Bij het maken van de proefrit aangegeven dat bij wind het op de linker voorkant een fluitgeluid maakt en tegen moet sturen. Het is mij verzekerd dat het gemaakt zou zijn en ik er veilig mee kon rijden. Blijkt dat na een enkele keren bij wind op de linker voorkant het snel erger werd en ik met moeite de auto op de weg kon houden. Bij onderhoudsbeurt bij de dealer bleek de deur er te los in te zitten.
Nadat ik zelf met de rechter voorwiel tegen de stoeprand gereden had, het bij de dealer na laten kijken. Bij het verwisselen van een lamp, paar maanden later, is beide keren door de monteur aangeven dat er schade aan de banden aanwezig is en deze binnen twee maanden gemaakt moet worden. Mij is beide keren aangeven dat er geen problemen zijn. Bij de onderhoudsbeurt bleek dat er dusdanige schade aan de banden te zijn, uitstulping zoals ook in apk rapport staat, er een groot risico op een klapband aanwezig was.
Ik heb op de snelweg, met slecht weer met een te losse deur, bij wind toenemende moeite om de auto op de weg te houden, met een groot risico op een klapband ruim een half jaar gereden.
Gesprek bij de dealer aangegaan, waarbij de ene medewerker het op inhoud aan wou gaan maar door de ander niet aan het woord werd gelaten. Deze medewerker probeerde oa met bagataliseren, feiten te veranderen, schuld bij mij neer te leggen, met een hand zwaaiend naar mijn hoofd ik het erger zou maken en mijn beleving zou zijn. Ook het af willen kopen, lege excuses mij weg te krijgen.
Op inhoud geen enkele verantwoording willen nemen t.a.v. van mij met een onveilige auto de weg op heeft laten gaan. Nagelaten heeft t.a.v. bij aflevering de deur te controleren/ repareren en mij te informeren t.a.v. schade aan de banden.
De naam van de betreffende dealer van mijn auto verwijderd, ik kan/ wil mijn naam niet aan deze dealer verbinden. Dus als je Hyundai i10 zit rijden zonder naam van de dealer dan weet je waar het voor staat.
1.0
De lokatie
De service
De informatieverstrekking
De medewerkers
Gerard Thiecke
|
Service kosten zijn zeer hoog. Heb bij hun een hyundai i20 gekocht. Maar ze zien mij daar niet meer. Ik voelde mij *** bij laatste bezoek.
1.0
De lokatie
De service
De informatieverstrekking
De medewerkers
Frank
|
Achterklep opende soms wel/soms niet. Langsbrengen resulteerde in een achterklep die het even deed, 2-3 dagen later weer niet. Toen zelf maar op onderzoek gegaan en de schakelaar aangepast.
Vraagje over reden gestopte werking afstandbediening werd beantwoord om daarvoor langs te moeten komen. Rekening van 57 euro om 1 zekeringetje te vervangen i.p.v. direct te zeggen welke te vervangen (mini zekeringetje)
Vraagje vervangen van krukas-sensor (10 euro) 1 boutje & 1 stekkertje moet 175 euro kosten, belachelijk, doe het wel zelf en kom hier echt noooooit meer!
