*** Van oktober 2019 tot oktober 2020 heb ik een woning gehuurd via House Hunting/B&B beheer. Het zijn 2 aparte bedrijven met dezelfde eigenaar en ingeschreven op hetzelfde adres. Bij de verhuur hebben ze de criminele achtergrond van een voorgaande verhuurder verzwegen. Er stonden regelmatig ongure types aan de deur om verhaal te komen halen, wat een zeer onveilig gevoel gaf voor mij en mijn kinderen. Verzoeken voor noodzakelijk onderhoud aan de woning werden compleet genegeerd. Bij de vele bezichtigingen in oktober werden Corona regels aan de laars gelapt, zelfs eenmaal met 6 personen in huis zonder mondkapje! Uiteraard heb ik daarover geklaagd. Vervolgens werd ik verzocht niet aanwezig te zijn bij de eindinspectie vanwege ‘Corona’. Het rapport dat werd opgemaakt stond vol onwaarheden en daarop werd mijn waarborgsom niet terugbetaald. Tot op vandaag heb ik 729 Euro van ze te goed, wat ze weigeren terug te betalen door middel van leugens en valse facturen. Beide organisaties zij niet te vertrouwen ***. Ik adviseer eenieder om niet met deze partijen in zee te gaan, leer aub van mijn slechte ervaring! *** From October 2019 till October 2020 I have rented a house at House Hunting/B&B Beheer. These are 2 separately registered companies belonging to the same owners and working out of the same address. When I rented the house they conceiled that a criminal had lived there as previous renter. The consequence was that multiple times unsavory types came at the door to check, leading to stressful moments for me and my kids. When I asked them for necessary maintenance they completely ignored my requests. When house viewings were organized in October they ignored the RIVM Corona rules and at 1 point even came with 6 visitors to the house, none of them wearing mouth masks. Again a very unsafe situation for me and my family. When I complained about this they requested me to not be present at the final inspection for reason of ‘Corona’. Then they made a fake report with all kind of non existing deviations and refused to pay back the deposit. Per today they still owe me 729 euro on the deposit, on which they keep lying and provide falsified invoices. Clearly both companies can not be trusted ***. I strongly advise everyone not to engage with this company and look elsewhere.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Heidi
|
Erg slecht en onprofessioneel bedrijf! We hadden een appartement toegewezen gekregen; hier werd heel erg vaag over gedaan. We hadden een bezichtiging gehad, ons werd gevraagd om alle documenten op te sturen. Vervolgens hoorden we twee weken niks. Steeds maar gebeld, want de deadline zat eraan te komen dat we in zouden trekken daar (1 juni was ons beloofd en het was inmiddels al 30 mei). Roy zei aan de telefoon dat we ons oude huurcontract op konden gaan zeggen. Dit gaan we natuurlijk niet doen als we nog niets gezien hebben van een contract en nog niets getekend hebben! Dus daar begon het al mee. Toen kwam na eindelijk zoveel heen en weer gemail en telefoontjes, een email met dat we langs konden komen op kantoor om het appartement aan te betalen; €500 aanbetalen. Meer stond er niet in de email. Langs geweest de volgende dag op kantoor om dit aan te betalen (wat overigens een grote fout is geweest van ons, lees verder). Toen eindelijk kregen we het contract gemaild per email na weer veel heen en weer gemail en gebel. En hiervoor willen we IEDEREEN waarschuwen, om ALSJEBLIEFT het contract goed door te lezen als je dit via Househunting krijgt. Hier stonden zo'n foute dingen in, waar je echt niet voor moet gaan tekenen. We moesten bijvoorbeeld voor ALLE kosten opdraaien, inclusief de boiler, cv-ketel, echt gewoon alles. Daarnaast zou de beheerder ons kunnen dwingen om reparaties te verrichten aan het appartement op onze kosten. Dan stonden er nog hele aparte dingen in het contract als: 'de muren dienen wit achtergelaten te worden wanneer huurder het appartement verlaat'. En in de volgende paragraaf stond 'Men mag de muren niet verven, niet behangen'. Hoe ga je dat dan doen als het appartement met een betonnen, kapotte muur wordt achtergelaten aan ons? Punt is dat het erop neerkwam dat je als huurder ALLES kon betalen en opknappen aan dit appartement en de hoofdprijs betaald voor de huur. Dus netjes een mail gestuurd, dat het contract op allerlei punten moet worden aangepast want dit zouden we echt niet gaan tekenen. Nou, vergeet het maar; daar is echt geen tegemoetkoming in. Roy zei; nou, dat staat daar gewoon zo, maar eigenlijk wordt 'dit' bedoeld.. Nou als dat zo is, waarom kan dit dan niet dan 'zo' in het contract worden vernoemd? We hadden afgezien van de huurovereenkomst, we kwamen hier dus niet aan uit. Vervolgens duurde het maarliefst twee weken voordat we onze aanbetaling van vijfhonderd euro terugkregen. En dit ging ook niet van harte; we hebben iedere dag moeten bellen, naar Roy & Paul moeten vragen want die wilden simpelweg de telefoon niet aannemen als ze wisten dat wij het waren. Toen ze steeds maar niet aan de telefoon wilden komen, zijn we gewoon langs geweest naar het kantoor om te vragen om ons geld terug te storten en wel zo snel mogelijk. De heren wilden ons wederom niet te woord staan, dus de assistente beloofde om het de volgende dag terug te storten. Nu weten we inmiddels ook dat een makelaar bij wet GEEN aanbetaling mag vragen en geen administratiekosten in rekening mag brengen! Dus ook hier zijn de heren niet goed bezig. Inmiddels hebben we via een andere makelaar een ander huurappartement, met een fatsoenlijk contract, de beheerder regelt alles & we hebben geen rare administratiekosten en/of borg hoeven te betalen. Zo kan het dus ook!
