Niets dan positiefs over de mensen op de werkvloer: vriendelijk en kundig met goede adviezen. Over de klantenservice én de kwaliteit van het huismerk heb ik echter geen goed woord over! Eind 2023 een bankstel aangeschaft voor mijn nieuwe appartement, waar ik april 2024 mijn intrek in heb genomen. Al vanaf het begin ervaar ik veel stof in huis. Niet zomaar ‘regulier’ huisstof, maar overal minuscule vezeltjes, pluche en kleine stukjes draad/garen. Al die tijd oorzaak gezocht bij een donsdeken, tot ik er een paar maanden geleden achter kwam dat het afkomstig is uit het bankstel. Natuurlijk begrijp ik dat stoffen banken kunnen pluizen, maar dit is extreem (niet overdreven). Alles, maar dan ook echt ALLES in huis zit onder vezeltjes en draadjes. Je kan het zo gek niet bedenken: volgezogen roosters van afzuigkap, meubilair, haarborstels, kleding, beddengoed, de koelkast, mijn haren, binnenkant oven, besteklade, binnenwerk van een koffiebonenmachine...vind het zelfs terug op dashboard van mijn auto. Ik durf zelfs te stellen dat dit schade heeft veroorzaakt aan kostbare apparatuur, nog los van de gezondheidsrisico’s. Tien maanden lang adem, eet en drink ik deze polyester vezels in enorm grote getale in en op! Contact opgenomen met de klantenservice. Dame van klantenservice had al gelijk een bepaald ‘toontje’ en probeerde me zo snel mogelijk telefonisch af te wimpelen. Ik moest de bank maar vaker stofzuigen, om het overtollige pluis van de bank te verwijderen en dan zou ik ervaren dat het probleem zich in mindere mate zou voordoen (Al was de bank net een maand geleden geleverd en nog nooit gestofzuigd, dan had het probleem zich in deze vorm nog steeds niet voor mogen doen). Ik probeerde aan te geven dat dit geen kwestie van overtollig pluis is, maar dat werd niet gehoord. Niet gek, aangezien de dame aan de andere kant van de lijn tot drie keer door me heen begon te *** (zeer onbeschoft om iemand niet eens uit te laten spreken). Men gaf aan niets te willen betekenen. Niets mis met ons product, we dulden geen kritiek en daarmee basta. Wat ook steekt, is dat ik nog via de mail een trap na kreeg, waarin ik werd neergezet als een soort viespeuk. De enige oplossing voor veel stof in huis is om maar vaker te poetsen. Dat wordt dan gezegd tegen iemand met smetvrees, waar je van de spreekwoordelijke vloer kan eten! Poosje gewacht met schrijven van review, in de hoop dat het zou minderen, door het advies op te volgen en de bank vaker te stofzuigen. Het probleem blijft zich echter in extreme mate voordoen. Na elke stofzuigronde zit het hele stofzuigmondje onder en zit alles in huis weer onder vezeltjes. In mijn vorige woning een wollen vloerkleed en bouclé eetstoelen gehad, dus een pluisje is mij niet vreemd, de mate waarop deze bank dat doet is echter compleet onacceptabel. Nog nooit zoiets als dit meegemaakt! Des te kritischer ik naar de bank ben gaan kijken, des te meer ik geschrokken ben van de ondermaatse kwaliteit van de bekleding. Overal losse uitstekende garens en draden, stiksels waarbij de draden omhoog komen, stukjes bekleding die loszit (op plekken die geen slijtage kennen) en de loskomende vezeltjes. Ben echt in shock dat dit allemaal zo maar zo kan. Totaal geen service of enkele coulance. En dat voor zo’n groot concern. Men levert een product met een serieus probleem, blijft voet bij stuk houden dat er niks mis is met het product en je kan er als klant niks tegen doen en staat met je rug tegen de muur. Er had op z’n minst iemand langs gestuurd kunnen worden om de situatie te komen bekijken. Voel me echt compleet besodemieterd. Bankstel is totaal onbruikbaar, €2500,- lichter en kan na 10(!!) maanden zeer licht gebruik de stort op. Gaat maanden duren voor ik mn huis heb opgelapt (de boel is bijna niet weg te poetsen) en kan opzoek naar een nieuwe bank. Tijdens mijn studententijd een bankje gehad dat 5x zo goedkoop was van die grote Zweedse meubelgigant en die zag er na 10 jaar intensief gebruik nog hartstikke netjes uit, in tegenstelling tot dit stuk *** van Piet Klerkx. Als het goed gaat, dan is het vast hartstikke fijn zaken doen met Piet Klerkx, maar houd er rekening mee dat als het fout gaat ze je als een stuk stront behandelen en je kan fluiten naar je zuurverdiende centjes. Voor mij in ieder geval nooit en nooit meer iets bij deze oplichters, ik zal ze iedereen in mijn omgeving afraden en ik zou er toch heel goed over nadenken voor je hier iets koopt (vermijd op z’n minst het huismerk)!
