Hieronder mijn ervaring met YourMacStore. Als er nog door YourMacStore gereageerd wordt en de situatie opgelost kan worden ben ik bereid de review aan te passen.
Voor diegene die geen zin heeft om deze hele lap tekst te lezen zal ik proberen het kort samen te vatten: Ik heb bij YourMacStore een Apple Watch besteld die niet bezorgd is. Volgens de site van YourMacStore (en volgens de wet) is zij verantwoordelijk voor levering van het pakket. Zij houdt zich niet aan de beloftes die op de websites staan en reageert vervolgens ook niet meer op mijn contactpogingen. Als u van plan bent hier een aankoop te doen, raad ik u dit af. Als er iets misgaat wordt u hoogstwaarschijnlijk niet geholpen, terwijl als u rechtstreeks bij Apple besteld u wel geholpen zult worden.
Hieronder het hele verhaal in detail:
Op 30 september 2022 bestelde ik bij YourMacStore een Apple Watch en koos ik ervoor om de Watch verzekerd te laten verzenden, aangezien dit voor mij een duur product is en ik mij hier toch iets fijner bij voelde.
Deze Apple Watch was alleen hier op voorraad en deze zou zelfs de volgende dag geleverd worden (op vrijdag voor 23.59 besteld is zaterdag in huis). Deze belofte werd niet nagekomen, op 2 oktober kreeg ik pas de verzendbevestiging van PostNL dat het pakket de volgende dag (op een maandag) bezorgd zou worden. Ik was toen niet thuis tussen het aangegeven tijdvenster en toch kreeg ik een melding dat het pakket bezorgd was.
Dit heb ik gelijk aangekaart en hier werd snel op gereageerd, er zou een onderzoek gestart worden en ik zou gelijk geïnformeerd worden wanneer er een update zou zijn. Deze update heb ik echter nooit gekregen, dus heb ik na een aantal weken zelf contact opgenomen. Op 12 oktober werd mij verteld dat het onderzoek niet lang meer zou duren en dat als het onderzoek afgelopen zou zijn de situatie opgelost zou worden.
Vervolgens las ik op de website van YourMacStore het volgende:
Verzekerd versturen
Je hebt bij ons de keus tijdens het afrekenen om je pakket wel of niet te verzekeren. Nu is het zo dat wij als verzender in beide gevallen, tot het pakket bij je thuis in ontvangst genomen is, verantwoordelijk zijn voor de levering van het pakket. Daarvoor is deze optie er dus ook niet, maar het verschil zit hem in de afhandeling van een vermissing of beschadiging van het pakket. Wanneer je de verzending bij ons verzekerd wordt er per direct bij aantoonbare vermissing of beschadiging, mits er voorraad is, een nieuw pakket opgestuurd. Verzeker je het pakket niet dan starten wij eerst een traject bij PostNL en zullen de uitkomst afwachten alvorens over te gaan tot levering van het nieuwe pakket.
Het blijkt dus dat ik dit onderzoek helemaal niet af had hoeven te wachten en dat ik eigenlijk al een nieuwe zending had moeten krijgen. Hier kunt u dit op de website van YourMacStore ook nalezen, onder het kopje ‘’Verzekerd versturen’’:
Dit heb ik op 20 oktober netjes aangekaart en sindsdien krijg ik geen reactie meer op mijn e-mails. Ook heb ik vorige week nog een mail gestuurd met de vraag of de vorige goed aankomen is, hier wordt ook niet op gereageerd.
Ik zit dus nu zonder product en zonder geld. Ook is het voor mij niet mogelijk navraag te doen bij PostNL over de stand van zaken, aangezien alleen de verzender (YourMacStore dus) dit kan doen.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
Angel
|
Gewoon heel simpel bestel hier niet is het niet waard doe je retour krijg je je geld heir terug en ze doen geen enkele moeite je te helpen
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
Scott
|
Macbook air aangekocht welke helaas diverse defecten vertoonde. Een aantal van deze defecten heeft Microfix (reparatiepartner van YouMacStore) kunnen verhelpen. Macbook ca. 4x opgestuurd daarna nog steeds niet verholpen. Geëist dat YourMacStore mij zou voorzien van een nieuw exemplaar echter nooit gehoor aan gegeven, het is altijd de schuld van Apple of Microfix. Dit traject heeft een jaar geduurd. Uiteindelijk hulp gezocht bij Apple zelf en zij hebben mij na 1x repareren een nieuwe gegeven. Zelfs een upgrade naar een nieuw model. Resume, koop aub bij Apple en bespaar je de stress. Service is echt ronduit slecht!
