Microsoft laat (betalende) klanten volledig in de kou staan!!
Juist omdat je veel leest over internetcriminaliteit en mensen zoals ik veel files en foto’s op mijn computer hebben staan, heb ik op 22-9 jl. een betalend abonnement genomen op Office365 Personal + 1 TB in OneDrive omdat ik ervan uit ging dat dan je files veilig bij Microsoft in hun Cloud staan.
Nee dus. Op 12-10 jl. overkwam mij het grote drama dat al mijn files op mijn PC vastgezet werden door internetcriminelen met het Crypotlocker virus. Al mijn duizenden files staan geheel op slot. Alle pogingen om de files te DE-encrypted zijn mislukt. (ook door experts). Na raadpleging van meerdere ICT-experts, cyberpolitie en sites was de conclusie: niet betalen, code is onbekend en criminelen zijn enkel uit op geld. (“ransom”).
Het bleek al snel dat door synchronisatie al mijn files bij Microsoft OneDrive óók besmet zijn.
Vanaf 19-10 ben ik ruim een week met supportafdelingen bezig geweest om de “restore files” c.q. back-up op datum van vóór de hack terug te halen. Dat zou mijn hele probleem oplossen. Ook omdat ik op internet gelezen heb dat Microsoft iedere dag 2 back-ups maakt van alle data (ook Cloud) en die enkele weken bewaard. Iets wat ook heel normaal is voor een groot professioneel bedrijf als Microsoft!
Nu stelt Microsofts supportcenteronline na vele mails en telefoontjes van mijn kant dat ik het verkeerde abonnement zou hebben gekocht! Office365 Personal zou GEEN back-up service geven en de ongeveer even dure Office365 Business zou die back-up service WEL geven………
Nalezing op de Microsoft website leert mij dat er niet vermeld staat dat Personal dat dan niet als service doet en er staat op Business niet dat deze de back-up-service wel verleent.
HOE kunnen nieuwe klanten dat dan kunnen weten?!
Wat voor slechte service is dit aan betalende klanten.
Mijn brandbrief en verzoek aan de directeur van Microsoft, de heer Stigter, bleef onbeantwoord!
Behoorlijk onbeschoft om niet te reageren.
Wees gewaarschuwd!
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Dennis Franken
|
Matig. De nieuwe xbox one controllers zijn drie keer niks en gaan super snel stuk. Het personeel heeft geen informatie over of de elite controller van betere kwaliteit is.
7.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Richard079
|
Windows opnieuw activeren Uiterste snel en vriendelijk snel geholpen en in 1x
Sta er nog versteld van dat het nog kan tegenwoordig.
Top
8.0
0
1
Maresa
|
Goede, snelle service! Ik had problemen met mijn Windows Phone en zag op de website van Microsoft dat ze ook op Twitter te benaderen waren. Vervolgens vroeg ik via @MicrosoftHelpt om hulp. Ik kreeg binnen een dag reacties op mijn opmerkingen. Binnen een paar dagen was mijn probleem opgelost!
4 Reviews Plaats review
Leo van Sister
|Microsoft laat (betalende) klanten volledig in de kou staan!!
Juist omdat je veel leest over internetcriminaliteit en mensen zoals ik veel files en foto’s op mijn computer hebben staan, heb ik op 22-9 jl. een betalend abonnement genomen op Office365 Personal + 1 TB in OneDrive omdat ik ervan uit ging dat dan je files veilig bij Microsoft in hun Cloud staan.
Nee dus. Op 12-10 jl. overkwam mij het grote drama dat al mijn files op mijn PC vastgezet werden door internetcriminelen met het Crypotlocker virus. Al mijn duizenden files staan geheel op slot. Alle pogingen om de files te DE-encrypted zijn mislukt. (ook door experts). Na raadpleging van meerdere ICT-experts, cyberpolitie en sites was de conclusie: niet betalen, code is onbekend en criminelen zijn enkel uit op geld. (“ransom”).
Het bleek al snel dat door synchronisatie al mijn files bij Microsoft OneDrive óók besmet zijn.
Vanaf 19-10 ben ik ruim een week met supportafdelingen bezig geweest om de “restore files” c.q. back-up op datum van vóór de hack terug te halen. Dat zou mijn hele probleem oplossen. Ook omdat ik op internet gelezen heb dat Microsoft iedere dag 2 back-ups maakt van alle data (ook Cloud) en die enkele weken bewaard. Iets wat ook heel normaal is voor een groot professioneel bedrijf als Microsoft!
Nu stelt Microsofts supportcenteronline na vele mails en telefoontjes van mijn kant dat ik het verkeerde abonnement zou hebben gekocht! Office365 Personal zou GEEN back-up service geven en de ongeveer even dure Office365 Business zou die back-up service WEL geven………
Nalezing op de Microsoft website leert mij dat er niet vermeld staat dat Personal dat dan niet als service doet en er staat op Business niet dat deze de back-up-service wel verleent.
HOE kunnen nieuwe klanten dat dan kunnen weten?!
Wat voor slechte service is dit aan betalende klanten.
Mijn brandbrief en verzoek aan de directeur van Microsoft, de heer Stigter, bleef onbeantwoord!
Behoorlijk onbeschoft om niet te reageren.
Wees gewaarschuwd!
Dennis Franken
|Matig. De nieuwe xbox one controllers zijn drie keer niks en gaan super snel stuk. Het personeel heeft geen informatie over of de elite controller van betere kwaliteit is.
Richard079
|Windows opnieuw activeren
Uiterste snel en vriendelijk snel geholpen en in 1x
Sta er nog versteld van dat het nog kan tegenwoordig.
Top
Maresa
|Goede, snelle service!
Ik had problemen met mijn Windows Phone en zag op de website van Microsoft dat ze ook op Twitter te benaderen waren. Vervolgens vroeg ik via @MicrosoftHelpt om hulp. Ik kreeg binnen een dag reacties op mijn opmerkingen. Binnen een paar dagen was mijn probleem opgelost!