Al twee maal een keuken gekocht bij Grando Wormerveer en twee maal naar volle tevredenheid. Jammer te lezen dat er ook mensen zijn met een negatieve ervaring. Begrijp daar niets van.
Mijn ervaring is dat ze goed luisteren en de (on)mogelijkheden goed uitleggen zodat je bewuste keuzes kan maken.
Voor mij hebben ze al twee maal een keuken ontworpen en geplaatst. Beide keukens hebben een prachtig ontwerp met (niet onbelangrijk) een kostenplaatje binnen het budget.
Ook de mensen die komen plaatsen, denken mee, geven tijdens de voorbereidingen (slopen, plaatsen plafond, stukwerk, etc.) goed advies en gaan flexibel om met hun planning om alles zo snel mogelijk en netjes op te leveren.
9.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Mevrouw M.
|
Voor een nieuwe badkamer en toilet waren we naar verschillende sanitair winkels geweest voor een offerte en oriëntatie. Goed geholpen en gevoel was positief we dachten we gaan nog langs Grando in Wormerveer voor een offerte. Afspraak gemaakt op een zondag we werden goed ontvangen bij aankomst totdat de adviseur (dhr. Hoek heette hij volgens mij wat forse man met een gigantisch dikke buik) het advies gesprek startte. Zijn attitude was nogal niet professioneel en neerbuigend, totaal niet klantvriendelijk en kwam over alsof zijn tijd belangrijker was dan die van de klant. Het kwam ook over alsof hij niet veel kennis heeft over de producten die hij verkoopt. Ook begrijpt hij het principe niet van hoe het werkt om adviseur te zijn. Hij gaf geen advies maar dramde meer door wat hij vindt wat we moesten kiezen qua kleur bijvoorbeeld van een wastafel. Ik viel wel 20x van mijn stoel. Ongelooflijk dat je in deze tijd in een grote zaak dit nog kan meemaken. Bij de wastafel van de badkamer vroeg ik of zij in de kleur zwart hebben waarop hij gelijk zei ‘dat wil je niet hebben’. Ik zei vervolgens ja maar dat weet jij toch niet iedereen heeft een eigen voorkeur. Volgens hem komt er veel kalk op zwart dus zwart moet je niet kiezen en vele klanten komen terug met de zwarte wastafels . Vaag verhaal. Ok, dacht ik geen keuze dus je moet wit nemen. Vervolgens vroeg ik wat voor toilet er kan komen in de badkamer. Hij zei het is een ‘standaard’ toilet. Ik keek hem echt aan van ok wat bedoel je met een standaard toilet waarop hij zei gewoon een standaard toilet. Ik dacht dit kan niet waar zijn wat ik hoor, wat mankeert met deze verkoper? Is dit nog een advies gesprek? Het was allemaal heel makkelijk, hij stelde door met vragen als wil je een douchekraan erbij, een wastafeltje bij het toilet etc. Hij klikte dat aan in zijn computer maar gaf ons geheel geen optie welke type er zijn en wat we precies wilde etc. Alleen de keuze in tegels hadden wij zelf aangegeven welke kleur en size wij willen. Voor al het overige nam hij niet eens de moeite om van zijn bureaustoel op te staan en door de zaak te wandelen om de sanitair onderdelen fysiek te laten zien zoals al die andere sanitair zaken waar we goed waren geholpen het wel deden. Om het kort te houden hij kwam uiteindelijk op een totaal prijs van rond de €27000. Bij de sanitair winkels waar we hiervoor waren geweest kwamen we op €21000. Hij probeerde ons nog te pushen snel te beslissen want als we nu akkoord gaan dan krijgen we een forse korting. Toen we aangaven dat we erover moesten nadenken kon hij de prijs nog mooier maken het zou €20000 zijn. Echt belachelijk. We wisten natuurlijk dat hij de prijs overduidelijk had opgedreven alsof hij echt het idee had dat wij onwetend zijn. Wauw. Ik moest van binnen wel heel erg om lachen dat deze man een verkoper is. Ongelooflijk.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Tam en Randy
|
Wij zijn laatst verhuisd. In deze woning zat al een Grando keuken, maar dat was een ratjetoe van verschillende kleuren. Wij wilden daarom een heel deel van de keuken opnieuw neerzetten, zodat het zou matchen met de andere kant van de keuken. Wij zijn meerdere Grando's langs geweest en met Grando Wormerveer hadden wij een goede klik. Ook was hij stukken goedkoper dan andere Grando's! Wij hebben de hele nieuwe keukenwand met 4 hoge kasten, koelkast, vriezer, 2 combi-ovens en nog een deel met lades van 191 cm keurig op tijd geleverd gekregen. Zelf hebben wij de keuken gemonteerd. Een aantal dingen hadden wij niet goed gemonteerd. Wij hebben zelfs wat dingen gratis opnieuw geleverd gekregen. Super service. Nu wachten wij nog op de plinten van de keuken. Omdat wij een nieuwe vloer hebben kregen (gelegd over de oude vloer) bleken de plinten niet de juiste maat te zijn. Wij zijn echt wel tevreden en zijn he aardig geholpen steeds! Deze Grando vinden wij een aanrader.
