Wegens niet aksepteren van bijkomende zekerheden ( lift in hotel, stopkontakt naast bed, mededeling geplande hotels) en poging tot gedwongen betaling van onder voorwaarden gedane booking: absoluut te mijden reisfirma.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
Van der Burgt
|
Waardeloos! Vorig jaar reis naar Roemenië geboekt. Aan het begin van de reis werden er mensen ziek tot ziekenhuisopname toe. Tegen advies artsen met ontslag gegaan. Ipv deze zieke mensen te repatriëren, laat Bolderman deze mensen gewoon mee verder reizen. Met als gevolg dat alle mensen in de bus ziek werden. Na de reis werd er niet geïnformeerd hoe het was of geëvalueerd hoe de ervaringen waren. Laat staan een tegemoetkoming. Nee we mochten niet eens binnen bij het afscheidsdiner. Gevalletje in de doofpot hiermee!
Dit jaar een reis geboekt naar Spanje en Portugal. Tot vorige week regelmatig contact gehad hoe er mee omgegaan werd betreft Corona, aangezien er al steden en plaatsen in Spanje en Portugal op oranje waren. Uiteindelijk zelf gekozen om te annuleren omdat Bolderman aangaf dat ze tot de dag van te voren kon bepalen of de reis doorging, er kon zelfs nog programma gewijzigd worden, waardoor reis toch door kon gaan! Dat risico wilden we niet lopen, omdat we in de risicogroep zitten, wat overigens de gemiddelde reiziger van Bolderman zal zitten gezien leeftijd. We hebben de reis geannuleerd. Nog geen week later halen ze de reis zelf uit het programma. Wrsl hebben nu zoveel mensen zelf deze reis geannuleerd, dat het niet rendabel is om de reis door te laten gaan. Naar de gezondheid van de klant wordt iig niet gekeken! Die ervaring al twee jaar op rij gehad. Weinig tot geen tegemoetkoming, schandalig gewoon! Voor ons absoluut geen Bolderman meer!
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
Robertus
|
Mijn echtgenote wilde dit jaar haar vakanties, voor het eerst, bij Bolderman boeken. Haar 1e trip was al door haar geboekt toen ze bij het uitzoeken van haar excursie-reis voor later dit jaar foto’s zocht van de genoemde hotels. Maar die zijn er geen te vinden op de Bolderman sites. Op de hotelside vond zij wel een foto van de genoemde 1-persoonskamer waar ze naar zocht. Deze had een geschatte afmeting van 1.8 bij 2.0, waarin een bed en een kast staat. In die ruimte zou ze 4 nachten moeten slapen. Ze wilde weten of dit de soort kamer is die haar te wachten staat als ze boekt. Met de toeslag voor de single-room lijkt dit ons zeer onrealistisch.
Zij belde met Bolderman maar kreeg een zeer onbevredigend antwoord, er kon haar geen informatie worden verstrekt omdat de situatie ter plaatse niet bekend was.
Mijn vrouw maakt zich nu wel wat ongerust over wat haar te wachten staat bij haar reis in april. Ook bij deze reis is het haar niet bekend hoe de hotelkamer er uit gaat zien. Duimen dus en afwachten.
4.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
Vikki
|
Mijn vader is bejaard en bolderman verzekerde ons dat dat geen probleem zou zijn om de andalucia reis mee te doen. hij vloog naar Spanje , echter bij aankomst in malaga was hij volgens bolderman te langzaam en we moesten toen de politie bellen om hem met een taxi naar het eerste hotel te brengen. De reisleidinf had niet op hem gewacht en bolderman het heel normaal dat we extra 100 euro betaalden aan de taxi, omdat de reisleiding er niet meer was en niet de moeite had genomen om te wachten .Super slechte service. Niet doen!
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
E. van Zutphen
|
Betreft 8-daagse Zwitserlandreis van Bolderman, begin november 2017.
Van de ca. 43 personen in de bus waren allen zeer teleurgesteld over de planning en de organisatie van deze busreis.
Wij vroegen ons steeds af, ligt dit nu aan de chauffeur of is de Bolderman-organisatie schuld aan alles.
Wij dachten dat de laatste de foute partij was.
Hier volgt mijn reisverslag met getrokken conclusies en/of opmerkingen.
Dag1: normale busreis naar Frankrijk naar het Ibis-hotel in Haguenau.
Dag2: om 06.00 opstaan want we moesten op tijd in Lausanne aan het meer van Geneve zijn voor een boottocht over het meer.
Daar aangekomen werden we verrast door de mededeling, dat de boot alleen op zondag vaart, en het was dinsdag.
De betalers kregen hun geld terug. Wist de ervaren Bolderman-organisatie dit niet? Was dit de eerste keer dat er gevaren werd?
