In navolging van andere negatieve recenties volgt hier dan mijn ervaring met P&R scooterhome:
Een jaar geleden ben ik er met een kersverse brommer (2-takt) heen gegaan voor een grote beurt. Dat kostte me dan €98,-. Alles zou zijn nagelopen. Van een lampje vervangen naar de kleppen stellen en bougie vervangen. Prima. De eerst volgende dag valt ie stil. Geen beweging in te krijgen. Hij word door hun service opgehaald a €30,- en wat blijkt na inspectie? De bougie was niet goed en moest vervangen. Nou, dat zou de beste monteur kunnen overkomen, dus ok, nog eens €27,- erbij en hup we gaan weer zou je denken. Ik rij nog geen 5 minuten verder en hij valt stil. Ik word opgehaald en de scooter ook. Kosteloos deze keer. Maar wat blijkt na inspectie? De krukas is stuk en moet worden vervangen. Daarvoor moet het blok uit elkaar en dat is duur werd me gemeld. Daar ging ik dan mee akkoord maar alles wat ze tegenkwamen dat vervanging behoefte moesten ze dan gelijk ook vervangen zodat deze grootscheepse operatie niet gauw nog eens nodig was.
Deze grap zou me €450,- kosten. Maar met de gang van zaken hebben ze er €400,- van gemaakt.
In de waan dat ik dan met een intern vernieuwd motorblok onder m'n scooter weer de weg op kan, ben ik nog niet om de hoek of ik hoor een knal en de brommer valt weer stil. Geen helpen aan. Ik word opgehaald en wat blijkt? De krukas is gewoon stuk! Met grote excuses en schaamte hunner zijde word de brommer gemaakt, gelukkig kosteloos. Met deze reparatie heb ik welgeteld 3 maanden kunnen toeven waarvan de scooters' prestaties langzaam maar zeker onstabieler werden en vervolgens de brommer helemaal niet reed. Weer terug naar P&R. "Je hebt gewoon pech", was het antwoord. Wat was deze keer het verhaal? De krukas lagers zijn versleten. Even de boel weer uit- en in elkaar zetten voor €250,-. Dus ik gaf deze keer aan dat ik dan liever een nieuwe koop en dan korting wil door deze in te ruilen. Uiteindelijk hebben ze me overgehaald dat niet te doen want het is gewoon pech wat ik heb, maar deze krukas lager vernieuwing zou het solaas bieden waarop ik al zo lang wachtte.
Het is werkelijk 1 dag later dat ik bijna verongelukte door een losgeschoten brandstofslang, waarvan de brandstof over mijn achterwiel spoot waarmee ik in de slip raakte. Ik ben er met de kleerscheuren vanaf gekomen gelukkig. De boel is hersteld inmiddels maar mijn scepsis heeft ertoe geleid dat ik een second opinion ben gaan inwinnen. Wat blijkt? De zwaardere lagers die erin zouden zijn gezet, zaten er niet in. De onderdelen die erin zijn gezet, met de deskundigheid van deze tweede partij geschat op tweede hands. De brommer draait teveel toeren waardoor deze onderdelen ook sneller slijten terwijl P&R juist aangaf dit getackeld te hebben.
Ze bellen je niet als ze zeggen dat te doen, de tijd dat je moet wachten eer je brommer weer gerepareerd is, is dikwijls een tot twee weken en de fout ligt altijd bij de rest van de wereld.
Ik heb een boeiend gesprek gehad met mijn advocaat waaruit blijkt dat deze winkel NIET is aangesloten bij de BOVAG. Wat zoveel betekend als dat er geen geschillen commissie is. Wat zoveel betekend dat je kunt fluiten naar je centen. Want je had je brommer net zo goed bij jan-met-de-korte-achternaam kunnen hebben laten repareren want daarvan valt de kwaliteit ook niet te waarborgen. De route die je dan dus via het gerecht kunt bewandelen komt geheel voor je eigen kosten waarbij het hun woord tegen het jouwe word. Geen bonnen die officieel zijn. Geen duidelijke specificatie op schrift welk werk er is verricht
Een koude douche met een dikke afrader als gevolg. Met deze bedragen had ik al een BOVAG erkende tweedehands brommer verder kunnen zijn en in het vervolg zijn dat ook de enige winkels waar je mij zult vinden.
