Wij hadden een leuke auto gezien op de site en gingen kijken, want dit was voor ons zeer interessant. De auto was er nog niet, stond bij het poetsbedrijf. Thuis nog een paar x gekeken op de site, was deze auto ineens 1000,00 euro duurder. Dat was al een domper.
Afspraak gemaakt om te komen kijken toen de auto in de showroom stond.
Het was een hele leuke auto. Op onze vraag waarom de auto ineens duurder was, kregen we als antwoord dat ie in eerste instantie verkeerd geprijsd was.
Onze inruilauto werd verkeerd beoordeelt. Het panoramadak zou niet goed functioneren en daarom was de inruilwaarde aan de lage kant. Thuis zelf ernaar gekeken, blijkt dat het alleen maar moest worden schoongemaakt en functioneert prima. Dit hebben wij ook gezegd, maar meneer geloofde het niet zo.
Er zat geen onderhoudsboekje bij de auto.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
H
|
Beste lezers,
Ik wilde zwaardere achter-veren onder mijn Toyota RAV4. Toyotabedrijf Mengelers te Sittard heeft die gemonteerd.
Bij garage Mengelers, Toyota dealer te Sittard, gaat men over lijken door verkeerde her-montage van onderdelen op mijn Toyota! De verkeerde her-montage werd hersteld door Autoveren bedrijf MAD te Veenendaal.
Bij Toyota dealer Mengelers moest ik weer eens diep in de beurs grijpen na het monteren van zwaardere achterveren. Direct na de montage begon de auto te kraken onder het rijden. "Die veren moeten eerst ingereden worden," zeiden ze bij Mengelers. Maar de veren bleven maar kraken.
Ik heb in de papieren gekeken van de MAD autoveren leverancier. Deze geven 100.000 km garantie op hun autoveren. Ik heb hun de situatie betreffende het kraken van de auto/veren geschreven en de vraag gesteld wat moet ik nu doen? Ik kreeg direct een mail terug dat hun de zaak voor mij gaan oplossen en dat hebben ze gedaan. Op 16-11-2022 zijn we naar Veenendaal gereden. Daar is het bedrijf MAD gevestigd. Bij MAD werd de auto direct op de brug gezet en viel de monteurs meteen op dat de zaak niet goed was terug gemonteerd bij Toyotabedrijf Mengelers. De twee stabilisatiestangen zaten verkeerd op de achteras waardoor ze het krakende geluid veroorzaakte en elkaar beschadigden. Ook bleken de twee remslangen te zijn beschadigd door tegen de stabilisatorstangen te schuren. De stabilisatiestangen werden losgehaald en goed gemonteerd, zodat de remslangen niets konden raken.
Tot twee maal toe was de auto bij Toyota Mengelers geweest. De eerste keer voor de montage van de MAD veren (toen hebben de heren monteurs de ABS kabel kapot gemaakt) en de tweede keer om een nieuwe ABS kabel te monteren (dit hoefde we niet te betalen). En beide keren is hun niet opgevallen, dat zij de stabilisatiestangen verkeerd hebben gemonteerd en de remslang tegen de stabilisatorstangen ligt te schuren. Er werden ook bij MAD op elke veer een isolator (dat is die zwarte rubber om de veer bij de onderkant) gemonteerd. Na 25 minuten kon de wagen weer van de brug en was het leed geleden. We hadden een Limburgse vlaai meegenomen om de monteurs te bedanken. Dit alles was garantie. We hoefde niets te betalen.
Stel die remleiding was door geschuurd en er kwam remvloeistof uit de beschadigde remleiding tijdens het remmen, dat was dan onze zekere dood geweest. Uiteraard gaan we mensen waarschuwen op de review van Mengelers. Zoals ik reeds eerder schreef "MENGELERS KAN DE POT OP" MENGELERS SPEELT MET MENSENLEVENS EN ANDERE MOETEN DIE FOUT HERSTELLEN!
(Dan het feit, dat in 2019 na het goedkeuring van de APK keuring van Toyota Mengelers de radiator van de auto spontaan is losgelaten onder het rijden). Wat moet ik in GODSNAAM bij Toyota Mengelers? Stelletje prutsers, dure prutsers!
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Patrick
|
Mijn auto werd gecontroleerd met advies afkeur APK. De herstel kosten waren enorm hoog. Ik ben naar een andere garage gegaan, zelfs een steekproef uitgevoerd door RDW. De afkeur punten van mengelers Toyota Sittard werden als belachelijk beoordeeld. Er is daar een monteur met Utrechts accent. Conclusie: volledig incompetent!
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
henk clevers
|
Goede keuze, maar blijf zoals in elke garage, op je hoede De prijs/kwaliteit is goed, de service prima, de servicebeurten zijn goed geprijsd. Ik heb echter altijd het gevoel bij garagehouders dat ze toch op de een of andere manier proberen je een oor aan te "n . . .". Dat is ook zo bij garage Mengelers.
7.5
0
1
Trendbox Panel
|
Zo wil ik altijd behandeld worden! Ik heb mijn auto voor de 60.000 km beurt naar de garage gebracht en mij werd van tevoren netjes verteld wat de kosten hiervoor zouden zijn. Wanneer er sprake zou zijn van eventuele extra kosten zouden zij mij hierover bellen.
