Op 17 december heb ik een Renault Trafic gekocht voor € 19457.
Op dit moment heb ik van Indumij te Etten-leur een ingebrekestelling ontvangen. Een 2e aanmaning voor een bedrag van € 1379,19.
Hieronder een korte uitleg.
Vanaf het 1e contact met Indumij vraag ik om duidelijkheid m.b.t. de koop en financiële afhandeling.
Er is met de verkoper meerdere malen gecommuniceerd over cijfers en duidelijkheid hierover, dit aangezien getallen en termen en vaktaal zoals: "in-de-BTW" en "dat rekent het programma zelf uit".
Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik dat gereken van de medewerker, het "plussen en minnen" niet begrijp.
Hiernaast zijn er initieel nog bedragen "in de btw" gerekend terwijl het ex-btw moest zijn, of andersom.
Op het laatste moment wordt er nog gevraagd of ik i.p.v. een hogere inruil, extra korting wil op de bus. Dit zou Indumij “beter uitkomen” “boekhoud technisch”……
Beide facturen heb ik opgemaakt echter er was geen duidelijkheid over insturen van deze facturen voor inruil naar Indumij. Alles zou op de factuur "verrekend worden" door het programma.
Ik heb meerdere malen duidelijk aangegeven dat ik een bedrag van ongeveer €9000 / € 10000 zelf betaal en dat de kredietgever een restbedrag open houdt van € 10000.
Uiteindelijk krijg ik een duidelijke factuur van Indumij waarin ik tot de conclusie kom dat, om het bedrag van € 10000 bij financierder open te houden ik een bedrag aan Indumij moet betalen van € 9457. Dit is ook gebeurd.
Op dit moment krijg ik een factuur van € 1373,19 onder mijn neus, nadat ik in de veronderstelling was dat alles goed geregeld was, uitgaande van alle ondertekende overeenkomsten.
1. Het kan dan ook nooit de bedoeling zijn dat naast een koopovereenkomst die zorgt voor duidelijkheid voor alle partijen i.c.m. de factuur van Indumij, de klant een naheffing-factuur binnen krijgt.
2. Ik ben altijd uitgegaan van de definitieve koopovereenkomst van DutchFinance.
3. Hier had ruim vooraf helderheid in moeten zijn naar de klant.
Kortom, het traject met Indumij was niet correct t.a.v. de financiële afhandeling. Dit blijkt nu.
Sterker nog, ze hebben in de brief-ingebrekestelling een kopie van het fincancieringscontract bijgevoegd die ALLÉÉN ondertekend is door de financierder/ kredietgever. Net of ik niet alle ondertekende documenten in mijn bezit heb. Dit kan echt niet!
Kortom: De fout zit in een door alle partijen ondertekend contract die alle partijen over het hoofd hebben gezien. Ongelooflijk dat een klant zo wordt begeleidt.
De reden dat ik deze review post is dat ik tot 2x toe om een oplossing heb gevraagd. Er komt geen oplossing van Indumij, er komt een rekening.
1 Review Plaats review
Stephen
|Op 17 december heb ik een Renault Trafic gekocht voor € 19457.
Op dit moment heb ik van Indumij te Etten-leur een ingebrekestelling ontvangen. Een 2e aanmaning voor een bedrag van € 1379,19.
Hieronder een korte uitleg.
Vanaf het 1e contact met Indumij vraag ik om duidelijkheid m.b.t. de koop en financiële afhandeling.
Er is met de verkoper meerdere malen gecommuniceerd over cijfers en duidelijkheid hierover, dit aangezien getallen en termen en vaktaal zoals: "in-de-BTW" en "dat rekent het programma zelf uit".
Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik dat gereken van de medewerker, het "plussen en minnen" niet begrijp.
Hiernaast zijn er initieel nog bedragen "in de btw" gerekend terwijl het ex-btw moest zijn, of andersom.
Op het laatste moment wordt er nog gevraagd of ik i.p.v. een hogere inruil, extra korting wil op de bus. Dit zou Indumij “beter uitkomen” “boekhoud technisch”……
Beide facturen heb ik opgemaakt echter er was geen duidelijkheid over insturen van deze facturen voor inruil naar Indumij. Alles zou op de factuur "verrekend worden" door het programma.
Ik heb meerdere malen duidelijk aangegeven dat ik een bedrag van ongeveer €9000 / € 10000 zelf betaal en dat de kredietgever een restbedrag open houdt van € 10000.
Uiteindelijk krijg ik een duidelijke factuur van Indumij waarin ik tot de conclusie kom dat, om het bedrag van € 10000 bij financierder open te houden ik een bedrag aan Indumij moet betalen van € 9457. Dit is ook gebeurd.
Op dit moment krijg ik een factuur van € 1373,19 onder mijn neus, nadat ik in de veronderstelling was dat alles goed geregeld was, uitgaande van alle ondertekende overeenkomsten.
1. Het kan dan ook nooit de bedoeling zijn dat naast een koopovereenkomst die zorgt voor duidelijkheid voor alle partijen i.c.m. de factuur van Indumij, de klant een naheffing-factuur binnen krijgt.
2. Ik ben altijd uitgegaan van de definitieve koopovereenkomst van DutchFinance.
3. Hier had ruim vooraf helderheid in moeten zijn naar de klant.
Kortom, het traject met Indumij was niet correct t.a.v. de financiële afhandeling. Dit blijkt nu.
Sterker nog, ze hebben in de brief-ingebrekestelling een kopie van het fincancieringscontract bijgevoegd die ALLÉÉN ondertekend is door de financierder/ kredietgever. Net of ik niet alle ondertekende documenten in mijn bezit heb. Dit kan echt niet!
Kortom: De fout zit in een door alle partijen ondertekend contract die alle partijen over het hoofd hebben gezien. Ongelooflijk dat een klant zo wordt begeleidt.
De reden dat ik deze review post is dat ik tot 2x toe om een oplossing heb gevraagd. Er komt geen oplossing van Indumij, er komt een rekening.
Geen zaken doen met deze partij.