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
K
|
Het appartement die de makelaar aanbood in Rotterdam was fantastisch, echter de makelaar zelf en zijn bedrijf waren vreselijk om mee te werken. De makelaar is goed met zijn woorden, maar laat je daar niet in trappen, onder tussen liegt hij of geeft hij geen antwoord op je vragen. Wij hadden opmerkingen op het contract, wat niet goed viel bij de makelaar, er werden ongepaste berichten gestuurd met een emotionele ondertoon en alles moest erg snel gebeuren omdat de makelaar alles erg laat aan gaf. Het is niet aanbevolen om met HouseHunting te werken, als u toch besluit om dit wel te doen, lees dan elk detail op het contract en blijf bij uw eigen standpunt ook al drukt de makelaar aan of belooft hij dingen, zolang het niet op papier staan betekent het niks.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
S
|
*** Trap er niet in. De appartement op de website zijn geen bestaande huurwoningen en de foto's zijn niet van hun woningen. Na betaling van "eenmalige" registratie kosten van €35,- hoor je nooit meer iets van het bedrijf.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Michael
|
Be carefull Xpats !!!!!! THIS PLACE IS A TOTAL SCAM. This agent called Jochem Zonneveld sent me a description of a nice place, with photos and everything claiming it was "all included". He told me that to show me the place I had to pay the fee of the agency which I did. After paying he raised the price like 300 euros once showing there! I later on wrote him an e-mail claiming my money back and THEY DONT EVEN RESPOND. Dont fall into this one !! I lost my time and money (came from far away paying trains and money to get robed in my face).
6 Reviews Plaats review
Erik
|*** Van oktober 2019 tot oktober 2020 heb ik een woning gehuurd via House Hunting/B&B beheer. Het zijn 2 aparte bedrijven met dezelfde eigenaar en ingeschreven op hetzelfde adres. Bij de verhuur hebben ze de criminele achtergrond van een voorgaande verhuurder verzwegen. Er stonden regelmatig ongure types aan de deur om verhaal te komen halen, wat een zeer onveilig gevoel gaf voor mij en mijn kinderen. Verzoeken voor noodzakelijk onderhoud aan de woning werden compleet genegeerd. Bij de vele bezichtigingen in oktober werden Corona regels aan de laars gelapt, zelfs eenmaal met 6 personen in huis zonder mondkapje! Uiteraard heb ik daarover geklaagd. Vervolgens werd ik verzocht niet aanwezig te zijn bij de eindinspectie vanwege ‘Corona’. Het rapport dat werd opgemaakt stond vol onwaarheden en daarop werd mijn waarborgsom niet terugbetaald. Tot op vandaag heb ik 729 Euro van ze te goed, wat ze weigeren terug te betalen door middel van leugens en valse facturen. Beide organisaties zij niet te vertrouwen ***. Ik adviseer eenieder om niet met deze partijen in zee te gaan, leer aub van mijn slechte ervaring! *** From October 2019 till October 2020 I have rented a house at House Hunting/B&B Beheer. These are 2 separately registered companies belonging to the same owners and working out of the same address. When I rented the house they conceiled that a criminal had lived there as previous renter. The consequence was that multiple times unsavory types came at the door to check, leading to stressful moments for me and my kids. When I asked them for necessary maintenance they completely ignored my requests. When house viewings were organized in October they ignored the RIVM Corona rules and at 1 point even came with 6 visitors to the house, none of them wearing mouth masks. Again a very unsafe situation for me and my family. When I complained about this they requested me to not be present at the final inspection for reason of ‘Corona’. Then they made a fake report with all kind of non existing deviations and refused to pay back the deposit. Per today they still owe me 729 euro on the deposit, on which they keep lying and provide falsified invoices. Clearly both companies can not be trusted ***. I strongly advise everyone not to engage with this company and look elsewhere.