1.0
De lokatie
De service
De informatieverstrekking
De medewerkers
Hyundai Tucson
|
Zeer slechte ervaring met Hyundai Wittenberg Utrecht. In Januari een Hyundai Tucson occasion gekocht van bijna 20k. Al vrij snel aangekaart dat de auto niet schakelt zoals je mag verwachten. Ze hebben er even naar "gekeken" maar chef werkplaats vond dat hij prima schakelde. Meerdere keren aangekaart dat ik hem niet goed vond schakelen maar werd verder niks meer mee gedaan. Idem voor banden. Moesten al binnen een paar maanden compleet nieuwe banden op. Via Wittenberg Utrecht gekocht en binnen 2 weken aangekaart dat de auto enorm trilt en onprettig rijd. Bleek al hoogteslag in de banden te zitten maar werd verder niks mee gedaan. Onderzoek naar de trillingen is verder ook niet gedaan. Auto laten controleren bij een andere dealer en die gaf ook al aan dat er hoogteslag in de banden zat wat eigenlijk niet zou moeten kunnen binnen een paar weken tijd bij nieuwe banden. Na de garantieperiode van 6 maanden en heel wat contactmomenten verder zonder enig resultaat/oplossing vanuit Wittenberg maar eens de Tucson laten controleren bij een bandenspecialist en een andere Hyundai dealer. De bandenspecialist heeft de banden geprobeerd te balanceren met een roadforce machine maar kreeg dit niet voor elkaar. De banden bleken in zo'n slechte staat te zijn (ronding etc) dat het niet ging en gaf aan dat deze banden die erop zaten door hun nooit geadviseerd werden aangezien er meerdere klanten zijn geweest met die banden die ze vrijwel meteen hebben laten vervangen vanwege trillingen en hobbelen. Gecommuniceerd met Wittenberg maar die sturen er eigenlijk op aan dat ik de banden en de garantieclaim richting de bandenleverancier bij een willekeurige garage kan laten doen? Tevens door een andere Hyundai dealer de koppeling maar eens laten controleren d.m.v. een proefrit door de chef werkplaats daar. En wat blijkt, hij gaf meteen aan dat de Tucson niet schakelt zoals zou moeten (soepele schakelen waar de Tucsons bekend om blijken te staan) en adviseert om de koppeling te vervangen. Dit had Wittenberg eerder ook geadviseerd op basis van mijn verhaal maar niet op basis van hun "test" maar wel bijna volledig voor mijn kosten (binnen de garantieperiode, met een klein beetje coulance korting). Tevens gaf Wittenberg aan dat ik dan maar het extra garantiepakket had moeten nemen bij aanschaf dan was het kosteloos opgelost. Terwijl de verkoper mij adviseerde bij aankoop om het extra garantiepakket niet te nemen, want als er bij einde garantieperiode controlecheck nog punten naar voren zouden komen dit opgelost zou worden (maar wel zelf betalen dus). Conclusie: Een auto van bijna 20K die niet lekker schakelt en trilt en gewoon onprettig rijd, waar ik dus nog meer kosten aan ga hebben dan de aanschaf binnen aanzienlijk korte tijd en een dealer die de problemen maar bij de klant zelf neerlegt. Ik sluit mij dan ook aan bij eerder geplaatste google reviews. Ik zou ver weg blijven bij deze dealer en op zoek gaan naar een andere dealer met betere reviews die vooral de after-sales serieus nemen en staan voor kwalitatieve in plaats van kwantitatieve verkoop. Helaas kan je niet minder dan 1 ster geven.
1.0
De lokatie
De service
De informatieverstrekking
De medewerkers
j.van den Hul Bouwmeester
|
perfect geholpen ook de hulp aan de balie was 10 punten
15 Reviews Plaats review
Afoort
|Bij het maken van de proefrit aangegeven dat bij wind het op de linker voorkant een fluitgeluid maakt en tegen moet sturen. Het is mij verzekerd dat het gemaakt zou zijn en ik er veilig mee kon rijden. Blijkt dat na een enkele keren bij wind op de linker voorkant het snel erger werd en ik met moeite de auto op de weg kon houden. Bij onderhoudsbeurt bij de dealer bleek de deur er te los in te zitten.
Nadat ik zelf met de rechter voorwiel tegen de stoeprand gereden had, het bij de dealer na laten kijken. Bij het verwisselen van een lamp, paar maanden later, is beide keren door de monteur aangeven dat er schade aan de banden aanwezig is en deze binnen twee maanden gemaakt moet worden. Mij is beide keren aangeven dat er geen problemen zijn. Bij de onderhoudsbeurt bleek dat er dusdanige schade aan de banden te zijn, uitstulping zoals ook in apk rapport staat, er een groot risico op een klapband aanwezig was.
Ik heb op de snelweg, met slecht weer met een te losse deur, bij wind toenemende moeite om de auto op de weg te houden, met een groot risico op een klapband ruim een half jaar gereden.
Gesprek bij de dealer aangegaan, waarbij de ene medewerker het op inhoud aan wou gaan maar door de ander niet aan het woord werd gelaten. Deze medewerker probeerde oa met bagataliseren, feiten te veranderen, schuld bij mij neer te leggen, met een hand zwaaiend naar mijn hoofd ik het erger zou maken en mijn beleving zou zijn. Ook het af willen kopen, lege excuses mij weg te krijgen.
Op inhoud geen enkele verantwoording willen nemen t.a.v. van mij met een onveilige auto de weg op heeft laten gaan. Nagelaten heeft t.a.v. bij aflevering de deur te controleren/ repareren en mij te informeren t.a.v. schade aan de banden.
De naam van de betreffende dealer van mijn auto verwijderd, ik kan/ wil mijn naam niet aan deze dealer verbinden. Dus als je Hyundai i10 zit rijden zonder naam van de dealer dan weet je waar het voor staat.