6 Reviews Plaats review
M. Schmitz
|Wij hadden een leuke auto gezien op de site en gingen kijken, want dit was voor ons zeer interessant. De auto was er nog niet, stond bij het poetsbedrijf. Thuis nog een paar x gekeken op de site, was deze auto ineens 1000,00 euro duurder. Dat was al een domper.
Afspraak gemaakt om te komen kijken toen de auto in de showroom stond.
Het was een hele leuke auto. Op onze vraag waarom de auto ineens duurder was, kregen we als antwoord dat ie in eerste instantie verkeerd geprijsd was.
Onze inruilauto werd verkeerd beoordeelt. Het panoramadak zou niet goed functioneren en daarom was de inruilwaarde aan de lage kant. Thuis zelf ernaar gekeken, blijkt dat het alleen maar moest worden schoongemaakt en functioneert prima. Dit hebben wij ook gezegd, maar meneer geloofde het niet zo.
Er zat geen onderhoudsboekje bij de auto.
H
|Beste lezers,
Ik wilde zwaardere achter-veren onder mijn Toyota RAV4. Toyotabedrijf Mengelers te Sittard heeft die gemonteerd.
Bij garage Mengelers, Toyota dealer te Sittard, gaat men over lijken door verkeerde her-montage van onderdelen op mijn Toyota! De verkeerde her-montage werd hersteld door Autoveren bedrijf MAD te Veenendaal.
Bij Toyota dealer Mengelers moest ik weer eens diep in de beurs grijpen na het monteren van zwaardere achterveren. Direct na de montage begon de auto te kraken onder het rijden. "Die veren moeten eerst ingereden worden," zeiden ze bij Mengelers. Maar de veren bleven maar kraken.
Ik heb in de papieren gekeken van de MAD autoveren leverancier. Deze geven 100.000 km garantie op hun autoveren. Ik heb hun de situatie betreffende het kraken van de auto/veren geschreven en de vraag gesteld wat moet ik nu doen? Ik kreeg direct een mail terug dat hun de zaak voor mij gaan oplossen en dat hebben ze gedaan. Op 16-11-2022 zijn we naar Veenendaal gereden. Daar is het bedrijf MAD gevestigd. Bij MAD werd de auto direct op de brug gezet en viel de monteurs meteen op dat de zaak niet goed was terug gemonteerd bij Toyotabedrijf Mengelers. De twee stabilisatiestangen zaten verkeerd op de achteras waardoor ze het krakende geluid veroorzaakte en elkaar beschadigden. Ook bleken de twee remslangen te zijn beschadigd door tegen de stabilisatorstangen te schuren. De stabilisatiestangen werden losgehaald en goed gemonteerd, zodat de remslangen niets konden raken.
Tot twee maal toe was de auto bij Toyota Mengelers geweest. De eerste keer voor de montage van de MAD veren (toen hebben de heren monteurs de ABS kabel kapot gemaakt) en de tweede keer om een nieuwe ABS kabel te monteren (dit hoefde we niet te betalen). En beide keren is hun niet opgevallen, dat zij de stabilisatiestangen verkeerd hebben gemonteerd en de remslang tegen de stabilisatorstangen ligt te schuren. Er werden ook bij MAD op elke veer een isolator (dat is die zwarte rubber om de veer bij de onderkant) gemonteerd. Na 25 minuten kon de wagen weer van de brug en was het leed geleden. We hadden een Limburgse vlaai meegenomen om de monteurs te bedanken. Dit alles was garantie. We hoefde niets te betalen.
Stel die remleiding was door geschuurd en er kwam remvloeistof uit de beschadigde remleiding tijdens het remmen, dat was dan onze zekere dood geweest. Uiteraard gaan we mensen waarschuwen op de review van Mengelers. Zoals ik reeds eerder schreef "MENGELERS KAN DE POT OP" MENGELERS SPEELT MET MENSENLEVENS EN ANDERE MOETEN DIE FOUT HERSTELLEN!
(Dan het feit, dat in 2019 na het goedkeuring van de APK keuring van Toyota Mengelers de radiator van de auto spontaan is losgelaten onder het rijden). Wat moet ik in GODSNAAM bij Toyota Mengelers? Stelletje prutsers, dure prutsers!
Patrick
|Mijn auto werd gecontroleerd met advies afkeur APK. De herstel kosten waren enorm hoog. Ik ben naar een andere garage gegaan, zelfs een steekproef uitgevoerd door RDW. De afkeur punten van mengelers Toyota Sittard werden als belachelijk beoordeeld. Er is daar een monteur met Utrechts accent. Conclusie: volledig incompetent!
henk clevers
|Goede keuze, maar blijf zoals in elke garage, op je hoede
De prijs/kwaliteit is goed, de service prima, de servicebeurten zijn goed geprijsd. Ik heb echter altijd het gevoel bij garagehouders dat ze toch op de een of andere manier proberen je een oor aan te "n . . .". Dat is ook zo bij garage Mengelers.
Trendbox Panel
|Zo wil ik altijd behandeld worden!
Ik heb mijn auto voor de 60.000 km beurt naar de garage gebracht en mij werd van tevoren netjes verteld wat de kosten hiervoor zouden zijn. Wanneer er sprake zou zijn van eventuele extra kosten zouden zij mij hierover bellen.