3.0
0
jol
|
P&R scooterhome op de markerkant in almere stad, ze beloven onze dochter haar scooter op te voeren voor 20 euro, haar scooter gaat maar max 25 km dus iets harder vonden wij wel ok, dus toen ze daar weg reed was ze superblij de scooter reed 35 km nu werd ze in ieder geval niet meer ingehaald door fietsers...dacht ze....de volgende ochtend toen ze op haar scooter stapte was hij niet vooruit te branden, hij reed gewoon weer 25 km net als daarvoor, dus ging ze gisteren weer terug om te vragen hoe dat nou kan, volgens hun heeft de scooter een onderhoudsbeurt nodig, dat kan natuurlijk wel bij hun en kost over de 100 euro.............Mijn dochter der scooter heeft pas een beurt gehad en is steeds keurig onderhouden dus dat hebben wij niet gedaan natuurlijk. Geen enkele reactie van P&R scooterhome in de richting van, we gaan het oplossen, je krijgt je geld terug of iets in die trant, dus ik ben net langsgegaan in de veronderstelling dat we het zouden kunnen oplossen, ik word "geholpen" door een blonde "dame" van een jaartje of veertig en leg haar uit dat mijn dochter al bij hun langs is geweest, en ik vraag duidelijk hoe we dit gaan oplossen? ze reageert tegen mij hetzelfde met dat volgens de monteur onderhoud nodig is.........mijn dochter haar scooter is altijd keurig onderhouden, MANKEERT NIKS, ze vangen eerst 20 euro voor een service waar we niets aan hebben gehad en nu wil ze dat ik bij hun een afspraak bij hun maak voor onderhoud??? let wel deze scooter is nog geen jaar oud en heeft al meerdere beurten gehad waarvan een nog zeer recentelijk. dus ik vind dit overkomen als oplichterspraktijken, zodra ik dat zeg ontploft de dame en schreeuwt door de zaak dat ik ze van oplichting beticht en dat ik haar niet laat uitpraten, maar weer word er geen oplossing aangedragen! ik zou zeggen KOUDE DOUCHE voor dit "bedrijf" , koop daar je scooter maar niet, ze willen alleen maar snel geld verdienen en van service hebben ze geen kaas gegeten.
2.0
0
Beunhof
|
Kleine zaak met een werkplaats eraan vast. Er werkt deskundig personeel en ze zijn altijd wel bereid je advies te geven. Verder zijn ze vrij duur (vind ik) en zijn ze niet op maandag geopend, wat ik wel jammer vind.
3 Reviews Plaats review
Zufi Miga
|In navolging van andere negatieve recenties volgt hier dan mijn ervaring met P&R scooterhome:
Een jaar geleden ben ik er met een kersverse brommer (2-takt) heen gegaan voor een grote beurt. Dat kostte me dan €98,-. Alles zou zijn nagelopen. Van een lampje vervangen naar de kleppen stellen en bougie vervangen. Prima. De eerst volgende dag valt ie stil. Geen beweging in te krijgen. Hij word door hun service opgehaald a €30,- en wat blijkt na inspectie? De bougie was niet goed en moest vervangen. Nou, dat zou de beste monteur kunnen overkomen, dus ok, nog eens €27,- erbij en hup we gaan weer zou je denken. Ik rij nog geen 5 minuten verder en hij valt stil. Ik word opgehaald en de scooter ook. Kosteloos deze keer. Maar wat blijkt na inspectie? De krukas is stuk en moet worden vervangen. Daarvoor moet het blok uit elkaar en dat is duur werd me gemeld. Daar ging ik dan mee akkoord maar alles wat ze tegenkwamen dat vervanging behoefte moesten ze dan gelijk ook vervangen zodat deze grootscheepse operatie niet gauw nog eens nodig was.
Deze grap zou me €450,- kosten. Maar met de gang van zaken hebben ze er €400,- van gemaakt.
In de waan dat ik dan met een intern vernieuwd motorblok onder m'n scooter weer de weg op kan, ben ik nog niet om de hoek of ik hoor een knal en de brommer valt weer stil. Geen helpen aan. Ik word opgehaald en wat blijkt? De krukas is gewoon stuk! Met grote excuses en schaamte hunner zijde word de brommer gemaakt, gelukkig kosteloos. Met deze reparatie heb ik welgeteld 3 maanden kunnen toeven waarvan de scooters' prestaties langzaam maar zeker onstabieler werden en vervolgens de brommer helemaal niet reed. Weer terug naar P&R. "Je hebt gewoon pech", was het antwoord. Wat was deze keer het verhaal? De krukas lagers zijn versleten. Even de boel weer uit- en in elkaar zetten voor €250,-. Dus ik gaf deze keer aan dat ik dan liever een nieuwe koop en dan korting wil door deze in te ruilen. Uiteindelijk hebben ze me overgehaald dat niet te doen want het is gewoon pech wat ik heb, maar deze krukas lager vernieuwing zou het solaas bieden waarop ik al zo lang wachtte.
