In tegenstelling tot een eerdere review op deze site:
Wij zijn zeer tevreden over dit bedrijf.
Deskundige voorlichting, een grote passie voor alles wat audio betreft en grote klantgerichtheid.
Ook de “nazorg” is prima!
Audio geadviseerd door Sights and Sounds: daar word je blij van!
10
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Bas B
|
Meestal neem ik niet de moeite om een review te schrijven, maar ik vind dat ik voor Sights & Sounds (S&S) een uitzondering moet maken, om andere mensen te waarschuwen. Zo schandalig als dat ik hier ben behandeld heb ik namelijk nog niet eerder meegemaakt. Korte versie: Sights & Sounds informeert fout en onvolledig, belooft dingen die ze niet waar maken en houdt je maanden aan het lijntje. Als je benieuwd bent naar het hele verhaal, lees dan het onderstaande stuk.
Even wat context. Ik heb in juni 2017 een Devialet Phantom Silver bij S&S gekocht. Een fantastische bluetooth speaker! Ik ben verder geen audiofiel en heb ook weinig verstand van hifi. Ik vond de speaker gewoon een tof ding met een indrukwekkend geluid. Dat is de reden dat ik hem heb gekocht. In de winkel ben ik vriendelijk geholpen. Toch had ik bij thuiskomst niet helemaal een goed gevoel over de aankoop. Een paar dingen klopten voor mijn gevoel niet: de speaker stond al aangesloten in de luisterruimte toen ik binnen kwam, ze wisten niet meer hoe de speaker in de doos moest, wat leidde tot een klungelig tafereel midden in de winkel (vreemd als je zegt dat je de speaker kort daarvoor uit de doos hebt gehaald) en bij thuiskomst zag ik dat er stof tussen de naden zat. Ik had het gevoel dat ik een demomodel had gekocht. Ik heb dit gevoel kenbaar gemaakt, maar zij garandeerden dat het om een nieuwe speaker ging. Daarmee was de kous voor mij af. Een beetje vertrouwen in de mensheid is belangrijk en de speaker deed het verder ook prima!
In de weken daarop heb ik veel gebruik van de speaker gemaakt. Zoals gezegd, echt een indrukwekkend apparaat. Ik heb hem ook enkele keren vervoerd om hem aan vrienden te demonstreren. Totdat eind augustus het noodlot toesloeg. Ik vervoerde de speaker in de auto (in een tas) en bij een remactie is de speaker gaan rollen met twee deuken in beide woofers als gevolg. Even vooropgesteld: Dit was volledig mijn eigen schuld! Ondanks dat de speaker nog goed werkte waren de deuken een doorn in het oog.
Ik heb op 31 augustus meteen een mail gestuurd naar S&S met daarbij een foto om een precieze indruk te geven van de schade. Uiteraard gevraagd of dit gerepareerd kon worden.
Daarop kreeg ik op 2 september de gelukkige boodschap: ‘Vervelende schade, maar dit kan zeker gerepareerd worden’. Ze zouden na het weekend contact opnemen met de importeur en mij laten weten hoe en wat.
De daaropvolgende mailwisseling is ronduit gênant. De hele mailwisseling kan ik niet plaatsen maar hier in ieder geval een samenvatting:
- 13 september: Ik heb gevraagd of ze al iets hebben gehoord van de leverancier
- 20 september: reactie S&S: ..’heb gisteren naar hem een appje gestuurd, ga hem morgen ook nog bellen’
- 6 oktober: ik heb gevraagd of ze onderhand contact hebben gehad met de importeur.
- 7 oktober: reactie S&S: ‘Hij (importeur) zou eerdaags langskomen, is wat mij gemeld is, heb hem heel duidelijk doorgegeven wat ik wil. Moet nu op hem wachten’
- 21 oktober: Ik heb gevraagd of ze onderhand contact hebben gehad met de importeur en gevraagd waarom het allemaal zo lang duurt.
- 24 oktober: reactie S&S: ..’heb afgelopen zaterdag bericht gekregen dat de zijkanten verzonden zijn’.. Ze geven aan verbaasd te zijn over mijn reactie omdat ze er alles aan doen om mij te helpen.
