Geachte heer Los, Via de schadeafdeling kreeg ik het verzoek om contact met u op te nemen naar aanleiding van uw e-mail van 1 oktober 2018. Op de eerste plaats gecondoleerd met het overlijden van uw zwager. Uit het dossier maak ik op dat u ons op 1 oktober 2018 telefonisch heeft laten weten dat u van 4 september 2018 tot en met 11 september 2018 op vakantie zou zijn. U gaf aan dat u uw reis op 9 september 2018 heeft afgebroken om naar uw zwager in Barcelona af te reizen en dat uw zwager op 17 september 2018 is overleden en op 19 september 2018 gecremeerd. In verband hiermee claimde u bij ons extra gereden kilometers en verblijfskosten. Extra kosten Wanneer de reis afgebroken wordt in verband met familieomstandigheden, vergoedt de reisverzekering de extra gemaakte kosten om naar Nederland terug te keren. Mocht uw familielid in het buitenland woonachtig zijn dan vergoeden wij ten hoogste de kosten van het vervoer naar Nederland. Omdat u met uw eigen auto op vakantie was, waren de kosten om vanuit Frankrijk naar Nederland te reizen niet extra. Deze kosten zou u ook gemaakt hebben als u aan het einde van uw vakantie naar huis was gereden. Daarom kunnen wij de extra gereden kilometers en eventuele overnachting onderweg niet vergoeden. Einde vakantie Nadat wij de door u geclaimde kosten hebben afgewezen, liet u ons weten dat uw reis niet op 11 september 2018 eindigde maar op 28 september 2018. U zond ons een schermprint van een reservering bij Résidence Plein Soleil van 20 september 2018 tot en met 28 september 2018. Uit de schermprint maken wij echter op dat deze accommodatie op 19 september 2018 geboekt is. Bovendien kunnen wij uit de schermprint niet opmaken voor wie de accommodatie geboekt is en kunt u ook niet aantonen waar u tussen 11 september 2018 en 20 september 2018 zou verblijven. De door u genoemde artikelen zijn niet van toepassing. Het gaat hier namelijk niet om extra reis- en verblijfskosten om de oorspronkelijke verblijfsplaats te bereiken. Er is ook geen sprake van een terugreis naar uw vakantiebestemming vóór de oorspronkelijke einddatum van uw reis. De oorspronkelijke einddatum van uw reis was op 11 september 2018. Het staat u vanzelfsprekend vrij om na de crematie van uw zwager nog langer in Frankrijk te verblijven. De door u geclaimde kosten komen echter niet voor vergoeding in aanmerking volgens de polisvoorwaarden omdat het verblijf in Résidence Plein Soleil niet vooraf (vóór 4 september 2018) geboekt en betaald was. TravelCare Alarmcentrale Tot slot wil ik u er op attenderen dat noodzakelijk gemaakte extra vervoers- en verblijfskosten om te woonplaats te bereiken uitsluitend vergoed worden als vooraf toestemming is verleend door onze alarmcentrale TravelCare. Mocht u zich onverhoopt nog eens in een dergelijke situatie bevinden, houdt u hier dan rekening mee. Ik vertrouw er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan mag u uiteraard altijd contact met mij opnemen. Ik help u graag verder. Met vriendelijke groet, **** Casemanager Klachten Team Kwaliteit & Klachten Geachte mevr. Bottelier, U zult het misschien niet geloven maar er zijn mensen die op vakantie gaan met een *** app en zo van vakantie bestemming naar vakantie bestemming rijden. Nergens heb ik gezegd dat onze vakantie op 1 september zou zijn geëindigd. Wij boeken altijd 1 X een tent aan de kust van frankrijk om daarna verder rond te zwerven naar daar waar op dat moment het weer goed is. Soms weer een tent maar meestal een accommodatie van *** waar wij intussen genius klant zijn. Bewijzen dat wij daar geweest zijn en de booking voor ons was is geen enkel probleem evenals de 10 voorgaande jaren dat wij zo gereisd hebben. Uw opmerking over waar wij geweest zouden zijn tussen 11 en 20 september is met bovenstaande wel beantwoord. Het is immers, al zal dat u wel ongelofelijk in de oren klinken, mogelijk heden ten dage alla minute een last minute te boeken bij o.a. booking.com en de diverse andere aanbieders. En zoals vermeld waren de plannen in de genoemde tijd Lourdes enz. Kan u vermelden dat wij voordat we op 4 september in Landes messenges ook al een week ervoor last minute geboekt hadden in Les Giettaz (col des Aravis), 2 dagen voor vertrek. Dit om ons reisgedrag nogmaals te onderstrepen. Wij zijn dus geen “normale Hollanders die hun reis een jaar van te voren boeken” maar levensgenieters die gaan en staan waar het ons uitkomt. Zodus van einde vakantie op 11 september 2018 is in geen geval sprake. Zelfs na Avrieux zijn we nog even blijven hangen in de Vogezen middels formule1 hotel. Mocht u “bewijzen” moeten hebben in uw ongeloof en, naar mijn persoonlijke mening, aanmatigende toon in de brief, fraude nog net niet genoemd, dan is dat gen enkel probleem middels rekeningen/ bookingen/ foto`s enz. desnoods voor de rechter. In afwachting van uwer reactie, niet weer 10 werkdagen hoop ik !! Alfred los Aanvulling, Tijdens mijn eerste gesprek met een medewerker van de klantenservice heb ik tot drie keer toe gevraagd of ik niet na dit gesprek alsnog de sos centrale op de hoogte moest stellen. Dit was volgens uw medewerker niet nodig, immers het was nu gemeld. Goedkoop om nu met dat argument t e komen !! Alfred Los
3.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Rick Wezelenburg
|
Had een maand een factuur te laat betaald.