1.0
Leentje
|
Na enkele maanden sneuvelen de eerste doordat de leuningen afbreken door gewoon huishoudelijk gebruik. 2 stoelen worden netjes vervangen. Als we na enkele weken weer enkele stoelen hebben met afgebroken leuningen willen ze de stoelen niet meer omruilen en twijfelt de firma Piet Klerkx aan het gebruik. Wij krijgen als antwoord dat de stoelen niet geruild zullen worden. We stonden perplex! Stoelen zijn bij Piet Klerkx aangekocht.
Na het nog eens enkele weken aan te kijken zaten we op een gegeven moment met 5 stoelen waar je niet meer normaal op kan zitten en waarbij we al een keer achterover zijn geknald met ons hoofd tegen de keukenkastjes en de benen vlogen omhoog, zo hard onder tegen de keukentafel dat ze vol blauwe plekken stonden.
De maat was vol! Wij zijn persoonlijk met de 5 stoelen in de auto naar de winkel gereden. Daar werd ik aan de infobalie netjes en correct ontvangen! De manager werd erbij geroepen en deze vertelde ons dat we nieuwe stoelen mochten uitkiezen… de stoelen in de auto moesten we maar wegflikkeren zei hij. Hij wilde ze niet eens zien. Na wel 5 rondjes door de winkel te hebben gelopen vonden we eigenlijk niet ons ding (de Zala stoel is de enige stoel dewelke echt in ons interieur past qua model & stoffering maar we gokten erop dat de stoel Hunter dewelke in de winkel €70 duurder was per stoel misschien wel een stevigere stoel zou zijn al is ons vertrouwen qua kwaliteit bij Piet Klerkx geschaad te weten dat van de 8 ZALA stoelen 7 stoelen inmiddels een afgebroken leuning hebben.
De verkoper melde ons bij het opmaken van de documenten voor de omwisseling van de stoelen en het ingeven van de nieuwe bestelling dat we ongeveer een €600 zouden moeten bijbetalen… zijn printer deed het niet, … het zou allemaal gemaild worden…
Enkele dagen later ontvingen wij een factuur waarop staat dat we nog €1063,10 moeten bijbetalen alvorens de stoelen geruild worden waarbij ook €99 bezorgkosten werden aangerekend ….
Dit is wel een ander bedrag en waarom zouden wij weer bezorgkosten moeten betalen?? De ZALA stoelen kunnen ook gewoon volgens de garantie omgeruild worden waar wij recht op hebben want er zit 7 jaar garantie op , zijn aangekocht bij Piet Klerkx en er is nog maar net 1 jaar voorbij. (dus dan moeten wij ook geen bezorgkosten betalen)
Wij voelen ons op deze manier enorm voor blok gezet en ons vertrouwen in de firma en de kwaliteit en service blijkt enorm te wensen over te laten. De klant wordt niet verder geholpen maar de kassa die moet draaien.
Na het lezen van deze review komt men (Piet Klerkx) weer met het verhaal dat de stoelen via marktplaats werden aangekocht wat niet klopt.
Ik heb een factuur van deze stoelen dewelke in juni 2021 zijn geleverd en besteld in maart 2021.
