Ik heb een zeer slechte ervaring met Klimate. Afspraken en toezeggingen worden meerdere malen niet nagekomen/waargemaakt en ondertussen wordt de offerteprijs na een jaar opgedreven.
In de zomer van 2022 zijn we een offerte overeengekomen met Klimate voor een lucht/water warmtepomp.
Hierbij was meegenomen o.a. de locatie van de boiler, binnen en buitenunit en aanpassingen op de vloerverwarmingen. Volgens de specialist zou alles wat buiten de offerte zou vallen, risico zijn voor Klimate.
Na bijna een jaar heb ik contact opgenomen met Klimate dat ik graag de locatie van de buitenunit wilde wijzigen wat 2 meter maximaal zou opschuiven en geen invloed zou hebben op de binnenunit en boiler.
- Klimate kwam langs en liep vervolgens het hele huis weer na. Dit was al vreemd, omdat alleen de locatie van de buitenunit gewijzigd zou worden en voor de rest niks.
- Vervolgens werd gesuggereerd dat de originele offerte onjuist was omdat een aanpassing op 2 ipv 3 vloerverwarmingen was meegenomen.
- Ook zou de aanpassingen in de meterkast niet in de offerte staan. Dit was nooit ter sprake gekomen tijdens de initiele offerte in 2022. Dit zou 300 euro extra kosten voor 2 extra groepen.
- Nadat ik zelf de offerte controleerde bleek dat de aanpassingen op de vloerverwarmingen wel klopte en dus alle 3 er al in zat. Dit kwam bij mij al over als onprofessioneel en laksheid.
- De volgende dag werd ik gebeld dat er nog een fout was gemaakt op de originele offerte, omdat een buffervat ontbrak. Dit zou me 1.400 euro extra kosten met de argument dat dit slechts een kleine fractie is ten opzichte van het geheel.
- Tevens kwam een partner installatiebedrijf langs om de aanpassingen in de meterkast te bezichtigen. De rekening zou volgen.
- In de tussentijd werd gesteld door Klimate om de installatie zo spoedig mogelijk uit te voeren, terwijl ik de offerte van de installatie in de meterkast nog niet had ontvangen. Ik gaf aan nog op de offerte te willen wachten.
- Uiteindelijk na een aantal keren nabellen had ik de offerte ontvangen van de installateur van de meterkast. De kosten zouden niet 300, maar 850 euro kosten. Wederom klopte het niet wat er vanuit Klimate eerst werd gesteld. Klimate reageerde dat dit ze hadden aangegeven dat het om slechts 1 groepenkast toevoeging zou gaan en niet meer.
- Hierdoor kwam ik op een stijging van 14% op de originele offerte uit.
- Nadat ik stelde dat men mij tegemoet moest komen, wilde Klimate slechts 1% korting geven.
- Na wat correspondentie was er geen vertrouwen meer vanuit ons in Klimate en toen we dreigden te zoeken naar alternatieven, konden de installatiekosten opeens wel naar 300 euro gesteld worden.
Als ik niet had aangegeven dat ik de locatie van de buitenunit wilde wijzigen, zou ik dus een niet werkende warmtepomp hebben. Doordat men voor de tweede keer het hele huis langs liep nadat de offerte een jaar eerder was opgesteld, gaf al aan dat Klimate een tweede agenda had.
Kortom geen vertrouwen meer in het bedrijf en na reviews op Google te hebben gelezen (flink spijt van niet eerder te hebben gedaan) hebben we besloten van de offerte af te zien en geen zaken te doen met Klimate.
Annuleringskosten: 10% van de offerte…waarvan ik geloof dat dit mij minder zal kosten dan als ik de warmtepomp zou laten plaatsen en achteraf gezeur heb als iets niet werkt of kapot is.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Arno
|
Offerte en technisch goed. Jammer dat er halverwege meerdere malen werd aangedrongen om deels te betalen terwijl het werk door eigen toedoen niet voltooid was. In dat traject was de communicatie ook niet het meest prettige.
