Dit is een verhaal over hoe trouwe klanten na 32 jaar worden behandeld bij desbetreffende Volkswagen dealer ( vallei autogroep ). Al 32 jaar kom ik trouw elk jaar ( altijd VW auto gereden ) voor een grote / kleine beurt / APK ben me zeker bewust dat ik hier, voor deze beurten iets meer moet betalen maar VW assistente( hele jaar ) is mij ook iets waard. Dit jaar is het me heel duidelijk geworden dat je letterlijk heel goed moet oppassen om geen onnodige reparaties te laten uitvoeren en het oordeel van deze dealer met een korrel zout moet nemen.
Mijn auto zou een onderhoudsbeurt moet hebben, Ik word op de bewuste dag gebeld dat mijn auto ( Volkswagen tiguan r line 2014 ) per direct niet meer mag rijden omdat de ketting zou zijn uitgerekt, dit is naar voren gekomen in het diagnostiekapparaat en uit voorzorg is de auto de garage uit geduwd en niet meer gestart , laten maken kost €2300 en ik zou na 3 weken de auto weer kunnen komen ophalen. Ik kon een leenauto krijgen voor ongeveer €35 per dag dus totaal kwam er nog minimaal €700 bij. Dit voorstel heb ik geweigerd en heb de auto meegenomen en het risico genomen van een totale motor schade. Hierna ben ik opzoek gegaan naar een garage die mij sneller zou kunnen helpen, die had ik inmiddels gevonden en op de afgesproken dag gebracht, gelijk word ik in de ochtend gebeld ( ik was voor hun een nieuwe klant ) wat is er over deze auto aan u verteld, het hele relaas uitgelegd in hun diagnostiekapparaat en fysieke controle blijk er niks met de ketting loos te zijn ook geen storing kunnen vinden, met de auto was inmiddels al weer 200 Km( met angst ) mee gereden. Het advies van deze garage was; denk er over na of je deze dure reparatie wel zou willen uitvoeren, we willen graag geld verdienen maar ook eerlijk zijn tegenover onze klanten. Na dit verhaal voelde ik mij echt wel G..a.it( in nette woorden bedonderd ) en ben natuurlijk verhaal gaan halen bij mijn dealer , in eerste instantie konden ze mij wel begrijpen( zouden zich ook bedonderd voelen ) maar nadat ik later in de voorbijgaande week was uitgenodigd door de Manager van dit autobedrijf en Hoofd werkplaats voor een gesprek kwam hier het hoge woord eruit, PREVENTIEF ONDERHOUD, DIAGNOSTIEAPPARAAT ZEGT DIT , VOLKSWAGEN NED ZEGT ALLE BOUTEN & SPOELEN VERNIEUWEN , COMPLEETPAKKET ER OP ZETTEN, AUTO ALLEEN HUREN VIA VALLEI AUTOVERHUUR, Ik heb het gesprek in me opgenomen en de afspraak gemaakt erop terug te komen na een 1 week. Om zeker geen appels met peren te vergelijken ben ik terug gegaan naar de ander garage ook hier werd gelijk bevestigt dat ze dezelfde pakketten gebruiken die VW Nederland voorschrijven en konden dit voor €1000 maken, ook is weer de auto voor de zekerheid uitgelezen, weer geen storing gevonden. Met al mijn bevindingen ben ik terug gegaan naar de dealer en ze de kans gegeven om voor het zelfde bedrag deze reparatie te laten uitvoeren: hier konden ze laten zien dat een lange relatie met klanten voor hun ook heel veel waard zijn en natuurlijk dit soort verhalen niet de wereld in willen hebben. Het korte antwoord van de desbetreffende manager was; deze reparatie voor dat geld gaan wij niet doen en liet zo een lange klant relatie de deur uit lopen geen ander voorstel helemaal niks!!
Mocht je dit verhaal gelezen hebben doe je voordeel ermee of misschien heb je een garage waar nog wel de klant koning is koester deze relatie het kan zomaar eindigen!!!!!!
