Wij zijn toch zo onbehoorlijk behandeld door Rijwielshop Almere
Toen we aankwamen bleek dat onze fiets helemaal niet gemaakt was. Er zat een voorvork op van een normale fiets, tien keer zo dun en in een andere kleur. Er was niks gedaan aan de rest van de schade (het achterwiel was verbogen en er staken nog spaken uit). Meneer van de rijwielshop zei verbaasd "Maar dit is toch mooi??" Belachelijk. Tevens meldde hij dat het kapje op de versnellingen 'helemaal niet nodig' was. En dat de gemaakte schade wel realistisch moest zijn voor de verzekering (daarom had hij maar besloten niks aan de rest van de fiets te doen). Na een discussie en de vermelding dat we een expert zouden langs sturen vond meneer dat hij de arbeidskosten (het loon) wel omhoog kon gooien omdat het dan 'realistischer' zou zijn voor de verzekering. Schandalig! Wij hebben een duidelijk politierapport van het ongeluk en meer dan voldoende verzekering om de fiets gewoon naar behoren te laten maken! Er is dus geen fraude voor nodig, er moet gewoon een fiets naar oude staat terug gebracht worden!
Na een aantal gesprekken bleek dat de rijwielshop de fiets helemaal niet KON maken. Als ze dit nou eens wat eerder hadden gezegd hadden ze ons een hoop moeite en emoties bespaard. Waarop wij besloten de fiets op te halen om hem bij een meer gespecialiseerde fietsenwinkel te laten maken. Eentje die wel gewoon naar de schade zou kijken en onze fiets weer terug te brengen in de oude staat. En ons, als het even kon, ook als normaal mens zou behandelen.
Nu komt het...
Vandaag hebben we de fiets opgehaald. Hij ligt helemaal uit elkaar. Het voorwiel en de voorvork liggen los en er zitten allerlei kleine onderdelen in een plastic zakje. Bij thuiskomst blijkt dat zowel de trappers, de handvaten als een hoop schroeven en ringen missen. Mijn moeder probeert nog wat met de fiets, maar krijgt hem met geen mogelijkheid meer in elkaar.
Gelijk naar de rijwielshop Almere gebeld en wat hoor je dan....
Die hebben we gewoon weg gegooid! Lachend nog wel. Ik meldde dat dit echt onbehoorlijk is en dat dit geen goede manier van werken is. Ook zei ik dat ik zeker actie zou ondernemen, waarop meneer zei "als u daar gelukkig van wordt mevrouw!" Midden in een zin die ik uitsprak hing meneer in mijn oor op.Is dit de manier waarop er tegenwoordig met je klanten wordt omgegaan? Is dit de manier waarop je als rijwielshop een fiets maakt? (Helemaal NIET ??!)
2.3
0
Roger
|
goede service!. goede service gekregen. uitstekende prijs/kwaliteitverhouding en goede uitleg. Pluspunten: luisteren goed naar de klant, zijn niet te duur. zijn behulpzaam en geven goede tips
8.0
Remi
|
Een niet al te dure winkel. Wel groot en het staat van voor tot achter helemaal vol met honderden fietsen. Fietsen zijn over het algemeen niet al te duur. Prijs kwaliteit is goed. Wat wel wat duurder is zijn reparaties vind ik zelf. Personeel is heel vriendelijk en je kan er altijd meteen wel terecht. Aanbiedingen zijn mij niet bekend.
3 Reviews Plaats review
MichelleZeelenb
|Wij zijn toch zo onbehoorlijk behandeld door Rijwielshop Almere
Toen we aankwamen bleek dat onze fiets helemaal niet gemaakt was. Er zat een voorvork op van een normale fiets, tien keer zo dun en in een andere kleur. Er was niks gedaan aan de rest van de schade (het achterwiel was verbogen en er staken nog spaken uit). Meneer van de rijwielshop zei verbaasd "Maar dit is toch mooi??" Belachelijk. Tevens meldde hij dat het kapje op de versnellingen 'helemaal niet nodig' was. En dat de gemaakte schade wel realistisch moest zijn voor de verzekering (daarom had hij maar besloten niks aan de rest van de fiets te doen). Na een discussie en de vermelding dat we een expert zouden langs sturen vond meneer dat hij de arbeidskosten (het loon) wel omhoog kon gooien omdat het dan 'realistischer' zou zijn voor de verzekering. Schandalig! Wij hebben een duidelijk politierapport van het ongeluk en meer dan voldoende verzekering om de fiets gewoon naar behoren te laten maken! Er is dus geen fraude voor nodig, er moet gewoon een fiets naar oude staat terug gebracht worden!
Na een aantal gesprekken bleek dat de rijwielshop de fiets helemaal niet KON maken. Als ze dit nou eens wat eerder hadden gezegd hadden ze ons een hoop moeite en emoties bespaard. Waarop wij besloten de fiets op te halen om hem bij een meer gespecialiseerde fietsenwinkel te laten maken. Eentje die wel gewoon naar de schade zou kijken en onze fiets weer terug te brengen in de oude staat. En ons, als het even kon, ook als normaal mens zou behandelen.
Nu komt het...
Vandaag hebben we de fiets opgehaald. Hij ligt helemaal uit elkaar. Het voorwiel en de voorvork liggen los en er zitten allerlei kleine onderdelen in een plastic zakje. Bij thuiskomst blijkt dat zowel de trappers, de handvaten als een hoop schroeven en ringen missen. Mijn moeder probeert nog wat met de fiets, maar krijgt hem met geen mogelijkheid meer in elkaar.
Gelijk naar de rijwielshop Almere gebeld en wat hoor je dan....
Die hebben we gewoon weg gegooid! Lachend nog wel. Ik meldde dat dit echt onbehoorlijk is en dat dit geen goede manier van werken is. Ook zei ik dat ik zeker actie zou ondernemen, waarop meneer zei "als u daar gelukkig van wordt mevrouw!" Midden in een zin die ik uitsprak hing meneer in mijn oor op.Is dit de manier waarop er tegenwoordig met je klanten wordt omgegaan? Is dit de manier waarop je als rijwielshop een fiets maakt? (Helemaal NIET ??!)
Roger
|goede service!. goede service gekregen. uitstekende prijs/kwaliteitverhouding en goede uitleg. Pluspunten: luisteren goed naar de klant, zijn niet te duur. zijn behulpzaam en geven goede tips
Remi
|Een niet al te dure winkel. Wel groot en het staat van voor tot achter helemaal vol met honderden fietsen. Fietsen zijn over het algemeen niet al te duur. Prijs kwaliteit is goed. Wat wel wat duurder is zijn reparaties vind ik zelf. Personeel is heel vriendelijk en je kan er altijd meteen wel terecht. Aanbiedingen zijn mij niet bekend.