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
Noud
|
Najaar 2020 heb ik een iMac 27” aangeschaft bij YourMacStore. De scherpe prijs was voor mij toen doorslaggevend bij de aankoop. Hier heb ik echter tot op de dag van vandaag spijt van.
In de eerste weken viel mijn iMac spontaan uit, meerdere keren per week. Dit probleem blijft zich sinds die tijd regelmatig voordoen op een apparaat van duizenden euro’s.
Onder garantie heb ik de iMac tweemaal laten repareren. Hieruit kwam meteen naar voren dat er iets in de hardware niet goed zit, maar wat precies is onduidelijk. Het lijkt of er op de gok onderdelen worden vervangen, want het probleem blijft zich voordoen. In beide gevallen ben ik mijn iMac 2-3 weken kwijt geweest. Dit is op z’n zachtst gezegd problematisch als je er ook dagelijks op thuiswerkt.
Na beide reparaties heb ik contact gehad met Apple support. Zij gaven aan dat het een hardware probleem is en er wordt geadviseerd het apparaat bij YourMacStore onder de garantie om te ruilen voor een nieuw exemplaar.
YourMacStore wil hier niets van horen. Ze willen het apparaat voor een derde keer laten repareren. Dit zou betekenen dat ik de iMac dan weer drie weken kwijt ben. Een vervangend apparaat kan YourMacStore niet aanbieden, terwijl dit volgens het consumentenrecht wel aangeboden zou moeten worden wanneer je hinder ondervindt van een reparatie. Ik ben het inmiddels helemaal zat en enorm teleurgesteld over de niet klantgerichte houding van YourMacStore.
YourMacStore’s communicatie verloopt erg traag en alle problemen worden afgeschoven op andere partijen: vertraging bij de levering komt door Apple, vervanging door een nieuw apparaat gaat Apple over, reparatie is de verantwoordelijkheid van Microfix, etc.
Je merkt in alles dat YourMacStore geen enkele moeite doet voor haar klanten en niet meedenkt in oplossingen.
Ik bestel nooit meer iets bij YourMacStore en zou het ook niemand aanraden.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
Jaïr
|
1 Dec een BTO Macbook Pro 13 inch i7 16GB 128SSD besteld (€2000). Zou volgens de site maar 3 - 5 dagen duren. Week later nog niks gehoord dus zelf maar contact opgenomen. Bleek een vergissing op de site; apple schetste momenteel +-10 om een BTO model te leveren. Inmiddels 15 dagen na bestelling nogmaals contact opgenomen om te vragen hoe het nou zat; werd “binnen 2 dagen verwacht in het magazijn, dan sturen we direct de track & trace”. Nu 3 WEKEN LATER (houd in gedachte dat er gedurende deze periode niet één keer is geprobeerd contact met mij op te nemen vanuit Yourmacstore, terwijl het gaat over duizenden euro’s) na wat meer druk te hebben uitgeoefend besloot medewerker “K” pas vandaag VRIJDAG 20 DECEMBER te bellen naar apple om zelf eens te kijken wat er aan de hand was. 3 WEKEN weg gewuifd om vervolgens pas na een telefonische uithaal aanstalten te maken betreffende de bestelling; Ongelofelijk!!
Wordt er vervolgens vlak voor sluitingstijd e i n d e l i j k terug gebeld; blijkt de order ergens in Ierland te zitten en wordt ik wederom weggezet met een magere “we verwachten de order maandag in het magazijn en zullen je zsm voorzien van een track & trace. “
Zo schuiven zij de bestelling stiekem toch het 4e weekend voorbij aangezien YMS over het weekend gesloten is. ONDERSTUSSEN STAAT OP DE SITE NOGSTEEDS DAT DE LAPTOP, MET BTO CONFIGURATIES BINNEN “3-5 WERKDAGEN LEVERBAAR IS!! VALSE ADVERTENTIE, RONDUIT SCHANDALIG.
Blijf maar loze “excuses” krijgen van medewerkers “K” en “P” maar daar koop ik LETTERLIJK niks van, 0 concrete oplossingen gehoord, alle gemaakte afspraken en deadlines gemist & GEEN tegemoetkoming in welke vorm dan ook besproken. Ik raad deze winkel af van uit de grond van mij hart.
