In Juni richtte mijn oma zich tot mij en mijn moeder, het batterijtje van haar horloge was leeg. Een Gassan horloge met quartz uurwerk. Omdat Teunissen om de hoek is en we daar eerder geweest waren, de winkel ingestapt voor het vervangen van de batterij. Een week later belt mijn Oma wederom, dat de achterdeksel van het horloge is afgevallen en ze het nog niet kan dragen. Terug naar de winkel en al snel werd de oplossing aangeboden dat het horloge voor minder dan 20 euro door zijn horlogemaker (Witkamp te Soest) gerepareerd zou kunnen worden. Zo gezegd zo gedaan, wel bleek het uiteindelijk €22,50 te kosten én helaas constateren we dat enkele dagen na ophalen en horloge in zijn geheel niet meer loopt! Eenmaal in de winkel aangekomen gaf Wim aan dat dat niet aan zijn laatste batterijwissel of uitgevoerde reparatie kon liggen, maar dat het aan het oude quartz uurwerk moest liggen. "Een service- en schoonmaakbeurt van circa 100 euro zou het probleem wel oplossen." Anders wordt er aangeboden dat hij wel korting kan geven op een nieuw horloge wat we daar aanschaffen, maar geenszins zou dit natuurlijk het horloge met emotionele waarde vervangen.
Op dit moment heb ik zelf, met enige horlogekennis en geen onbekende in de wereld, de regie in handen genomen en het advies gegeven naar de gerenommeerde Kalle Slaap van Chronoglide Online te Grootschermer te gaan. Daar is samen met Kalle geconstateerd dan de achterdeksel met veel lijm dichtgeplakt was en er ook lijm op het uurwerk zat waardoor deze niet meer liep. Een onkundige oplossing van Witkamp die tevens niet aan ons gemeld was. Nota bene is er eerder nog specifiek besproken dat lijmgebruik uit den boze was.
Kalle heeft het horloge voor €35,00 schoongemaakt, gerepareerd en zijn edelsmid heeft de achterdeksel aangepast zodat deze weer op de kast sluit.
Vrij ontevreden gaat mijn moeder terug naar Teunissen, waar de nieuwe bevindingen gemeld worden: Volgens Teunissen was lijm de normaalste zaak van de wereld en onvermijdelijk. Helaas leidt dit gesprek tot niks, biedt Wim ons geen excuses aan voor het ongemak en laat staan dat er een oplossing voor het probleem wordt aangeboden. Zogenaamd hebben we Wim geen kans gegeven om het door hem te laten oplossen.
Als uiteindelijke oplossing bied Wim Teunissen mijn moeder aan om de helft van de €22,50 (van de "reparatie" van de achterdeksel) terug te storten, maar wel met de vermelding dat we niet meer in de winkel hoeven terug te komen. Vol ongeloof, echt omdat er geen andere oplossing aangeboden wordt, zijn we met deze schamele tegemoetkoming maar akkoord gegaan.
Concluderend heeft Teunissen de gevraagde reparaties niet kundig laten uitvoeren, is er meer schade ontstaan, zijn we duurder uit dan nodig was en is er gewoonweg ook geen nette oplossing en/of excuses aangeboden. Erg jammer.
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
DMei
|
Een kleine juwelier maar toch een redelijk ruim aanbod van horloges. Vriendelijke man en vrouw die de tijd nemen om je te helpen.
2 Reviews Plaats review
Robin Sagehomme
|In Juni richtte mijn oma zich tot mij en mijn moeder, het batterijtje van haar horloge was leeg. Een Gassan horloge met quartz uurwerk. Omdat Teunissen om de hoek is en we daar eerder geweest waren, de winkel ingestapt voor het vervangen van de batterij. Een week later belt mijn Oma wederom, dat de achterdeksel van het horloge is afgevallen en ze het nog niet kan dragen. Terug naar de winkel en al snel werd de oplossing aangeboden dat het horloge voor minder dan 20 euro door zijn horlogemaker (Witkamp te Soest) gerepareerd zou kunnen worden. Zo gezegd zo gedaan, wel bleek het uiteindelijk €22,50 te kosten én helaas constateren we dat enkele dagen na ophalen en horloge in zijn geheel niet meer loopt! Eenmaal in de winkel aangekomen gaf Wim aan dat dat niet aan zijn laatste batterijwissel of uitgevoerde reparatie kon liggen, maar dat het aan het oude quartz uurwerk moest liggen. "Een service- en schoonmaakbeurt van circa 100 euro zou het probleem wel oplossen." Anders wordt er aangeboden dat hij wel korting kan geven op een nieuw horloge wat we daar aanschaffen, maar geenszins zou dit natuurlijk het horloge met emotionele waarde vervangen.
Op dit moment heb ik zelf, met enige horlogekennis en geen onbekende in de wereld, de regie in handen genomen en het advies gegeven naar de gerenommeerde Kalle Slaap van Chronoglide Online te Grootschermer te gaan. Daar is samen met Kalle geconstateerd dan de achterdeksel met veel lijm dichtgeplakt was en er ook lijm op het uurwerk zat waardoor deze niet meer liep. Een onkundige oplossing van Witkamp die tevens niet aan ons gemeld was. Nota bene is er eerder nog specifiek besproken dat lijmgebruik uit den boze was.
Kalle heeft het horloge voor €35,00 schoongemaakt, gerepareerd en zijn edelsmid heeft de achterdeksel aangepast zodat deze weer op de kast sluit.
Vrij ontevreden gaat mijn moeder terug naar Teunissen, waar de nieuwe bevindingen gemeld worden: Volgens Teunissen was lijm de normaalste zaak van de wereld en onvermijdelijk. Helaas leidt dit gesprek tot niks, biedt Wim ons geen excuses aan voor het ongemak en laat staan dat er een oplossing voor het probleem wordt aangeboden. Zogenaamd hebben we Wim geen kans gegeven om het door hem te laten oplossen.
Als uiteindelijke oplossing bied Wim Teunissen mijn moeder aan om de helft van de €22,50 (van de "reparatie" van de achterdeksel) terug te storten, maar wel met de vermelding dat we niet meer in de winkel hoeven terug te komen. Vol ongeloof, echt omdat er geen andere oplossing aangeboden wordt, zijn we met deze schamele tegemoetkoming maar akkoord gegaan.
Concluderend heeft Teunissen de gevraagde reparaties niet kundig laten uitvoeren, is er meer schade ontstaan, zijn we duurder uit dan nodig was en is er gewoonweg ook geen nette oplossing en/of excuses aangeboden. Erg jammer.
DMei
|Een kleine juwelier maar toch een redelijk ruim aanbod van horloges. Vriendelijke man en vrouw die de tijd nemen om je te helpen.