Vereniging Eigen Huis Verzekeringen: Een Teleurstellende Ervaring
Waarom sluit je een aansprakelijkheidsverzekering af? Om gedekt te zijn wanneer het onverwachte gebeurt, toch? Nou, mijn ervaring met Vereniging Eigen Huis Verzekeringen heeft aangetoond dat dit verre van de waarheid is.
Wanneer je denkt dat een verzekering bedoeld is om jou als klant te helpen, bereid je dan voor op een onaangename verrassing. Ik was stomverbaasd toen ik erachter kwam dat ik, in plaats van direct geholpen te worden, eerst een heel doolhof van procedures moest doorlopen.
Stel je voor: een lid van mijn gezin veroorzaakt per ongeluk schade aan iemands telefoon. Simpele zaak, toch? Verre van dat. In plaats van dat Vereniging Eigen Huis Verzekeringen de zaak soepel afhandelt, word ik heen en weer gestuurd tussen mijn eigen verzekering en die van de benadeelde partij. Alsof dat nog niet genoeg is, krijg ik het idee dat ik ook nog verantwoordelijk ben voor het risico van dubbele claims of zelfs fraude.
Dit is een ongekend niveau van complicatie voor iets dat zo eenvoudig zou moeten zijn als het claimen van schade. Het is niet alleen ontmoedigend, maar ook enorm frustrerend.
Mijn advies? Denk twee keer na voordat je een verzekering afsluit bij Vereniging Eigen Huis. Als dit hun standaardprocedure is, dan lijkt het alsof ze meer geïnteresseerd zijn in het ontmoedigen van claims dan in het daadwerkelijk helpen van hun klanten.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Ron
|
Een hypotheekadviseur geeft je advies, toch!
Die hypotheek adviseur van veh denkt als een bank.
Hoe help je iemand de af grond in.
Die kleine bouwdepot bedrag die we kregen, zijn de maandelijkse kosten, na ondertekening verdrievoudigen!! Nu kunnen we het niet meer betalen!
En die hypotheekadviseur.....die loopt met de bank mee.
En met verborgen gebreken zeggen ze " niets aan te doen!!"
Ik ben echt woest....
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
J.G. Hoekstra
|
Het schijnt dat de Vereniging Eigen Huis zich niet wenst te branden aan de salderingsproblematiek. Ze is vriendelijk gevraagd om een schriftelijke standpuntbepaling in navolging van o.a. de consumentenbond e.a. De enige reactie is,of je even telefonisch contact wilt opnemen want de zaak is te complex om schriftelijk te beantwoorden… ’t Ja, op die manier staat de VEH altijd in de luwte, want bewijs maar eens wat er wel/niet gezegd is/wordt!
De gestelde vra(a)g(en), eenvoudig geformuleerd, kunnen dus schijnbaar niet schriftelijk worden beantwoord. Ontbreekt het de vereniging aan daartoe capabele mensen? Schijnbaar! Na verwijzen naar het lidmaatschap en het gegeven dat je dan toch recht mag laten gelden op een schriftelijk antwoord, kwam nogmaals dezelfde reactie.
Een derde verzoek is inmiddels ruim een week geleden gedaan vanuit de gedachte 3x is scheepsrecht. Tot op dit moment blijft het ijzig stil.
Wat heb je zo aan de VEH? Is dan haar enige opzet aan haar zogeheten service alleen maar geld te verdienen?
Voor mij reden om na afloop van dit abonnementsjaar het lidmaatschap op te zeggen.
Dit is een organisatie waar je in principe niets hebt en waaraan je alleen geld kwijtraakt voor meestentijds gebakken lucht. Waarom doekt deze vereniging zichzelf niet op?
3.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Ronald Stoute
|
Al jaren lid van VEH, nu mijn lidmaatschap opgezegd.