Tam en Randy uit Purmerend
9.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Gesponsord
Betjes
|
Top winkel!
De mannen in de winkel hebben een goed hart en staan voor een ieder klaar! Ik lees hier reviews die niet al te positief zijn maar ik heb al een maar positieve dingen mee gemaakt met Grando Wormerveer! Bedankt mannen voor mijn mooie keuken!
9.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
marty
|
Wij hebben een zeer slechte ervaring met Grando Wormerveer. Begin oktober 2017 hebben wij een keuken gekocht, deze zou eind november geleverd worden. 1 dag voor levering werden we gebeld, de keuken zou beschadigd zijn door een ongeluk met de vrachtwagen. Vervolgens zou de keuken 4 weken later komen. Hierdoor waren we genoodzaakt 4 weken te "kamperen" in huis zonder keuken. Wat we wel heel netjes vonden was dat Grando de keuken voor ons zou inbouwen als compensatie. We waren namelijk zelf niet in staat om de keuken in te bouwen op de nieuw geplande datum van levering. Vervolgens wordt de nieuwe datum ook aangepast, de keuken komt toch een week vroeger, precies voor kerst. Het was niet duidelijk of de keuken dan ook ingebouwd zou worden. Uiteindelijk 1 dag voor levering was toegezegd dat de keuken ingebouwd zou worden. We zouden een nieuwe keuken hebben voor kerst. Bij het inbouwen bleek dat er niet goed ingemeten was en dat het geleverde keukenblad te lang was. Toch is door de monteurs zonder overleg besloten verder te gaan met inbouwen. Het resultaat was dat de keuken er scheef in zat en dat de muren, vensterbank beschadigd waren. De afzuigkap die we al hadden bleek niet boven de kookplaat gemonteerd te kunnen worden omdat de kastjes te ver doorliepen. Er ontbraken allerlei onderdelen zoals deurtjes, kastjes (een deel is na 6 weken nageleverd en een deel is nooit gekomen). Al met al was er heel veel mis door fout op fout. Volgens de heer Hoek van Grando Wormerveer waren onze muren niet haaks en onze afzuigkap was geen standaard maat. Vreemd want de heer Hoek is zelf komen meten en heeft alle apparatuur die al aanwezig was gezien. Vervolgens zaten wij met een verkeerd geplaatste keuken en de heer Hoek wilde geen verantwoordelijkheid nemen. Hij reageerde niet op onze brieven. Nadat wij rechtsbijstand hebben ingeschakeld reageerde hij wel, maar bleef bij zijn standpunt dat het aan onze muren lag. Na een jaar is de Geschillencommissie ingeschakeld, toen deze in september 2018 langs wilde komen om te kijken naar de keuken gaf de heer Hoek opeens aan dat hij alle problemen wilde oplossen. Dit heeft vervolgens nog 4 a 5 maanden geduurd. Zonder aankondiging kwamen monteurs opeens de keuken in januari 2019 demonteren. We hebben vervolgens weer een week zonder keuken gezeten. Na een week werd er begonnen met monteren maar dit werd na korte tijd gestaakt omdat volgens de heer Hoek de muren nog steeds niet haaks waren en er alleen ingebouwd werd als we een formulier ondertekenden dat Grando niet aansprakelijk is voor eventuele fouten voortkomend uit niet haakse muren e.d. Uiteindelijk hebben we via de rechtbijstand een schikking weten te treffen dat wij een derde partij inhuren om de keuken te plaatsen, dat de heer Hoek hiervoor een vergoeding zou betalen en dat het keukenblad op de juiste maat afgezaagd zou worden. We dachten dat hiermee de zaak opgelost was. Maar de heer Hoek vond het nodig om bij ons op zaterdagavond aan de deur te komen om ruzie te zoeken. Dit is uiteindelijk uitgelopen op een aangifte bij de Politie wegens mishandeling van beide kanten! De heer Hoek heeft de vergoeding nooit betaald en de ontbrekende onderdelen zijn nooit geleverd. De keuken is overigens zonder problemen door de derde partij ingebouwd en het was duidelijk dat er geen sprake was van scheve muren. Bij Grando Wormerveer gaat het naar mijn idee alleen om het innen van geld, na betaling hoef je van Grando Wormerveer niets meer te verwachten behalve een zeer onbeschofte communicatie en intimidatie.