- 24 oktober: Ik heb aangegeven dat ik blij ben dat de zijkanten eindelijk zijn verstuurd. Gevraagd wanneer ze ze verwachten.
- 24 oktober: Reactie S&S: ‘Geen idee, laat ze eerst maar komen, geef je dan de prijs door ok?’
- 10 december: Ik heb aangegeven dat we nu alweer 1,5 maand verder zijn en dat ik nog steeds niets heb gehoord. Aangegeven dat ik teleurgesteld ben. Gevraagd of ze er nog mee bezig zijn of dat ik de hoop beter op kan geven.
Halverwege december heb ik besloten om zelf contact op te nemen met Devialet. Zij gaven op basis van dezelfde foto aan dat de schade niet gerepareerd kon worden. De speaker kan überhaupt niet gerepareerd worden als deze beschadigd raakt. Informatie die ik nooit heb gekregen, maar die wel handig is bij een portable bluetoothspeaker van 2000 euro. Devialet vroeg of ik ‘Devialet Care’ had afgesloten bij aankoop. Door Devialet Care af te sluiten krijg je bij een beschadiging voor een relatief laag bedrag een compleet nieuwe speaker. Ook van Devialet Care had ik nog nooit gehoord. Laat staan dat het me is aangeboden bij de aankoop van de speaker. Ik heb dit aangegeven bij Devialet. Uit coulance hebben ze vervolgens besloten dat ik dit alsnog aan kon afsluiten (dit moet normaal binnen 30 dagen na aankoop). Daarop heb ik een nieuwe speaker gekregen! Dit alles was binnen 5 werkdagen geregeld… Ik heb S&S niet meer laten weten dat ik een nieuwe speaker heb ontvangen omdat ik er wel klaar mee was. Natuurlijk was ik wel benieuwd of ik nog wat van ze zou horen.
- 4 jan: Reactie S&S: De zijkanten zijn binnen.
- 4 jan: Ik heb gereageerd dat ik zelf contact heb opgenomen met Devialet en dat ik al een nieuwe speaker heb. Ook heb ik aangegeven dat ik teleurgesteld bent in S&S omdat ze mij foutief en onvolledig hebben geïnformeerd, en dat ik maanden heb gewacht op een oplossing die achteraf niet bestaat. Aangegeven uiteraard benieuwd te zijn wat ze precies binnen hebben gekregen.
- 5 jan: reactie S&S: Ze geven aan dat ze 2 sierpanelen hebben binnen gekregen en dat ze niet wisten dat het om de woofers ging. Dit had ik volgens hun duidelijker moeten communiceren. Ook vinden ze het niet netjes dat ik niet heb aangegeven dat ik al een nieuwe speaker heb. Daarnaast geven ze ook nog eens aan dat de schade door mijzelf komt. Iets dat ik vanaf moment 1 zelf al heb aangegeven en hier verder niets mee te maken heeft.
- 6 Jan: Ik heb aangegeven dat ik na hun reactie nog meer teleurgesteld ben ik S&S dan dat ik al was. Uit hun reactie blijkt geen enkele vorm van zelfreflectie. Ook wijs ik ze nogmaals op de foto die ik 31 augustus mee heb gestuurd.
- 16 jan: reactie S&S: Ze geven aan de foto nooit gezien te hebben. Uiteraard kan ik aantonen dat ik de foto daadwerkelijk heb meegestuurd. Daarnaast heb ik in mijn eerste mail expliciet genoemd dat er een foto bij zit. Ook uit hun reactie (‘dit valt zeker te repareren’) wijst erop dat ze de foto gezien hebben. Daarbij lijkt me dat, op het moment onvoldoende informatie hebt om de schade te beoordelen je vraagt om extra informatie.
Al met al ben ik erg teleurgesteld in S&S. Dat je grove fouten maakt in je service is al ernstig, zeker bij luxeproducten waar gevoel en beleving belangrijk zijn. Maar ronduit schokkend is het als je vervolgens terugkijkt en je totaal niet inziet en wil toegeven dat je grove fouten hebt gemaakt.
Mijn advies: Als je van plan bent veel geld te besteden aan hifi en je kan het ergens anders kopen, doe dat dan vooral!
