Ik heb midden maart 2024 een Porsche Panamera gekocht bij Westri in Bennekom, een bedrijf gerund door ambitieuze broers met een duidelijke visie op het verkopen van auto's in het luxere segment.
Mijn ervaring begon met een WhatsApp-bericht aan Wesley, waarin ik mijn interesse in het voertuig uitte. In eerste instantie was de reactiesnelheid niet bijzonder snel, maar dat kan aan mijn eigen verwachtingen hebben gelegen. Na wat heen en weer te hebben gecommuniceerd, ontving ik een realistische prijsindicatie voor mijn inruil (Audi A7). Ik besloot naar Bennekom te rijden, een reis van 1,5 uur, en trof daar een net bedrijf aan met een indrukwekkende collectie auto's.
Wesley, een vriendelijke jongeman, verwelkomde me en gaf me de sleutels voor een proefrit. Tijdens de uitgebreide proefrit ontdekte ik enkele mankementen aan de auto, zoals missende afdekklepjes, versleten banden, beschadigde velgen en een kras. Na de proefrit sprak ik opnieuw met Wesley over deze mankementen en reed ik zonder verdere verplichtingen naar huis om er goed over na te denken.
Thuisgekomen onderhandelde ik verder via WhatsApp en we kwamen tot een goede overeenkomst. Op basis daarvan kocht ik de Porsche en deed ik een aanbetaling van 500 euro, wat begrijpelijk is. Wesley stemde ermee in dat ik tegen inkoopprijs nieuwe banden (A-merk) kon kopen, de kras en de klepjes werden opgelost, maar de velgen konden niet worden gerepareerd. Ik kon de auto een week later ophalen en ontving regelmatig updates (met foto's) van de voortgang van de reparaties. Tot mijn verrassing zag ik dat ook de velgenreparatie werd uitgevoerd.
Een week later haalde ik de Porsche op, netjes gewassen en met een grote strik voor het fotomomentje. Na thuiskomst merkte ik echter nog enkele mankementen op die ik tijdens de proefrit niet had ontdekt: het slotje van de benzineklep ging niet op slot, de auto lekte koelvloeistof en de airco werkte niet.
Ik meldde dit aan Wesley, die akkoord ging dat ik de auto door mijn eigen garage in de buurt liet onderzoeken. Het koelvloeistofprobleem moest zo snel mogelijk worden opgelost en de airco kon ik laten bijvullen. Het slotje zou hij zelf regelen. Mijn garage ontdekte dat de problemen ernstig waren: een lekkende leiding en een defecte airco-compressor. Wesley stemde in met de reparatie van de koelvloeistofleiding bij mijn eigen garage, maar wilde de airco-compressor zelf laten repareren.
De koelvloeistofleiding werd snel gerepareerd en de rekening kon naar Westri worden gestuurd. Het probleem met de airco bleek echter langduriger. De eerste compressor paste niet, waardoor er naar een andere gezocht moest worden, wat 2,5 week duurde. Daarna ging de Porsche naar een specialist voor de inbouw, wat ook weer 1,5 week duurde.
Tijdens deze periode heb ik veel contact gehad met Westri, waarbij ze altijd netjes communiceerden. Ze maakten duidelijk dat ze afhankelijk waren van externe partijen, wat begrijpelijk is maar als consument soms lastig te accepteren. Na bijna vier weken kon ik de Porsche eindelijk weer ophalen en de auto rijdt nu zoals het hoort.
Mijn ervaring met Westri is dat, ondanks dat het jongere ondernemers zijn, ze mannen van hun woord zijn die problemen willen oplossen. De kosten bij een Porsche zijn hoog, maar deze hebben zij onder garantie subliem afgehandeld. Hoewel ik negatieve reviews heb gelezen over Westri, is mijn ervaring zeer positief. Er zijn zeker verbeterpunten, maar die zijn niet noemenswaardig voor deze review.
De heren nemen hun verantwoordelijkheid en hebben, ondanks de reparatiekosten, een goed werkende auto geleverd. Ik kan iedereen aanraden om een auto bij hen te kopen, duidelijke afspraken te maken en de verwachtingen goed uit te spreken.
10
De lokatie
De service
De informatieverstrekking
De medewerkers
Hans van Lier
|
Het is een topgarage. Je kunt er altijd terecht en ze proberen het probleem zo snel en goedkoop mogelijk op te lossen. De eigenaar en zijn personeel hebben kwaliteit en klantenservice hoog in het vaandel staan. Kortom een prima garage voor je onderhoud.
10
De lokatie
De service
De informatieverstrekking
De medewerkers
Klant van AD Autobedrijf Bennekom
|
Prima garage welke zijn afspraken nakomt en belt als ze wat tegenkomen tijdens de onderhoudsbeurt om te overleggen. Dit voorkomt verassingen achteraf.
