Als ik een 0 kon geven had ik dat gedaa . Verkoopt houten meubelen voor extreem hoge prijzen. €1500 voor een kleine acacia en mango hout kast vragen maar:
1: Klanten service geef niet thuis
2: Slechte communicatie omtrent levering
3: Slechte service omtrent beschadigingen bij levering
4: Geen service bij constatering van beschadiging bij kast door werking van hout.
6: Continu op uit om problemen op de klant af te wimpelen in plaats van goede service verlenen naar prijs kwaliteit verhouding
7:kast deuren en scharnieren hebben bij levering totaal geen speling voor het werken van hout
8:kast deuren sluiten niet en drukt het kast uit elkaar door werking
9: klant mag het simpel weg maar uitzoeken en de oplossing met een eigen timmerman zoeken.
Voor de bedragen die ze vragen mag je echt wel een ander houding en aanpak verwachten. De producten zijn het niet waard en de service helemaal niet. Simpel weg totaal niet waard om hier je centen uit te geven. Er zijn bedrijven die het verdienen maar Lumz behoort er niet tussen.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Resul
|
"kunt u zelf niet iets vinden om de ronde bout mee vast te zetten...."
Dit is wat je te horen krijgt als een ronde bout geleverd krijgt.
Ik heb 4 weken terug de Giani Edge besteld via LUMZ.nl. Je zou denken een simpele tv meubel met een metale frame en 2 houten planken...
Wat kan er mis gaan..... :) nou ik kan je vertellen van alles.
Ik heb inmiddels 3 van deze meubels ontvangen en met elke meubel was wat aan de hand.
Meubel 1 - 1 van de arm waar de bovenste plank op moet steunen was al afgebroken voordat ik deze kon monteren. Nou ja kan gebeuren is niet erg.
Wel irritant dat je de zelfde dag belt en de meubel pas over een week bezorgd kan worden.
Meubel 2 - De metale frame bestaat uit 2 delen, de 2 delen voeg je samen met 3 lange bouten. Bij deze meubel kwamen gewoon de gaten van de frames niet overeen....
ik kon er maar 1 of 2 tegelijk vast zetten. Nog een keer gebeld en aangegeven wat er aan de hand was. Geen excuus of iets dergelijks, kreeg gelijk te horen ja kan gebeuren we bestellen opnieuw een meubel voor u.
Dit is weer dezelfde dag gemeld en moet weer een week wachten op de meubel.
Na de 2de poging heb ik er een klacht van gemaakt en met moeite een zielige 25euro terug gekregen voor 'alle' moeite. inmiddels een rol ductape er doorheen gejaagd....
Er wordt via de mail een belofte gedaan dat de 3de (hopelijk de laatste) in het magazijn gecontroleerd gaat worden door de medewerkers en als ze ZEKER weten dat het goed is pas opgestuurd naar mij.
Belooft veel toch? Weer een week verder natuurlijk...
Meubel 3 - D-Day, meubel arriveert op de afgesproken tijd en ik begin met het in elkaar zetten van de meubel. De problemen die ik heb gehad met de eerste 2 kom ik nu gelukkig niet tegen.
De bovenste plank die leunt op 2 armen. de armen die zet je vast met bouten aan de metale frame. De bouten die worden uiteraard meegeleverd en de sleuten ook. Het vast zetten van de eerste arm gaat goed.
Bij het vast zetten van de 2de arm merk ik dat een van de bouten rond is. Nou vraag je je vast af wat wordt daarmee bedoeld. De overige 3 hebben 6 hoeken die met een steek sleutel kunt vast zetten.
ze zijn gewoon vergeten om de bout af te werken (de hoeken ervan te snijden....)
Ik gefrustreerd bel de zaak op... ze zijn pas vanaf 10.00 uur geopend, heerlijke leven, krijg ik een medewerker aan de lijn. Leg de hele situatie uit zegt ze 'ik zet u even in de wacht en kom zo terug'.