Kopers van onze woning hadden een keuring gedaan via VEH, met 30.000 als directe kosten. Op zich de punten die gevonden zijn waren niet verrassend. Echter, in onze keuring 5 jaar geleden stonden deze (terecht) niet gecategoriseerd als directe kosten. Alle professionals op de huizenmarkt zijn het er mee eens dat bijvoorbeeld een schrootjesplafond NIET directe kosten zijn. Schrootjesplafond staat NIET in een bouwbesluit als verboden. Schrootjesplafond zorgen NIET voor directe schade aan de woning.
Bedankt dat jullie onnodig de kopers bang hebben lopen maken (wilden bijna het huis niet meer kopen omdat het brandgevaarlijk was) en mij dus 4500 euro lichter hebben gemaakt.
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Linda Jager
|
***! Je bent lid van #verenigingeigenhuis en wilt een degelijke schilder om je kozijnen te laten schilderen, met let op, wel 100% garantie zoals VEH op hun website zegt. Je doet een aanvraag op de website van VEH en moet direct Deelnemers voorwaarden en Algemene voorwaarden afvinken. Vervolgens komt er een schilder in opdracht van #uwschilderwerk een voorschouw uitvoeren en spreekt direct de garantietermijn af, je kan kiezen, hoe langer de garantietermijn hoe hoger de prijs. De schilder adviseert ons het product met 6 jaar garantie op al het schilderwerk, wij doen dit. Er waren geen uitsluitingen van garantie bij dit project, geen addertjes onder het gras. #uwschilderwerk werkt ook nog samen met #sikkens, want ze gebruiken uitsluitend producten van die fabrikant. Vervolgens wordt er hartje zomer geschilderd in de volle zon, temperaturen van 25 tot 30 graden. Er ontstaan blaasjes op het schilderwerk. Na contact met Sikkens en #uwschilderwerk blijkt dat schilderen in de volle zon niet echt volgens de voorwaarden is die zij hanteren om goed schilderwerk af te kunnen leveren. De schilder en #uwschilderwerk geeft aan dat er ook nog gekeurd gaat worden, dus daar moeten we maar op wachten. De schilder gooit er nog wel een extra laagje verf overheen. De dikke laag verf met blaasjes komen door de keuring. Over het schilderen in de volle zon zegt degene die keurt helemaal niets. Wel geeft hij aan wel eens netter schilderwerk gezien te hebben, dit kan er net mee door. Na 1,5 jaar beginnen de eerste scheuren zichtbaar te worden op de liggende delen. Wij claimen garantie. Er komt een inspecteur van #uwschilderwerk in samenwerking met VEH. Wat blijkt, er is helemaal geen garantie van 100% op het schilderwerk zoals VEH beweert. Kozijnen met ‘aluminium stoeltjesprofielen’ (zoals wij blijkbaar hebben?!) vallen buiten de garantie volgens deze heer. Dat wil zeggen in de voorwaarden staat ‘houten onderdelen in verbinding met aluminium glasprofielen’. Volgens VEH/#uwschilderwerk hadden we dit kunnen weten toen we de offerteaanvraag deden, dat is als wij zouden weten dat die aluminium profielen op onze kozijnen zaten. Dus we hebben een product gekocht met een garantie die niet geleverd kan worden omdat onze kozijnen volgens #uwschilderwerk niet aan de voorwaarden voldoen? Dit had ons op zijn minst verteld moeten worden tijdens de voorschouw toen wij vroegen naar de addertjes onder het gras. De voorschouw die bedoeld is om te kijken welk product inclusief garantie geleverd kan worden door de schilder en te schouwen of er nog uitsluitingen zijn. Als onze kozijnen niet onder de garantie kunnen vallen is het zinloos om een product met 6 jaar garantie te kopen. Je reinste oplichting dus….. Maar hier is het laatste woord nog niet over gezegd, want het liggende houten deel van het kozijn staat helemaal niet in contact met het aluminium glasprofiel. Dus zou ons kozijn wel aan de garantievoorwaarden voldoen. Maar daar wilde de inspecteur van #uwschilderwerk het niet over hebben. Onze claim was afgewezen. Wordt vervolgd!
