Disappointing Service Experience at Honda Amersfoort
I bought a second-hand car from Honda Amersfoort, and unfortunately, my experience has been far from satisfactory. Within two months of purchasing the vehicle, I encountered major issues—an engine check warning and a brake servo failure. I took the car back to the dealership for service, and while the issues were rectified on the same day, I didn't expect them to return so soon.
To my frustration, within three months of the first service, the same issues reappeared. I returned the car for service, but this time no replacement vehicle was provided, causing significant inconvenience. After two days, the car was fixed, but yet again, within just one month of the second service, I am facing the same brake servo failure.
I am disappointed by the recurring problems and lack of long-term resolution. I trusted Honda Amersfoort for quality service and reliable vehicles, but this experience has shaken my confidence. I hope the dealership takes responsibility and provides a permanent solution soon.
1.0
De lokatie
De service
De informatieverstrekking
De medewerkers
Frank
|
Ik ben al bijna 30 jaar trouwe rijder én fan van Honda. Heb ook uitstekende ervaringen bij Autobedrijf Wesselink, een écht fijne autodealer. Bij De Bois in Amersfoort kwam ik desondanks terecht omdat daar een occasion stond welke mij aansprak. Omdat Amersfoort niet direct in de buurt ligt, heb ik eerst via de website een inruil indicatie gevraagd. Omdat een reactie uitbleef heb ik gebeld. Toen werd mij beloofd dat er alsnog een indicatie gestuurd zou worden en dat was ook gebeurd. Met die indicatie werd ik uitgenodigd voor de zaterdag erop om te komen kijken en een proefrit te maken, tijdstip 11.00 uur. Twee dagen na ontvangst van de indicatie (het was inmiddels woensdag) heb ik gebeld om de afspraak definitief te maken, maar dat kon niet meer. Er was inmiddels een nieuwe afspraak ingepland. Of ik twee uur later kon komen. Wat mij betreft akkoord, dus afspraak stond uiteindelijk om 13.00 uur. Bij aankomst op die zaterdag was het blijkbaar erg druk, ik moest nog even wachten. Er was maar één verkoper en die was nog in gesprek. Na 20 minuten gewacht te hebben, kwam er iemand anders die zei dat ik alvast een proefrit kon maken. ...kon dat dan niet meteen??... Proefrit gemaakt, beviel prima. Na terugkomst proefrit hoefde ik maar een kwartiertje te wachten en nodigde de verkoper mij uit voor een gesprek. Dit gesprek verliep bijzonder vreemd. De verkoper bleef maar vertellen hoe geweldig hun pand en service is en hoe goed Honda wel niet is. Nou, dat laatste hoefde hij mij niet te vertellen, gezien mijn jarenlang ervaring. Tijdens het gesprek gaf ik direct aan dat ik die dag nog niet wilde beslissen maar dat dat in de loop van de volgende week zou gebeuren. Vervolgens deed hij een inruilvoorstel. De auto is die op het oog had, was pas 1 jaar oud. Wat mij betreft hoefde ik het afleverpakket van € 695,- niet omdat er toch nog fabrieksgarantie op zit en ik ook geen gebruik zou maken van de Honda Mobility. En een nieuwe APK hoefde sowieso niet. Maar de verkoper reageerde dat dit afleverpakket er "standaard" wel bij hoort. Op mijn argument: "dus ik betaal dan eigenlijk voor anderen?" reageerde hij: "ja, dat is zo. Op andere auto's zijn wij soms meer dan die € 695,- kwijt". Nadat wij hier nog even over discussieerden vroeg de verkoper ineens: "Meneer, bent u wel geïnteresseerd in de auto?" Ik viel bijna van mijn stoel door deze vraag. Als er iemand serieus was, was ik het wel. Kritische vragen mag je blijkbaar niet stellen.... Vervolgens vroeg de verkoper mij: "Mag ik u anders begin volgende week een definitief bod doen? Het is momenteel erg druk en wij komen er nu blijkbaar niet uit". Ook nu weer viel ik van mijn stoel; we hadden toch een afspraak? En volgens mij had ik al lang genoeg moeten wachten. Word ik nu gewoon weggestuurd, omdat er ook nog anderen wachten? Maar goed, ik stemde hiermee in en ben gegaan. Ik ben die week daarop teruggebeld op dinsdag. Ja, hij had een beter inruilbod, maar... de auto die ik op het oog had was wel verkocht. Sorry, zei hij, maar dat was op maandag gebeurd....... hij had nog wel een soortgelijke auto.....of ik daarin wellicht interesse heb.....