Ik kon voelen aan haar stem dat ze gefrustreerd was over de situatie en zegt het volgende; 'Kunt u niet op een andere manier de bout vast zetten?', Ik helemaal verbaast vraag 'wat bedoeld je', zegt ze
'heeft u geen tang ofso waarmee u de bout op een andere manier kan vastzetten....'. Ik uit leggen dat dat niet kan omdat 1) de bout niet vergenoeg uitsteekt om em vast te pakken 2) dat niet sterk genoeg zal zijn om de houten balk te dragen.
zegt je; 'Ja ik kan hier dan ook niks mee, dit is helemaal niet meer winstgevend voor ons... ik plan wel een enkele retour voor u in om de meubel op te halen....'
Wat moet je nou met zo een bedrijf? helemaal geen empathie voor de klant en super slecht geregeld. je zou denken ik bestel de meest simepel TV meubel die er bestaat en er gaat van alles mis...
Ik zou zeggen niet shoppen bij deze winkel, los van dat het misgaat je krijgt niet eens een sorry te horen en je bent veels te lang bezig met de klantenservice.
De terugbetaling is ook minus de eerder gegeven 25 euro.... triest bedrijf dit.
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Jitske
|
Via de webshop had ik een boomstam tafel besteld. Medewerkens van de koerier bedrijf waren weg vriendelijk.
De stalen poten van de tafel, waren onverpakt in de doos gedaan. Deze zat vol onder beschadiging. Ik bel de winkel op, willen ze foto's per mail, heb ik gedaan. Omdat ik de tafel mooi vond, hebben we het toch willen moneteren, en alvast willen gebruiken tot de ruiling. Er zat een scheur in tafelblad! Weer contact opgenomen, wilden ze meer fotos van de beschadiging. Heb ik gedaan. Toch een uurtje later besloten om de tafel volledig te retourneren.
Tijdens de commonucatie met de winkel, geen enkel keer excuus aangeboden gekregen vanwege de ongemak.
Geld retourneren moest ik er weer zelf achter aan gaan.
Ophaal afspraak met de koerier, zelf achter aan gaan.
WAT BEN IK BLIJ DAT IK VAN ZE AF BEN!
-Slechte service,
-wantrouwen naar klanten
-nalatig in communicatie naar klanten
-onvriendelijk personeel
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Reinoud
|
Hele mooie bank en snel geleverd!
10
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Michel
|
Belofte maakt schuld!
20-09-22 Bestel ik een draaifauteuil voor 639,00 euro.
23-09-22 Wordt de stoel geleverd. Bij het uitpakken blijkt de poot redelijk beschadigd (zie foto 1 en 2). Ik bel hierover en er wordt mij gevraagd hier foto's van door te sturen wat ik direct doe. Ik stuur de mail op 23-09-22 om 10.16 uur.
24-09-22 De stoel (leuning) begint te kraken. Ik beslis het een paar weken aan te kijken omdat het hout wellicht tijden transport door condens vochtig is geworden.
26-09-22 om 16.16 uur krijg ik antwoord met een voorstel, korting van 50 euro.
26-09-22 om 16.57 uur geef ik antwoord dat ik voor 75 euro akkoord ga en dat zie anders de stoel om mogen komen ruilen.
27-09-22 om 16.57 uur krijg ik antwoord dat ze akkoord gaan met een korting van 75 euro.
06-10-22 om 08.43 uur stuur ik een e-mail dat wij de korting nog steeds niet retour hebben ontvangen. De reactie hierop was dat ze het nog niet geregeld hadden en en dezelfde dag zouden doen (Vergeten dus!).
17-10-22 neem ik telefonisch contact op om te melden dat het kraken van de leuning alleen maar erger wordt ipv minder. Er wordt mij gevraagd hier een filmpje van te maken. Dit doe ik direct.
17-10-22 om 10.16 uur stuur ik een e-mail met het bevraagde filmpje.
18-10-22 om 15.16 uur krijg ik een reactie, er is geen oplossing om het kraken te verhelpen. De stoel kan worden omgeruild, mits ik de 75 euro, welke ik op 27-09-22 als korting heb ontvangen opnieuw betaal. Dit terwijl de stoel ondertussen in prijs is gezakt van 639,00 euro naar 543,00 euro. Ik maak direct de 75 euro over en ga hier niet over zeuren. Toch wil ik nu wel vermelden dat het klantvriendelijker had geweest als je dan zegt, goh wat vervelend dat u zo'n pech heeft, we kunnen de stoel kosteloos om komen ruilen. De stoel is namelijk 96 euro in prijs verlaagd dus u heeft een geluk bij een ongeluk!
