Al jaren vaste klant bij ergra. Vandaag de winkel aan de Frederik Hendriklaan bezocht en goed geslaagd. Maar ik wil wel iets kwijt. Wat een nare verkoopster. Ik werd behandeld alsof ik een bril in mijn tas ging stoppen. Echt heel naar! De verkoopster gluurde zelfs om het hoekje toen ze achter mijn bril ging stellen. Ik ben al jaren klant en de brillen zitten op slot. Echt een hele nare smaak aan over gehouden.
4.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
M.A. Donderwinkel
|
Ik ben zwaar teleurgesteld in deze firma en de medewerkers. Ik ben in het ziekenhuis in Hengelo behandeld door een meneer die me beloofde dat het zien van mij echt beter zou worden. Hij heeft metingen verricht en me zelfs een montuur aangeprezen. Ik zou over veertien dagen terugkomen. Dolgelukkig ging ik dus naar huis. Na veertien dagen werd de loepbril opgezet en de pootjes werden iets gebogen. Dit zou helpen! Mijn reactie: "Oh, wat kan ik moeilijk zien; ik me me nu echt op de tekst richten wil ik duidelijk kunnen lezen!" "Dat kost enige gewenning, maar over veertien dagen mag u terugkomen. Aanpassingen kunnen dan nog gebeuren", vertelde de opticien/optometrist. Ik ben met die bril naar huis gegaan, maar kon er heel slecht door zien; hoe ik het ook probeerde, deze bril irriteerde me. Na veertien dagen ben ik opnieuw naar het ziekenhuis in Hengelo gegaan en de klacht daar uitgesproken. Weer merkte de opticien/optometrist op: "U moet er echt aan wennen, want dit is echt de juiste bril voor u!" Hoe ik me ook probeerde te uiten, er werd niet naar mij geluisterd. Natuurlijk... ik werd wel gehoord, maar er werd niets op uit gedaan. Ik mocht medio augustus weer terugkomen.
Ik was zo kwaad, ik heb de bril van hen in de prullenbak gegooid. Nu draag ik er een van Specsavers en die bevalt heel, heel, heel goed. Hoe is dat mogelijk?
Veel plezier met het geld dat u van ziektekostenverzekeraar Menzis hebt mogen ontvangen! Ik vind het schandalig! Over klantvriendelijkheid gesproken!
Nooit naar toe gaan!
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Tom Goodwin
|
I would not return to this shop and feel I should warn others against going there, when there are so many reputable, opticians nearby which do not feel the need to rip off their customers.
I was very disappointed with the service of Ergra on Van Houtemanstraat.
I took my son’s sunglasses in as they needed a tiny screw (3mm long) and nut replaced.
I asked how much it would cost and I was told,
‘Very little, perhaps even nothing’.
They said they would call me when they had done it.
Three days passed, and they hadn’t called, so I called them and was told I could collect the glasses.
So far, so forgiveable.
Imagine my disappointment then, when I was asked to pay €7.50. This equates to 25% of the cost of the glasses, to replace a one tiny screw!
I would strongly urge anyone thinking of buying from this shop to look elsewhere. There are plenty of other opticians who do not feel the need to lie to their customers and cheat them out of money.
You have been warned.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
AgM
|
Great service: they will take all the time they need to examine your vision and ask you to come again at no extra charges to confirm the diagnosis. Mr Dekker is very knowledgeable and it is very reassuring. My eyes are difficult to measure and I often ended up with inadequate glasses, so I am extremely relieved to have found someone who will take the challenge. Even though measuring my sight took us two rounds of 1+ hour each time, Mr Dekker showed no sign of impatience and readily moved on to advising me on the frames, again not an easy task. I was impressed by his tact and good sense and readiness to go and look for yet another pair that might flatter me. He went as far as filming me in the different frames just to show me how other people would see me, as opposed to how I see myself in the mirror. He offered to order a special pair for me just to make sure the size is ideal, as opposed to selling me whatever was available on the shelves. Awesome. Kind. Experienced. Knows his profession and enjoys it, clearly. The shop is spacious and tastefully furnished and there is a neat garden behind just for you to go out and see how I would look in those frames in the daylight!