Nergens wil Piet Klerkx toegeven dat deze stoelen niet kwalitatief zijn en ik heb inmiddels nog personen gevonden dewelke ZALA stoelen hebben gekocht en waar problemen mee zijn of zijn geweest.
Als er bij 7 van de 8 stoelen leuningen afbreken door er gewoon op te gaan zitten dan vrees ik dat dit een fabricagefout is of dat er een serieus probleem is met deze stoelen.
Koop geen ZALA stoelen en al zeker niet bij Piet Klerkx want het is dikke miserie en de klant wordt gewoon voor blok gezet, uitgelachen aan de telefoon,… de stoelen netjes omruilen wil men gewoonweg niet doen… waarom niet… omdat ze niet voldoen en er continue problemen mee zijn maar dat willen ze niet toegeven!!!
2.0
Pascal
|
Waardeloos. Wacht nu al 2 maanden op een magere compensatie van een te dure verplaatste kookeiland. Nooit meer Piet Klerkx.
1.0
Eenmalige klant
|
Bestelling in de winkel gedaan voor €2600
Is op voorraad en zijn gewilde tafels...
Wegens persoonlijke omstandigheden wil ik binnen 3 weken de order annuleren. Het is niet op maat gemaakt, stond op voorraad, is veel belangstelling voor, dus Piet Klerkx zal de meubels sowieso weer snel kunnen verkopen.
Toch zou ik maar lieft 30% = €780 annuleringskosten moeten betalen!
Voor die bon die ze hebben geschreven? Voor die paar administratieve handelingen?
Een bijzondere manier van klantenbinding.
Terwijl als je dit online besteld wel kan annuleren!
Wees gewaarschuwd: gebruik de winkel dus alleen om te kijken en koop er niet want als je, om welke rede dan ook wil of moet annuleren ben je flink euro-zuur.
1.0
Dr.Motamedinia
|
Lederen bank gekocht van zeer slechte kwaliteit na 1 maand zeer grote plooien in het leder nu, een half jaar later nog niets aan gedaan. Advies : Koop niets bij deze winkel !!!
892 Reviews Plaats review
Maikel
|Niets dan positiefs over de mensen op de werkvloer: vriendelijk en kundig met goede adviezen. Over de klantenservice én de kwaliteit van het huismerk heb ik echter geen goed woord over! Eind 2023 een bankstel aangeschaft voor mijn nieuwe appartement, waar ik april 2024 mijn intrek in heb genomen. Al vanaf het begin ervaar ik veel stof in huis. Niet zomaar ‘regulier’ huisstof, maar overal minuscule vezeltjes, pluche en kleine stukjes draad/garen. Al die tijd oorzaak gezocht bij een donsdeken, tot ik er een paar maanden geleden achter kwam dat het afkomstig is uit het bankstel. Natuurlijk begrijp ik dat stoffen banken kunnen pluizen, maar dit is extreem (niet overdreven). Alles, maar dan ook echt ALLES in huis zit onder vezeltjes en draadjes. Je kan het zo gek niet bedenken: volgezogen roosters van afzuigkap, meubilair, haarborstels, kleding, beddengoed, de koelkast, mijn haren, binnenkant oven, besteklade, binnenwerk van een koffiebonenmachine...vind het zelfs terug op dashboard van mijn auto. Ik durf zelfs te stellen dat dit schade heeft veroorzaakt aan kostbare apparatuur, nog los van de gezondheidsrisico’s. Tien maanden lang adem, eet en drink ik deze polyester vezels in enorm grote getale in en op! Contact opgenomen met de klantenservice. Dame van klantenservice had al gelijk een bepaald ‘toontje’ en probeerde me zo snel mogelijk telefonisch af te wimpelen. Ik moest de bank maar vaker stofzuigen, om het overtollige pluis van de bank te verwijderen en dan zou ik ervaren dat het probleem zich in mindere mate zou voordoen (Al was de bank net een maand geleden geleverd en nog nooit gestofzuigd, dan had het probleem zich in deze vorm nog steeds niet voor mogen doen). Ik probeerde aan te geven