I just want to say to the people who think to buy Siemens that they have to be careful! we bought our dishwasher 2 and half year ago .now it break down ...Fortunately, we still have the guaranty but what I want to tell is that the customer service is 0 ! first you need to wait 10 minutes on phone to be able to speak with someone after that they give you 2 weeks to wait for an appointment and say that a dishwasher who doesn't work is not an emergency so I waited this morning someone who comes to fix it and I don't know what's happened but they sent an email to say that I was not home ! not true, and now they give me 1 week more to wait ! I never see so bad customer service ! I really regret my Bosh
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
Annelies
|
De pannendrager van mijn gaskookplaat - losstaand van oven (ook Siemens), maar toch ingebouwd in aanrechtblad met bediening op oven - viel uit mijn handen en brak. De gaskookplaat dateert van 2001. De klantenservice van Siemens kon mij alleen adviseren over een nieuwe als zij beschikten over een E-nummer. Dat nummer was echter niet zichtbaar doordat de plaat ingebouwd was. Na heen en weer bellen met Bruynzeel die de keuken had geplaatst bleken zij in hun systeem nog de factuur te hebben bewaard en daarop stond het E-nummer van de gaskookplaat. Lang leve Bruynzeel!
Vervolgens adviseerde de medewerker van de klantenservice van Siemens mij een vervangende pannendrager voor een bedrag van 151,50 euro! Hij werd twee dagen later bezorgd en bleek niet te passen - hij paste niet eens op de gaskookplaat zelf.
Ik wilde hem terugsturen, maar volgens de site waren de retourkosten voor mijn eigen rekening!
Die heb ik betaald (6,95 euro), met grote boosheid, want de fout lag niet bij mij, maar bij het advies.
Ik heb een klacht ingediend en de portokosten teruggevraagd. Ben benieuwd of ze die terugstorten.
Dat is verworden van Siemens - nu Bosch - ooit kwalitatief goede apparatuur en kwalitatief goede klantenservice en nu een bedrijf, dat zijn eigen producten en deskundig advies van medewerkers niet meer vertrouwt en de kosten van retourzendingen dus maar bij de klanten legt.
Met zo'n klantenservice zou ik als ik andere keukenapparatuur nodig heb, een andere leverancier dan Siemens of Bosch gaan zoeken.
5.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
Jkoch
|
Onlangs via coolblue een siemens vaatwasser gekocht van ca 650.-
Deze zelf geïnstalleerd en dat ging makkelijk met de handleiding maar toch klopte die niet helemaal. Bovendien bleef het keukenpaneel vast te blijven zitten vanwege -uiteindelijk zelf na dagen nadenken en uitproberen - de glijviltjes welke zorgden voor net te veel wrijving. Zo kon het paneel niet helemaal zakken wanneer de deur open en weer dicht ging dmv het glijsysteem en hoorde je vaak een kraak geluId bij het openen van de deur.
Alvorens hier achter gekomen te zijn heb ik eerst met CB (Coolblue) gebeld. Die verwezen mij naar Siemens klantenservice. Daar werd meteen terug verwezen naar CB. Vervolgens weer naar Siemens gebeld. De technische ondersteuning zou er morgen zijn dus belde ik terug. Vervolgens was - de vlg dag- de afdeling schijnbaar net naar huis! Maandag erna weer gebeld, nu bleek er helemaal geen technische ondersteuning te zijn! Vervolgens probleem voor 3e keer uitgelegd en werd er gezegd dat het aan mijn keuken lag. De vaatwasser was alleen geschikt voor ikea keukens. Weer naar CB gebeld. De vaatwasser was toch echt geschikt voor mijn keuken! Wéér Siemens gebeld. "We kunnen een monteur langssturen. Kosten ca 115.-"
Dus...dan maar zelf proberen en een handige oom ingeschakeld die het probleem heeft opgelost.
Het probleem stelde dus eigenlijk niet veel voor. Dat je dan eerst uren aan de telefoon zit en van het kastje (CB ) naar de muur (siemens ) wordt gestuurd vind ik echt slecht. Niemand die er verstand van zaken heeft en zelfs onzin verkopen over diensten die er niet blijken te zijn. Zeer zeer trieste belabberde service.