19-10-22 Hebben wij nogmaals per e-mail contact waarin mij wordt opgedragen de nieuwe stoel uit te pakken terwijl de bezorger wacht. Ik kan dan de oude stoel in de originele verpakking mee teruggeven.
24-10-22 Ontvangen wij eindelijk de nieuwe stoel, zoals afgesproken heeft de bezorger gewacht om de oude stoel en in de verpakking mee terug te nemen. Toen de bezorger wegging hebben wij de stoel uit de plastic hoes gehaald en wij schrokken ons echt kapot. De stoel is lelijk, beschadigd, zitting loopt niet rond etc.etc.
24-10-22 om 15.13 uur bel ik direct en geef aan dat de stoel verschrikkelijk is. Ik geef ook aan dat de chauffeur nog beneden staat en dat ze wat mij betreft de stoel direct mee mogen nemen. Hier wordt op geen enkele wijze gehoor aan gegeven en er wordt mij wederom gevraagd foto's door te sturen. Ik geef de dame wel aan dat via e-mail het telkens erg lang duurt voordat je een reactie krijgt. Ik geef aan dat ik nu eindelijk (vandaag) het probleem opgelost wil hebben. De dame in kwestie geeft aan dat ze mij niet kan beloven dat ze vandaag of morgen tijd hebben om antwoord te geven, ze zijn namelijk druk en ik ben niet de enige klant. Op zich vind ik die reactie al alles behalve klantvriendelijk.
Je zou als klant verwachten, (die ondertussen voor de derde keer foto's en video's doorstuurt, die ondertussen al ruim een maand een stoel in huis heeft die niet aan de verwachting voldoet en die ook nog eens een keer probleemloos 75 euro heeft bijbetaald, terwijl de stoel ondertussen bijna 100 euro in prijs is gezakt) dat er wat adequater wordt gereageerd, meer zoiets als: "Wanneer u de foto's doorstuurt, gaan we direct voor u aan de slag. Wat vinden wij het vervelend dat het nu wederom niet in orde is". Maakt u zich alstublieft geen zorgen, we komen zeer snel met een oplossing, welke u tevreden stelt."
24-10-22 om 15.50 uur stuur ik de gevraagde e-mail met bijbehorende foto's.
24-10-22 om 16.06 uur neem ik nogmaals de moeite om te bellen en krijg een andere dame aan de telefoon. Ik geef aan dat ik nu lang genoeg bezig ben met wachten, bellen en mailen. De dame welke ik eerder heb gesproken had naar mijn mening geheel verkeerd gereageerd. vandaar dat ik nu het heft in handen neem. Ik geef duidelijk aan dat we op 2 manieren de zaak kunnen oplossen.
1. Ik kan een mooie beoordeling (met foto's plaatsen) en wachten totdat het probleem wordt opgelost.
2. We kunnen het ook netjes proberen op te lossen, zonder beoordeling.
De keus ligt wat mij betreft voor 100% bij Lumz. Als zij geen tijd hebben om een klant, die al ruim een maand bezig is vandaag te antwoorden dan kies ik voor optie 1. Vandaar mijn titel belofte maakt schuld!
Tijdens het telefoongesprek van 24-10-22 om 16.06 uur heb ik nog een mailtje ontvangen waarin mij aangegeven wordt dat de stoel tegen een betaling van 20 euro opgehaald kan worden, mits deze in de originele, onbeschadigde verpakking zit. Dit is dus feitelijk onmogelijk als je 1,5 uur geleden een bezorger de originele verpakking mee laat nemen, daarnaast lijkt mij 20 euro ook totaal niet regel gezien het feit dat Lumz een beschadigd en lelijk product levert, wat mij niet verwijtbaar is.
Het is duidelijk dat klantvriendelijkheid ver te zoeken is Daarnaast houdt Lumz zich ook niet echt aan de juridische regels van retour sturen. De doos waarin de stoel geleverd werd is gewoon een bruine doos, met wat schuimrubber erin. Volgens de wet mag je in een dergelijk geval helemaal niet eisen dat de originele verpakking gebruikt moet worden.