Dan gaat deze factuur na GGN. Deze vraagt op een factuur van 1750 euro 344 euro incasso kosten.
Dus let op met zakendoen bij ING Vergeet je te betalen dan zijn de kosten naar mijn mening extreem.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Johan
|
Tijdens onze vakantie op de Canarische eilanden is onze huurauto leeg gehaald, er was geen braak schade en wij hebben zo vermoedens dat het autoverhuurbedrijf hier wat mee te maken heeft gehad.
Netjes aangifte gedaan (wat in spanje wel even duurt) maar omdat er geen braakschade was vergoed de ING reisverzekering helemaal niks, dus eigenlijk raden ze aan om zodra je auto leeg is gehaald en er geen schade is zelf een raam van de auto in te gooien....
onze vakantie was dus zowel tijdens als na een grote hel.
Met deze reisverzekering ben je voor niets verzekerd en zou ik dus zeker niet afsluiten, wij hebben hem ook per direct opgezegd.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
ItsWaldo
|
Goede dekking van de inboedelverzekering met concurrende premie.
9.0
informatievoorziening
nakomen van beloftes
prijs/kwaliteit verhouding
Inburger
|
Geen klachten. Heb er gelukkig nog geen gebruik van hoeven maken.
18 Reviews Plaats review
alfred los
|Geachte heer Los, Via de schadeafdeling kreeg ik het verzoek om contact met u op te nemen naar aanleiding van uw e-mail van 1 oktober 2018. Op de eerste plaats gecondoleerd met het overlijden van uw zwager. Uit het dossier maak ik op dat u ons op 1 oktober 2018 telefonisch heeft laten weten dat u van 4 september 2018 tot en met 11 september 2018 op vakantie zou zijn. U gaf aan dat u uw reis op 9 september 2018 heeft afgebroken om naar uw zwager in Barcelona af te reizen en dat uw zwager op 17 september 2018 is overleden en op 19 september 2018 gecremeerd. In verband hiermee claimde u bij ons extra gereden kilometers en verblijfskosten. Extra kosten Wanneer de reis afgebroken wordt in verband met familieomstandigheden, vergoedt de reisverzekering de extra gemaakte kosten om naar Nederland terug te keren. Mocht uw familielid in het buitenland woonachtig zijn dan vergoeden wij ten hoogste de kosten van het vervoer naar Nederland. Omdat u met uw eigen auto op vakantie was, waren de kosten om vanuit Frankrijk naar Nederland te reizen niet extra. Deze kosten zou u ook gemaakt hebben als u aan het einde van uw vakantie naar huis was gereden. Daarom kunnen wij de extra gereden kilometers en eventuele overnachting onderweg niet vergoeden. Einde vakantie Nadat wij de door u geclaimde kosten hebben afgewezen, liet u ons weten dat uw reis niet op 11 september 2018 eindigde maar op 28 september 2018. U zond ons een schermprint van een reservering bij Résidence Plein Soleil van 20 september 2018 tot en met 28 september 2018. Uit de schermprint maken wij echter op dat deze accommodatie op 19 september 2018 geboekt is. Bovendien kunnen wij uit de schermprint niet opmaken voor wie de accommodatie geboekt is en kunt u ook niet aantonen waar u tussen 11 september 2018 en 20 september 2018 zou verblijven. De door u genoemde artikelen zijn niet van toepassing. Het gaat hier namelijk niet om extra reis- en verblijfskosten om de oorspronkelijke verblijfsplaats te bereiken. Er is ook geen sprake van een terugreis naar uw vakantiebestemming vóór de oorspronkelijke einddatum van uw reis. De oorspronkelijke einddatum van uw reis was op 11 september 2018. Het staat u vanzelfsprekend vrij om na de crematie van uw zwager nog langer in Frankrijk te verblijven. De door u geclaimde kosten komen echter niet voor vergoeding in aanmerking volgens de polisvoorwaarden omdat het verblijf in Résidence Plein Soleil niet vooraf (vóór 4 september 2018) geboekt en betaald was. TravelCare Alarmcentrale Tot slot wil