14 Reviews Plaats review
Bart van Knijff
|Al twee maal een keuken gekocht bij Grando Wormerveer en twee maal naar volle tevredenheid. Jammer te lezen dat er ook mensen zijn met een negatieve ervaring. Begrijp daar niets van.
Mijn ervaring is dat ze goed luisteren en de (on)mogelijkheden goed uitleggen zodat je bewuste keuzes kan maken.
Voor mij hebben ze al twee maal een keuken ontworpen en geplaatst. Beide keukens hebben een prachtig ontwerp met (niet onbelangrijk) een kostenplaatje binnen het budget.
Ook de mensen die komen plaatsen, denken mee, geven tijdens de voorbereidingen (slopen, plaatsen plafond, stukwerk, etc.) goed advies en gaan flexibel om met hun planning om alles zo snel mogelijk en netjes op te leveren.
Mevrouw M.
|Voor een nieuwe badkamer en toilet waren we naar verschillende sanitair winkels geweest voor een offerte en oriëntatie. Goed geholpen en gevoel was positief we dachten we gaan nog langs Grando in Wormerveer voor een offerte. Afspraak gemaakt op een zondag we werden goed ontvangen bij aankomst totdat de adviseur (dhr. Hoek heette hij volgens mij wat forse man met een gigantisch dikke buik) het advies gesprek startte. Zijn attitude was nogal niet professioneel en neerbuigend, totaal niet klantvriendelijk en kwam over alsof zijn tijd belangrijker was dan die van de klant. Het kwam ook over alsof hij niet veel kennis heeft over de producten die hij verkoopt. Ook begrijpt hij het principe niet van hoe het werkt om adviseur te zijn. Hij gaf geen advies maar dramde meer door wat hij vindt wat we moesten kiezen qua kleur bijvoorbeeld van een wastafel. Ik viel wel 20x van mijn stoel. Ongelooflijk dat je in deze tijd in een grote zaak dit nog kan meemaken. Bij de wastafel van de badkamer vroeg ik of zij in de kleur zwart hebben waarop hij gelijk zei ‘dat wil je niet hebben’. Ik zei vervolgens ja maar dat weet jij toch niet iedereen heeft een eigen voorkeur. Volgens hem komt er veel kalk op zwart dus zwart moet je niet kiezen en vele klanten komen terug met de zwarte wastafels . Vaag verhaal. Ok, dacht ik geen keuze dus je moet wit nemen. Vervolgens vroeg ik wat voor toilet er kan komen in de badkamer. Hij zei het is een ‘standaard’ toilet. Ik keek hem echt aan van ok wat bedoel je met een standaard toilet waarop hij zei gewoon een standaard toilet. Ik dacht dit kan niet waar zijn wat ik hoor, wat mankeert met deze verkoper? Is dit nog een advies gesprek? Het was allemaal heel makkelijk, hij stelde door met vragen als wil je een douchekraan erbij, een wastafeltje bij het toilet etc. Hij klikte dat aan in zijn computer maar gaf ons geheel geen optie welke type er zijn en wat we precies wilde etc. Alleen de keuze in tegels hadden wij zelf aangegeven welke kleur en size wij willen. Voor al het overige nam hij niet eens de moeite om van zijn bureaustoel op te staan en door de zaak te wandelen om de sanitair onderdelen fysiek te laten zien zoals al die andere sanitair zaken waar we goed waren geholpen het wel deden. Om het kort te houden hij kwam uiteindelijk op een totaal prijs van rond de €27000. Bij de sanitair winkels waar we hiervoor waren geweest kwamen we op €21000. Hij probeerde ons nog te pushen snel te beslissen want als we nu akkoord gaan dan krijgen we een forse korting. Toen we aangaven dat we erover moesten nadenken kon hij de prijs nog mooier maken het zou €20000 zijn. Echt belachelijk. We wisten natuurlijk dat hij de prijs overduidelijk had opgedreven alsof hij echt het idee had dat wij onwetend zijn. Wauw. Ik moest van binnen wel heel erg om lachen dat deze man een verkoper is. Ongelooflijk.
Tam en Randy
|Wij zijn laatst verhuisd. In deze woning zat al een Grando keuken, maar dat was een ratjetoe van verschillende kleuren. Wij wilden daarom een heel deel van de keuken opnieuw neerzetten, zodat het zou matchen met de andere kant van de keuken. Wij zijn meerdere Grando's langs geweest en met Grando Wormerveer hadden wij een goede klik. Ook was hij stukken goedkoper dan andere Grando's! Wij hebben de hele nieuwe keukenwand met 4 hoge kasten, koelkast, vriezer, 2 combi-ovens en nog een deel met lades van 191 cm keurig op tijd geleverd gekregen. Zelf hebben wij de keuken gemonteerd. Een aantal dingen hadden wij niet goed gemonteerd. Wij hebben zelfs wat dingen gratis opnieuw geleverd gekregen. Super service. Nu wachten wij nog op de plinten van de keuken. Omdat wij een nieuwe vloer hebben kregen (gelegd over de oude vloer) bleken de plinten niet de juiste maat te zijn. Wij zijn echt wel tevreden en zijn he aardig geholpen steeds! Deze Grando vinden wij een aanrader.