34 Reviews Plaats review
Bryan
|Als ik een 0 kon geven had ik dat gedaa . Verkoopt houten meubelen voor extreem hoge prijzen. €1500 voor een kleine acacia en mango hout kast vragen maar:
1: Klanten service geef niet thuis
2: Slechte communicatie omtrent levering
3: Slechte service omtrent beschadigingen bij levering
4: Geen service bij constatering van beschadiging bij kast door werking van hout.
6: Continu op uit om problemen op de klant af te wimpelen in plaats van goede service verlenen naar prijs kwaliteit verhouding
7:kast deuren en scharnieren hebben bij levering totaal geen speling voor het werken van hout
8:kast deuren sluiten niet en drukt het kast uit elkaar door werking
9: klant mag het simpel weg maar uitzoeken en de oplossing met een eigen timmerman zoeken.
Voor de bedragen die ze vragen mag je echt wel een ander houding en aanpak verwachten. De producten zijn het niet waard en de service helemaal niet. Simpel weg totaal niet waard om hier je centen uit te geven. Er zijn bedrijven die het verdienen maar Lumz behoort er niet tussen.
Resul
|"kunt u zelf niet iets vinden om de ronde bout mee vast te zetten...."
Dit is wat je te horen krijgt als een ronde bout geleverd krijgt.
Ik heb 4 weken terug de Giani Edge besteld via LUMZ.nl. Je zou denken een simpele tv meubel met een metale frame en 2 houten planken...
Wat kan er mis gaan..... :) nou ik kan je vertellen van alles.
Ik heb inmiddels 3 van deze meubels ontvangen en met elke meubel was wat aan de hand.
Meubel 1 - 1 van de arm waar de bovenste plank op moet steunen was al afgebroken voordat ik deze kon monteren. Nou ja kan gebeuren is niet erg.
Wel irritant dat je de zelfde dag belt en de meubel pas over een week bezorgd kan worden.
Meubel 2 - De metale frame bestaat uit 2 delen, de 2 delen voeg je samen met 3 lange bouten. Bij deze meubel kwamen gewoon de gaten van de frames niet overeen....
ik kon er maar 1 of 2 tegelijk vast zetten. Nog een keer gebeld en aangegeven wat er aan de hand was. Geen excuus of iets dergelijks, kreeg gelijk te horen ja kan gebeuren we bestellen opnieuw een meubel voor u.
Dit is weer dezelfde dag gemeld en moet weer een week wachten op de meubel.
Na de 2de poging heb ik er een klacht van gemaakt en met moeite een zielige 25euro terug gekregen voor 'alle' moeite. inmiddels een rol ductape er doorheen gejaagd....
Er wordt via de mail een belofte gedaan dat de 3de (hopelijk de laatste) in het magazijn gecontroleerd gaat worden door de medewerkers en als ze ZEKER weten dat het goed is pas opgestuurd naar mij.
Belooft veel toch? Weer een week verder natuurlijk...
Meubel 3 - D-Day, meubel arriveert op de afgesproken tijd en ik begin met het in elkaar zetten van de meubel. De problemen die ik heb gehad met de eerste 2 kom ik nu gelukkig niet tegen.
De bovenste plank die leunt op 2 armen. de armen die zet je vast met bouten aan de metale frame. De bouten die worden uiteraard meegeleverd en de sleuten ook. Het vast zetten van de eerste arm gaat goed.
Bij het vast zetten van de 2de arm merk ik dat een van de bouten rond is. Nou vraag je je vast af wat wordt daarmee bedoeld. De overige 3 hebben 6 hoeken die met een steek sleutel kunt vast zetten.
ze zijn gewoon vergeten om de bout af te werken (de hoeken ervan te snijden....)
Ik gefrustreerd bel de zaak op... ze zijn pas vanaf 10.00 uur geopend, heerlijke leven, krijg ik een medewerker aan de lijn. Leg de hele situatie uit zegt ze 'ik zet u even in de wacht en kom zo terug'.
