandelaar geen verstand van zaken heeft en niet kundig genoeg is, als het aankomt op passende vorm, materiaal en fluorescentie van kronen. Ik zou zogenaamd gerust kunnen lachen op blacklight events, maar na een thuistest bleek dit vals.
Op hun website beloven ze dat hun materialen gemaakt zijn van “hoogwaardige grondstoffen”. Vreemd dat mijn huidige kronen dusdanig gebrekkig zijn en het er kwalitatief slecht uitziet.
Hun missie is zogenaamd ook;
“Mensen gelukkig maken met een gezond én mooi gebit! Jouw lach is onze passie.”
“De tandartsen van CDC snappen dat je niet alleen een gezond gebit wilt, maar ook een mooi gebit waarmee je voluit durft te lachen.”
“Mensen gelukkig maken met een compleet gezond én mooi gebit is onze missie. Voluit durven lachen. Weg met schaamte.
Wij geloven dat een slecht of lelijk gebit mensen ongelukkig en soms zelfs ongezond kan maken.
Mensen schamen zich, durven niet voluit te lachen, praten met de hand voor de mond en/of kunnen niet goed meer kauwen. Men wordt onzeker, kan zelfs in een sociaal isolement terecht komen of, in het ergste geval, ziek worden van de bacteriën in de mond.”
Mijn huidige kronen zijn zeer gebrekkig en lelijk (in vergelijking met de vorige van porselein), met elke kroon is wel wat mis mee. Duidelijk biedt CDC geen hoogwaardige grondstoffen of kwaliteit voor behandelingen onder gratis wettelijke garantievoorwaarden, maar ik moet er nu wel mee lopen en lach sinds verwijdering van de oude kronen niet meer (5 maanden geleden)!
Ik ben inmiddels ook bij een paar esthetische tandheelkundige tandartsen geweest voor een second opinion en allen hebben hetzelfde gezegd, het zijn geen esthetisch mooie of passende kronen, ogen goedkoop, te dik (te aanwezig, nep), kleur is niet goed, interdentale ruimtes, zwarte vlekken, mediaan lijn OK+BK, ontbrekende fluorescetie kronen en ontstoken tandvlees.
De vervangende kronen hadden van vergelijkbaar kwaliteit en vorm moeten zijn, maar dit zijn ze niet.
Heb nihil vertrouwen meer in CDC door de veroorzaakte afschuwelijke pijn, hoogstwaarschijnlijk zenuwbeschadiging en na de plaatsing van de afgrijselijk, gebrekkige kronen.
Niet alleen hebben ze mijn gebit verpest en beschadigd, maar ook mijn zelfvertrouwen en mijn leven sindsdien.
Het gaat hier wél om mijn gebit, mijn gezondheid, mijn zelfbeeld én vertrouwen. Duidelijk begrijp CDC dit niet en interesseert het ze helemaal niks. (ondanks hun mooie valse missie en passie op hun website)
Juist CDC had beter moeten weten, ik zou hun toch niet moeten vertellen hoe ze hun werk behoren te doen (recente gebitfoto vooraf maken, mij fatsoenlijk informeren, nazorg etc).
Het is onacceptabel wat CDC mij heeft aangedaan, ze hebben meer kapot gemaakt dan hersteld. De oude kronen waren vele malen mooier en beter mét vlek op de voortand, dat was tenminste maar 1 gebrek aan 1 kroon. Ik vermoed ook opzet in het spel, omdat dit onder de gratis wettelijke voorwaardengarantie viel.
Ik moet nu genoodzaakt de huidige, zeer gebrekkige kronen geheel laten vervangen bij een kundige esthetische tandheelkundige tandarts. (ik kan niet leven met deze afgrijselijke kronen) De kosten hiervan zal ik geheel verhalen op CDC.
Het gaat hier wel om mijn gebit, mijn gezondheid, mijn zelfbeeld en vertrouwen.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
tim van den heuvel
|
goed en duidelijk personeel en geweldige resultaten.
10
Deskundigheid
Nazorg
Eenvoud maken afspraak
Intakegesprek
Informatie op de website
Contact
Behandeling
Ruud van Eijken
|
Erg vriendleijk en goed
10
Behandeling
Nazorg
Intakegesprek
Eenvoud maken afspraak
Contact
Deskundigheid
Informatie op de website
van der Plas. WMJ
|
In 1 woord geweldig. Vriendelijk behandeld en duidelijke uitleg hoe het plan uitgevoerd wordt.
10
Informatie op de website
Behandeling
Deskundigheid
Intakegesprek
Contact
Eenvoud maken afspraak
Nazorg
Cools
|
positieve ervaring. Vriendelijk en behulpzaam personeel
1913 Reviews Plaats review
Jenny K
|Heb 10 jaar geleden 4 porseleinen kronen laten zetten bij CDC complete tandzorg in Best. 7 jaar ging het goed en was ik zeer tevreden, totdat er plots een gelige vlek zichtbaar werd op een van de voortand kronen. Dit had niet mogen gebeuren en bleken was geen optie, want het bleek een doorschemering van eigen tandstomp te zijn!
