Eind 2014 een schitterende Alfa Romeo Mito hier gekocht. De auto was 4 jaar oud, slechts 58.000 km op de klok en had een zeer aantrekkelijke prijs. Eigenlijk een prijs die alarmbellen deed laten rinkelen. Zeker toen bleek dat deze auto ’voor een klant te verkopen’ was. Eigenlijk particulier dus. (Ook geen garantie!) Toch maar een proefrit gedaan, want het was exact wat ik zocht. De auto reed als een zonnetje. Voelde zeer solide, rook nieuw en niets rammelde. Ook onder de kap zag alles er zo kersvers uit. Tja, toen hing er wel een heel dikke worst voor mijn neus. Bovendien was deze auto altijd ’dealer onderhouden’ en zou de onderhoudshistorie aanwezig zijn. Dat laatste bleek echter helemaal niet waar te zijn.
Vrij kort na de aankoop begonnen de problemen.
1. Er zat een nieuwe, maar totaal verkeerde accu in. Iets met voltages waar ik geen verstand van had, maar het resulteerde in niet meer kunnen starten en lekkend accuzuur.
2. Stabilisatorstangen vervangen bij eigen garage met commentaar: ’Tja, dat is wel èrg snel voor zo'n jonge wagen.’
3. Op vakantie, stilstaan langs de kant van de weg. Problemen met de verstuivers, gelukkig niet de verstuivers zelf, maar de aansturing daarvan. Bij een garage in Frankrijk laten repareren.
4. Na driekwart jaar ~90.000km moest de versnellingsbak gerepareerd worden. Alle lagers vervangen, nieuwe kap, synchromesh, verschillende versnellingen, etc... Kosten €2000,-. Wederom vraagt mijn garage zich af hoe dat kan bij zo'n jonge auto.
7. Stil langs de kant van de weg; elektrische bedrading in de zekeringenkast helemaal vernieuwd.
Dit alles binnen slechts 1 jaar na aankoop!
Ik heb nog nooit zo'n zuur gevoel overgehouden aan welke aankoop dan ook. Het is een geïmporteerd auto, dus toch maar de extra kosten gemaakt om de werkelijke kilometerstand te achterhalen in het land van herkomst. Helaas deed dit al mijn vermoedens bevestigen... Ik ben opgelicht op alle manieren waarop een autokoper opgelicht maar kan worden. En het is mijn eigen schuld, want ik kocht dit wrak zonder garantie.
1.0
De lokatie
De service
De informatieverstrekking
De medewerkers
Klant van Multicar B.V.
|
Netjes geholpen en tussen bestelling en levering netjes geinformeerd ,wanneer de auto zou binnenkomen. Mooi schoon en goed uitgelegd hoe alles werkt bij de auto.
8.0
De service
De klantgerichtheid
De prijs
De uitstraling
De communicatie
E.v.d.Plas
|
Ook netjes geholpen. Via de mail gevraagd naar offerte voor vervangen van distributie en servicebeurt met APK.Een groot verschil met de dealer en twee andere alfa specialisten.Netjes van de tevoren een offerte met 10% korting op montage en onderdelen.Koffie smaakt prima.En mocht gewoon toekijken in de werkplaats.
Door het vele werk werk wel een lange dag.Maar ja moest ook van 80 km verderop komen.Een aanrader. Pluspunten: Transparant met prijs Orginele onderdelen. Minpunten: Kon niet internetten met mijn laptop .Maar daar kom je ook overheen.
10
piet
|
geen reactie op advertentie. Hetzelfde als de vorige reactie gebeurt ongeveer ook bij mij. Ik heb interesse in hun produkt, mail hen met het verzoek om te reageren, doch dat doen ze gewoon niet. Mooie praatjes vullen geen gaatjes. Veel beloven en weinig geven doet een gek in vreugde leven. Ik zoek het wel ergens anders. Pluspunten: absoluut niets. Minpunten: Moet ik nog meer zeggen, ze krijgen van mij een 4 voor de niet genomen moeite.
4.0
piet
|
lees het forum voordat je reageert. Het forum zegt genoeg, men hanteert kennelijk nog steeds dezelfde praktijken.
Voortaan eerst maar even een forum bezoeken voordat ik ergens op reageer, dan weet je al van te voren of je antwoord krijgt want een vos verliest wel zn haren maar kennelijk NIET zn streken. Misselijke afspraken maken en niet nakomen, gelukkig ben ik niet voor niets gereden zoals Fred zn vriend.
Wat gek, ik zie nu dat die reactie niet meer is geplaatst, is dat normaal ?. Pluspunten: geen. Minpunten: lees het forum, dat zegt genoeg !.