dat dit geen kwestie van overtollig pluis is, maar dat werd niet gehoord. Niet gek, aangezien de dame aan de andere kant van de lijn tot drie keer door me heen begon te *** (zeer onbeschoft om iemand niet eens uit te laten spreken). Men gaf aan niets te willen betekenen. Niets mis met ons product, we dulden geen kritiek en daarmee basta. Wat ook steekt, is dat ik nog via de mail een trap na kreeg, waarin ik werd neergezet als een soort viespeuk. De enige oplossing voor veel stof in huis is om maar vaker te poetsen. Dat wordt dan gezegd tegen iemand met smetvrees, waar je van de spreekwoordelijke vloer kan eten! Poosje gewacht met schrijven van review, in de hoop dat het zou minderen, door het advies op te volgen en de bank vaker te stofzuigen. Het probleem blijft zich echter in extreme mate voordoen. Na elke stofzuigronde zit het hele stofzuigmondje onder en zit alles in huis weer onder vezeltjes. In mijn vorige woning een wollen vloerkleed en bouclé eetstoelen gehad, dus een pluisje is mij niet vreemd, de mate waarop deze bank dat doet is echter compleet onacceptabel. Nog nooit zoiets als dit meegemaakt! Des te kritischer ik naar de bank ben gaan kijken, des te meer ik geschrokken ben van de ondermaatse kwaliteit van de bekleding. Overal losse uitstekende garens en draden, stiksels waarbij de draden omhoog komen, stukjes bekleding die loszit (op plekken die geen slijtage kennen) en de loskomende vezeltjes. Ben echt in shock dat dit allemaal zo maar zo kan. Totaal geen service of enkele coulance. En dat voor zo’n groot concern. Men levert een product met een serieus probleem, blijft voet bij stuk houden dat er niks mis is met het product en je kan er als klant niks tegen doen en staat met je rug tegen de muur. Er had op z’n minst iemand langs gestuurd kunnen worden om de situatie te komen bekijken. Voel me echt compleet besodemieterd. Bankstel is totaal onbruikbaar, €2500,- lichter en kan na 10(!!) maanden zeer licht gebruik de stort op. Gaat maanden duren voor ik mn huis heb opgelapt (de boel is bijna niet weg te poetsen) en kan opzoek naar een nieuwe bank. Tijdens mijn studententijd een bankje gehad dat 5x zo goedkoop was van die grote Zweedse meubelgigant en die zag er na 10 jaar intensief gebruik nog hartstikke netjes uit, in tegenstelling tot dit stuk *** van Piet Klerkx. Als het goed gaat, dan is het vast hartstikke fijn zaken doen met Piet Klerkx, maar houd er rekening mee dat als het fout gaat ze je als een stuk stront behandelen en je kan fluiten naar je zuurverdiende centjes. Voor mij in ieder geval nooit en nooit meer iets bij deze oplichters, ik zal ze iedereen in mijn omgeving afraden en ik zou er toch heel goed over nadenken voor je hier iets koopt (vermijd op z’n minst het huismerk)!
Leentje
|Na enkele maanden sneuvelen de eerste doordat de leuningen afbreken door gewoon huishoudelijk gebruik. 2 stoelen worden netjes vervangen. Als we na enkele weken weer enkele stoelen hebben met afgebroken leuningen willen ze de stoelen niet meer omruilen en twijfelt de firma Piet Klerkx aan het gebruik. Wij krijgen als antwoord dat de stoelen niet geruild zullen worden. We stonden perplex! Stoelen zijn bij Piet Klerkx aangekocht.
Na het nog eens enkele weken aan te kijken zaten we op een gegeven moment met 5 stoelen waar je niet meer normaal op kan zitten en waarbij we al een keer achterover zijn geknald met ons hoofd tegen de keukenkastjes en de benen vlogen omhoog, zo hard onder tegen de keukentafel dat ze vol blauwe plekken stonden.