Enige optie was dus volledige vervanging, gezien de kroon gebrekkig was, heb ik (op advies van het juridisch loket) een beroep gedaan op de wettelijke garantie (gratis vervanging). Dit werd uiteindelijk aanvaard en de afspraak voor vervanging gemaakt.
Heb nu spijt als haren op mijn hoofd dat ik de kronen heb laten vervangen, er is dit keer complete prutswerk geleverd. Nu is elke kroon gebrekkig (vs 1 gebrekkige oude kroon), er zitten wéér vlekken op een van mijn voortanden en is hoogstwaarschijnlijk ook nog eens mijn zenuw beschadigd (tijdens afslijpen oude kronen). Dit allemaal door dezelfde 'esthetisch tandheelkundige' tandarts als jaren geleden.
Voor vervanging van de kronen, is er geen recente gebitsfoto of afdruk genomen door de behandelaar. Dit ondanks mijn specifieke vraag en kenbaar geuite verbazing hierover. Er werd een gebitsfoto gebruikt van de vorige keer.
Ik heb bijna 10 jaar lang gelopen met porseleinen kronen en dus is het niet meer dan logisch, dat de nieuwe kronen daarop aangepast worden, niet op de situatie van 10 jaar geleden! Heb dit ook gezegd in de stoel, maar werd door de behandelaar compleet genegeerd.
Er had een actuele gebitsfoto gemaakt moeten worden vooraf of de paradontoloog foto gebruikt die ik kort daarvoor naar CDC had gestuurd.
Er is significant verschil tussen de oude porseleinen kronen en de huidige. De lijst met verschillen en gebreken is lang (scheven, te lange kronen, niet goed uitgelijnd, te hoog op tandvlees geplaatst, zwarte vlekken op de kroon, te veel ruimte tussen tanden en daardoor zeer neppe en lelijke zijaanzicht etc).
Ook ben ik niet fatsoenlijk geïnformeerd over de gang van zaken; inhoud behandeling(en), mogelijke bijwerkingen, pijn(duur), materiaal, mogelijke verschillen, fluorescentie etc. Er is niks met mij besproken.
Op de dag van het afslijpen van de oude kronen, kreeg ik na de vreselijke lange behandeling, enorm stekende pijn bij elke ademhaling. Dit was zo erg dat ik de volgende dag via spoed post in het ziekenhuis naar de KNO ben doorgestuurd.
Had CDC herhaaldelijk gemaild hierover (omdat ik amper kon praten), maar de behandelaar was niet bereikbaar, constant niet aanwezig en niemand anders van CDC kon mij helpen of vertellen wat er überhaupt aan de hand was. Ik was dus geheel aan het lot overgelaten.
Net als nu, geen controleafspraak nodig zogenaamd volgens de behandelaar, dit is zeer bijzonder en zorgelijk, zeker gezien de vele klachten over de geplaatste gebrekkige kronen en nog steeds zeer gevoelige tanden/ vlees. Heb nog steeds dagelijks (!) last bij het flossen, dezelfde stekende pijn en locatie als na verwijdering van de kronen.
Een geraadpleegde second opinion tandarts vermoed dat er mogelijk een zenuw is beschadigd, indien dit het geval is, is de situatie nog zorgelijker en ernstiger. Dit houdt in dat CDC mijn gebit extra heeft beschadigd met grote gevolgen van dien (mogelijk nodige wortelbehandeling).
Het feit dat ik wéér kronen met vlekken erop heb, wordt ook genegeerd. Terwijl dit het meest aanstootgevende feit is, gezien de oude kronen juist vervangen moesten worden, omdat er een vlek zat op een van de voortanden (door schuld van CDC’s geplaatste gebrekkige poseleinen kroon). Hier ben ik furieus over, alle ellende en pijn voor niks!
Tot op heden weet ik ook niet van wat voor soort materiaal de kronen zijn gemaakt, omdat mijn vraag simpelweg genegeerd wordt. Net als de gestelde vragen over de garantie, levensduur en onderhoud.
Ik word als uitschot behandeld en compleet genegeerd, allemaal omdat dit onder de gratis wettelijke garantievoorwaarden valt.
Toen ik 10 jaar geleden betaalde, was ik direct zeer tevreden met de kronen (pijnloze ervaring, passende kleur en vorm), moest ik voor controle terugkomen en werd ik vooraf zeer uitgebreid geïnformeerd. Een wereld van verschil in behandeling en product dus.
CDC negeert klachten, neemt geen verantwoordelijkheid, plaatst gebrekkige kronen en beschadigd gebit (zenuw).
Als ik dit had geweten, had ik de kronen niet laten vervangen, zeker niet bij CDC.
Zo ga je niet met mensen om, je kan niet zomaar gebrekkige (restanten) troep plakken in de mond, niet meer naar omkijken, negeren en denken dat je ermee wegkomt.