6 Reviews Plaats review
Wilfried
|Eind 2014 een schitterende Alfa Romeo Mito hier gekocht. De auto was 4 jaar oud, slechts 58.000 km op de klok en had een zeer aantrekkelijke prijs. Eigenlijk een prijs die alarmbellen deed laten rinkelen. Zeker toen bleek dat deze auto ’voor een klant te verkopen’ was. Eigenlijk particulier dus. (Ook geen garantie!) Toch maar een proefrit gedaan, want het was exact wat ik zocht. De auto reed als een zonnetje. Voelde zeer solide, rook nieuw en niets rammelde. Ook onder de kap zag alles er zo kersvers uit. Tja, toen hing er wel een heel dikke worst voor mijn neus. Bovendien was deze auto altijd ’dealer onderhouden’ en zou de onderhoudshistorie aanwezig zijn. Dat laatste bleek echter helemaal niet waar te zijn.
Vrij kort na de aankoop begonnen de problemen.
1. Er zat een nieuwe, maar totaal verkeerde accu in. Iets met voltages waar ik geen verstand van had, maar het resulteerde in niet meer kunnen starten en lekkend accuzuur.
2. Stabilisatorstangen vervangen bij eigen garage met commentaar: ’Tja, dat is wel èrg snel voor zo'n jonge wagen.’
3. Op vakantie, stilstaan langs de kant van de weg. Problemen met de verstuivers, gelukkig niet de verstuivers zelf, maar de aansturing daarvan. Bij een garage in Frankrijk laten repareren.
4. Na driekwart jaar ~90.000km moest de versnellingsbak gerepareerd worden. Alle lagers vervangen, nieuwe kap, synchromesh, verschillende versnellingen, etc... Kosten €2000,-. Wederom vraagt mijn garage zich af hoe dat kan bij zo'n jonge auto.
5. Vliegwiel, koppeling, koppelingsplaat vervangen.
6. Nog een nieuwe accu.
7. Stil langs de kant van de weg; elektrische bedrading in de zekeringenkast helemaal vernieuwd.
Dit alles binnen slechts 1 jaar na aankoop!
Ik heb nog nooit zo'n zuur gevoel overgehouden aan welke aankoop dan ook. Het is een geïmporteerd auto, dus toch maar de extra kosten gemaakt om de werkelijke kilometerstand te achterhalen in het land van herkomst. Helaas deed dit al mijn vermoedens bevestigen... Ik ben opgelicht op alle manieren waarop een autokoper opgelicht maar kan worden. En het is mijn eigen schuld, want ik kocht dit wrak zonder garantie.
Klant van Multicar B.V.
|Netjes geholpen en tussen bestelling en levering netjes geinformeerd ,wanneer de auto zou binnenkomen. Mooi schoon en goed uitgelegd hoe alles werkt bij de auto.
E.v.d.Plas
|Ook netjes geholpen. Via de mail gevraagd naar offerte voor vervangen van distributie en servicebeurt met APK.Een groot verschil met de dealer en twee andere alfa specialisten.Netjes van de tevoren een offerte met 10% korting op montage en onderdelen.Koffie smaakt prima.En mocht gewoon toekijken in de werkplaats.
Door het vele werk werk wel een lange dag.Maar ja moest ook van 80 km verderop komen.Een aanrader. Pluspunten: Transparant met prijs Orginele onderdelen. Minpunten: Kon niet internetten met mijn laptop .Maar daar kom je ook overheen.
piet
|geen reactie op advertentie. Hetzelfde als de vorige reactie gebeurt ongeveer ook bij mij. Ik heb interesse in hun produkt, mail hen met het verzoek om te reageren, doch dat doen ze gewoon niet. Mooie praatjes vullen geen gaatjes. Veel beloven en weinig geven doet een gek in vreugde leven. Ik zoek het wel ergens anders. Pluspunten: absoluut niets. Minpunten: Moet ik nog meer zeggen, ze krijgen van mij een 4 voor de niet genomen moeite.
piet
|lees het forum voordat je reageert. Het forum zegt genoeg, men hanteert kennelijk nog steeds dezelfde praktijken.
Voortaan eerst maar even een forum bezoeken voordat ik ergens op reageer, dan weet je al van te voren of je antwoord krijgt want een vos verliest wel zn haren maar kennelijk NIET zn streken. Misselijke afspraken maken en niet nakomen, gelukkig ben ik niet voor niets gereden zoals Fred zn vriend.
Wat gek, ik zie nu dat die reactie niet meer is geplaatst, is dat normaal ?. Pluspunten: geen. Minpunten: lees het forum, dat zegt genoeg !.