Heidi
|Erg slecht en onprofessioneel bedrijf! We hadden een appartement toegewezen gekregen; hier werd heel erg vaag over gedaan. We hadden een bezichtiging gehad, ons werd gevraagd om alle documenten op te sturen. Vervolgens hoorden we twee weken niks. Steeds maar gebeld, want de deadline zat eraan te komen dat we in zouden trekken daar (1 juni was ons beloofd en het was inmiddels al 30 mei). Roy zei aan de telefoon dat we ons oude huurcontract op konden gaan zeggen. Dit gaan we natuurlijk niet doen als we nog niets gezien hebben van een contract en nog niets getekend hebben! Dus daar begon het al mee. Toen kwam na eindelijk zoveel heen en weer gemail en telefoontjes, een email met dat we langs konden komen op kantoor om het appartement aan te betalen; €500 aanbetalen. Meer stond er niet in de email. Langs geweest de volgende dag op kantoor om dit aan te betalen (wat overigens een grote fout is geweest van ons, lees verder). Toen eindelijk kregen we het contract gemaild per email na weer veel heen en weer gemail en gebel. En hiervoor willen we IEDEREEN waarschuwen, om ALSJEBLIEFT het contract goed door te lezen als je dit via Househunting krijgt. Hier stonden zo'n foute dingen in, waar je echt niet voor moet gaan tekenen. We moesten bijvoorbeeld voor ALLE kosten opdraaien, inclusief de boiler, cv-ketel, echt gewoon alles. Daarnaast zou de beheerder ons kunnen dwingen om reparaties te verrichten aan het appartement op onze kosten. Dan stonden er nog hele aparte dingen in het contract als: 'de muren dienen wit achtergelaten te worden wanneer huurder het appartement verlaat'. En in de volgende paragraaf stond 'Men mag de muren niet verven, niet behangen'. Hoe ga je dat dan doen als het appartement met een betonnen, kapotte muur wordt achtergelaten aan ons? Punt is dat het erop neerkwam dat je als huurder ALLES kon betalen en opknappen aan dit appartement en de hoofdprijs betaald voor de huur. Dus netjes een mail gestuurd, dat het contract op allerlei punten moet worden aangepast want dit zouden we echt niet gaan tekenen. Nou, vergeet het maar; daar is echt geen tegemoetkoming in. Roy zei; nou, dat staat daar gewoon zo, maar eigenlijk wordt 'dit' bedoeld.. Nou als dat zo is, waarom kan dit dan niet dan 'zo' in het contract worden vernoemd? We hadden afgezien van de huurovereenkomst, we kwamen hier dus niet aan uit. Vervolgens duurde het maarliefst twee weken voordat we onze aanbetaling van vijfhonderd euro terugkregen. En dit ging ook niet van harte; we hebben iedere dag moeten bellen, naar Roy & Paul moeten vragen want die wilden simpelweg de telefoon niet aannemen als ze wisten dat wij het waren. Toen ze steeds maar niet aan de telefoon wilden komen, zijn we gewoon langs geweest naar het kantoor om te vragen om ons geld terug te storten en wel zo snel mogelijk. De heren wilden ons wederom niet te woord staan, dus de assistente beloofde om het de volgende dag terug te storten. Nu weten we inmiddels ook dat een makelaar bij wet GEEN aanbetaling mag vragen en geen administratiekosten in rekening mag brengen! Dus ook hier zijn de heren niet goed bezig. Inmiddels hebben we via een andere makelaar een ander huurappartement, met een fatsoenlijk contract, de beheerder regelt alles & we hebben geen rare administratiekosten en/of borg hoeven te betalen. Zo kan het dus ook!
K
|Het appartement die de makelaar aanbood in Rotterdam was fantastisch, echter de makelaar zelf en zijn bedrijf waren vreselijk om mee te werken. De makelaar is goed met zijn woorden, maar laat je daar niet in trappen, onder tussen liegt hij of geeft hij geen antwoord op je vragen. Wij hadden opmerkingen op het contract, wat niet goed viel bij de makelaar, er werden ongepaste berichten gestuurd met een emotionele ondertoon en alles moest erg snel gebeuren omdat de makelaar alles erg laat aan gaf. Het is niet aanbevolen om met HouseHunting te werken, als u toch besluit om dit wel te doen, lees dan elk detail op het contract en blijf bij uw eigen standpunt ook al drukt de makelaar aan of belooft hij dingen, zolang het niet op papier staan betekent het niks.
S
|*** Trap er niet in. De appartement op de website zijn geen bestaande huurwoningen en de foto's zijn niet van hun woningen. Na betaling van "eenmalige" registratie kosten van €35,- hoor je nooit meer iets van het bedrijf.
Michael
|Be carefull Xpats !!!!!! THIS PLACE IS A TOTAL SCAM. This agent called Jochem Zonneveld sent me a description of a nice place, with photos and everything claiming it was "all included". He told me that to show me the place I had to pay the fee of the agency which I did. After paying he raised the price like 300 euros once showing there! I later on wrote him an e-mail claiming my money back and THEY DONT EVEN RESPOND. Dont fall into this one !! I lost my time and money (came from far away paying trains and money to get robed in my face).