4.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
Bram W
|
Ik mijn nieuwe keuken (maart 2017) zitten 5 producten uit het topsegment van Siemens. Het verbaasde me daarom dat er gisteren een storing (531) optrad uit het niets (zaten te eten toen hij piepte). Ook een uur de stroom eraf zorgde niet voor een reset. Meteen deze ochtend om 0800 de servicelijn gebeld ik de hoop binnen een paar uur een monteur langs te hebben die het kostenloos zou maken. Niets is minder waar: TOT 11 SEPTEMBER MOET IK WACHTEN!! Zal ik onze kinderen van 1 en 4 maar vertellen dat ze 2 weken geen warm eten krijgen? Of moeten we elke avond uit eten? Dat laatste is prima, maar maak dan even 700 euro onkostenvergoeding over. Schandalige service van een A-merk!
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
Van der Hout
|
2 Siemens vaatwasser een jaar geleden aangeschaft, meest geavanceerd. Deze ingezet op een klein kantoor, dagelijks 4-5 personen voornamelijk koffie kopjes en lepels en borden. Na een half jaar bij beide machines zelfde storring. Siemens gebeld 3 dagen later monteur die ons vertelde dat we voortaan maar een half vaatwasblokje per keer moesten gebruiken. 1 machine uit coulance gemaakt voor de andere moesten we dik betalen nogmaals zelfde storring. Na een maand of twee wederom zelfde storring bij een van de machines. Siemens gebeld, monteur geweest advies 2 nieuwe aanschaffen met minder opties, deze uitgebreide kon het werk niet aan. Klacht ingediend bij de service van Siemens en daar gehoord dat zij niets voor ons konden betekenen. Dat is toch raar de machines doen licht werk en blijken binnen 1 jaar al afgeschreven te worden. Wij zijn zeer teleurgesteld door het merk Siemens en raden ieder aan twee keer na te denken voordat je tot aanschaf van dit type vaatwasser over te gaan
20 Reviews Plaats review
Virginie Benichou
|I just want to say to the people who think to buy Siemens that they have to be careful! we bought our dishwasher 2 and half year ago .now it break down ...Fortunately, we still have the guaranty but what I want to tell is that the customer service is 0 ! first you need to wait 10 minutes on phone to be able to speak with someone after that they give you 2 weeks to wait for an appointment and say that a dishwasher who doesn't work is not an emergency so I waited this morning someone who comes to fix it and I don't know what's happened but they sent an email to say that I was not home ! not true, and now they give me 1 week more to wait ! I never see so bad customer service ! I really regret my Bosh
Annelies
|De pannendrager van mijn gaskookplaat - losstaand van oven (ook Siemens), maar toch ingebouwd in aanrechtblad met bediening op oven - viel uit mijn handen en brak. De gaskookplaat dateert van 2001. De klantenservice van Siemens kon mij alleen adviseren over een nieuwe als zij beschikten over een E-nummer. Dat nummer was echter niet zichtbaar doordat de plaat ingebouwd was. Na heen en weer bellen met Bruynzeel die de keuken had geplaatst bleken zij in hun systeem nog de factuur te hebben bewaard en daarop stond het E-nummer van de gaskookplaat. Lang leve Bruynzeel!
Vervolgens adviseerde de medewerker van de klantenservice van Siemens mij een vervangende pannendrager voor een bedrag van 151,50 euro! Hij werd twee dagen later bezorgd en bleek niet te passen - hij paste niet eens op de gaskookplaat zelf.
Ik wilde hem terugsturen, maar volgens de site waren de retourkosten voor mijn eigen rekening!
Die heb ik betaald (6,95 euro), met grote boosheid, want de fout lag niet bij mij, maar bij het advies.
Ik heb een klacht ingediend en de portokosten teruggevraagd. Ben benieuwd of ze die terugstorten.
Dat is verworden van Siemens - nu Bosch - ooit kwalitatief goede apparatuur en kwalitatief goede klantenservice en nu een bedrijf, dat zijn eigen producten en deskundig advies van medewerkers niet meer vertrouwt en de kosten van retourzendingen dus maar bij de klanten legt.
