Nooit aan beginnen!!!
Leveren fietsen af die binnen een jaar zijn afgeschreven door montage fouten. Ondanks herhaaldelijk contact heeft mantel geen moeite gedaan om het probleem op te lossen. Wielen die binnen een jaar kunnen vastlopen met alle ernstige gevolgen van dien! Mogelijke ongelukken maakt mantel niet uit
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
F B
|
Probeer al sinds Maart 2023 een oplossing te krijgen van een reeds omgewisselde Garmin foetscomputer. Maar houden continu de boot af , stellen nieuwe vragen en uiteindelijk komen ze na lang aandringen met een onvolledige oplossing. Waardeloze service!!
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
N.S.
|
Verkeerde maat fiets geleverd gekregen en kon alleen retour met zwaar verlies. Mantel neemt geen verantwoordelijkheid. U bent gewaarschuwd!
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
N.f.
|
Ik had mijn oog laten vallen op een prachtige racefiets van 2849,- bij Mantel Bikeparts in Arnhem, enkel nog in XL verkrijgbaar.
Omdat ik volgens de website van de producent een beetje tussen 2 maten zit (iets meer richting XL) en dit mijn eerste racefiets is heb ik geen enkel risico genomen en gebeld om te vragen of dit mijn maat kon zijn.
Het advies was uiteraard om even langs te komen, de verkoper zou kunnen bepalen of dit de juiste maat voor mij zou zijn.
Ik heb deze medewerker voor de zekerheid gevraagd of er misschien iemand was die heel veel verstand had van racefietsmaten en deze was er, deze verkoper deed ook bikefittings.
Om er geen haastklus van te maken heb ik hierna de woensdagochtend vrij genomen on in alle rust met deze verkoper de fiets goed te bekijken.
Zadelhoogte afgesteld, proefrit gemaakt, etc.
Fiets voelde wel wat groot maar er zat ook nog een vrij lange stuurpen op.
Deze zou ik altijd achteraf zelf nog kunnen vervangen maar dit is absoluut de juiste fietsmaat was het advies van deze bikefittende verkoper.
Vanwege mijn grote vertrouwen in deze verkoper en Mantel heb ik deze fiets aangeschaft op 24-3.
Kort na aanschaf ben ik vrij ziek geworden en heb ik hierdoor de fiets niet meteen goed kunnen testen, dit is de afgelopen maand gebeurd.
Bij test 1 (ritje van 31) kwam ik met rugpijn van de fiets. Nog wat afgesteld en toen nog een rit (ritje van 50 km) met de nieuwe fietsclub…weer rugpijn.
Omdat de verkoper mij aangaf 100% zeker te zijn van de maat heb ik toen zelf een kortere stuurpen en een ander zadel aangeschaft, dat zou het dan moeten zijn was mijn gedachte.
Nog 1 rit gedaan met de club (ritje van 80 km). Ik ben toen nog net thuisgekomen zoveel pijn had ik in de onderrug. Diverse medefietsers van de club gaven mij aan dat de fiets veel te groot was.
Omdat het mij toch niet lekker zat ben via Google gaan zoeken naar een Large (model 2023 maar hetzelfde frame)
Deze zag ik bij fietsenwinkel Gelderland in Heteren op voorraad staan, toch eens kijken.
Daar aangekomen contact gelegd met de verkoper en het verhaal uitgelegd, deze gaf mij aan op het oog al te kunnen zien dat ik qua bovenlijf nooit op een XL zou gaan passen.
Hij heeft hierna alle tijd genomen om mij dit uit te leggen en heeft mij de L laten proberen.
Mantel had mij deze nooit mogen verkopen volgens de verkoper, hadden ze echt moeten zien.
Ik kon wel door de grond zakken, zo hard voor deze fiets gespaard.
Dezelfde dag ben ik bij Mantel langsgegaan om mijn verhaal te doen.
Fiets mocht terug en ze zouden mij een aanbod doen.
Eerste aanbod…komt hij:
2400,- terug maar wel met de verplichting een nieuwe fiets bij hun aanschaffen.
Mmm, die 161 ellendige kilometers gingen mij nu 449,- euro kosten. (dat is 2,79 per km)
Ik had het zadel niet meer, de stuurpen was veranderd (zelfde type) en er had volgens Mantel teveel tijd tussen gezeten.
Mijn reactie was dat ik ziek was geweest en dat de verkoper mij aan had gegeven dat de maat 100% goed was, met dat vertrouwen heb ik dus hierna de pen aangepast.
