***. De prijs wordt na de offerte bij het inmeten verder opgedreven. Het bedriegen van ouderen is zo gewoon dat ze het zelf niet meer door hebben. € 372 voor het meenemen van 2 rollen zeil. € 129,- voor niet geplakt tape. Het teruggeven van het ten onrechte in rekening brengen bedrag is tegen het principe van Roobol. Ze blijven volharden dat er voor getekend is dus aangenomen werk. En dat de tape wel zou zijn geplakt terwijl het er niet zit.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
lucienne van de ven buschgens
|
goed personeel weet waar ze het over hebben erg klantvriendelijk
8.5
0
Remy
|
Op 31 januari 2014 hebben wij bij Roobol in Capelle aan den IJssel een offerte laten aanmaken en geaccepteerd voor het leggen van nieuw tapijt op de gehele eerste verdieping, 2e verdieping zeil en bestaand tapijt van mijn oma. Bij het plaatsen van de order is ons aangegeven dat Roobol geen garantie geeft op bestaand tapijt, wat wij hebben geaccepteerd.
Voor de inmeetafspraak hebben wij besloten om op de eerste verdieping vloerverwarming te monteren. Ook de aannemer was niet in staat om de trappen lijmvrij op te leveren. Dit heeft geleid tot een aanpassing van de order, namelijk het stofferen van de trappen met ondertapijt en laten vervallen van ondertapijt op de 1e verdieping. Hierbij wil ik opmerken dat de aanbieding met ondertapijt was, dus dat hier een voordeel ontstaat voor Roobol.
De afspraak voor het leggen van het tapijt was dinsdag 8 juli. Wij werden vrijdag 4 juli geinformeerd dat het vinyl dat wij hadden uitgekozen niet meer leverbaar was. Wij hebben dezelfde dag nog een B-keuze kunnen maken.
Op 8 juli zijn mijn vader en ik om 6:30 begonnen om de gehele 1e en 2e verdieping op te ruimen. Ons huis wordt opgeknapt door een aannemer, dus er was op dat moment al hard gewerkt door de aannemer om alles zo schoon mogelijk achter te laten. De stoffeerders hadden direct opmerkingen over de volgende onderwerpen:
- voor kleine oneffenheden vanwege de vloerverwarming op de eerste verdieping moet ik direct een formulier voor vrijwaarding ondertekenen
- op de eerste verdieping waren kleine spijkertjes van het vorige tapijt, de stoffeerders weigerde hier zelf actie op te ondernemen. Mijn vader en ik hebben zelf de spijkertjes in de vloer geslagen.
- Het oude tapijt was in de ogen van de stoffeerders belachelijk om te leggen
- De schilder die aanwezig was vanuit de aannemer kreeg direct opmerkingen met de vraag wanneer hij weg ging, terwijl ze elkaar niet de weg liepen.
- de stoffeerders maakten overal issues van
Naar aanleiding van de bovengenoemde issues heb ik direct contact opgenomen met Roobol Capelle om dit te bespreken, dat ik zeer ontevreden ben over de houding van de stoffeerders.
Na het 'afronden' van de werkzaamheden door de stoffeerders hebben wij de volgende zaken geconstateerd:
- restant tapijt is niet afgevoerd
- snijresten zijn niet opgeruimd
- missen van strip voor afwerking 1e verdieping bij rand trap
- missen van strip voor afwerking 2e verdieping voor overgang trap naar vinyl
- missen van strip voor afwerking 2e verdieping voor overgang oud tapijt en vinyl
- afwerking tussen oud tapijt en vinyl op 2e verdieping. Deze moest ik maar laten oplossen door de aannemer.
- oud tapijt was alleen op 'maat' gesneden, maar niet gespannen en niet netjes aan elkaar geplakt. Ziet er niet uit!
Naar aanleiding van de bovenstaande klachten ik heb contact opgenomen met Roobol Capelle aan den IJssel waarin heb aangegeven dat ik heel boos ben over de geleverde dienst en de afwerking daarvan. Initieel zou de servicemedewerker pas na meer dan een week kunnen komen, uiteindelijk is afgesproken dat deze nog dezelfde week kon komen kijken.
Na de beoordeling van de servicemedewerker en een gesprek met de winkel is tot de volgende deeloplossing gekomen:
- afwerkstrip leggen op de 1e verdieping
- afwerkstrip leggen op de 2e verdieping bovenaan trap
- afwerken en leggen afwerkstrip tusssen oud tapijt en vinyl
- spannen door middel van latjes van oud tapijt
Hierbij was het voorstel van Roobol dat de afwerkstrips door ons betaald zouden worden, de overige zaken niet. Op 16 juli kwam dezelfde stoffeerder om te afgesproken werkzaamheden uit te voeren. Wij weigerde om het bestaande tapijt te spannen. