Van Gelderen heeft in het najaar van 2008 renovatie werkzaamheden in mijn appartement uitgevoerd. Tot mijn tevredenheid.
In oktober 2019 is een deel van de in 2008 opnieuw aangebrachte plafondlijsten in brokken naar beneden gevallen. Op de een of andere manier heeft de hechting het na 11 jaar begeven.
Van Gelderen heeft het euvel bekeken en de herstelwerkzaamheden op zich genomen, hoewel de garantietermijn inmiddels was verstreken. Ik heb dit gebaar in hoge mate op prijs gesteld. Zo ga je met klanten om. Hulde.
8.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
J De Boer
|
Eens, maar nooit weer Bij de keuring van ons huis (ivm verkoop) vielen de punten die enkele jaren geleden door Van Gelderen waren aangepakt als eerste (en vrijwel enige) minpunten op.
Slechte afwerking, bouwkundige onjuistheden (een vloer bleek eigenlijk niet beloopbaar te zijn, een trap die niet voldoet aan bouwvoorschriften et cetera). Toen we aangaven dat juist die zaken door een aannemer waren aangepakt en dat we veel andere dingen zelf gedaan hadden kregen we het gratis advies in de toekomst met een ander te werken....
4.0
0
1
Sterren
|
prima zakelijke dienstverlening
Wij herkennen ons niet in eerdere beoordelingen. De bij ons uitgevoerde verbouwing is korrekt en volgens afspraak uitgevoerd. Vaklieden en bovendien service gericht.
7.5
0
1
Fritsberendsen
|
Wij doen zonder te denken? Bij een groot project als het compleet renoveren van een huis is het verstandig om met een aannemer te werken. Op deze manier weet je zeker dat er op een kundige manier gebouwd wordt, dat afspraken worden nagekomen, dat de planning bewaakt wordt en dat er iemand meedenkt.
Klinkt goed! Als handige doe het zelver weet je een beetje wat er op je pad komt dus Van Gelderen verkocht zichzelf een beetje als garantie dat de woning op een goede manier verbouwd zou worden.
Helaas was dat iets te rooskleurig gedacht. Sterker: dagelijks werden er fouten door Van Gelderen gemaakt die telkens tegen meerkosten opgelosd konden worden (deuren die de verkeerde maat hadden, een ruit vlak voor een blinde muur et cetera). Vreemd om te moeten betalen voor de fouten ontstaan door gebrek aan inzicht bij de aannemer. Helaas hadden we geen keuze. We werden voor het blok gezet, betalen of we leggen het werk compleet neer.
Een tip: ga af op referenties van bekenden bij het zoeken van een aannemer. Van Gelderen geeft scherpe offertes af, echter goedkoop blijkt duurkoop.
3.5
0
1
GJR
|
Genante ervaring: grove fouten en geen serieuze afhandeling Een kleine opsomming:
- 6 weken werden 5 maanden
- Uit eigen initiatief werd werk uitgevoerd en doorbelast (had ik in eens een nieuw pladfond?)
- voorbeelden uit de badkamer: warm en koud water leiding verkeerdom gemonteerd, scheur in bad, wastafel scheef, douchebak bleek toch niet te passen, randen niet gestucd, wc pot op kleuterhoogte gemonteerd, tegelzetter was langer bezig (kosten werden doorbelast ondanks dat een vaste projectprijs was overeengekomen), verkeerde radiator geplaatst en nooit omgeruild
- Trap naar zolder: na 4 weken vragen om een schets stond de trap er in eens. Zonder overleg was er een veel te grote trap geplaatst. Dit was het laatste project. Onder druk van chantage en intimidatie zijn we schoorvioetend akkoord gegaan.
- Daarnaast nog een lijst met overige werkzaamheden...
Conclusie. fouten kunnen gemaakt worden (Van Gelderen overdrijft hier wel in), echter afspraken kunnen blijkbaar niet gemaakt worden. Slecht werk en een ronduit genant slechte klantervaring. Problemen worden niet of matig opgelost, communicatie verloopt stroef. Mijn persoonlijke aanbeveling is om iets meer geld uit te trekken voor een kundige aannemer. Dat scheelt op de lange termijn veel geld, frustratie en geld en levert een vele malen beter resultaat op. Sterker nog, ik laat deze mannen nooit meer binnen.