Ik heb hierna aangegeven dat ik niet zo blij was met dit bod en vond dat de fout bij Mantel zijn ontstaan.
Toch ook wel een vervelende gedachte dat Mantel mij nu het grote verlies liet dragen.
Sterker nog, paar nieuwe bandjes erop en een zadeltje en deze nog onbeschadigde en spliksplinternieuwe gaat daar als demo de deur uit met 200 euro korting op de nieuwprijs.
2x winst voor Mantel en voor mij het grote verlies!
Ik had zelf aangegeven 2700,- voor mijn fiets terug te willen, dan hadden ze nog ruimte om de fiets wat aan te passen en zouden we het leed wat meer delen maar helaas.
Na een hoop gedoe met Mantel krijg ik uiteindelijk 2500,- terug en de banden.
Winst maken op een ingeleverde fiets weegt zwaarder voor Mantel dan de band met hun klanten.
Gevoel van medeleven is er ook niet want van de 5 medewerkers die ik in dit verhaal heb gesproken is er niet 1 geweest die heeft aangegeven het een vervelende situatie voor mij te vinden.
Nieuwe COMPLEET AFGESTELDE fiets is besteld, bij fietsenwinkel Gelderland in Heteren. 12% korting + Topservice!
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
michael
|
Een mountainbike gekocht bij mantel van meer dan 2000 euro, met 2 jaar garantie.
Gebruik de fiets alleen voor fietsen op de weg, tijdens het fietsen viel de crankarm van de fiets.
Contact opgenomen met mantel en foto's gestuurd.
Allereerst zeiden ze dat het crankarm wat vettig is en ze daarom niks meer kunnen doen.
Een crankarm hoort juist ingesmeerd te zijn met vet.
Daarna gaven ze aan dat crankarm niet onder de garantie valt, terwijl deze niet bij de lijst met garantie uitsluitingen staat op hun website.
Kortom mantel is onwillig om de fiets ook maar te controleren en de zogenaamde garantie is een fabel.
Hele slecht service zal niet aanraden om hier een fiets te kopen als er iets mis gaat zullen ze een excuus verzinnen om niet aan de garantie te hoeven te voldoen.
79 Reviews Plaats review
Es
|Nooit aan beginnen!!!
Leveren fietsen af die binnen een jaar zijn afgeschreven door montage fouten. Ondanks herhaaldelijk contact heeft mantel geen moeite gedaan om het probleem op te lossen. Wielen die binnen een jaar kunnen vastlopen met alle ernstige gevolgen van dien! Mogelijke ongelukken maakt mantel niet uit
F B
|Probeer al sinds Maart 2023 een oplossing te krijgen van een reeds omgewisselde Garmin foetscomputer. Maar houden continu de boot af , stellen nieuwe vragen en uiteindelijk komen ze na lang aandringen met een onvolledige oplossing. Waardeloze service!!
N.S.
|Verkeerde maat fiets geleverd gekregen en kon alleen retour met zwaar verlies. Mantel neemt geen verantwoordelijkheid. U bent gewaarschuwd!
N.f.
|Ik had mijn oog laten vallen op een prachtige racefiets van 2849,- bij Mantel Bikeparts in Arnhem, enkel nog in XL verkrijgbaar.
Omdat ik volgens de website van de producent een beetje tussen 2 maten zit (iets meer richting XL) en dit mijn eerste racefiets is heb ik geen enkel risico genomen en gebeld om te vragen of dit mijn maat kon zijn.
Het advies was uiteraard om even langs te komen, de verkoper zou kunnen bepalen of dit de juiste maat voor mij zou zijn.
Ik heb deze medewerker voor de zekerheid gevraagd of er misschien iemand was die heel veel verstand had van racefietsmaten en deze was er, deze verkoper deed ook bikefittings.
Om er geen haastklus van te maken heb ik hierna de woensdagochtend vrij genomen on in alle rust met deze verkoper de fiets goed te bekijken.
Zadelhoogte afgesteld, proefrit gemaakt, etc.
Fiets voelde wel wat groot maar er zat ook nog een vrij lange stuurpen op.
Deze zou ik altijd achteraf zelf nog kunnen vervangen maar dit is absoluut de juiste fietsmaat was het advies van deze bikefittende verkoper.
Vanwege mijn grote vertrouwen in deze verkoper en Mantel heb ik deze fiets aangeschaft op 24-3.
