Beste internetprovider 2014-2015 is Solcon geworden met 9,0 op peildatum 27 februari 2015. De klanten van Solcon zijn al jarenlang klant en melden dit ook in hun reviews. De redenen zijn unaniem: deskundige, vriendelijke en geduldige medewerkers in combinatie met een goede en zeer snelle service. Bij problemen lost Solcon het snel op volgens klanten, van belang omdat internet tegenwoordig een basis levens behoefte is geworden. Te lange wachttijden zijn nog wel een punt van aandacht volgens klanten in de reviews.
Joost Treep, Teamleider Customer Care bij Solcon in antwoord op de vraag waarom zij deze hoge score van hun klanten kregen: “Wij geven al onze klanten persoonlijke service en aandacht, want wij zien de klant echt als mens. Wij vinden het belangrijk dat onze klanten gehoord worden en gaan ver bij het oplossen van zaken. We selecteren daarop onze klantenservicemedewerkers die al onze diensten kunnen ondersteunen en trainen hen continu. En dat werkt. Laatst kregen we zelfs spontaan een taart van een klant omdat deze zich zo goed geholpen voelde!”
De ranglijst per 27 februari 2015 Internetproviders met >100 reviews op Opiness
- Solcon 9,0 106 reviews
- XS4all 7,7 118 reviews
- KPN Internet 7,4 215 reviews
- Ziggo 7,0 1117 reviews
- UPC 6,7 699 reviews
- Online 6,6 115 reviews
- Tele2 6,6 283 reviews
De actuele lijst internetproviders is hier te vinden.
Winnaar Beste Service Award Telecom: Simyo
De beste telecomprovider 2014-2015 is op peildatum 27 februari 2015 wederom Simyo met 7,7. In 85% van de reviews staat goedkoop en toch goed. Dat lijkt de sleutel tot succes van Simyo. Daarnaast benoemen klanten ook de flexibiliteit van aanpasbare abonnementen via internet of app en ‘betalen voor wat je gebruikt’. Voor een ‘scherpe prijs’ is de klantenservice toch erg goed en bereikbaar volgens de meeste klanten. Simyo was ook in 2013 winnaar van de Beste Service Award en heeft haar positie weten te behouden.
Sr. Marketing Manager bij Simyo Mischa Oudolf over het winnen van de Beste Service Award: “Bij Simyo regelen we alles met een klein team. We vinden het heel belangrijk dat onze klanten tevreden zijn. Daar doen wij elke dag ons best voor. Daarom zijn we heel erg blij met deze award!”
De ranglijst per 27 februari 2015 Telecomproviders met > 100 reviews op Opiness
- Simyo 7,7 278 reviews
- Telfort 7,2 324 reviews
- KPN Hi 7,1 163 reviews
- T-Mobile 7,0 494 reviews
- Vodafone 6,9 474 reviews
- KPN mobiel 6,8 512 reviews
De actuele lijst telecomproviders is hier te vinden.
Geheim van de Beste Performers
De veeleisende consument anno 2015 gaat voor de beste prijs en de beste service . Hij zoekt, vergelijkt, bezoekt, probeert, stapt op en gaat weer verder. Als de juiste aanbieder is gevonden dan blijft de klant trouw en beveelt zij die partij graag aan. De klantenservice speelt een prominente rol in de beleving van de service. Het begrip ‘geduldige medewerkers' is een opkomend woord in de reviews. Wordt “Slow Service” de nieuwe trend in klantcontact? Waarbij de servicemedewerker niet op afhandelingstijd en snelheid, maar op waardering wordt afgerekend? Het levert in ieder geval dus meer blije klanten op. lees meer over alle winnaars op https://opiness.nl/service-awards.
Opiness over internet, telecom providers, banken en web warenhuizen
Opiness is in maart gestart 2015 met de rubrieken Opiness over internetproviders, telecom providers, banken en web warenhuizen omdat er voldoende reviews zijn verzameld om een vergelijking te kunnen maken van alle aanbieders voor de consument.
Over de Beste Service Awards
De Beste Service Awards worden jaarlijks toegekend aan bedrijven in een aantal branches. De Award is een consumentenprijs omdat deze puur is gebaseerd op klantoordelen en niet op basis van testen of experts. Winnaars moesten minimaal 100 reviews hebben waarvan 50 in het afgelopen jaar en het hoogste rapportcijfer hebben in hun categorie. De Service Awards zijn in 2011, 2012 en 2013 al eerder georganiseerd onder de naam Preferenso. Preferenso.nl is opgegaan in Opiness in 2014. De reviews zijn afkomstig van spontaan geplaatste reviews en vanuit een panel meting met bureau Ipsos. Mediapartners in activatie waren dit jaar Nieuws.nl en CustomerFirst.