Als alternatief reden we naar Montreux en hebben enkele uren daar rondgelopen. Daarna nog een kerk bezocht, en doorgereden naar ons hotel.
Dag3: weer zeer vroeg opgestaan, want de Mont-Blanc Express stond op het programma. Daar aangekomen weer een teleurstelling, want de reis ging niet
door, vanwege werkzaamheden aan het spoor. Wist Bolderman dan niet dat in oktober en november onderhoud wordt gepleegd, vlak voor het seizoen begint?
Als alternatief reden we naar Chamonix; enkele uren doelloos rondgelopen en de tijd doorgebracht in de Mac Donalds.
Na de middag weer en kerk of kapel bezocht om de tijd op te vullen
Ps. deze reis en de volgende reis was thuis reeds betaald via het pluspakket. Uiteindelijk kregen we per persoon 15 Zw Francs terug.
Dag4: vroeg opgestaan voor de Glacier-Express. Bij aankomst bleek een derde van de route niet begaanbaar wegens onderhoud.
Wederom vroegen we ons af: wist Bolderman dat niet? Niet van te voren onderzocht ivm onderhoud op heel veel routes!?
Enfin, de chauffeur loste het probleem op door ongeveer 30 km. verderop in te stappen en zo de reis af te maken. Hiervoor kregen we geen geld terug.
Voor deze twee reizen uit het Plus-pakket betaalden we per persoon 99 Euro, en ontvingen 13 Euro terug; dus deze incomplete reis kostte 86 Euro !! Hoe verzin je het.
Dag5: Naar Zermatt. Normaal een druk stadje maar in deze tijd niets te doen, alles gesloten. en bezig met onderhoud en verbouwingen, klaar maken
voor het nieuwe seizoen dat half december begint. we hebben enkele uren rondgelopen en verder snel naar een cafe voor de koffie.
‘s-middags om 14.00 uur waren we weer in ons hotel in Saas Grund maar hier was alles zo dood als een pier.
Dag6: Vanuit ons hotel in Saas Grund naar het 8 km verderop gelegen Saas Fee; het centrum van de ski-liefhebber; maar daar kwamen we niet voor.
De chauffeur zamelde weer geld in voor de treinreis naar de top, waar een draaiend restaurant en ijsgrotten te bezichtigen waren.
Wie niet naar boven wilde kon tot 13.00 uur rondlopen in het stadje waar bijna alles gesloten was.
Na het uitstappen was de chauffeur snel weer bij ons terug met de mededeling dat alles wat naar boven moest, gesloten was wegens storm daarboven.
Tja hoe kon je het verzinnen, maar hier kon noch de chauffeur noch Bolderman iets aan doen.
Een groep van 15 passagiers is niet meer met de bus teruggereden naar het hotel maar is tevoet naar beneden gelopen. 8 km was te doen.
Om 13.00 was iedereen beneden, ook de bus en we waren vrij om te doen wat we wilden! In een dorp met 10 winkels waarvan 8 gesloten waren.
Een prima Plan B !!!!! Wat een teleurstellingen !!
Dag 7: Vroeg op want we gingen naar huis met een tussenstop in de hoofdstad Bern.
Iedereen op eigen gelegenheid hadden we 2 uur de tijd om te winkelen in Bern.
Het regende en het was koud: bovendien was het zondag en alle winkels waren gesloten ( dit wist Bolderman ook niet ).
Binnen een half uur zaten alle passagiers bij de warme kachel in de Mac Donalds tot 13.00 uur. Zeer romantisch.
Dag 8: vanuit het franse Haguenau terug naar Nederland met een tussenstop van 2 uur in Rüdesheim.
Normaal een toeristisch stadje, maar het was maandagochtend, en alle winkels waren dicht en geen kip op straat te zien.
Dat wist Bolderman dus ook al niet,
Verder via een grote omleiding via Koblenz terug in Zeeland voor het afscheidsdiner.
Voor de consumpties in de bus moest nog even afgerekend worden, en keken we raar toen de rekening 50% te hoog bleek.
De chauffeur zei dat niet hij, maar iemand anders alles opgeteld had?! Hoe krijg je het verzonnen.
Wij hebben evenals meerdere reizigers het afscheidsdiner maar gelaten voor wat het was en zijn snel naar huis gereden.
Wat een teleurstellende ervaring met Bolderman reizen. “Een keer maar noooit meer” hoorde ik veel mensen zeggen.
Een opmerking nog: de chauffeur was de gebeten hond, maar ik denk, en dat zei hij ook iedere dag: ik doe mijn uiterste best voor jullie. Ik kan er niet meer van maken.