42 Reviews Plaats review
JP van Herwijnen
|Vereniging Eigen Huis Verzekeringen: Een Teleurstellende Ervaring
Waarom sluit je een aansprakelijkheidsverzekering af? Om gedekt te zijn wanneer het onverwachte gebeurt, toch? Nou, mijn ervaring met Vereniging Eigen Huis Verzekeringen heeft aangetoond dat dit verre van de waarheid is.
Wanneer je denkt dat een verzekering bedoeld is om jou als klant te helpen, bereid je dan voor op een onaangename verrassing. Ik was stomverbaasd toen ik erachter kwam dat ik, in plaats van direct geholpen te worden, eerst een heel doolhof van procedures moest doorlopen.
Stel je voor: een lid van mijn gezin veroorzaakt per ongeluk schade aan iemands telefoon. Simpele zaak, toch? Verre van dat. In plaats van dat Vereniging Eigen Huis Verzekeringen de zaak soepel afhandelt, word ik heen en weer gestuurd tussen mijn eigen verzekering en die van de benadeelde partij. Alsof dat nog niet genoeg is, krijg ik het idee dat ik ook nog verantwoordelijk ben voor het risico van dubbele claims of zelfs fraude.
Dit is een ongekend niveau van complicatie voor iets dat zo eenvoudig zou moeten zijn als het claimen van schade. Het is niet alleen ontmoedigend, maar ook enorm frustrerend.
Mijn advies? Denk twee keer na voordat je een verzekering afsluit bij Vereniging Eigen Huis. Als dit hun standaardprocedure is, dan lijkt het alsof ze meer geïnteresseerd zijn in het ontmoedigen van claims dan in het daadwerkelijk helpen van hun klanten.
Ron
|Een hypotheekadviseur geeft je advies, toch!
Die hypotheek adviseur van veh denkt als een bank.
Hoe help je iemand de af grond in.
Die kleine bouwdepot bedrag die we kregen, zijn de maandelijkse kosten, na ondertekening verdrievoudigen!! Nu kunnen we het niet meer betalen!
En die hypotheekadviseur.....die loopt met de bank mee.
En met verborgen gebreken zeggen ze " niets aan te doen!!"
Ik ben echt woest....
J.G. Hoekstra
|Het schijnt dat de Vereniging Eigen Huis zich niet wenst te branden aan de salderingsproblematiek. Ze is vriendelijk gevraagd om een schriftelijke standpuntbepaling in navolging van o.a. de consumentenbond e.a. De enige reactie is,of je even telefonisch contact wilt opnemen want de zaak is te complex om schriftelijk te beantwoorden… ’t Ja, op die manier staat de VEH altijd in de luwte, want bewijs maar eens wat er wel/niet gezegd is/wordt!
De gestelde vra(a)g(en), eenvoudig geformuleerd, kunnen dus schijnbaar niet schriftelijk worden beantwoord. Ontbreekt het de vereniging aan daartoe capabele mensen? Schijnbaar! Na verwijzen naar het lidmaatschap en het gegeven dat je dan toch recht mag laten gelden op een schriftelijk antwoord, kwam nogmaals dezelfde reactie.
Een derde verzoek is inmiddels ruim een week geleden gedaan vanuit de gedachte 3x is scheepsrecht. Tot op dit moment blijft het ijzig stil.
Wat heb je zo aan de VEH? Is dan haar enige opzet aan haar zogeheten service alleen maar geld te verdienen?
Voor mij reden om na afloop van dit abonnementsjaar het lidmaatschap op te zeggen.
Dit is een organisatie waar je in principe niets hebt en waaraan je alleen geld kwijtraakt voor meestentijds gebakken lucht. Waarom doekt deze vereniging zichzelf niet op?
Ronald Stoute
|Al jaren lid van VEH, nu mijn lidmaatschap opgezegd.