6.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Henk
|
ik had eerder reviews moeten lezen Maar goed airco geplaatst en bleek al gelijk niet goed te werken
er zat ergens een lek of er zat te weinig koelvloeistof in vanaf de fabriek ff aankijken.
Inderdaad was de airco weer niet aan het koelen dus een afspraak gemaakt,
Op de dag werd ik gebeld dat de monteur erg druk was met een uitgelopen klus, of het de dag erop kon. Toevallig was dat het geval de afspraak gezet op 14.00 maar niemand kwam opdagen.
ook geen afmelding niets.
de dag daarna gebeld wanneer ze nou toch wilden komen? De planner was buiten de deur maar die kreeg een terugbelverzoek. Je raad het al niets meer gehoord.
veel beloven weinig doen
ga nooit met dit bedrijf in zee, ik heb spijt als haren op m'n hoofd
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Gesponsord
Sabine Scherpenborg
|
Slechte ervaring mee. De eerste intake (huisbezoek) leek goed te gaan, maar toen de monteurs eindelijk een keer konden komen, bleek de plaats niet goed en werd het duurder. De planning is wáárdeloos. Als monteurs komen, hebben ze de goede materialen niet bij zich. Uiteindelijk zijn de airco’s geplaatst, blijkt er eentje te lekken. Ach, foutje, denk je dan. Ware het niet dat bij kennissen EXACT hetzelfde gebeurde. Je betaalt € 6.500,00 voor een goede dienstverlening en voor goede kwaliteit. Wat krijg je ervoor? Intens prutswerk. En komen repareren ho maar. Duurt anderhalve week voordat een monteur tijd heeft, want ‘we zijn erg druk met achterstanden en reparaties’. Ik heb erg veel spijt van het inschakelen van KliMate.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Rob
|
Wel geld innen en niet leveren. Vervolgens absoluut geen blijk geven van enig inleefvermogen in de klant. Ik ga proberen mijn geld terug te halen en ga lopende opdrachten annuleren. Nog nooit zo slecht behandeld door een bedrijf.
77 Reviews Plaats review
T
|Ik heb een zeer slechte ervaring met Klimate. Afspraken en toezeggingen worden meerdere malen niet nagekomen/waargemaakt en ondertussen wordt de offerteprijs na een jaar opgedreven.
In de zomer van 2022 zijn we een offerte overeengekomen met Klimate voor een lucht/water warmtepomp.
Hierbij was meegenomen o.a. de locatie van de boiler, binnen en buitenunit en aanpassingen op de vloerverwarmingen. Volgens de specialist zou alles wat buiten de offerte zou vallen, risico zijn voor Klimate.
Na bijna een jaar heb ik contact opgenomen met Klimate dat ik graag de locatie van de buitenunit wilde wijzigen wat 2 meter maximaal zou opschuiven en geen invloed zou hebben op de binnenunit en boiler.
- Klimate kwam langs en liep vervolgens het hele huis weer na. Dit was al vreemd, omdat alleen de locatie van de buitenunit gewijzigd zou worden en voor de rest niks.
- Vervolgens werd gesuggereerd dat de originele offerte onjuist was omdat een aanpassing op 2 ipv 3 vloerverwarmingen was meegenomen.
- Ook zou de aanpassingen in de meterkast niet in de offerte staan. Dit was nooit ter sprake gekomen tijdens de initiele offerte in 2022. Dit zou 300 euro extra kosten voor 2 extra groepen.
- Nadat ik zelf de offerte controleerde bleek dat de aanpassingen op de vloerverwarmingen wel klopte en dus alle 3 er al in zat. Dit kwam bij mij al over als onprofessioneel en laksheid.
- De volgende dag werd ik gebeld dat er nog een fout was gemaakt op de originele offerte, omdat een buffervat ontbrak. Dit zou me 1.400 euro extra kosten met de argument dat dit slechts een kleine fractie is ten opzichte van het geheel.
- Tevens kwam een partner installatiebedrijf langs om de aanpassingen in de meterkast te bezichtigen. De rekening zou volgen.