Samenvattend: dit bedrijf/deze verkoper is totaal niet Honda-waardig. Arrogantie ten top, het bedrijf is belangrijker dan de klant zelf, service van nul.
Ik heb met mijn werk ook te maken met klanten. Ik zou mij kapot schamen als ik zo met mijn klanten om zou gaan (afspraken niet of of op een andere manier nakomen/je klant laten wachten op..?/tijdens onderhandelingen je koopwaar aan een ander verkopen/vragen aan de klant of hij wel echt serieus is.....
Nee, nooit, nooit meer naar Honda De Bois in Amersfoort.
1.0
De lokatie
De service
De informatieverstrekking
De medewerkers
Tim vd Sangen
|
Begin mei een mooie Honda Civic type R bij Honda de Bois gekocht. Helaas in het begin wat problemen met de motor gehad, en deze bleek niet gemakkelijk te repareren te zijn. Gelukkig ben ik perfect geholpen, en hebben ze de motor kosteloos voor mij vervangen. Super service en vriendelijk personeel !
10
De lokatie
De service
De informatieverstrekking
De medewerkers
Edwin
|
Nieuwe auto gekocht, oude netjes ingeleverd. 1 zomerband kon niet in de kofferbak dus dan maar op de achterbank gelegd met een deken eronder zodat de bank niet vies werd. Aan de verkoper gevraagd of iemand de band er uit kon halen zodat ik de deken weer mee terug kon nemen. Antwoord dat ga ik niet doen want de werkplaats is dicht!! Je koopt dus een nieuwe auto en dan is de verkoper te beroert om een band uit de ingeruilde auto te halen zodat ik de deken weer mee terug kan nemen. Wat een service!! Ik kom er nooit meer!!
1.0
De lokatie
De service
De informatieverstrekking
De medewerkers
Klant van Honda De Bois Amersfoort
|
correcte uiitvoering van werkzaamheden; auto keurig gewassen bij service beurt.
1202 Reviews Plaats review
Sarosh
|Disappointing Service Experience at Honda Amersfoort
I bought a second-hand car from Honda Amersfoort, and unfortunately, my experience has been far from satisfactory. Within two months of purchasing the vehicle, I encountered major issues—an engine check warning and a brake servo failure. I took the car back to the dealership for service, and while the issues were rectified on the same day, I didn't expect them to return so soon.
To my frustration, within three months of the first service, the same issues reappeared. I returned the car for service, but this time no replacement vehicle was provided, causing significant inconvenience. After two days, the car was fixed, but yet again, within just one month of the second service, I am facing the same brake servo failure.
I am disappointed by the recurring problems and lack of long-term resolution. I trusted Honda Amersfoort for quality service and reliable vehicles, but this experience has shaken my confidence. I hope the dealership takes responsibility and provides a permanent solution soon.
