Op 11 augustus heb ik mijn auto bij Kwikfit (Spaklerweg Amsterdam) laten keuren, en een kleine beurt laten doen. Ze zagen dat de airco ook bijgevuld moest worden, en dat hebben we ook laten doen. De volgende dag reed ik (hittegolf!) 150 kilometer, naar het dorp van mijn ouders en onderweg heeft de airco het helemaal niet gedaan. Vanaf vertrek niet. Hij blies warme lucht. Dat was gek, want immers net de dag ervoor bijgevuld. Aangekomen op locatie begon er in het dashboard plots ‘OIL’ te knipperen. Dat was niet goed. Ik ben naar de (oude vertrouwde) garage in het dorp gereden en die zagen dat er geen olie bijgevuld was. Hebben natuurlijk bijgevuld, dus dat probleem was opgelost. Maar dat had natuurlijk bij de kleine beurt van Kwikfit moeten gebeuren. Ik heb diezelfde middag Kwikfit gebeld. Ze negeerden het olieprobleem een beetje (een soort van ‘oeps!) en zouden 14 augustus naar de airco kunnen kijken. De auto er naartoe gebracht en in de middag kregen we het verlossende woord dat de pomp van de airco stuk was. (De airco deed het overigens prima voordat we de kleine beurt bij kwik-fit deden). We schrokken ons kapot, want dat is het duurste onderdeel dat stuk kan gaan bij een airco. We kregen een offerte mee van 1138,25. We vertrouwden het niet.
Natuurlijk ook contact gehad met Kwik-fit Nederland, daar hadden we een onderzoek door een ‘onafhankelijke’ partij kunnen laten doen, en dat zou 400 euro kosten. Als wij gelijk zouden hebben, dan kregen we die kosten vergoed. En we dachten: het kon inderdaad toeval zijn dat ‘ie plots stuk ging. En dan zouden we extra kosten hebben bovenop vervangen airco-pomp. En we wilden het sowieso niet bij die Kwikfit laten repareren.
Daarom weer een afspraak gemaakt bij de oude vertrouwde garage in het dorp van mijn ouders, en die gingen er op 1 september wel even naar kijken. Ze hebben een diepgaande controle uitgevoerd, en er was niets stuk of lek. De airco was gewoon niet bijgevuld. Er was geen lek te bekennen. De airco is bijgevuld door die garage en ik ben in een heerlijk koele auto terug gereden. Niets aan de hand. Opgelucht, en werd ook boos. Want ondanks dat we wel geld terug kregen van het bijvullen van de airco (109 euro), hebben we extra kosten gemaakt, er extra tijd ingestoken en stress gehad door dit alles. En we voelen ons bedonderd. Het voelt als poging tot oplichting. En ik denk dat het garages vrij vaak lukt.
Zojuist gebeld met de manager van de Kwik-fit Spaklerweg in Amsterdam, en het werd zo’n welles/nietes verhaal. Hij blijft erbij dat het kapot is. En wij zeggen dat het niet kapot is. We schieten er niks mee op. Ze willen ook niets oplossen. Ze gaan alleen het airco-apparaat in de werkplaats waar ze mee meten, laten controleren, ‘ondanks dat ik de enige ben met deze klacht’. Maar daar zijn wij niet mee geholpen. Ik vind het niet kloppen.
1.0
De lokatie
De service
De informatieverstrekking
De medewerkers
Mesp
|
Dure reperaties De Kwik-Fit moet het hebben van de reparaties. De apk+onderhoudsbeurt is erg goedkoop, maar de reparatie extreem duur.
Enkele gebreken als: versleten remschijven, aandrijfashoes en remslangen etc.
700 euro zou ik mogen afrekenen.
Daarnaast 2 maal een prijsopgaaf bij enkele andere plaatselijke apk en reparatiebedrijven.
Wat blijkt? Prijzen tussen de 350 en 400.
8.0
0
1
amsterdamse
|
prijs kwaliteit verhouding is prima voor een snelle apk van je auto, kun je gerust naar kwik-fit gaan
ik gebruik mijn auto bijna nooit, dus mag hij snel en goedkoop gekeurd worden. tot nu toe is kwik-fit iedere keer snel en correct.
nog een attente actie: ik had online een apk 'gekocht' voor 19.95, maar tijdens de keuring liep er een actie voor 14.95. ik kreeg de 5 euro terug.