Kopers van onze woning hadden een keuring gedaan via VEH, met 30.000 als directe kosten. Op zich de punten die gevonden zijn waren niet verrassend. Echter, in onze keuring 5 jaar geleden stonden deze (terecht) niet gecategoriseerd als directe kosten. Alle professionals op de huizenmarkt zijn het er mee eens dat bijvoorbeeld een schrootjesplafond NIET directe kosten zijn. Schrootjesplafond staat NIET in een bouwbesluit als verboden. Schrootjesplafond zorgen NIET voor directe schade aan de woning.
Bedankt dat jullie onnodig de kopers bang hebben lopen maken (wilden bijna het huis niet meer kopen omdat het brandgevaarlijk was) en mij dus 4500 euro lichter hebben gemaakt.
Linda Jager
|***! Je bent lid van #verenigingeigenhuis en wilt een degelijke schilder om je kozijnen te laten schilderen, met let op, wel 100% garantie zoals VEH op hun website zegt. Je doet een aanvraag op de website van VEH en moet direct Deelnemers voorwaarden en Algemene voorwaarden afvinken. Vervolgens komt er een schilder in opdracht van #uwschilderwerk een voorschouw uitvoeren en spreekt direct de garantietermijn af, je kan kiezen, hoe langer de garantietermijn hoe hoger de prijs. De schilder adviseert ons het product met 6 jaar garantie op al het schilderwerk, wij doen dit. Er waren geen uitsluitingen van garantie bij dit project, geen addertjes onder het gras. #uwschilderwerk werkt ook nog samen met #sikkens, want ze gebruiken uitsluitend producten van die fabrikant. Vervolgens wordt er hartje zomer geschilderd in de volle zon, temperaturen van 25 tot 30 graden. Er ontstaan blaasjes op het schilderwerk. Na contact met Sikkens en #uwschilderwerk blijkt dat schilderen in de volle zon niet echt volgens de voorwaarden is die zij hanteren om goed schilderwerk af te kunnen leveren. De schilder en #uwschilderwerk geeft aan dat er ook nog gekeurd gaat worden, dus daar moeten we maar op wachten. De schilder gooit er nog wel een extra laagje verf overheen. De dikke laag verf met blaasjes komen door de keuring. Over het schilderen in de volle zon zegt degene die keurt helemaal niets. Wel geeft hij aan wel eens netter schilderwerk gezien te hebben, dit kan er net mee door. Na 1,5 jaar beginnen de eerste scheuren zichtbaar te worden op de liggende delen. Wij claimen garantie. Er komt een inspecteur van #uwschilderwerk in samenwerking met VEH. Wat blijkt, er is helemaal geen garantie van 100% op het schilderwerk zoals VEH beweert. Kozijnen met ‘aluminium stoeltjesprofielen’ (zoals wij blijkbaar hebben?!) vallen buiten de garantie volgens deze heer. Dat wil zeggen in de voorwaarden staat ‘houten onderdelen in verbinding met aluminium glasprofielen’. Volgens VEH/#uwschilderwerk hadden we dit kunnen weten toen we de offerteaanvraag deden, dat is als wij zouden weten dat die aluminium profielen op onze kozijnen zaten. Dus we hebben een product gekocht met een garantie die niet geleverd kan worden omdat onze kozijnen volgens #uwschilderwerk niet aan de voorwaarden voldoen? Dit had ons op zijn minst verteld moeten worden tijdens de voorschouw toen wij vroegen naar de addertjes onder het gras. De voorschouw die bedoeld is om te kijken welk product inclusief garantie geleverd kan worden door de schilder en te schouwen of er nog uitsluitingen zijn. Als onze kozijnen niet onder de garantie kunnen vallen is het zinloos om een product met 6 jaar garantie te kopen. Je reinste oplichting dus….. Maar hier is het laatste woord nog niet over gezegd, want het liggende houten deel van het kozijn staat helemaal niet in contact met het aluminium glasprofiel. Dus zou ons kozijn wel aan de garantievoorwaarden voldoen. Maar daar wilde de inspecteur van #uwschilderwerk het niet over hebben. Onze claim was afgewezen. Wordt vervolgd!