De maat was vol! Wij zijn persoonlijk met de 5 stoelen in de auto naar de winkel gereden. Daar werd ik aan de infobalie netjes en correct ontvangen! De manager werd erbij geroepen en deze vertelde ons dat we nieuwe stoelen mochten uitkiezen… de stoelen in de auto moesten we maar wegflikkeren zei hij. Hij wilde ze niet eens zien. Na wel 5 rondjes door de winkel te hebben gelopen vonden we eigenlijk niet ons ding (de Zala stoel is de enige stoel dewelke echt in ons interieur past qua model & stoffering maar we gokten erop dat de stoel Hunter dewelke in de winkel €70 duurder was per stoel misschien wel een stevigere stoel zou zijn al is ons vertrouwen qua kwaliteit bij Piet Klerkx geschaad te weten dat van de 8 ZALA stoelen 7 stoelen inmiddels een afgebroken leuning hebben.
De verkoper melde ons bij het opmaken van de documenten voor de omwisseling van de stoelen en het ingeven van de nieuwe bestelling dat we ongeveer een €600 zouden moeten bijbetalen… zijn printer deed het niet, … het zou allemaal gemaild worden…
Enkele dagen later ontvingen wij een factuur waarop staat dat we nog €1063,10 moeten bijbetalen alvorens de stoelen geruild worden waarbij ook €99 bezorgkosten werden aangerekend ….
Dit is wel een ander bedrag en waarom zouden wij weer bezorgkosten moeten betalen?? De ZALA stoelen kunnen ook gewoon volgens de garantie omgeruild worden waar wij recht op hebben want er zit 7 jaar garantie op , zijn aangekocht bij Piet Klerkx en er is nog maar net 1 jaar voorbij. (dus dan moeten wij ook geen bezorgkosten betalen)
Wij voelen ons op deze manier enorm voor blok gezet en ons vertrouwen in de firma en de kwaliteit en service blijkt enorm te wensen over te laten. De klant wordt niet verder geholpen maar de kassa die moet draaien.
Na het lezen van deze review komt men (Piet Klerkx) weer met het verhaal dat de stoelen via marktplaats werden aangekocht wat niet klopt.
Ik heb een factuur van deze stoelen dewelke in juni 2021 zijn geleverd en besteld in maart 2021.
Nergens wil Piet Klerkx toegeven dat deze stoelen niet kwalitatief zijn en ik heb inmiddels nog personen gevonden dewelke ZALA stoelen hebben gekocht en waar problemen mee zijn of zijn geweest.
Als er bij 7 van de 8 stoelen leuningen afbreken door er gewoon op te gaan zitten dan vrees ik dat dit een fabricagefout is of dat er een serieus probleem is met deze stoelen.
Koop geen ZALA stoelen en al zeker niet bij Piet Klerkx want het is dikke miserie en de klant wordt gewoon voor blok gezet, uitgelachen aan de telefoon,… de stoelen netjes omruilen wil men gewoonweg niet doen… waarom niet… omdat ze niet voldoen en er continue problemen mee zijn maar dat willen ze niet toegeven!!!
Pascal
|Waardeloos. Wacht nu al 2 maanden op een magere compensatie van een te dure verplaatste kookeiland. Nooit meer Piet Klerkx.
Eenmalige klant
|Bestelling in de winkel gedaan voor €2600
Is op voorraad en zijn gewilde tafels...
Wegens persoonlijke omstandigheden wil ik binnen 3 weken de order annuleren. Het is niet op maat gemaakt, stond op voorraad, is veel belangstelling voor, dus Piet Klerkx zal de meubels sowieso weer snel kunnen verkopen.
Toch zou ik maar lieft 30% = €780 annuleringskosten moeten betalen!
Voor die bon die ze hebben geschreven? Voor die paar administratieve handelingen?
Een bijzondere manier van klantenbinding.
Terwijl als je dit online besteld wel kan annuleren!
Wees gewaarschuwd: gebruik de winkel dus alleen om te kijken en koop er niet want als je, om welke rede dan ook wil of moet annuleren ben je flink euro-zuur.
Dr.Motamedinia
|Lederen bank gekocht van zeer slechte kwaliteit na 1 maand zeer grote plooien in het leder nu, een half jaar later nog niets aan gedaan. Advies : Koop niets bij deze winkel !!!