- In de tussentijd werd gesteld door Klimate om de installatie zo spoedig mogelijk uit te voeren, terwijl ik de offerte van de installatie in de meterkast nog niet had ontvangen. Ik gaf aan nog op de offerte te willen wachten.
- Uiteindelijk na een aantal keren nabellen had ik de offerte ontvangen van de installateur van de meterkast. De kosten zouden niet 300, maar 850 euro kosten. Wederom klopte het niet wat er vanuit Klimate eerst werd gesteld. Klimate reageerde dat dit ze hadden aangegeven dat het om slechts 1 groepenkast toevoeging zou gaan en niet meer.
- Hierdoor kwam ik op een stijging van 14% op de originele offerte uit.
- Nadat ik stelde dat men mij tegemoet moest komen, wilde Klimate slechts 1% korting geven.
- Na wat correspondentie was er geen vertrouwen meer vanuit ons in Klimate en toen we dreigden te zoeken naar alternatieven, konden de installatiekosten opeens wel naar 300 euro gesteld worden.
Als ik niet had aangegeven dat ik de locatie van de buitenunit wilde wijzigen, zou ik dus een niet werkende warmtepomp hebben. Doordat men voor de tweede keer het hele huis langs liep nadat de offerte een jaar eerder was opgesteld, gaf al aan dat Klimate een tweede agenda had.
Kortom geen vertrouwen meer in het bedrijf en na reviews op Google te hebben gelezen (flink spijt van niet eerder te hebben gedaan) hebben we besloten van de offerte af te zien en geen zaken te doen met Klimate.
Annuleringskosten: 10% van de offerte…waarvan ik geloof dat dit mij minder zal kosten dan als ik de warmtepomp zou laten plaatsen en achteraf gezeur heb als iets niet werkt of kapot is.
Arno
|Offerte en technisch goed. Jammer dat er halverwege meerdere malen werd aangedrongen om deels te betalen terwijl het werk door eigen toedoen niet voltooid was. In dat traject was de communicatie ook niet het meest prettige.
Henk
|ik had eerder reviews moeten lezen Maar goed airco geplaatst en bleek al gelijk niet goed te werken
er zat ergens een lek of er zat te weinig koelvloeistof in vanaf de fabriek ff aankijken.
Inderdaad was de airco weer niet aan het koelen dus een afspraak gemaakt,
Op de dag werd ik gebeld dat de monteur erg druk was met een uitgelopen klus, of het de dag erop kon. Toevallig was dat het geval de afspraak gezet op 14.00 maar niemand kwam opdagen.
ook geen afmelding niets.
de dag daarna gebeld wanneer ze nou toch wilden komen? De planner was buiten de deur maar die kreeg een terugbelverzoek. Je raad het al niets meer gehoord.
veel beloven weinig doen
ga nooit met dit bedrijf in zee, ik heb spijt als haren op m'n hoofd
Sabine Scherpenborg
|Slechte ervaring mee. De eerste intake (huisbezoek) leek goed te gaan, maar toen de monteurs eindelijk een keer konden komen, bleek de plaats niet goed en werd het duurder. De planning is wáárdeloos. Als monteurs komen, hebben ze de goede materialen niet bij zich. Uiteindelijk zijn de airco’s geplaatst, blijkt er eentje te lekken. Ach, foutje, denk je dan. Ware het niet dat bij kennissen EXACT hetzelfde gebeurde. Je betaalt € 6.500,00 voor een goede dienstverlening en voor goede kwaliteit. Wat krijg je ervoor? Intens prutswerk. En komen repareren ho maar. Duurt anderhalve week voordat een monteur tijd heeft, want ‘we zijn erg druk met achterstanden en reparaties’. Ik heb erg veel spijt van het inschakelen van KliMate.
Rob
|Wel geld innen en niet leveren. Vervolgens absoluut geen blijk geven van enig inleefvermogen in de klant. Ik ga proberen mijn geld terug te halen en ga lopende opdrachten annuleren. Nog nooit zo slecht behandeld door een bedrijf.