1075 Reviews Plaats review
Geverifieerde Reviewer
|Hieronder mijn ervaring met YourMacStore. Als er nog door YourMacStore gereageerd wordt en de situatie opgelost kan worden ben ik bereid de review aan te passen.
Voor diegene die geen zin heeft om deze hele lap tekst te lezen zal ik proberen het kort samen te vatten: Ik heb bij YourMacStore een Apple Watch besteld die niet bezorgd is. Volgens de site van YourMacStore (en volgens de wet) is zij verantwoordelijk voor levering van het pakket. Zij houdt zich niet aan de beloftes die op de websites staan en reageert vervolgens ook niet meer op mijn contactpogingen. Als u van plan bent hier een aankoop te doen, raad ik u dit af. Als er iets misgaat wordt u hoogstwaarschijnlijk niet geholpen, terwijl als u rechtstreeks bij Apple besteld u wel geholpen zult worden.
Hieronder het hele verhaal in detail:
Op 30 september 2022 bestelde ik bij YourMacStore een Apple Watch en koos ik ervoor om de Watch verzekerd te laten verzenden, aangezien dit voor mij een duur product is en ik mij hier toch iets fijner bij voelde.
Deze Apple Watch was alleen hier op voorraad en deze zou zelfs de volgende dag geleverd worden (op vrijdag voor 23.59 besteld is zaterdag in huis). Deze belofte werd niet nagekomen, op 2 oktober kreeg ik pas de verzendbevestiging van PostNL dat het pakket de volgende dag (op een maandag) bezorgd zou worden. Ik was toen niet thuis tussen het aangegeven tijdvenster en toch kreeg ik een melding dat het pakket bezorgd was.
Dit heb ik gelijk aangekaart en hier werd snel op gereageerd, er zou een onderzoek gestart worden en ik zou gelijk geïnformeerd worden wanneer er een update zou zijn. Deze update heb ik echter nooit gekregen, dus heb ik na een aantal weken zelf contact opgenomen. Op 12 oktober werd mij verteld dat het onderzoek niet lang meer zou duren en dat als het onderzoek afgelopen zou zijn de situatie opgelost zou worden.
Vervolgens las ik op de website van YourMacStore het volgende:
Verzekerd versturen
Je hebt bij ons de keus tijdens het afrekenen om je pakket wel of niet te verzekeren. Nu is het zo dat wij als verzender in beide gevallen, tot het pakket bij je thuis in ontvangst genomen is, verantwoordelijk zijn voor de levering van het pakket. Daarvoor is deze optie er dus ook niet, maar het verschil zit hem in de afhandeling van een vermissing of beschadiging van het pakket. Wanneer je de verzending bij ons verzekerd wordt er per direct bij aantoonbare vermissing of beschadiging, mits er voorraad is, een nieuw pakket opgestuurd. Verzeker je het pakket niet dan starten wij eerst een traject bij PostNL en zullen de uitkomst afwachten alvorens over te gaan tot levering van het nieuwe pakket.
Het blijkt dus dat ik dit onderzoek helemaal niet af had hoeven te wachten en dat ik eigenlijk al een nieuwe zending had moeten krijgen. Hier kunt u dit op de website van YourMacStore ook nalezen, onder het kopje ‘’Verzekerd versturen’’:
Dit heb ik op 20 oktober netjes aangekaart en sindsdien krijg ik geen reactie meer op mijn e-mails. Ook heb ik vorige week nog een mail gestuurd met de vraag of de vorige goed aankomen is, hier wordt ook niet op gereageerd.
Ik zit dus nu zonder product en zonder geld. Ook is het voor mij niet mogelijk navraag te doen bij PostNL over de stand van zaken, aangezien alleen de verzender (YourMacStore dus) dit kan doen.
Angel
|Gewoon heel simpel bestel hier niet is het niet waard doe je retour krijg je je geld heir terug en ze doen geen enkele moeite je te helpen
Scott
|Macbook air aangekocht welke helaas diverse defecten vertoonde. Een aantal van deze defecten heeft Microfix (reparatiepartner van YouMacStore) kunnen verhelpen. Macbook ca. 4x opgestuurd daarna nog steeds niet verholpen. Geëist dat YourMacStore mij zou voorzien van een nieuw exemplaar echter nooit gehoor aan gegeven, het is altijd de schuld van Apple of Microfix. Dit traject heeft een jaar geduurd. Uiteindelijk hulp gezocht bij Apple zelf en zij hebben mij na 1x repareren een nieuwe gegeven. Zelfs een upgrade naar een nieuw model. Resume, koop aub bij Apple en bespaar je de stress. Service is echt ronduit slecht!
