Niet klantgericht Ik verbaas me over de arrogante en weinig klantgerichte instelling van ABN AMRO. Hoewel ik al talloze jaren klant ben van deze bank, bezocht ik onlangs voor het eerst een filiaal aan het Haarlemmerplein in Amsterdam. Terwijl het nabijgelegen kantoor van ING op werkdagen tot 18.00 uur geopend is, sluit het filiaal van ABN AMRO doordeweeks al om 17.00 uur zijn deuren. In het weekend is het ABN-kantoor gesloten, terwijl het ING-kantoor 's zaterdags tot 16.00 uur open is. Werkende Nederlanders die van 9 tot 5 uur hun brood verdienen zijn bij ABN AMRO kennelijk niet welkom.
Zodra je het (pas verbouwde) filiaal binnenkomt, loop je bijna in de armen van een bankemployé, die midden in de zaak achter een tafeltje zit of staat. Maar van een gastvrije ontvangst is geen sprake: hoe rustig het ook is, een 'goedemorgen' of 'goedemiddag' is kennelijk teveel gevraagd.
Nog een ergernis: ABN AMRO begint meer op een uitgeverij dan op een financiële instelling te lijken. Als 'vaste klant' krijg ik inmiddels drie bladen in mijn brievenbus. Nooit heeft de bank mij gevraagd welke informatie ik graag zou willen ontvangen. Dat wordt door ABN AMRO bepaald. Ook heb ik geen keuze in de media die de bank gebruikt. In plaats van gedrukte bladen, kan men mijns inziens veel beter gebruik maken van digitale media. Tot slot: drie bladen (Relevant, Focus, In Essentie) die bestemd zijn voor een en dezelfde doelgroep, vind ik geldverspilling.
1 Review Plaats review
19Pieter54
|Niet klantgericht
Ik verbaas me over de arrogante en weinig klantgerichte instelling van ABN AMRO. Hoewel ik al talloze jaren klant ben van deze bank, bezocht ik onlangs voor het eerst een filiaal aan het Haarlemmerplein in Amsterdam. Terwijl het nabijgelegen kantoor van ING op werkdagen tot 18.00 uur geopend is, sluit het filiaal van ABN AMRO doordeweeks al om 17.00 uur zijn deuren. In het weekend is het ABN-kantoor gesloten, terwijl het ING-kantoor 's zaterdags tot 16.00 uur open is. Werkende Nederlanders die van 9 tot 5 uur hun brood verdienen zijn bij ABN AMRO kennelijk niet welkom.
Zodra je het (pas verbouwde) filiaal binnenkomt, loop je bijna in de armen van een bankemployé, die midden in de zaak achter een tafeltje zit of staat. Maar van een gastvrije ontvangst is geen sprake: hoe rustig het ook is, een 'goedemorgen' of 'goedemiddag' is kennelijk teveel gevraagd.
Nog een ergernis: ABN AMRO begint meer op een uitgeverij dan op een financiële instelling te lijken. Als 'vaste klant' krijg ik inmiddels drie bladen in mijn brievenbus. Nooit heeft de bank mij gevraagd welke informatie ik graag zou willen ontvangen. Dat wordt door ABN AMRO bepaald. Ook heb ik geen keuze in de media die de bank gebruikt. In plaats van gedrukte bladen, kan men mijns inziens veel beter gebruik maken van digitale media. Tot slot: drie bladen (Relevant, Focus, In Essentie) die bestemd zijn voor een en dezelfde doelgroep, vind ik geldverspilling.