84 Reviews Plaats review
rony stokart
|Wegens niet aksepteren van bijkomende zekerheden ( lift in hotel, stopkontakt naast bed, mededeling geplande hotels) en poging tot gedwongen betaling van onder voorwaarden gedane booking: absoluut te mijden reisfirma.
Van der Burgt
|Waardeloos! Vorig jaar reis naar Roemenië geboekt. Aan het begin van de reis werden er mensen ziek tot ziekenhuisopname toe. Tegen advies artsen met ontslag gegaan. Ipv deze zieke mensen te repatriëren, laat Bolderman deze mensen gewoon mee verder reizen. Met als gevolg dat alle mensen in de bus ziek werden. Na de reis werd er niet geïnformeerd hoe het was of geëvalueerd hoe de ervaringen waren. Laat staan een tegemoetkoming. Nee we mochten niet eens binnen bij het afscheidsdiner. Gevalletje in de doofpot hiermee!
Dit jaar een reis geboekt naar Spanje en Portugal. Tot vorige week regelmatig contact gehad hoe er mee omgegaan werd betreft Corona, aangezien er al steden en plaatsen in Spanje en Portugal op oranje waren. Uiteindelijk zelf gekozen om te annuleren omdat Bolderman aangaf dat ze tot de dag van te voren kon bepalen of de reis doorging, er kon zelfs nog programma gewijzigd worden, waardoor reis toch door kon gaan! Dat risico wilden we niet lopen, omdat we in de risicogroep zitten, wat overigens de gemiddelde reiziger van Bolderman zal zitten gezien leeftijd. We hebben de reis geannuleerd. Nog geen week later halen ze de reis zelf uit het programma. Wrsl hebben nu zoveel mensen zelf deze reis geannuleerd, dat het niet rendabel is om de reis door te laten gaan. Naar de gezondheid van de klant wordt iig niet gekeken! Die ervaring al twee jaar op rij gehad. Weinig tot geen tegemoetkoming, schandalig gewoon! Voor ons absoluut geen Bolderman meer!
Robertus
|Mijn echtgenote wilde dit jaar haar vakanties, voor het eerst, bij Bolderman boeken. Haar 1e trip was al door haar geboekt toen ze bij het uitzoeken van haar excursie-reis voor later dit jaar foto’s zocht van de genoemde hotels. Maar die zijn er geen te vinden op de Bolderman sites. Op de hotelside vond zij wel een foto van de genoemde 1-persoonskamer waar ze naar zocht. Deze had een geschatte afmeting van 1.8 bij 2.0, waarin een bed en een kast staat. In die ruimte zou ze 4 nachten moeten slapen. Ze wilde weten of dit de soort kamer is die haar te wachten staat als ze boekt. Met de toeslag voor de single-room lijkt dit ons zeer onrealistisch.
Zij belde met Bolderman maar kreeg een zeer onbevredigend antwoord, er kon haar geen informatie worden verstrekt omdat de situatie ter plaatse niet bekend was.
Mijn vrouw maakt zich nu wel wat ongerust over wat haar te wachten staat bij haar reis in april. Ook bij deze reis is het haar niet bekend hoe de hotelkamer er uit gaat zien. Duimen dus en afwachten.
Vikki
|Mijn vader is bejaard en bolderman verzekerde ons dat dat geen probleem zou zijn om de andalucia reis mee te doen. hij vloog naar Spanje , echter bij aankomst in malaga was hij volgens bolderman te langzaam en we moesten toen de politie bellen om hem met een taxi naar het eerste hotel te brengen. De reisleidinf had niet op hem gewacht en bolderman het heel normaal dat we extra 100 euro betaalden aan de taxi, omdat de reisleiding er niet meer was en niet de moeite had genomen om te wachten .Super slechte service. Niet doen!
E. van Zutphen
|Betreft 8-daagse Zwitserlandreis van Bolderman, begin november 2017.
Van de ca. 43 personen in de bus waren allen zeer teleurgesteld over de planning en de organisatie van deze busreis.
Wij vroegen ons steeds af, ligt dit nu aan de chauffeur of is de Bolderman-organisatie schuld aan alles.
Wij dachten dat de laatste de foute partij was.
Hier volgt mijn reisverslag met getrokken conclusies en/of opmerkingen.
Dag1: normale busreis naar Frankrijk naar het Ibis-hotel in Haguenau.
Dag2: om 06.00 opstaan want we moesten op tijd in Lausanne aan het meer van Geneve zijn voor een boottocht over het meer.
Daar aangekomen werden we verrast door de mededeling, dat de boot alleen op zondag vaart, en het was dinsdag.