3 Reviews Plaats review
Kirsten
|Op 11 augustus heb ik mijn auto bij Kwikfit (Spaklerweg Amsterdam) laten keuren, en een kleine beurt laten doen. Ze zagen dat de airco ook bijgevuld moest worden, en dat hebben we ook laten doen. De volgende dag reed ik (hittegolf!) 150 kilometer, naar het dorp van mijn ouders en onderweg heeft de airco het helemaal niet gedaan. Vanaf vertrek niet. Hij blies warme lucht. Dat was gek, want immers net de dag ervoor bijgevuld. Aangekomen op locatie begon er in het dashboard plots ‘OIL’ te knipperen. Dat was niet goed. Ik ben naar de (oude vertrouwde) garage in het dorp gereden en die zagen dat er geen olie bijgevuld was. Hebben natuurlijk bijgevuld, dus dat probleem was opgelost. Maar dat had natuurlijk bij de kleine beurt van Kwikfit moeten gebeuren. Ik heb diezelfde middag Kwikfit gebeld. Ze negeerden het olieprobleem een beetje (een soort van ‘oeps!) en zouden 14 augustus naar de airco kunnen kijken. De auto er naartoe gebracht en in de middag kregen we het verlossende woord dat de pomp van de airco stuk was. (De airco deed het overigens prima voordat we de kleine beurt bij kwik-fit deden). We schrokken ons kapot, want dat is het duurste onderdeel dat stuk kan gaan bij een airco. We kregen een offerte mee van 1138,25. We vertrouwden het niet.
Natuurlijk ook contact gehad met Kwik-fit Nederland, daar hadden we een onderzoek door een ‘onafhankelijke’ partij kunnen laten doen, en dat zou 400 euro kosten. Als wij gelijk zouden hebben, dan kregen we die kosten vergoed. En we dachten: het kon inderdaad toeval zijn dat ‘ie plots stuk ging. En dan zouden we extra kosten hebben bovenop vervangen airco-pomp. En we wilden het sowieso niet bij die Kwikfit laten repareren.
Daarom weer een afspraak gemaakt bij de oude vertrouwde garage in het dorp van mijn ouders, en die gingen er op 1 september wel even naar kijken. Ze hebben een diepgaande controle uitgevoerd, en er was niets stuk of lek. De airco was gewoon niet bijgevuld. Er was geen lek te bekennen. De airco is bijgevuld door die garage en ik ben in een heerlijk koele auto terug gereden. Niets aan de hand. Opgelucht, en werd ook boos. Want ondanks dat we wel geld terug kregen van het bijvullen van de airco (109 euro), hebben we extra kosten gemaakt, er extra tijd ingestoken en stress gehad door dit alles. En we voelen ons bedonderd. Het voelt als poging tot oplichting. En ik denk dat het garages vrij vaak lukt.
Zojuist gebeld met de manager van de Kwik-fit Spaklerweg in Amsterdam, en het werd zo’n welles/nietes verhaal. Hij blijft erbij dat het kapot is. En wij zeggen dat het niet kapot is. We schieten er niks mee op. Ze willen ook niets oplossen. Ze gaan alleen het airco-apparaat in de werkplaats waar ze mee meten, laten controleren, ‘ondanks dat ik de enige ben met deze klacht’. Maar daar zijn wij niet mee geholpen. Ik vind het niet kloppen.
Mesp
|Dure reperaties
De Kwik-Fit moet het hebben van de reparaties. De apk+onderhoudsbeurt is erg goedkoop, maar de reparatie extreem duur.
Enkele gebreken als: versleten remschijven, aandrijfashoes en remslangen etc.
700 euro zou ik mogen afrekenen.
Daarnaast 2 maal een prijsopgaaf bij enkele andere plaatselijke apk en reparatiebedrijven.
Wat blijkt? Prijzen tussen de 350 en 400.
amsterdamse
|prijs kwaliteit verhouding is prima
voor een snelle apk van je auto, kun je gerust naar kwik-fit gaan
ik gebruik mijn auto bijna nooit, dus mag hij snel en goedkoop gekeurd worden. tot nu toe is kwik-fit iedere keer snel en correct.
nog een attente actie: ik had online een apk 'gekocht' voor 19.95, maar tijdens de keuring liep er een actie voor 14.95. ik kreeg de 5 euro terug.