1 Review Plaats review
Hen
|Dit is een verhaal over hoe trouwe klanten na 32 jaar worden behandeld bij desbetreffende Volkswagen dealer ( vallei autogroep ). Al 32 jaar kom ik trouw elk jaar ( altijd VW auto gereden ) voor een grote / kleine beurt / APK ben me zeker bewust dat ik hier, voor deze beurten iets meer moet betalen maar VW assistente( hele jaar ) is mij ook iets waard. Dit jaar is het me heel duidelijk geworden dat je letterlijk heel goed moet oppassen om geen onnodige reparaties te laten uitvoeren en het oordeel van deze dealer met een korrel zout moet nemen.
Mijn auto zou een onderhoudsbeurt moet hebben, Ik word op de bewuste dag gebeld dat mijn auto ( Volkswagen tiguan r line 2014 ) per direct niet meer mag rijden omdat de ketting zou zijn uitgerekt, dit is naar voren gekomen in het diagnostiekapparaat en uit voorzorg is de auto de garage uit geduwd en niet meer gestart , laten maken kost €2300 en ik zou na 3 weken de auto weer kunnen komen ophalen. Ik kon een leenauto krijgen voor ongeveer €35 per dag dus totaal kwam er nog minimaal €700 bij. Dit voorstel heb ik geweigerd en heb de auto meegenomen en het risico genomen van een totale motor schade. Hierna ben ik opzoek gegaan naar een garage die mij sneller zou kunnen helpen, die had ik inmiddels gevonden en op de afgesproken dag gebracht, gelijk word ik in de ochtend gebeld ( ik was voor hun een nieuwe klant ) wat is er over deze auto aan u verteld, het hele relaas uitgelegd in hun diagnostiekapparaat en fysieke controle blijk er niks met de ketting loos te zijn ook geen storing kunnen vinden, met de auto was inmiddels al weer 200 Km( met angst ) mee gereden. Het advies van deze garage was; denk er over na of je deze dure reparatie wel zou willen uitvoeren, we willen graag geld verdienen maar ook eerlijk zijn tegenover onze klanten. Na dit verhaal voelde ik mij echt wel G..a.it( in nette woorden bedonderd ) en ben natuurlijk verhaal gaan halen bij mijn dealer , in eerste instantie konden ze mij wel begrijpen( zouden zich ook bedonderd voelen ) maar nadat ik later in de voorbijgaande week was uitgenodigd door de Manager van dit autobedrijf en Hoofd werkplaats voor een gesprek kwam hier het hoge woord eruit, PREVENTIEF ONDERHOUD, DIAGNOSTIEAPPARAAT ZEGT DIT , VOLKSWAGEN NED ZEGT ALLE BOUTEN & SPOELEN VERNIEUWEN , COMPLEETPAKKET ER OP ZETTEN, AUTO ALLEEN HUREN VIA VALLEI AUTOVERHUUR, Ik heb het gesprek in me opgenomen en de afspraak gemaakt erop terug te komen na een 1 week. Om zeker geen appels met peren te vergelijken ben ik terug gegaan naar de ander garage ook hier werd gelijk bevestigt dat ze dezelfde pakketten gebruiken die VW Nederland voorschrijven en konden dit voor €1000 maken, ook is weer de auto voor de zekerheid uitgelezen, weer geen storing gevonden. Met al mijn bevindingen ben ik terug gegaan naar de dealer en ze de kans gegeven om voor het zelfde bedrag deze reparatie te laten uitvoeren: hier konden ze laten zien dat een lange relatie met klanten voor hun ook heel veel waard zijn en natuurlijk dit soort verhalen niet de wereld in willen hebben. Het korte antwoord van de desbetreffende manager was; deze reparatie voor dat geld gaan wij niet doen en liet zo een lange klant relatie de deur uit lopen geen ander voorstel helemaal niks!!
Mocht je dit verhaal gelezen hebben doe je voordeel ermee of misschien heb je een garage waar nog wel de klant koning is koester deze relatie het kan zomaar eindigen!!!!!!