Wees voorzichtig met het laten herstellen van een tand bij deze praktijk
In vier jaar tijd is bij mij twee keer dezelfde tand behandeld door twee verschillende tandartsen binnen deze praktijk. Beide keren ging het mis.
Ze gebruiken een techniek waarbij stiften (ankers) in het wortelkanaal worden geplaatst om een tand te herstellen. In het begin lijkt dit een goede oplossing, maar door normaal kauwen worden die stiften steeds dieper de wortel ingedrukt. Dat veroorzaakt schade aan het wortelkanaal en uiteindelijk een pijnlijke, serieuze ontsteking. Precies dat is bij mij twee keer gebeurd.
Ik heb eerder aangegeven dat ik de tand liever wilde laten trekken om dit te voorkomen, maar dat werd afgeraden. Er werd gezegd dat het trekken van de tand zou kunnen leiden tot het losraken van andere tanden. Ik heb dat advies gevolgd — en zit nu opnieuw met een ontsteking, zwelling, hoofdpijn en hevige pijn.
Wat ik onbegrijpelijk vind: dat deze techniek überhaupt wordt toegepast, terwijl bekend is dat dit géén duurzame oplossing is. De kans is groot dat mensen uiteindelijk tóch terugkomen met een ontsteking. En dat lijkt eerder regel dan uitzondering.
Ook belangrijk om te weten: deze praktijk heeft géén weekendopvang. Als het in het weekend misgaat (zoals bij mij), moet je naar de spoedzorg — en ook daar kun je niet zomaar binnenlopen. Je moet eerst een afspraak maken, wat in een acute situatie voor stress en vertraging zorgt.
Mijn advies: Vraag goed na welke techniek ze willen toepassen, wat de risico’s zijn op korte én lange termijn, en laat je niet onder druk zetten. Overweeg serieus een second opinion vóór je akkoord gaat met een ingreep.
De enige reden dat ik de service nog een 5 geef, is omdat ik op maandagochtend om 8:00 uur ben geholpen toen ik met een duidelijk ontstoken en opgezwollen gezicht aan de balie stond. Dat werd snel opgepakt, en daar ben ik wel dankbaar voor.
Maar echt geholpen voel je je niet. Er wordt een röntgenfoto gemaakt, je krijgt antibiotica en ibuprofen, en er wordt een nieuwe afspraak ingepland — alsof het probleem zich vanzelf wel oplost.
3.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
Andrea van Zalm
|
Gulzige tandartspraktijken en erg duur en onpersoonlijk. Nee, nooit meer Tandartsenpraktijk Hoofddorp,erg duur en ik werd vaak onterecht belast met hoge rekeningen waar op
Handelingen stonden die nimmer verricht waren.Geen persoonlijke behandeling maar iedere keer een vreemde tandhulpje.
99% van de tandartsen zijn niet volledig gediplomeerd maar in opleiding en doen alleen maar tandsteen en niet noodzakelijke
Rontgenfotoos maken.Dan valt er weer wat te factureren.Erg op geld beluste tandarts die te gierig is om een glaasje water te laten spoelen.slechte service en onduidelijk tandartsbeleid.Proberen je van alles onterecht te berekenen.Nee nooit meer !
2.0
Evelyne Nusalim
|
hoofddorp. onpersoonlijk behandeling. Pluspunten: snel. Minpunten: onpersoonlijk en te zuinig. Er is niet eens water om te spoelen.
3 Reviews Plaats review
Alen
|Wees voorzichtig met het laten herstellen van een tand bij deze praktijk
In vier jaar tijd is bij mij twee keer dezelfde tand behandeld door twee verschillende tandartsen binnen deze praktijk. Beide keren ging het mis.
Ze gebruiken een techniek waarbij stiften (ankers) in het wortelkanaal worden geplaatst om een tand te herstellen. In het begin lijkt dit een goede oplossing, maar door normaal kauwen worden die stiften steeds dieper de wortel ingedrukt. Dat veroorzaakt schade aan het wortelkanaal en uiteindelijk een pijnlijke, serieuze ontsteking. Precies dat is bij mij twee keer gebeurd.
Ik heb eerder aangegeven dat ik de tand liever wilde laten trekken om dit te voorkomen, maar dat werd afgeraden. Er werd gezegd dat het trekken van de tand zou kunnen leiden tot het losraken van andere tanden. Ik heb dat advies gevolgd — en zit nu opnieuw met een ontsteking, zwelling, hoofdpijn en hevige pijn.
Wat ik onbegrijpelijk vind: dat deze techniek überhaupt wordt toegepast, terwijl bekend is dat dit géén duurzame oplossing is. De kans is groot dat mensen uiteindelijk tóch terugkomen met een ontsteking. En dat lijkt eerder regel dan uitzondering.
Ook belangrijk om te weten: deze praktijk heeft géén weekendopvang. Als het in het weekend misgaat (zoals bij mij), moet je naar de spoedzorg — en ook daar kun je niet zomaar binnenlopen. Je moet eerst een afspraak maken, wat in een acute situatie voor stress en vertraging zorgt.
Mijn advies: Vraag goed na welke techniek ze willen toepassen, wat de risico’s zijn op korte én lange termijn, en laat je niet onder druk zetten. Overweeg serieus een second opinion vóór je akkoord gaat met een ingreep.
De enige reden dat ik de service nog een 5 geef, is omdat ik op maandagochtend om 8:00 uur ben geholpen toen ik met een duidelijk ontstoken en opgezwollen gezicht aan de balie stond. Dat werd snel opgepakt, en daar ben ik wel dankbaar voor.
Maar echt geholpen voel je je niet. Er wordt een röntgenfoto gemaakt, je krijgt antibiotica en ibuprofen, en er wordt een nieuwe afspraak ingepland — alsof het probleem zich vanzelf wel oplost.
Andrea van Zalm
|Gulzige tandartspraktijken en erg duur en onpersoonlijk. Nee, nooit meer Tandartsenpraktijk Hoofddorp,erg duur en ik werd vaak onterecht belast met hoge rekeningen waar op
Handelingen stonden die nimmer verricht waren.Geen persoonlijke behandeling maar iedere keer een vreemde tandhulpje.
99% van de tandartsen zijn niet volledig gediplomeerd maar in opleiding en doen alleen maar tandsteen en niet noodzakelijke
Rontgenfotoos maken.Dan valt er weer wat te factureren.Erg op geld beluste tandarts die te gierig is om een glaasje water te laten spoelen.slechte service en onduidelijk tandartsbeleid.Proberen je van alles onterecht te berekenen.Nee nooit meer !
Evelyne Nusalim
|hoofddorp. onpersoonlijk behandeling. Pluspunten: snel. Minpunten: onpersoonlijk en te zuinig. Er is niet eens water om te spoelen.