Opvangfabriek met ‘het systeem’ die toevalligerwijs altijd in het voordeel van het Klokje Rond uitvalt.
Laat ik beginnen dat Klokje Rond een prima opvang is zolang je niet een keertje moet/wilt ruilen of extra moet/wilt reserveren. Naast het feit dat er werkelijk nooit plek is (hier kan ik best begrip voor hebben met de huidige personeelstekorten in de opvang), is de wil om mee te denken niet aanwezig. Alles móét via het (ontoereikende) systeem en er is 0 ruimte voor ook maar een klein beetje flexibiliteit.
1. Eind 2019 klant geworden en ‘het systeem’ plant automatisch in op feestdagen – terwijl men zelf uiteraard ook wel weet dat zij de opvang dan niet gaan uitvoeren. Daarbij heeft deze inzet op een feestdag geen enkele invloed heeft op de bezetting, immers de opvang is dicht.
- Waarom plant ‘het systeem’ in op feestdagen?
- Waarom verteld men pas achteraf dat je hier op moet letten?
- Waarom gaat men niet flexibel om met ‘later’ deze dagen verzetten, de opvang was immers toch al dicht – er was 0 impact op operatie en planning… .
2. In 2021 wilde ik uren (let op: uren en geen dagen) ruilen buiten mijn vaste contractdagen. Ik wenste deze UREN in te zetten in 2 ochtenden – ik heb Klokje Rond verzocht mij te helpen met deze aanvraag. Bij dit contact werd ik aangedragen dat ik dat maar zelf moest invoeren in ‘het systeem’. Ik heb netjes in de tijden én opmerkingen laten weten dat de inzet enkel de ochtenddelen betrof. Klokje Rond heeft zónder overleg hele dagen en dan ook nog eens de verkeerde dagen ingepland. Na ongeveer 10 contactmomenten, vertelde Klokje Rond (achteraf weer) dat ze ipv UREN enkel hele dagen voor me gingen inplannen…
Als je de beschikking hebt over ‘uren’ dan is het vreemd dat je deze niet in mág zetten zoals je zelf wenst. Klokje Rond bepaald voor jou, hoe jij zal moeten reserveren…
3. 2022 geleerd dat Klokje Rond niet houdt van contact zoeken en zelf wijzigingen doorgevoerd in ‘het systeem’ waarbij ik via de opmerkingen expliciet duidelijk maakte wat de bedoeling was. ‘Het systeem’ / Klokje Rond heeft toen, tegen mijn beoogde doel verkeerde ruilingen geannuleerd. Dit geheel zelfstandig zonder eventjes contact met mij op te nemen of dit de bedoeling wel zou zijn. Nadat dit ‘via het systeem’ bekend werd, zelf contact opgenomen en aangegeven, als het zo moet beschouw alle verzoeken dan maar als niet ingediend. Hierop kwam de reactie (gechargeerd): dat ik pech had. ‘Het systeem’ was al zo doorgevoerd en dat ze de, voor mij zeer ongewenste, annuleringen lieten staan.
Verzoeken mógen alleen via online (afgekaderd en in veel gevallen ontoereikend) systeem ingevoerd worden. Het is niet de bedoeling om daarvoor contact met medewerkers te zoeken. De onwil om behulpzaam te zijn komt ook in meer facetten door: Ik was op een beurs (lezingen geven) en men zocht contact met me. Ik heb laten weten na de laatste verplichting direct na 17:00 te willen bellen (ik zou 2 uur reistijd daarvoor beschikbaar hebben). Daarop kwam deze reactie: “Wij zijn dan telefonisch niet meer bereikbaar, morgen zijn wij weer bereikbaar vanaf 08:30 mocht het niet voor 17:00 vandaag lukken.”
Grappig: Je bent wel verplicht een dag opvang van 07:00 tot 19:00 te betalen (ook al haal je de kinderen eerder). Maar als je dan een keertje tussen 17:00 en 19:00 nog even wil bellen… dan wil men dat niet. Factureren gaat prima, maar onwil om even net na 17:00 te bellen.