Mijn conclusie is dat ik (wederom) ondeugdelijke kronen in mijn mond geplakt heb gekregen (van tot op heden onbekend materiaal), alleen maar omdat dit onder de wettelijke garantievoorwaarden viel. Dit is onaanvaardbaar!
De vorige kronen waren ook door dezelfde behandelaar gemaakt, deze kan dus wel mooie en passende kronen maken als ervoor betaald wordt. Nu is er complete prutswerk geleverd.
Er hebben inmiddels meerdere tandartsen bevestigd, dat de huidige kronen duidelijk niet van hoogwaardig materiaal gemaakt zijn of mooie, kwalitatieve esthetiek uitstralen.
Ook is gebleken dat de behandelaar geen verstand van zaken heeft en niet kundig genoeg is, als het aankomt op passende vorm, materiaal en fluorescentie van kronen. Ik zou zogenaamd gerust kunnen lachen op blacklight events, maar na een thuistest bleek dit vals.
Op hun website beloven ze dat hun materialen gemaakt zijn van “hoogwaardige grondstoffen”. Vreemd dat mijn huidige kronen dusdanig gebrekkig zijn en het er kwalitatief slecht uitziet.
Hun missie is zogenaamd ook;
“Mensen gelukkig maken met een gezond én mooi gebit! Jouw lach is onze passie.”
“De tandartsen van CDC snappen dat je niet alleen een gezond gebit wilt, maar ook een mooi gebit waarmee je voluit durft te lachen.”
“Mensen gelukkig maken met een compleet gezond én mooi gebit is onze missie. Voluit durven lachen. Weg met schaamte.
Wij geloven dat een slecht of lelijk gebit mensen ongelukkig en soms zelfs ongezond kan maken.
Mensen schamen zich, durven niet voluit te lachen, praten met de hand voor de mond en/of kunnen niet goed meer kauwen. Men wordt onzeker, kan zelfs in een sociaal isolement terecht komen of, in het ergste geval, ziek worden van de bacteriën in de mond.”
Mijn huidige kronen zijn zeer gebrekkig en lelijk (in vergelijking met de vorige van porselein), met elke kroon is wel wat mis mee. Duidelijk biedt CDC geen hoogwaardige grondstoffen of kwaliteit voor behandelingen onder gratis wettelijke garantievoorwaarden, maar ik moet er nu wel mee lopen en lach sinds verwijdering van de oude kronen niet meer (5 maanden geleden)!
Ik ben inmiddels ook bij een paar esthetische tandheelkundige tandartsen geweest voor een second opinion en allen hebben hetzelfde gezegd, het zijn geen esthetisch mooie of passende kronen, ogen goedkoop, te dik (te aanwezig, nep), kleur is niet goed, interdentale ruimtes, zwarte vlekken, mediaan lijn OK+BK, ontbrekende fluorescetie kronen en ontstoken tandvlees.
De vervangende kronen hadden van vergelijkbaar kwaliteit en vorm moeten zijn, maar dit zijn ze niet.
Heb nihil vertrouwen meer in CDC door de veroorzaakte afschuwelijke pijn, hoogstwaarschijnlijk zenuwbeschadiging en na de plaatsing van de afgrijselijk, gebrekkige kronen.
Niet alleen hebben ze mijn gebit verpest en beschadigd, maar ook mijn zelfvertrouwen en mijn leven sindsdien.
Het gaat hier wél om mijn gebit, mijn gezondheid, mijn zelfbeeld én vertrouwen. Duidelijk begrijp CDC dit niet en interesseert het ze helemaal niks. (ondanks hun mooie valse missie en passie op hun website)
Juist CDC had beter moeten weten, ik zou hun toch niet moeten vertellen hoe ze hun werk behoren te doen (recente gebitfoto vooraf maken, mij fatsoenlijk informeren, nazorg etc).
Het is onacceptabel wat CDC mij heeft aangedaan, ze hebben meer kapot gemaakt dan hersteld. De oude kronen waren vele malen mooier en beter mét vlek op de voortand, dat was tenminste maar 1 gebrek aan 1 kroon. Ik vermoed ook opzet in het spel, omdat dit onder de gratis wettelijke voorwaardengarantie viel.
Ik moet nu genoodzaakt de huidige, zeer gebrekkige kronen geheel laten vervangen bij een kundige esthetische tandheelkundige tandarts. (ik kan niet leven met deze afgrijselijke kronen) De kosten hiervan zal ik geheel verhalen op CDC.
Het gaat hier wel om mijn gebit, mijn gezondheid, mijn zelfbeeld en vertrouwen.
tim van den heuvel
|goed en duidelijk personeel en geweldige resultaten.
Ruud van Eijken
|Erg vriendleijk en goed
van der Plas. WMJ
|In 1 woord geweldig. Vriendelijk behandeld en duidelijke uitleg hoe het plan uitgevoerd wordt.
Cools
|positieve ervaring. Vriendelijk en behulpzaam personeel