4 Reviews Plaats review
L. Matroos
|Al jaren vaste klant bij ergra. Vandaag de winkel aan de Frederik Hendriklaan bezocht en goed geslaagd. Maar ik wil wel iets kwijt. Wat een nare verkoopster. Ik werd behandeld alsof ik een bril in mijn tas ging stoppen. Echt heel naar! De verkoopster gluurde zelfs om het hoekje toen ze achter mijn bril ging stellen. Ik ben al jaren klant en de brillen zitten op slot. Echt een hele nare smaak aan over gehouden.
M.A. Donderwinkel
|Ik ben zwaar teleurgesteld in deze firma en de medewerkers. Ik ben in het ziekenhuis in Hengelo behandeld door een meneer die me beloofde dat het zien van mij echt beter zou worden. Hij heeft metingen verricht en me zelfs een montuur aangeprezen. Ik zou over veertien dagen terugkomen. Dolgelukkig ging ik dus naar huis. Na veertien dagen werd de loepbril opgezet en de pootjes werden iets gebogen. Dit zou helpen! Mijn reactie: "Oh, wat kan ik moeilijk zien; ik me me nu echt op de tekst richten wil ik duidelijk kunnen lezen!" "Dat kost enige gewenning, maar over veertien dagen mag u terugkomen. Aanpassingen kunnen dan nog gebeuren", vertelde de opticien/optometrist. Ik ben met die bril naar huis gegaan, maar kon er heel slecht door zien; hoe ik het ook probeerde, deze bril irriteerde me. Na veertien dagen ben ik opnieuw naar het ziekenhuis in Hengelo gegaan en de klacht daar uitgesproken. Weer merkte de opticien/optometrist op: "U moet er echt aan wennen, want dit is echt de juiste bril voor u!" Hoe ik me ook probeerde te uiten, er werd niet naar mij geluisterd. Natuurlijk... ik werd wel gehoord, maar er werd niets op uit gedaan. Ik mocht medio augustus weer terugkomen.
Ik was zo kwaad, ik heb de bril van hen in de prullenbak gegooid. Nu draag ik er een van Specsavers en die bevalt heel, heel, heel goed. Hoe is dat mogelijk?
Veel plezier met het geld dat u van ziektekostenverzekeraar Menzis hebt mogen ontvangen! Ik vind het schandalig! Over klantvriendelijkheid gesproken!
Nooit naar toe gaan!
Tom Goodwin
|I would not return to this shop and feel I should warn others against going there, when there are so many reputable, opticians nearby which do not feel the need to rip off their customers.
I was very disappointed with the service of Ergra on Van Houtemanstraat.
I took my son’s sunglasses in as they needed a tiny screw (3mm long) and nut replaced.
I asked how much it would cost and I was told,
‘Very little, perhaps even nothing’.
They said they would call me when they had done it.
Three days passed, and they hadn’t called, so I called them and was told I could collect the glasses.
So far, so forgiveable.
Imagine my disappointment then, when I was asked to pay €7.50. This equates to 25% of the cost of the glasses, to replace a one tiny screw!
I would strongly urge anyone thinking of buying from this shop to look elsewhere. There are plenty of other opticians who do not feel the need to lie to their customers and cheat them out of money.
You have been warned.
AgM
|Great service: they will take all the time they need to examine your vision and ask you to come again at no extra charges to confirm the diagnosis. Mr Dekker is very knowledgeable and it is very reassuring. My eyes are difficult to measure and I often ended up with inadequate glasses, so I am extremely relieved to have found someone who will take the challenge. Even though measuring my sight took us two rounds of 1+ hour each time, Mr Dekker showed no sign of impatience and readily moved on to advising me on the frames, again not an easy task. I was impressed by his tact and good sense and readiness to go and look for yet another pair that might flatter me. He went as far as filming me in the different frames just to show me how other people would see me, as opposed to how I see myself in the mirror. He offered to order a special pair for me just to make sure the size is ideal, as opposed to selling me whatever was available on the shelves. Awesome. Kind. Experienced. Knows his profession and enjoys it, clearly. The shop is spacious and tastefully furnished and there is a neat garden behind just for you to go out and see how I would look in those frames in the daylight!