5 Reviews Plaats review
Just Wiarda
|Van Gelderen heeft in het najaar van 2008 renovatie werkzaamheden in mijn appartement uitgevoerd. Tot mijn tevredenheid.
In oktober 2019 is een deel van de in 2008 opnieuw aangebrachte plafondlijsten in brokken naar beneden gevallen. Op de een of andere manier heeft de hechting het na 11 jaar begeven.
Van Gelderen heeft het euvel bekeken en de herstelwerkzaamheden op zich genomen, hoewel de garantietermijn inmiddels was verstreken. Ik heb dit gebaar in hoge mate op prijs gesteld. Zo ga je met klanten om. Hulde.
J De Boer
|Eens, maar nooit weer
Bij de keuring van ons huis (ivm verkoop) vielen de punten die enkele jaren geleden door Van Gelderen waren aangepakt als eerste (en vrijwel enige) minpunten op.
Slechte afwerking, bouwkundige onjuistheden (een vloer bleek eigenlijk niet beloopbaar te zijn, een trap die niet voldoet aan bouwvoorschriften et cetera). Toen we aangaven dat juist die zaken door een aannemer waren aangepakt en dat we veel andere dingen zelf gedaan hadden kregen we het gratis advies in de toekomst met een ander te werken....
Sterren
|prima
zakelijke dienstverlening
Wij herkennen ons niet in eerdere beoordelingen. De bij ons uitgevoerde verbouwing is korrekt en volgens afspraak uitgevoerd. Vaklieden en bovendien service gericht.
Fritsberendsen
|Wij doen zonder te denken?
Bij een groot project als het compleet renoveren van een huis is het verstandig om met een aannemer te werken. Op deze manier weet je zeker dat er op een kundige manier gebouwd wordt, dat afspraken worden nagekomen, dat de planning bewaakt wordt en dat er iemand meedenkt.
Klinkt goed! Als handige doe het zelver weet je een beetje wat er op je pad komt dus Van Gelderen verkocht zichzelf een beetje als garantie dat de woning op een goede manier verbouwd zou worden.
Helaas was dat iets te rooskleurig gedacht. Sterker: dagelijks werden er fouten door Van Gelderen gemaakt die telkens tegen meerkosten opgelosd konden worden (deuren die de verkeerde maat hadden, een ruit vlak voor een blinde muur et cetera). Vreemd om te moeten betalen voor de fouten ontstaan door gebrek aan inzicht bij de aannemer. Helaas hadden we geen keuze. We werden voor het blok gezet, betalen of we leggen het werk compleet neer.
Een tip: ga af op referenties van bekenden bij het zoeken van een aannemer. Van Gelderen geeft scherpe offertes af, echter goedkoop blijkt duurkoop.
GJR
|Genante ervaring: grove fouten en geen serieuze afhandeling
Een kleine opsomming:
- 6 weken werden 5 maanden
- Uit eigen initiatief werd werk uitgevoerd en doorbelast (had ik in eens een nieuw pladfond?)
- voorbeelden uit de badkamer: warm en koud water leiding verkeerdom gemonteerd, scheur in bad, wastafel scheef, douchebak bleek toch niet te passen, randen niet gestucd, wc pot op kleuterhoogte gemonteerd, tegelzetter was langer bezig (kosten werden doorbelast ondanks dat een vaste projectprijs was overeengekomen), verkeerde radiator geplaatst en nooit omgeruild
- Trap naar zolder: na 4 weken vragen om een schets stond de trap er in eens. Zonder overleg was er een veel te grote trap geplaatst. Dit was het laatste project. Onder druk van chantage en intimidatie zijn we schoorvioetend akkoord gegaan.
- Daarnaast nog een lijst met overige werkzaamheden...
Conclusie. fouten kunnen gemaakt worden (Van Gelderen overdrijft hier wel in), echter afspraken kunnen blijkbaar niet gemaakt worden. Slecht werk en een ronduit genant slechte klantervaring. Problemen worden niet of matig opgelost, communicatie verloopt stroef. Mijn persoonlijke aanbeveling is om iets meer geld uit te trekken voor een kundige aannemer. Dat scheelt op de lange termijn veel geld, frustratie en geld en levert een vele malen beter resultaat op. Sterker nog, ik laat deze mannen nooit meer binnen.