ik u er op attenderen dat noodzakelijk gemaakte extra vervoers- en verblijfskosten om te woonplaats te bereiken uitsluitend vergoed worden als vooraf toestemming is verleend door onze alarmcentrale TravelCare. Mocht u zich onverhoopt nog eens in een dergelijke situatie bevinden, houdt u hier dan rekening mee. Ik vertrouw er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan mag u uiteraard altijd contact met mij opnemen. Ik help u graag verder. Met vriendelijke groet, **** Casemanager Klachten Team Kwaliteit & Klachten Geachte mevr. Bottelier, U zult het misschien niet geloven maar er zijn mensen die op vakantie gaan met een *** app en zo van vakantie bestemming naar vakantie bestemming rijden. Nergens heb ik gezegd dat onze vakantie op 1 september zou zijn geëindigd. Wij boeken altijd 1 X een tent aan de kust van frankrijk om daarna verder rond te zwerven naar daar waar op dat moment het weer goed is. Soms weer een tent maar meestal een accommodatie van *** waar wij intussen genius klant zijn. Bewijzen dat wij daar geweest zijn en de booking voor ons was is geen enkel probleem evenals de 10 voorgaande jaren dat wij zo gereisd hebben. Uw opmerking over waar wij geweest zouden zijn tussen 11 en 20 september is met bovenstaande wel beantwoord. Het is immers, al zal dat u wel ongelofelijk in de oren klinken, mogelijk heden ten dage alla minute een last minute te boeken bij o.a. booking.com en de diverse andere aanbieders. En zoals vermeld waren de plannen in de genoemde tijd Lourdes enz. Kan u vermelden dat wij voordat we op 4 september in Landes messenges ook al een week ervoor last minute geboekt hadden in Les Giettaz (col des Aravis), 2 dagen voor vertrek. Dit om ons reisgedrag nogmaals te onderstrepen. Wij zijn dus geen “normale Hollanders die hun reis een jaar van te voren boeken” maar levensgenieters die gaan en staan waar het ons uitkomt. Zodus van einde vakantie op 11 september 2018 is in geen geval sprake. Zelfs na Avrieux zijn we nog even blijven hangen in de Vogezen middels formule1 hotel. Mocht u “bewijzen” moeten hebben in uw ongeloof en, naar mijn persoonlijke mening, aanmatigende toon in de brief, fraude nog net niet genoemd, dan is dat gen enkel probleem middels rekeningen/ bookingen/ foto`s enz. desnoods voor de rechter. In afwachting van uwer reactie, niet weer 10 werkdagen hoop ik !! Alfred los Aanvulling, Tijdens mijn eerste gesprek met een medewerker van de klantenservice heb ik tot drie keer toe gevraagd of ik niet na dit gesprek alsnog de sos centrale op de hoogte moest stellen. Dit was volgens uw medewerker niet nodig, immers het was nu gemeld. Goedkoop om nu met dat argument t e komen !! Alfred Los
Rick Wezelenburg
|Had een maand een factuur te laat betaald.
Dan gaat deze factuur na GGN. Deze vraagt op een factuur van 1750 euro 344 euro incasso kosten.
Dus let op met zakendoen bij ING Vergeet je te betalen dan zijn de kosten naar mijn mening extreem.
Johan
|Tijdens onze vakantie op de Canarische eilanden is onze huurauto leeg gehaald, er was geen braak schade en wij hebben zo vermoedens dat het autoverhuurbedrijf hier wat mee te maken heeft gehad.
Netjes aangifte gedaan (wat in spanje wel even duurt) maar omdat er geen braakschade was vergoed de ING reisverzekering helemaal niks, dus eigenlijk raden ze aan om zodra je auto leeg is gehaald en er geen schade is zelf een raam van de auto in te gooien....
onze vakantie was dus zowel tijdens als na een grote hel.
Met deze reisverzekering ben je voor niets verzekerd en zou ik dus zeker niet afsluiten, wij hebben hem ook per direct opgezegd.
ItsWaldo
|Goede dekking van de inboedelverzekering met concurrende premie.
Inburger
|Geen klachten. Heb er gelukkig nog geen gebruik van hoeven maken.