Ik kon voelen aan haar stem dat ze gefrustreerd was over de situatie en zegt het volgende; 'Kunt u niet op een andere manier de bout vast zetten?', Ik helemaal verbaast vraag 'wat bedoeld je', zegt ze
'heeft u geen tang ofso waarmee u de bout op een andere manier kan vastzetten....'. Ik uit leggen dat dat niet kan omdat 1) de bout niet vergenoeg uitsteekt om em vast te pakken 2) dat niet sterk genoeg zal zijn om de houten balk te dragen.
zegt je; 'Ja ik kan hier dan ook niks mee, dit is helemaal niet meer winstgevend voor ons... ik plan wel een enkele retour voor u in om de meubel op te halen....'
Wat moet je nou met zo een bedrijf? helemaal geen empathie voor de klant en super slecht geregeld. je zou denken ik bestel de meest simepel TV meubel die er bestaat en er gaat van alles mis...
Ik zou zeggen niet shoppen bij deze winkel, los van dat het misgaat je krijgt niet eens een sorry te horen en je bent veels te lang bezig met de klantenservice.
De terugbetaling is ook minus de eerder gegeven 25 euro.... triest bedrijf dit.
Jitske
|Via de webshop had ik een boomstam tafel besteld. Medewerkens van de koerier bedrijf waren weg vriendelijk.
De stalen poten van de tafel, waren onverpakt in de doos gedaan. Deze zat vol onder beschadiging. Ik bel de winkel op, willen ze foto's per mail, heb ik gedaan. Omdat ik de tafel mooi vond, hebben we het toch willen moneteren, en alvast willen gebruiken tot de ruiling. Er zat een scheur in tafelblad! Weer contact opgenomen, wilden ze meer fotos van de beschadiging. Heb ik gedaan. Toch een uurtje later besloten om de tafel volledig te retourneren.
Tijdens de commonucatie met de winkel, geen enkel keer excuus aangeboden gekregen vanwege de ongemak.
Geld retourneren moest ik er weer zelf achter aan gaan.
Ophaal afspraak met de koerier, zelf achter aan gaan.
WAT BEN IK BLIJ DAT IK VAN ZE AF BEN!
-Slechte service,
-wantrouwen naar klanten
-nalatig in communicatie naar klanten
-onvriendelijk personeel
Reinoud
|Hele mooie bank en snel geleverd!
Michel
|Belofte maakt schuld!
20-09-22 Bestel ik een draaifauteuil voor 639,00 euro.
23-09-22 Wordt de stoel geleverd. Bij het uitpakken blijkt de poot redelijk beschadigd (zie foto 1 en 2). Ik bel hierover en er wordt mij gevraagd hier foto's van door te sturen wat ik direct doe. Ik stuur de mail op 23-09-22 om 10.16 uur.
24-09-22 De stoel (leuning) begint te kraken. Ik beslis het een paar weken aan te kijken omdat het hout wellicht tijden transport door condens vochtig is geworden.
26-09-22 om 16.16 uur krijg ik antwoord met een voorstel, korting van 50 euro.
26-09-22 om 16.57 uur geef ik antwoord dat ik voor 75 euro akkoord ga en dat zie anders de stoel om mogen komen ruilen.
27-09-22 om 16.57 uur krijg ik antwoord dat ze akkoord gaan met een korting van 75 euro.
06-10-22 om 08.43 uur stuur ik een e-mail dat wij de korting nog steeds niet retour hebben ontvangen. De reactie hierop was dat ze het nog niet geregeld hadden en en dezelfde dag zouden doen (Vergeten dus!).
17-10-22 neem ik telefonisch contact op om te melden dat het kraken van de leuning alleen maar erger wordt ipv minder. Er wordt mij gevraagd hier een filmpje van te maken. Dit doe ik direct.
17-10-22 om 10.16 uur stuur ik een e-mail met het bevraagde filmpje.
18-10-22 om 15.16 uur krijg ik een reactie, er is geen oplossing om het kraken te verhelpen. De stoel kan worden omgeruild, mits ik de 75 euro, welke ik op 27-09-22 als korting heb ontvangen opnieuw betaal. Dit terwijl de stoel ondertussen in prijs is gezakt van 639,00 euro naar 543,00 euro. Ik maak direct de 75 euro over en ga hier niet over zeuren. Toch wil ik nu wel vermelden dat het klantvriendelijker had geweest als je dan zegt, goh wat vervelend dat u zo'n pech heeft, we kunnen de stoel kosteloos om komen ruilen. De stoel is namelijk 96 euro in prijs verlaagd dus u heeft een geluk bij een ongeluk!