Frank
|Ik ben al bijna 30 jaar trouwe rijder én fan van Honda. Heb ook uitstekende ervaringen bij Autobedrijf Wesselink, een écht fijne autodealer. Bij De Bois in Amersfoort kwam ik desondanks terecht omdat daar een occasion stond welke mij aansprak. Omdat Amersfoort niet direct in de buurt ligt, heb ik eerst via de website een inruil indicatie gevraagd. Omdat een reactie uitbleef heb ik gebeld. Toen werd mij beloofd dat er alsnog een indicatie gestuurd zou worden en dat was ook gebeurd. Met die indicatie werd ik uitgenodigd voor de zaterdag erop om te komen kijken en een proefrit te maken, tijdstip 11.00 uur. Twee dagen na ontvangst van de indicatie (het was inmiddels woensdag) heb ik gebeld om de afspraak definitief te maken, maar dat kon niet meer. Er was inmiddels een nieuwe afspraak ingepland. Of ik twee uur later kon komen. Wat mij betreft akkoord, dus afspraak stond uiteindelijk om 13.00 uur. Bij aankomst op die zaterdag was het blijkbaar erg druk, ik moest nog even wachten. Er was maar één verkoper en die was nog in gesprek. Na 20 minuten gewacht te hebben, kwam er iemand anders die zei dat ik alvast een proefrit kon maken. ...kon dat dan niet meteen??... Proefrit gemaakt, beviel prima. Na terugkomst proefrit hoefde ik maar een kwartiertje te wachten en nodigde de verkoper mij uit voor een gesprek. Dit gesprek verliep bijzonder vreemd. De verkoper bleef maar vertellen hoe geweldig hun pand en service is en hoe goed Honda wel niet is. Nou, dat laatste hoefde hij mij niet te vertellen, gezien mijn jarenlang ervaring. Tijdens het gesprek gaf ik direct aan dat ik die dag nog niet wilde beslissen maar dat dat in de loop van de volgende week zou gebeuren. Vervolgens deed hij een inruilvoorstel. De auto is die op het oog had, was pas 1 jaar oud. Wat mij betreft hoefde ik het afleverpakket van € 695,- niet omdat er toch nog fabrieksgarantie op zit en ik ook geen gebruik zou maken van de Honda Mobility. En een nieuwe APK hoefde sowieso niet. Maar de verkoper reageerde dat dit afleverpakket er "standaard" wel bij hoort. Op mijn argument: "dus ik betaal dan eigenlijk voor anderen?" reageerde hij: "ja, dat is zo. Op andere auto's zijn wij soms meer dan die € 695,- kwijt". Nadat wij hier nog even over discussieerden vroeg de verkoper ineens: "Meneer, bent u wel geïnteresseerd in de auto?" Ik viel bijna van mijn stoel door deze vraag. Als er iemand serieus was, was ik het wel. Kritische vragen mag je blijkbaar niet stellen.... Vervolgens vroeg de verkoper mij: "Mag ik u anders begin volgende week een definitief bod doen? Het is momenteel erg druk en wij komen er nu blijkbaar niet uit". Ook nu weer viel ik van mijn stoel; we hadden toch een afspraak? En volgens mij had ik al lang genoeg moeten wachten. Word ik nu gewoon weggestuurd, omdat er ook nog anderen wachten? Maar goed, ik stemde hiermee in en ben gegaan. Ik ben die week daarop teruggebeld op dinsdag. Ja, hij had een beter inruilbod, maar... de auto die ik op het oog had was wel verkocht. Sorry, zei hij, maar dat was op maandag gebeurd....... hij had nog wel een soortgelijke auto.....of ik daarin wellicht interesse heb.....
Samenvattend: dit bedrijf/deze verkoper is totaal niet Honda-waardig. Arrogantie ten top, het bedrijf is belangrijker dan de klant zelf, service van nul.
Ik heb met mijn werk ook te maken met klanten. Ik zou mij kapot schamen als ik zo met mijn klanten om zou gaan (afspraken niet of of op een andere manier nakomen/je klant laten wachten op..?/tijdens onderhandelingen je koopwaar aan een ander verkopen/vragen aan de klant of hij wel echt serieus is.....
Nee, nooit, nooit meer naar Honda De Bois in Amersfoort.
Tim vd Sangen
|Begin mei een mooie Honda Civic type R bij Honda de Bois gekocht. Helaas in het begin wat problemen met de motor gehad, en deze bleek niet gemakkelijk te repareren te zijn. Gelukkig ben ik perfect geholpen, en hebben ze de motor kosteloos voor mij vervangen. Super service en vriendelijk personeel !
Edwin
|Nieuwe auto gekocht, oude netjes ingeleverd. 1 zomerband kon niet in de kofferbak dus dan maar op de achterbank gelegd met een deken eronder zodat de bank niet vies werd. Aan de verkoper gevraagd of iemand de band er uit kon halen zodat ik de deken weer mee terug kon nemen. Antwoord dat ga ik niet doen want de werkplaats is dicht!! Je koopt dus een nieuwe auto en dan is de verkoper te beroert om een band uit de ingeruilde auto te halen zodat ik de deken weer mee terug kan nemen. Wat een service!! Ik kom er nooit meer!!
Klant van Honda De Bois Amersfoort
|correcte uiitvoering van werkzaamheden; auto keurig gewassen bij service beurt.