De betalers kregen hun geld terug. Wist de ervaren Bolderman-organisatie dit niet? Was dit de eerste keer dat er gevaren werd?
Als alternatief reden we naar Montreux en hebben enkele uren daar rondgelopen. Daarna nog een kerk bezocht, en doorgereden naar ons hotel.
Dag3: weer zeer vroeg opgestaan, want de Mont-Blanc Express stond op het programma. Daar aangekomen weer een teleurstelling, want de reis ging niet
door, vanwege werkzaamheden aan het spoor. Wist Bolderman dan niet dat in oktober en november onderhoud wordt gepleegd, vlak voor het seizoen begint?
Als alternatief reden we naar Chamonix; enkele uren doelloos rondgelopen en de tijd doorgebracht in de Mac Donalds.
Na de middag weer en kerk of kapel bezocht om de tijd op te vullen
Ps. deze reis en de volgende reis was thuis reeds betaald via het pluspakket. Uiteindelijk kregen we per persoon 15 Zw Francs terug.
Dag4: vroeg opgestaan voor de Glacier-Express. Bij aankomst bleek een derde van de route niet begaanbaar wegens onderhoud.
Wederom vroegen we ons af: wist Bolderman dat niet? Niet van te voren onderzocht ivm onderhoud op heel veel routes!?
Enfin, de chauffeur loste het probleem op door ongeveer 30 km. verderop in te stappen en zo de reis af te maken. Hiervoor kregen we geen geld terug.
Voor deze twee reizen uit het Plus-pakket betaalden we per persoon 99 Euro, en ontvingen 13 Euro terug; dus deze incomplete reis kostte 86 Euro !! Hoe verzin je het.
Dag5: Naar Zermatt. Normaal een druk stadje maar in deze tijd niets te doen, alles gesloten. en bezig met onderhoud en verbouwingen, klaar maken
voor het nieuwe seizoen dat half december begint. we hebben enkele uren rondgelopen en verder snel naar een cafe voor de koffie.
‘s-middags om 14.00 uur waren we weer in ons hotel in Saas Grund maar hier was alles zo dood als een pier.
Dag6: Vanuit ons hotel in Saas Grund naar het 8 km verderop gelegen Saas Fee; het centrum van de ski-liefhebber; maar daar kwamen we niet voor.
De chauffeur zamelde weer geld in voor de treinreis naar de top, waar een draaiend restaurant en ijsgrotten te bezichtigen waren.
Wie niet naar boven wilde kon tot 13.00 uur rondlopen in het stadje waar bijna alles gesloten was.
Na het uitstappen was de chauffeur snel weer bij ons terug met de mededeling dat alles wat naar boven moest, gesloten was wegens storm daarboven.
Tja hoe kon je het verzinnen, maar hier kon noch de chauffeur noch Bolderman iets aan doen.
Een groep van 15 passagiers is niet meer met de bus teruggereden naar het hotel maar is tevoet naar beneden gelopen. 8 km was te doen.
Om 13.00 was iedereen beneden, ook de bus en we waren vrij om te doen wat we wilden! In een dorp met 10 winkels waarvan 8 gesloten waren.
Een prima Plan B !!!!! Wat een teleurstellingen !!
Dag 7: Vroeg op want we gingen naar huis met een tussenstop in de hoofdstad Bern.
Iedereen op eigen gelegenheid hadden we 2 uur de tijd om te winkelen in Bern.
Het regende en het was koud: bovendien was het zondag en alle winkels waren gesloten ( dit wist Bolderman ook niet ).
Binnen een half uur zaten alle passagiers bij de warme kachel in de Mac Donalds tot 13.00 uur. Zeer romantisch.
Dag 8: vanuit het franse Haguenau terug naar Nederland met een tussenstop van 2 uur in Rüdesheim.
Normaal een toeristisch stadje, maar het was maandagochtend, en alle winkels waren dicht en geen kip op straat te zien.
Dat wist Bolderman dus ook al niet,
Verder via een grote omleiding via Koblenz terug in Zeeland voor het afscheidsdiner.
Voor de consumpties in de bus moest nog even afgerekend worden, en keken we raar toen de rekening 50% te hoog bleek.
De chauffeur zei dat niet hij, maar iemand anders alles opgeteld had?! Hoe krijg je het verzonnen.
Wij hebben evenals meerdere reizigers het afscheidsdiner maar gelaten voor wat het was en zijn snel naar huis gereden.
Wat een teleurstellende ervaring met Bolderman reizen. “Een keer maar noooit meer” hoorde ik veel mensen zeggen.
Een opmerking nog: de chauffeur was de gebeten hond, maar ik denk, en dat zei hij ook iedere dag: ik doe mijn uiterste best voor jullie. Ik kan er niet meer van maken.