Nogmaals; niets op Klokje Rond aan te merken zolang je maar niet ooit een wens / verzoek naast je vaste contractdagen hebt. Enerzijds worden deze verzoeken (bij mij) vrijwel altijd afgewezen. Maar nog veel erger, ze ontraden persoonlijk contact (overleg), verwijzen naar systemen, voeren zonder overleg, niet terug te draaien, verkeerde acties door en is niet flexibel in algemene zin.
(waarbij, net als in een casino, “het systeem” toevalligerwijs altijd in het voordeel van Het Klokje Rond uitvalt)
1.0
Het beleid
De lokatie
De medewerkers
De informatieverstrekking
Makau
|
We had disagreement over taking care of a sick child that they let cry all day instead of calling a parent, and then telling how wonderful they are in doing their work. What they did was not according to agreed guidelines. No means in negotiating even a partial refund for the advanced paid hrs, after the child was taken away from their care due to lack of trust in them. It was very clearly a business first child daycare. There are better places for a child in the neighborhood.
2.0
Het beleid
De lokatie
De medewerkers
De informatieverstrekking
Anoniem
|
Tot kort geleden een prima kinderopvang. Echter zorgt het laatste beleid ervoor dat ouders die echte flexibele opvang nodig hebben niet meer welkom zijn en daardoor plots geen passende opvang meer hebben. Schandalig!
1.0
Het beleid
De lokatie
De medewerkers
De informatieverstrekking
Anoniem
|
Onlangs is de garantie op flexibele opvang vervallen en ben je als klant plotseling niet meer welkom. Alleen tegen minstens de dubbele kosten. Je bent jarenlang klant en plots deze aanpassing zonder ons daarover fatsoenlijk te informeren. Belachelijk!! Draait bij klokje rond om poen. Niet om de kinderen al doen ze er alles aan om je dat te doen geloven.
Wij hebben besloten een klacht in de dienen bij de landelijke geschillencommissie.
4 Reviews Plaats review
Daan
|Opvangfabriek met ‘het systeem’ die toevalligerwijs altijd in het voordeel van het Klokje Rond uitvalt.
Laat ik beginnen dat Klokje Rond een prima opvang is zolang je niet een keertje moet/wilt ruilen of extra moet/wilt reserveren. Naast het feit dat er werkelijk nooit plek is (hier kan ik best begrip voor hebben met de huidige personeelstekorten in de opvang), is de wil om mee te denken niet aanwezig. Alles móét via het (ontoereikende) systeem en er is 0 ruimte voor ook maar een klein beetje flexibiliteit.
1. Eind 2019 klant geworden en ‘het systeem’ plant automatisch in op feestdagen – terwijl men zelf uiteraard ook wel weet dat zij de opvang dan niet gaan uitvoeren. Daarbij heeft deze inzet op een feestdag geen enkele invloed heeft op de bezetting, immers de opvang is dicht.
- Waarom plant ‘het systeem’ in op feestdagen?
- Waarom verteld men pas achteraf dat je hier op moet letten?
- Waarom gaat men niet flexibel om met ‘later’ deze dagen verzetten, de opvang was immers toch al dicht – er was 0 impact op operatie en planning… .