Het is werkelijk 1 dag later dat ik bijna verongelukte door een losgeschoten brandstofslang, waarvan de brandstof over mijn achterwiel spoot waarmee ik in de slip raakte. Ik ben er met de kleerscheuren vanaf gekomen gelukkig. De boel is hersteld inmiddels maar mijn scepsis heeft ertoe geleid dat ik een second opinion ben gaan inwinnen. Wat blijkt? De zwaardere lagers die erin zouden zijn gezet, zaten er niet in. De onderdelen die erin zijn gezet, met de deskundigheid van deze tweede partij geschat op tweede hands. De brommer draait teveel toeren waardoor deze onderdelen ook sneller slijten terwijl P&R juist aangaf dit getackeld te hebben.
Ze bellen je niet als ze zeggen dat te doen, de tijd dat je moet wachten eer je brommer weer gerepareerd is, is dikwijls een tot twee weken en de fout ligt altijd bij de rest van de wereld.
Ik heb een boeiend gesprek gehad met mijn advocaat waaruit blijkt dat deze winkel NIET is aangesloten bij de BOVAG. Wat zoveel betekend als dat er geen geschillen commissie is. Wat zoveel betekend dat je kunt fluiten naar je centen. Want je had je brommer net zo goed bij jan-met-de-korte-achternaam kunnen hebben laten repareren want daarvan valt de kwaliteit ook niet te waarborgen. De route die je dan dus via het gerecht kunt bewandelen komt geheel voor je eigen kosten waarbij het hun woord tegen het jouwe word. Geen bonnen die officieel zijn. Geen duidelijke specificatie op schrift welk werk er is verricht
Een koude douche met een dikke afrader als gevolg. Met deze bedragen had ik al een BOVAG erkende tweedehands brommer verder kunnen zijn en in het vervolg zijn dat ook de enige winkels waar je mij zult vinden.
jol
|P&R scooterhome op de markerkant in almere stad, ze beloven onze dochter haar scooter op te voeren voor 20 euro, haar scooter gaat maar max 25 km dus iets harder vonden wij wel ok, dus toen ze daar weg reed was ze superblij de scooter reed 35 km nu werd ze in ieder geval niet meer ingehaald door fietsers...dacht ze....de volgende ochtend toen ze op haar scooter stapte was hij niet vooruit te branden, hij reed gewoon weer 25 km net als daarvoor, dus ging ze gisteren weer terug om te vragen hoe dat nou kan, volgens hun heeft de scooter een onderhoudsbeurt nodig, dat kan natuurlijk wel bij hun en kost over de 100 euro.............Mijn dochter der scooter heeft pas een beurt gehad en is steeds keurig onderhouden dus dat hebben wij niet gedaan natuurlijk. Geen enkele reactie van P&R scooterhome in de richting van, we gaan het oplossen, je krijgt je geld terug of iets in die trant, dus ik ben net langsgegaan in de veronderstelling dat we het zouden kunnen oplossen, ik word "geholpen" door een blonde "dame" van een jaartje of veertig en leg haar uit dat mijn dochter al bij hun langs is geweest, en ik vraag duidelijk hoe we dit gaan oplossen? ze reageert tegen mij hetzelfde met dat volgens de monteur onderhoud nodig is.........mijn dochter haar scooter is altijd keurig onderhouden, MANKEERT NIKS, ze vangen eerst 20 euro voor een service waar we niets aan hebben gehad en nu wil ze dat ik bij hun een afspraak bij hun maak voor onderhoud??? let wel deze scooter is nog geen jaar oud en heeft al meerdere beurten gehad waarvan een nog zeer recentelijk. dus ik vind dit overkomen als oplichterspraktijken, zodra ik dat zeg ontploft de dame en schreeuwt door de zaak dat ik ze van oplichting beticht en dat ik haar niet laat uitpraten, maar weer word er geen oplossing aangedragen! ik zou zeggen KOUDE DOUCHE voor dit "bedrijf" , koop daar je scooter maar niet, ze willen alleen maar snel geld verdienen en van service hebben ze geen kaas gegeten.
Beunhof
|Kleine zaak met een werkplaats eraan vast. Er werkt deskundig personeel en ze zijn altijd wel bereid je advies te geven. Verder zijn ze vrij duur (vind ik) en zijn ze niet op maandag geopend, wat ik wel jammer vind.