3 Reviews Plaats review
Lorenzo Gonzalez
|Ik heb midden maart 2024 een Porsche Panamera gekocht bij Westri in Bennekom, een bedrijf gerund door ambitieuze broers met een duidelijke visie op het verkopen van auto's in het luxere segment.
Mijn ervaring begon met een WhatsApp-bericht aan Wesley, waarin ik mijn interesse in het voertuig uitte. In eerste instantie was de reactiesnelheid niet bijzonder snel, maar dat kan aan mijn eigen verwachtingen hebben gelegen. Na wat heen en weer te hebben gecommuniceerd, ontving ik een realistische prijsindicatie voor mijn inruil (Audi A7). Ik besloot naar Bennekom te rijden, een reis van 1,5 uur, en trof daar een net bedrijf aan met een indrukwekkende collectie auto's.
Wesley, een vriendelijke jongeman, verwelkomde me en gaf me de sleutels voor een proefrit. Tijdens de uitgebreide proefrit ontdekte ik enkele mankementen aan de auto, zoals missende afdekklepjes, versleten banden, beschadigde velgen en een kras. Na de proefrit sprak ik opnieuw met Wesley over deze mankementen en reed ik zonder verdere verplichtingen naar huis om er goed over na te denken.
Thuisgekomen onderhandelde ik verder via WhatsApp en we kwamen tot een goede overeenkomst. Op basis daarvan kocht ik de Porsche en deed ik een aanbetaling van 500 euro, wat begrijpelijk is. Wesley stemde ermee in dat ik tegen inkoopprijs nieuwe banden (A-merk) kon kopen, de kras en de klepjes werden opgelost, maar de velgen konden niet worden gerepareerd. Ik kon de auto een week later ophalen en ontving regelmatig updates (met foto's) van de voortgang van de reparaties. Tot mijn verrassing zag ik dat ook de velgenreparatie werd uitgevoerd.
Een week later haalde ik de Porsche op, netjes gewassen en met een grote strik voor het fotomomentje. Na thuiskomst merkte ik echter nog enkele mankementen op die ik tijdens de proefrit niet had ontdekt: het slotje van de benzineklep ging niet op slot, de auto lekte koelvloeistof en de airco werkte niet.
Ik meldde dit aan Wesley, die akkoord ging dat ik de auto door mijn eigen garage in de buurt liet onderzoeken. Het koelvloeistofprobleem moest zo snel mogelijk worden opgelost en de airco kon ik laten bijvullen. Het slotje zou hij zelf regelen. Mijn garage ontdekte dat de problemen ernstig waren: een lekkende leiding en een defecte airco-compressor. Wesley stemde in met de reparatie van de koelvloeistofleiding bij mijn eigen garage, maar wilde de airco-compressor zelf laten repareren.
De koelvloeistofleiding werd snel gerepareerd en de rekening kon naar Westri worden gestuurd. Het probleem met de airco bleek echter langduriger. De eerste compressor paste niet, waardoor er naar een andere gezocht moest worden, wat 2,5 week duurde. Daarna ging de Porsche naar een specialist voor de inbouw, wat ook weer 1,5 week duurde.
Tijdens deze periode heb ik veel contact gehad met Westri, waarbij ze altijd netjes communiceerden. Ze maakten duidelijk dat ze afhankelijk waren van externe partijen, wat begrijpelijk is maar als consument soms lastig te accepteren. Na bijna vier weken kon ik de Porsche eindelijk weer ophalen en de auto rijdt nu zoals het hoort.
Mijn ervaring met Westri is dat, ondanks dat het jongere ondernemers zijn, ze mannen van hun woord zijn die problemen willen oplossen. De kosten bij een Porsche zijn hoog, maar deze hebben zij onder garantie subliem afgehandeld. Hoewel ik negatieve reviews heb gelezen over Westri, is mijn ervaring zeer positief. Er zijn zeker verbeterpunten, maar die zijn niet noemenswaardig voor deze review.
De heren nemen hun verantwoordelijkheid en hebben, ondanks de reparatiekosten, een goed werkende auto geleverd. Ik kan iedereen aanraden om een auto bij hen te kopen, duidelijke afspraken te maken en de verwachtingen goed uit te spreken.
Hans van Lier
|Het is een topgarage. Je kunt er altijd terecht en ze proberen het probleem zo snel en goedkoop mogelijk op te lossen. De eigenaar en zijn personeel hebben kwaliteit en klantenservice hoog in het vaandel staan. Kortom een prima garage voor je onderhoud.
Klant van AD Autobedrijf Bennekom
|Prima garage welke zijn afspraken nakomt en belt als ze wat tegenkomen tijdens de onderhoudsbeurt om te overleggen. Dit voorkomt verassingen achteraf.