Gerard Thiecke
|Service kosten zijn zeer hoog. Heb bij hun een hyundai i20 gekocht. Maar ze zien mij daar niet meer. Ik voelde mij *** bij laatste bezoek.
Frank
|Achterklep opende soms wel/soms niet. Langsbrengen resulteerde in een achterklep die het even deed, 2-3 dagen later weer niet. Toen zelf maar op onderzoek gegaan en de schakelaar aangepast.
Vraagje over reden gestopte werking afstandbediening werd beantwoord om daarvoor langs te moeten komen. Rekening van 57 euro om 1 zekeringetje te vervangen i.p.v. direct te zeggen welke te vervangen (mini zekeringetje)
Vraagje vervangen van krukas-sensor (10 euro) 1 boutje & 1 stekkertje moet 175 euro kosten, belachelijk, doe het wel zelf en kom hier echt noooooit meer!
Hyundai Tucson
|Zeer slechte ervaring met Hyundai Wittenberg Utrecht. In Januari een Hyundai Tucson occasion gekocht van bijna 20k. Al vrij snel aangekaart dat de auto niet schakelt zoals je mag verwachten. Ze hebben er even naar "gekeken" maar chef werkplaats vond dat hij prima schakelde. Meerdere keren aangekaart dat ik hem niet goed vond schakelen maar werd verder niks meer mee gedaan. Idem voor banden. Moesten al binnen een paar maanden compleet nieuwe banden op. Via Wittenberg Utrecht gekocht en binnen 2 weken aangekaart dat de auto enorm trilt en onprettig rijd. Bleek al hoogteslag in de banden te zitten maar werd verder niks mee gedaan. Onderzoek naar de trillingen is verder ook niet gedaan. Auto laten controleren bij een andere dealer en die gaf ook al aan dat er hoogteslag in de banden zat wat eigenlijk niet zou moeten kunnen binnen een paar weken tijd bij nieuwe banden. Na de garantieperiode van 6 maanden en heel wat contactmomenten verder zonder enig resultaat/oplossing vanuit Wittenberg maar eens de Tucson laten controleren bij een bandenspecialist en een andere Hyundai dealer. De bandenspecialist heeft de banden geprobeerd te balanceren met een roadforce machine maar kreeg dit niet voor elkaar. De banden bleken in zo'n slechte staat te zijn (ronding etc) dat het niet ging en gaf aan dat deze banden die erop zaten door hun nooit geadviseerd werden aangezien er meerdere klanten zijn geweest met die banden die ze vrijwel meteen hebben laten vervangen vanwege trillingen en hobbelen. Gecommuniceerd met Wittenberg maar die sturen er eigenlijk op aan dat ik de banden en de garantieclaim richting de bandenleverancier bij een willekeurige garage kan laten doen? Tevens door een andere Hyundai dealer de koppeling maar eens laten controleren d.m.v. een proefrit door de chef werkplaats daar. En wat blijkt, hij gaf meteen aan dat de Tucson niet schakelt zoals zou moeten (soepele schakelen waar de Tucsons bekend om blijken te staan) en adviseert om de koppeling te vervangen. Dit had Wittenberg eerder ook geadviseerd op basis van mijn verhaal maar niet op basis van hun "test" maar wel bijna volledig voor mijn kosten (binnen de garantieperiode, met een klein beetje coulance korting). Tevens gaf Wittenberg aan dat ik dan maar het extra garantiepakket had moeten nemen bij aanschaf dan was het kosteloos opgelost. Terwijl de verkoper mij adviseerde bij aankoop om het extra garantiepakket niet te nemen, want als er bij einde garantieperiode controlecheck nog punten naar voren zouden komen dit opgelost zou worden (maar wel zelf betalen dus). Conclusie: Een auto van bijna 20K die niet lekker schakelt en trilt en gewoon onprettig rijd, waar ik dus nog meer kosten aan ga hebben dan de aanschaf binnen aanzienlijk korte tijd en een dealer die de problemen maar bij de klant zelf neerlegt. Ik sluit mij dan ook aan bij eerder geplaatste google reviews. Ik zou ver weg blijven bij deze dealer en op zoek gaan naar een andere dealer met betere reviews die vooral de after-sales serieus nemen en staan voor kwalitatieve in plaats van kwantitatieve verkoop. Helaas kan je niet minder dan 1 ster geven.
j.van den Hul Bouwmeester
|perfect geholpen ook de hulp aan de balie was 10 punten