19-10-22 Hebben wij nogmaals per e-mail contact waarin mij wordt opgedragen de nieuwe stoel uit te pakken terwijl de bezorger wacht. Ik kan dan de oude stoel in de originele verpakking mee teruggeven.
24-10-22 Ontvangen wij eindelijk de nieuwe stoel, zoals afgesproken heeft de bezorger gewacht om de oude stoel en in de verpakking mee terug te nemen. Toen de bezorger wegging hebben wij de stoel uit de plastic hoes gehaald en wij schrokken ons echt kapot. De stoel is lelijk, beschadigd, zitting loopt niet rond etc.etc.
24-10-22 om 15.13 uur bel ik direct en geef aan dat de stoel verschrikkelijk is. Ik geef ook aan dat de chauffeur nog beneden staat en dat ze wat mij betreft de stoel direct mee mogen nemen. Hier wordt op geen enkele wijze gehoor aan gegeven en er wordt mij wederom gevraagd foto's door te sturen. Ik geef de dame wel aan dat via e-mail het telkens erg lang duurt voordat je een reactie krijgt. Ik geef aan dat ik nu eindelijk (vandaag) het probleem opgelost wil hebben. De dame in kwestie geeft aan dat ze mij niet kan beloven dat ze vandaag of morgen tijd hebben om antwoord te geven, ze zijn namelijk druk en ik ben niet de enige klant. Op zich vind ik die reactie al alles behalve klantvriendelijk.
Je zou als klant verwachten, (die ondertussen voor de derde keer foto's en video's doorstuurt, die ondertussen al ruim een maand een stoel in huis heeft die niet aan de verwachting voldoet en die ook nog eens een keer probleemloos 75 euro heeft bijbetaald, terwijl de stoel ondertussen bijna 100 euro in prijs is gezakt) dat er wat adequater wordt gereageerd, meer zoiets als: "Wanneer u de foto's doorstuurt, gaan we direct voor u aan de slag. Wat vinden wij het vervelend dat het nu wederom niet in orde is". Maakt u zich alstublieft geen zorgen, we komen zeer snel met een oplossing, welke u tevreden stelt."
24-10-22 om 15.50 uur stuur ik de gevraagde e-mail met bijbehorende foto's.
24-10-22 om 16.06 uur neem ik nogmaals de moeite om te bellen en krijg een andere dame aan de telefoon. Ik geef aan dat ik nu lang genoeg bezig ben met wachten, bellen en mailen. De dame welke ik eerder heb gesproken had naar mijn mening geheel verkeerd gereageerd. vandaar dat ik nu het heft in handen neem. Ik geef duidelijk aan dat we op 2 manieren de zaak kunnen oplossen.
1. Ik kan een mooie beoordeling (met foto's plaatsen) en wachten totdat het probleem wordt opgelost.
2. We kunnen het ook netjes proberen op te lossen, zonder beoordeling.
De keus ligt wat mij betreft voor 100% bij Lumz. Als zij geen tijd hebben om een klant, die al ruim een maand bezig is vandaag te antwoorden dan kies ik voor optie 1. Vandaar mijn titel belofte maakt schuld!
Tijdens het telefoongesprek van 24-10-22 om 16.06 uur heb ik nog een mailtje ontvangen waarin mij aangegeven wordt dat de stoel tegen een betaling van 20 euro opgehaald kan worden, mits deze in de originele, onbeschadigde verpakking zit. Dit is dus feitelijk onmogelijk als je 1,5 uur geleden een bezorger de originele verpakking mee laat nemen, daarnaast lijkt mij 20 euro ook totaal niet regel gezien het feit dat Lumz een beschadigd en lelijk product levert, wat mij niet verwijtbaar is.
Het is duidelijk dat klantvriendelijkheid ver te zoeken is Daarnaast houdt Lumz zich ook niet echt aan de juridische regels van retour sturen. De doos waarin de stoel geleverd werd is gewoon een bruine doos, met wat schuimrubber erin. Volgens de wet mag je in een dergelijk geval helemaal niet eisen dat de originele verpakking gebruikt moet worden.