2 Reviews Plaats review
Chris Bierbooms
|In tegenstelling tot een eerdere review op deze site:
Wij zijn zeer tevreden over dit bedrijf.
Deskundige voorlichting, een grote passie voor alles wat audio betreft en grote klantgerichtheid.
Ook de “nazorg” is prima!
Audio geadviseerd door Sights and Sounds: daar word je blij van!
Bas B
|Meestal neem ik niet de moeite om een review te schrijven, maar ik vind dat ik voor Sights & Sounds (S&S) een uitzondering moet maken, om andere mensen te waarschuwen. Zo schandalig als dat ik hier ben behandeld heb ik namelijk nog niet eerder meegemaakt. Korte versie: Sights & Sounds informeert fout en onvolledig, belooft dingen die ze niet waar maken en houdt je maanden aan het lijntje. Als je benieuwd bent naar het hele verhaal, lees dan het onderstaande stuk.
Even wat context. Ik heb in juni 2017 een Devialet Phantom Silver bij S&S gekocht. Een fantastische bluetooth speaker! Ik ben verder geen audiofiel en heb ook weinig verstand van hifi. Ik vond de speaker gewoon een tof ding met een indrukwekkend geluid. Dat is de reden dat ik hem heb gekocht. In de winkel ben ik vriendelijk geholpen. Toch had ik bij thuiskomst niet helemaal een goed gevoel over de aankoop. Een paar dingen klopten voor mijn gevoel niet: de speaker stond al aangesloten in de luisterruimte toen ik binnen kwam, ze wisten niet meer hoe de speaker in de doos moest, wat leidde tot een klungelig tafereel midden in de winkel (vreemd als je zegt dat je de speaker kort daarvoor uit de doos hebt gehaald) en bij thuiskomst zag ik dat er stof tussen de naden zat. Ik had het gevoel dat ik een demomodel had gekocht. Ik heb dit gevoel kenbaar gemaakt, maar zij garandeerden dat het om een nieuwe speaker ging. Daarmee was de kous voor mij af. Een beetje vertrouwen in de mensheid is belangrijk en de speaker deed het verder ook prima!
In de weken daarop heb ik veel gebruik van de speaker gemaakt. Zoals gezegd, echt een indrukwekkend apparaat. Ik heb hem ook enkele keren vervoerd om hem aan vrienden te demonstreren. Totdat eind augustus het noodlot toesloeg. Ik vervoerde de speaker in de auto (in een tas) en bij een remactie is de speaker gaan rollen met twee deuken in beide woofers als gevolg. Even vooropgesteld: Dit was volledig mijn eigen schuld! Ondanks dat de speaker nog goed werkte waren de deuken een doorn in het oog.
Ik heb op 31 augustus meteen een mail gestuurd naar S&S met daarbij een foto om een precieze indruk te geven van de schade. Uiteraard gevraagd of dit gerepareerd kon worden.
Daarop kreeg ik op 2 september de gelukkige boodschap: ‘Vervelende schade, maar dit kan zeker gerepareerd worden’. Ze zouden na het weekend contact opnemen met de importeur en mij laten weten hoe en wat.
De daaropvolgende mailwisseling is ronduit gênant. De hele mailwisseling kan ik niet plaatsen maar hier in ieder geval een samenvatting:
- 13 september: Ik heb gevraagd of ze al iets hebben gehoord van de leverancier
- 20 september: reactie S&S: ..’heb gisteren naar hem een appje gestuurd, ga hem morgen ook nog bellen’
- 6 oktober: ik heb gevraagd of ze onderhand contact hebben gehad met de importeur.
- 7 oktober: reactie S&S: ‘Hij (importeur) zou eerdaags langskomen, is wat mij gemeld is, heb hem heel duidelijk doorgegeven wat ik wil. Moet nu op hem wachten’
- 21 oktober: Ik heb gevraagd of ze onderhand contact hebben gehad met de importeur en gevraagd waarom het allemaal zo lang duurt.
- 24 oktober: reactie S&S: ..’heb afgelopen zaterdag bericht gekregen dat de zijkanten verzonden zijn’.. Ze geven aan verbaasd te zijn over mijn reactie omdat ze er alles aan doen om mij te helpen.