2. In 2021 wilde ik uren (let op: uren en geen dagen) ruilen buiten mijn vaste contractdagen. Ik wenste deze UREN in te zetten in 2 ochtenden – ik heb Klokje Rond verzocht mij te helpen met deze aanvraag. Bij dit contact werd ik aangedragen dat ik dat maar zelf moest invoeren in ‘het systeem’. Ik heb netjes in de tijden én opmerkingen laten weten dat de inzet enkel de ochtenddelen betrof. Klokje Rond heeft zónder overleg hele dagen en dan ook nog eens de verkeerde dagen ingepland. Na ongeveer 10 contactmomenten, vertelde Klokje Rond (achteraf weer) dat ze ipv UREN enkel hele dagen voor me gingen inplannen…
Als je de beschikking hebt over ‘uren’ dan is het vreemd dat je deze niet in mág zetten zoals je zelf wenst. Klokje Rond bepaald voor jou, hoe jij zal moeten reserveren…
3. 2022 geleerd dat Klokje Rond niet houdt van contact zoeken en zelf wijzigingen doorgevoerd in ‘het systeem’ waarbij ik via de opmerkingen expliciet duidelijk maakte wat de bedoeling was. ‘Het systeem’ / Klokje Rond heeft toen, tegen mijn beoogde doel verkeerde ruilingen geannuleerd. Dit geheel zelfstandig zonder eventjes contact met mij op te nemen of dit de bedoeling wel zou zijn. Nadat dit ‘via het systeem’ bekend werd, zelf contact opgenomen en aangegeven, als het zo moet beschouw alle verzoeken dan maar als niet ingediend. Hierop kwam de reactie (gechargeerd): dat ik pech had. ‘Het systeem’ was al zo doorgevoerd en dat ze de, voor mij zeer ongewenste, annuleringen lieten staan.
Verzoeken mógen alleen via online (afgekaderd en in veel gevallen ontoereikend) systeem ingevoerd worden. Het is niet de bedoeling om daarvoor contact met medewerkers te zoeken. De onwil om behulpzaam te zijn komt ook in meer facetten door: Ik was op een beurs (lezingen geven) en men zocht contact met me. Ik heb laten weten na de laatste verplichting direct na 17:00 te willen bellen (ik zou 2 uur reistijd daarvoor beschikbaar hebben). Daarop kwam deze reactie: “Wij zijn dan telefonisch niet meer bereikbaar, morgen zijn wij weer bereikbaar vanaf 08:30 mocht het niet voor 17:00 vandaag lukken.”
Grappig: Je bent wel verplicht een dag opvang van 07:00 tot 19:00 te betalen (ook al haal je de kinderen eerder). Maar als je dan een keertje tussen 17:00 en 19:00 nog even wil bellen… dan wil men dat niet. Factureren gaat prima, maar onwil om even net na 17:00 te bellen.
Nogmaals; niets op Klokje Rond aan te merken zolang je maar niet ooit een wens / verzoek naast je vaste contractdagen hebt. Enerzijds worden deze verzoeken (bij mij) vrijwel altijd afgewezen. Maar nog veel erger, ze ontraden persoonlijk contact (overleg), verwijzen naar systemen, voeren zonder overleg, niet terug te draaien, verkeerde acties door en is niet flexibel in algemene zin.
(waarbij, net als in een casino, “het systeem” toevalligerwijs altijd in het voordeel van Het Klokje Rond uitvalt)
Makau
|We had disagreement over taking care of a sick child that they let cry all day instead of calling a parent, and then telling how wonderful they are in doing their work. What they did was not according to agreed guidelines. No means in negotiating even a partial refund for the advanced paid hrs, after the child was taken away from their care due to lack of trust in them. It was very clearly a business first child daycare. There are better places for a child in the neighborhood.
Anoniem
|Tot kort geleden een prima kinderopvang. Echter zorgt het laatste beleid ervoor dat ouders die echte flexibele opvang nodig hebben niet meer welkom zijn en daardoor plots geen passende opvang meer hebben. Schandalig!
Anoniem
|Onlangs is de garantie op flexibele opvang vervallen en ben je als klant plotseling niet meer welkom. Alleen tegen minstens de dubbele kosten. Je bent jarenlang klant en plots deze aanpassing zonder ons daarover fatsoenlijk te informeren. Belachelijk!! Draait bij klokje rond om poen. Niet om de kinderen al doen ze er alles aan om je dat te doen geloven.
Wij hebben besloten een klacht in de dienen bij de landelijke geschillencommissie.