Noud
|Najaar 2020 heb ik een iMac 27” aangeschaft bij YourMacStore. De scherpe prijs was voor mij toen doorslaggevend bij de aankoop. Hier heb ik echter tot op de dag van vandaag spijt van.
In de eerste weken viel mijn iMac spontaan uit, meerdere keren per week. Dit probleem blijft zich sinds die tijd regelmatig voordoen op een apparaat van duizenden euro’s.
Onder garantie heb ik de iMac tweemaal laten repareren. Hieruit kwam meteen naar voren dat er iets in de hardware niet goed zit, maar wat precies is onduidelijk. Het lijkt of er op de gok onderdelen worden vervangen, want het probleem blijft zich voordoen. In beide gevallen ben ik mijn iMac 2-3 weken kwijt geweest. Dit is op z’n zachtst gezegd problematisch als je er ook dagelijks op thuiswerkt.
Na beide reparaties heb ik contact gehad met Apple support. Zij gaven aan dat het een hardware probleem is en er wordt geadviseerd het apparaat bij YourMacStore onder de garantie om te ruilen voor een nieuw exemplaar.
YourMacStore wil hier niets van horen. Ze willen het apparaat voor een derde keer laten repareren. Dit zou betekenen dat ik de iMac dan weer drie weken kwijt ben. Een vervangend apparaat kan YourMacStore niet aanbieden, terwijl dit volgens het consumentenrecht wel aangeboden zou moeten worden wanneer je hinder ondervindt van een reparatie. Ik ben het inmiddels helemaal zat en enorm teleurgesteld over de niet klantgerichte houding van YourMacStore.
YourMacStore’s communicatie verloopt erg traag en alle problemen worden afgeschoven op andere partijen: vertraging bij de levering komt door Apple, vervanging door een nieuw apparaat gaat Apple over, reparatie is de verantwoordelijkheid van Microfix, etc.
Je merkt in alles dat YourMacStore geen enkele moeite doet voor haar klanten en niet meedenkt in oplossingen.
Ik bestel nooit meer iets bij YourMacStore en zou het ook niemand aanraden.
Jaïr
|1 Dec een BTO Macbook Pro 13 inch i7 16GB 128SSD besteld (€2000). Zou volgens de site maar 3 - 5 dagen duren. Week later nog niks gehoord dus zelf maar contact opgenomen. Bleek een vergissing op de site; apple schetste momenteel +-10 om een BTO model te leveren. Inmiddels 15 dagen na bestelling nogmaals contact opgenomen om te vragen hoe het nou zat; werd “binnen 2 dagen verwacht in het magazijn, dan sturen we direct de track & trace”. Nu 3 WEKEN LATER (houd in gedachte dat er gedurende deze periode niet één keer is geprobeerd contact met mij op te nemen vanuit Yourmacstore, terwijl het gaat over duizenden euro’s) na wat meer druk te hebben uitgeoefend besloot medewerker “K” pas vandaag VRIJDAG 20 DECEMBER te bellen naar apple om zelf eens te kijken wat er aan de hand was. 3 WEKEN weg gewuifd om vervolgens pas na een telefonische uithaal aanstalten te maken betreffende de bestelling; Ongelofelijk!!
Wordt er vervolgens vlak voor sluitingstijd e i n d e l i j k terug gebeld; blijkt de order ergens in Ierland te zitten en wordt ik wederom weggezet met een magere “we verwachten de order maandag in het magazijn en zullen je zsm voorzien van een track & trace. “
Zo schuiven zij de bestelling stiekem toch het 4e weekend voorbij aangezien YMS over het weekend gesloten is. ONDERSTUSSEN STAAT OP DE SITE NOGSTEEDS DAT DE LAPTOP, MET BTO CONFIGURATIES BINNEN “3-5 WERKDAGEN LEVERBAAR IS!! VALSE ADVERTENTIE, RONDUIT SCHANDALIG.
Blijf maar loze “excuses” krijgen van medewerkers “K” en “P” maar daar koop ik LETTERLIJK niks van, 0 concrete oplossingen gehoord, alle gemaakte afspraken en deadlines gemist & GEEN tegemoetkoming in welke vorm dan ook besproken. Ik raad deze winkel af van uit de grond van mij hart.
Mvg Jaïr