Tam en Randy uit Purmerend
Betjes
|Top winkel!
De mannen in de winkel hebben een goed hart en staan voor een ieder klaar! Ik lees hier reviews die niet al te positief zijn maar ik heb al een maar positieve dingen mee gemaakt met Grando Wormerveer! Bedankt mannen voor mijn mooie keuken!
marty
|Wij hebben een zeer slechte ervaring met Grando Wormerveer. Begin oktober 2017 hebben wij een keuken gekocht, deze zou eind november geleverd worden. 1 dag voor levering werden we gebeld, de keuken zou beschadigd zijn door een ongeluk met de vrachtwagen. Vervolgens zou de keuken 4 weken later komen. Hierdoor waren we genoodzaakt 4 weken te "kamperen" in huis zonder keuken. Wat we wel heel netjes vonden was dat Grando de keuken voor ons zou inbouwen als compensatie. We waren namelijk zelf niet in staat om de keuken in te bouwen op de nieuw geplande datum van levering. Vervolgens wordt de nieuwe datum ook aangepast, de keuken komt toch een week vroeger, precies voor kerst. Het was niet duidelijk of de keuken dan ook ingebouwd zou worden. Uiteindelijk 1 dag voor levering was toegezegd dat de keuken ingebouwd zou worden. We zouden een nieuwe keuken hebben voor kerst. Bij het inbouwen bleek dat er niet goed ingemeten was en dat het geleverde keukenblad te lang was. Toch is door de monteurs zonder overleg besloten verder te gaan met inbouwen. Het resultaat was dat de keuken er scheef in zat en dat de muren, vensterbank beschadigd waren. De afzuigkap die we al hadden bleek niet boven de kookplaat gemonteerd te kunnen worden omdat de kastjes te ver doorliepen. Er ontbraken allerlei onderdelen zoals deurtjes, kastjes (een deel is na 6 weken nageleverd en een deel is nooit gekomen). Al met al was er heel veel mis door fout op fout. Volgens de heer Hoek van Grando Wormerveer waren onze muren niet haaks en onze afzuigkap was geen standaard maat. Vreemd want de heer Hoek is zelf komen meten en heeft alle apparatuur die al aanwezig was gezien. Vervolgens zaten wij met een verkeerd geplaatste keuken en de heer Hoek wilde geen verantwoordelijkheid nemen. Hij reageerde niet op onze brieven. Nadat wij rechtsbijstand hebben ingeschakeld reageerde hij wel, maar bleef bij zijn standpunt dat het aan onze muren lag. Na een jaar is de Geschillencommissie ingeschakeld, toen deze in september 2018 langs wilde komen om te kijken naar de keuken gaf de heer Hoek opeens aan dat hij alle problemen wilde oplossen. Dit heeft vervolgens nog 4 a 5 maanden geduurd. Zonder aankondiging kwamen monteurs opeens de keuken in januari 2019 demonteren. We hebben vervolgens weer een week zonder keuken gezeten. Na een week werd er begonnen met monteren maar dit werd na korte tijd gestaakt omdat volgens de heer Hoek de muren nog steeds niet haaks waren en er alleen ingebouwd werd als we een formulier ondertekenden dat Grando niet aansprakelijk is voor eventuele fouten voortkomend uit niet haakse muren e.d. Uiteindelijk hebben we via de rechtbijstand een schikking weten te treffen dat wij een derde partij inhuren om de keuken te plaatsen, dat de heer Hoek hiervoor een vergoeding zou betalen en dat het keukenblad op de juiste maat afgezaagd zou worden. We dachten dat hiermee de zaak opgelost was. Maar de heer Hoek vond het nodig om bij ons op zaterdagavond aan de deur te komen om ruzie te zoeken. Dit is uiteindelijk uitgelopen op een aangifte bij de Politie wegens mishandeling van beide kanten! De heer Hoek heeft de vergoeding nooit betaald en de ontbrekende onderdelen zijn nooit geleverd. De keuken is overigens zonder problemen door de derde partij ingebouwd en het was duidelijk dat er geen sprake was van scheve muren. Bij Grando Wormerveer gaat het naar mijn idee alleen om het innen van geld, na betaling hoef je van Grando Wormerveer niets meer te verwachten behalve een zeer onbeschofte communicatie en intimidatie.