- 24 oktober: Ik heb aangegeven dat ik blij ben dat de zijkanten eindelijk zijn verstuurd. Gevraagd wanneer ze ze verwachten.
- 24 oktober: Reactie S&S: ‘Geen idee, laat ze eerst maar komen, geef je dan de prijs door ok?’
- 10 december: Ik heb aangegeven dat we nu alweer 1,5 maand verder zijn en dat ik nog steeds niets heb gehoord. Aangegeven dat ik teleurgesteld ben. Gevraagd of ze er nog mee bezig zijn of dat ik de hoop beter op kan geven.
Halverwege december heb ik besloten om zelf contact op te nemen met Devialet. Zij gaven op basis van dezelfde foto aan dat de schade niet gerepareerd kon worden. De speaker kan überhaupt niet gerepareerd worden als deze beschadigd raakt. Informatie die ik nooit heb gekregen, maar die wel handig is bij een portable bluetoothspeaker van 2000 euro. Devialet vroeg of ik ‘Devialet Care’ had afgesloten bij aankoop. Door Devialet Care af te sluiten krijg je bij een beschadiging voor een relatief laag bedrag een compleet nieuwe speaker. Ook van Devialet Care had ik nog nooit gehoord. Laat staan dat het me is aangeboden bij de aankoop van de speaker. Ik heb dit aangegeven bij Devialet. Uit coulance hebben ze vervolgens besloten dat ik dit alsnog aan kon afsluiten (dit moet normaal binnen 30 dagen na aankoop). Daarop heb ik een nieuwe speaker gekregen! Dit alles was binnen 5 werkdagen geregeld… Ik heb S&S niet meer laten weten dat ik een nieuwe speaker heb ontvangen omdat ik er wel klaar mee was. Natuurlijk was ik wel benieuwd of ik nog wat van ze zou horen.
- 4 jan: Reactie S&S: De zijkanten zijn binnen.
- 4 jan: Ik heb gereageerd dat ik zelf contact heb opgenomen met Devialet en dat ik al een nieuwe speaker heb. Ook heb ik aangegeven dat ik teleurgesteld bent in S&S omdat ze mij foutief en onvolledig hebben geïnformeerd, en dat ik maanden heb gewacht op een oplossing die achteraf niet bestaat. Aangegeven uiteraard benieuwd te zijn wat ze precies binnen hebben gekregen.
- 5 jan: reactie S&S: Ze geven aan dat ze 2 sierpanelen hebben binnen gekregen en dat ze niet wisten dat het om de woofers ging. Dit had ik volgens hun duidelijker moeten communiceren. Ook vinden ze het niet netjes dat ik niet heb aangegeven dat ik al een nieuwe speaker heb. Daarnaast geven ze ook nog eens aan dat de schade door mijzelf komt. Iets dat ik vanaf moment 1 zelf al heb aangegeven en hier verder niets mee te maken heeft.
- 6 Jan: Ik heb aangegeven dat ik na hun reactie nog meer teleurgesteld ben ik S&S dan dat ik al was. Uit hun reactie blijkt geen enkele vorm van zelfreflectie. Ook wijs ik ze nogmaals op de foto die ik 31 augustus mee heb gestuurd.
- 16 jan: reactie S&S: Ze geven aan de foto nooit gezien te hebben. Uiteraard kan ik aantonen dat ik de foto daadwerkelijk heb meegestuurd. Daarnaast heb ik in mijn eerste mail expliciet genoemd dat er een foto bij zit. Ook uit hun reactie (‘dit valt zeker te repareren’) wijst erop dat ze de foto gezien hebben. Daarbij lijkt me dat, op het moment onvoldoende informatie hebt om de schade te beoordelen je vraagt om extra informatie.
Al met al ben ik erg teleurgesteld in S&S. Dat je grove fouten maakt in je service is al ernstig, zeker bij luxeproducten waar gevoel en beleving belangrijk zijn. Maar ronduit schokkend is het als je vervolgens terugkijkt en je totaal niet inziet en wil toegeven dat je grove fouten hebt gemaakt.
Mijn advies: Als je van plan bent veel geld te besteden aan hifi en je kan het ergens anders kopen, doe dat dan vooral!