Met zo'n klantenservice zou ik als ik andere keukenapparatuur nodig heb, een andere leverancier dan Siemens of Bosch gaan zoeken.
Rosie
|Jkoch
|Onlangs via coolblue een siemens vaatwasser gekocht van ca 650.-
Deze zelf geïnstalleerd en dat ging makkelijk met de handleiding maar toch klopte die niet helemaal. Bovendien bleef het keukenpaneel vast te blijven zitten vanwege -uiteindelijk zelf na dagen nadenken en uitproberen - de glijviltjes welke zorgden voor net te veel wrijving. Zo kon het paneel niet helemaal zakken wanneer de deur open en weer dicht ging dmv het glijsysteem en hoorde je vaak een kraak geluId bij het openen van de deur.
Alvorens hier achter gekomen te zijn heb ik eerst met CB (Coolblue) gebeld. Die verwezen mij naar Siemens klantenservice. Daar werd meteen terug verwezen naar CB. Vervolgens weer naar Siemens gebeld. De technische ondersteuning zou er morgen zijn dus belde ik terug. Vervolgens was - de vlg dag- de afdeling schijnbaar net naar huis! Maandag erna weer gebeld, nu bleek er helemaal geen technische ondersteuning te zijn! Vervolgens probleem voor 3e keer uitgelegd en werd er gezegd dat het aan mijn keuken lag. De vaatwasser was alleen geschikt voor ikea keukens. Weer naar CB gebeld. De vaatwasser was toch echt geschikt voor mijn keuken! Wéér Siemens gebeld. "We kunnen een monteur langssturen. Kosten ca 115.-"
Dus...dan maar zelf proberen en een handige oom ingeschakeld die het probleem heeft opgelost.
Het probleem stelde dus eigenlijk niet veel voor. Dat je dan eerst uren aan de telefoon zit en van het kastje (CB ) naar de muur (siemens ) wordt gestuurd vind ik echt slecht. Niemand die er verstand van zaken heeft en zelfs onzin verkopen over diensten die er niet blijken te zijn. Zeer zeer trieste belabberde service.
Bram W
|Ik mijn nieuwe keuken (maart 2017) zitten 5 producten uit het topsegment van Siemens. Het verbaasde me daarom dat er gisteren een storing (531) optrad uit het niets (zaten te eten toen hij piepte). Ook een uur de stroom eraf zorgde niet voor een reset. Meteen deze ochtend om 0800 de servicelijn gebeld ik de hoop binnen een paar uur een monteur langs te hebben die het kostenloos zou maken. Niets is minder waar: TOT 11 SEPTEMBER MOET IK WACHTEN!! Zal ik onze kinderen van 1 en 4 maar vertellen dat ze 2 weken geen warm eten krijgen? Of moeten we elke avond uit eten? Dat laatste is prima, maar maak dan even 700 euro onkostenvergoeding over. Schandalige service van een A-merk!
Van der Hout
|2 Siemens vaatwasser een jaar geleden aangeschaft, meest geavanceerd. Deze ingezet op een klein kantoor, dagelijks 4-5 personen voornamelijk koffie kopjes en lepels en borden. Na een half jaar bij beide machines zelfde storring. Siemens gebeld 3 dagen later monteur die ons vertelde dat we voortaan maar een half vaatwasblokje per keer moesten gebruiken. 1 machine uit coulance gemaakt voor de andere moesten we dik betalen nogmaals zelfde storring. Na een maand of twee wederom zelfde storring bij een van de machines. Siemens gebeld, monteur geweest advies 2 nieuwe aanschaffen met minder opties, deze uitgebreide kon het werk niet aan. Klacht ingediend bij de service van Siemens en daar gehoord dat zij niets voor ons konden betekenen. Dat is toch raar de machines doen licht werk en blijken binnen 1 jaar al afgeschreven te worden. Wij zijn zeer teleurgesteld door het merk Siemens en raden ieder aan twee keer na te denken voordat je tot aanschaf van dit type vaatwasser over te gaan