Onze misselijkmakende ervaringen met Belcentrale is begonnen op 6 november 2017 toen een zogenaamde “monteur” langskwam bij mij in het restaurant om iets te controleren/installeren. Ikzelf was niet aanwezig en een collega van mij heeft toen deze monteur begeleid. Na afloop diende er een “orderformulier” ondertekend te worden. Zo onschuldig als het leek heeft mijn collega het ondertekend in de veronderstelling dat het een normale werkbon van de monteur betrof.
Toen ik dit formulier onder ogen kreeg zag ik met verbazing dat het om een geheel nieuw contract ging voor twee jaren voor onbeperkt internet terwijl ik al uitstekende internet had bij een ander bedrijf. Uiteindelijk contact opgenomen met zeer incompetente en onvriendelijke ‘’klantenservice’’-medewerkers die zich van het domme hielden en doelgericht de juridische leek, de particulieren/eenmanszaken, manipuleren en de situatie uitbuitte. Een beëindiging zou niet meer kosteloos zijn en uit coulance mocht je het afkopen voor € 200,-. In de vrees dat zij de telefoonlijn zouden afsluiten ben ik met spijt akkoord gegaan. Achteraf gezien hadden zij geen enkele cent van mij meer moeten verdienen.
Uiteindelijk besloten om het contract uit te zitten, welke dit jaar zou aflopen. In de tussentijd nogmaals gevraagd wanneer het contract precies afloopt. Er werd een datum gegeven, welke overeenkwam met het tweejarige contract (twee jaar na ingangsdatum). Vorige maand bij Belcentrale aangegeven dat ik het contract niet meer wenste te verlengen en dat ik het zou opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn. Een medewerkster had daarna meerdere malen gevraagd voor telefonisch contact om het af te handelen. Deze bleef volhouden dat het contract pas later zou eindigen vanwege de latere activatie van een dienst. En dat het uiteraard niet kosteloos zou zijn.
Deze medewerkster begon uiteindelijk zeer geïrriteerd te reageren en probeerde via de mail nog snel het een en ander te ‘’bevestigen’’. Een ezel stoot zich echter geen tweemaal aan dezelfde steen. Uiteindelijk aangegeven tegen deze brutale medewerkster dat van mijn zijde netjes zal worden gehouden aan het contract en nu maar hopen dat Belcentrale dat zal gaan doen.
Mijn verwachting is echter dat Belcentrale van deze klantenservice en agressieve verkooptechnieken een verdienmodel van heeft gemaakt. De medewerkers, van ‘’monteurs’’ tot ‘’klantenservicemedewerkers’’, zijn getraind om de juridisering van onze maatschappij ten volle uit te buiten. Particulieren, ZZP’ers en kleine bedrijven pas op met wie u in zee gaat! Belcentrale zal proberen elke cent te graaien die er maar is. Schakel tijdig juridisch advies in! Geloof niet in de goede reviews die door Belcentrale worden gekocht of zelf zijn geschreven!
1 Review Plaats review
Johnny
|Beste iedereen,
Onze misselijkmakende ervaringen met Belcentrale is begonnen op 6 november 2017 toen een zogenaamde “monteur” langskwam bij mij in het restaurant om iets te controleren/installeren. Ikzelf was niet aanwezig en een collega van mij heeft toen deze monteur begeleid. Na afloop diende er een “orderformulier” ondertekend te worden. Zo onschuldig als het leek heeft mijn collega het ondertekend in de veronderstelling dat het een normale werkbon van de monteur betrof.
Toen ik dit formulier onder ogen kreeg zag ik met verbazing dat het om een geheel nieuw contract ging voor twee jaren voor onbeperkt internet terwijl ik al uitstekende internet had bij een ander bedrijf. Uiteindelijk contact opgenomen met zeer incompetente en onvriendelijke ‘’klantenservice’’-medewerkers die zich van het domme hielden en doelgericht de juridische leek, de particulieren/eenmanszaken, manipuleren en de situatie uitbuitte. Een beëindiging zou niet meer kosteloos zijn en uit coulance mocht je het afkopen voor € 200,-. In de vrees dat zij de telefoonlijn zouden afsluiten ben ik met spijt akkoord gegaan. Achteraf gezien hadden zij geen enkele cent van mij meer moeten verdienen.
Uiteindelijk besloten om het contract uit te zitten, welke dit jaar zou aflopen. In de tussentijd nogmaals gevraagd wanneer het contract precies afloopt. Er werd een datum gegeven, welke overeenkwam met het tweejarige contract (twee jaar na ingangsdatum). Vorige maand bij Belcentrale aangegeven dat ik het contract niet meer wenste te verlengen en dat ik het zou opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn. Een medewerkster had daarna meerdere malen gevraagd voor telefonisch contact om het af te handelen. Deze bleef volhouden dat het contract pas later zou eindigen vanwege de latere activatie van een dienst. En dat het uiteraard niet kosteloos zou zijn.
Deze medewerkster begon uiteindelijk zeer geïrriteerd te reageren en probeerde via de mail nog snel het een en ander te ‘’bevestigen’’. Een ezel stoot zich echter geen tweemaal aan dezelfde steen. Uiteindelijk aangegeven tegen deze brutale medewerkster dat van mijn zijde netjes zal worden gehouden aan het contract en nu maar hopen dat Belcentrale dat zal gaan doen.
Mijn verwachting is echter dat Belcentrale van deze klantenservice en agressieve verkooptechnieken een verdienmodel van heeft gemaakt. De medewerkers, van ‘’monteurs’’ tot ‘’klantenservicemedewerkers’’, zijn getraind om de juridisering van onze maatschappij ten volle uit te buiten. Particulieren, ZZP’ers en kleine bedrijven pas op met wie u in zee gaat! Belcentrale zal proberen elke cent te graaien die er maar is. Schakel tijdig juridisch advies in! Geloof niet in de goede reviews die door Belcentrale worden gekocht of zelf zijn geschreven!