Kort na aanschaf ben ik vrij ziek geworden en heb ik hierdoor de fiets niet meteen goed kunnen testen, dit is de afgelopen maand gebeurd.
Bij test 1 (ritje van 31) kwam ik met rugpijn van de fiets. Nog wat afgesteld en toen nog een rit (ritje van 50 km) met de nieuwe fietsclub…weer rugpijn.
Omdat de verkoper mij aangaf 100% zeker te zijn van de maat heb ik toen zelf een kortere stuurpen en een ander zadel aangeschaft, dat zou het dan moeten zijn was mijn gedachte.
Nog 1 rit gedaan met de club (ritje van 80 km). Ik ben toen nog net thuisgekomen zoveel pijn had ik in de onderrug. Diverse medefietsers van de club gaven mij aan dat de fiets veel te groot was.
Omdat het mij toch niet lekker zat ben via Google gaan zoeken naar een Large (model 2023 maar hetzelfde frame)
Deze zag ik bij fietsenwinkel Gelderland in Heteren op voorraad staan, toch eens kijken.
Daar aangekomen contact gelegd met de verkoper en het verhaal uitgelegd, deze gaf mij aan op het oog al te kunnen zien dat ik qua bovenlijf nooit op een XL zou gaan passen.
Hij heeft hierna alle tijd genomen om mij dit uit te leggen en heeft mij de L laten proberen.
Mantel had mij deze nooit mogen verkopen volgens de verkoper, hadden ze echt moeten zien.
Ik kon wel door de grond zakken, zo hard voor deze fiets gespaard.
Dezelfde dag ben ik bij Mantel langsgegaan om mijn verhaal te doen.
Fiets mocht terug en ze zouden mij een aanbod doen.
Eerste aanbod…komt hij:
2400,- terug maar wel met de verplichting een nieuwe fiets bij hun aanschaffen.
Mmm, die 161 ellendige kilometers gingen mij nu 449,- euro kosten. (dat is 2,79 per km)
Ik had het zadel niet meer, de stuurpen was veranderd (zelfde type) en er had volgens Mantel teveel tijd tussen gezeten.
Mijn reactie was dat ik ziek was geweest en dat de verkoper mij aan had gegeven dat de maat 100% goed was, met dat vertrouwen heb ik dus hierna de pen aangepast.
Ik heb hierna aangegeven dat ik niet zo blij was met dit bod en vond dat de fout bij Mantel zijn ontstaan.
Toch ook wel een vervelende gedachte dat Mantel mij nu het grote verlies liet dragen.
Sterker nog, paar nieuwe bandjes erop en een zadeltje en deze nog onbeschadigde en spliksplinternieuwe gaat daar als demo de deur uit met 200 euro korting op de nieuwprijs.
2x winst voor Mantel en voor mij het grote verlies!
Ik had zelf aangegeven 2700,- voor mijn fiets terug te willen, dan hadden ze nog ruimte om de fiets wat aan te passen en zouden we het leed wat meer delen maar helaas.
Na een hoop gedoe met Mantel krijg ik uiteindelijk 2500,- terug en de banden.
Winst maken op een ingeleverde fiets weegt zwaarder voor Mantel dan de band met hun klanten.
Gevoel van medeleven is er ook niet want van de 5 medewerkers die ik in dit verhaal heb gesproken is er niet 1 geweest die heeft aangegeven het een vervelende situatie voor mij te vinden.
Nieuwe COMPLEET AFGESTELDE fiets is besteld, bij fietsenwinkel Gelderland in Heteren. 12% korting + Topservice!
michael
|Een mountainbike gekocht bij mantel van meer dan 2000 euro, met 2 jaar garantie.
Gebruik de fiets alleen voor fietsen op de weg, tijdens het fietsen viel de crankarm van de fiets.
Contact opgenomen met mantel en foto's gestuurd.
Allereerst zeiden ze dat het crankarm wat vettig is en ze daarom niks meer kunnen doen.
Een crankarm hoort juist ingesmeerd te zijn met vet.
Daarna gaven ze aan dat crankarm niet onder de garantie valt, terwijl deze niet bij de lijst met garantie uitsluitingen staat op hun website.
Kortom mantel is onwillig om de fiets ook maar te controleren en de zogenaamde garantie is een fabel.
Hele slecht service zal niet aanraden om hier een fiets te kopen als er iets mis gaat zullen ze een excuus verzinnen om niet aan de garantie te hoeven te voldoen.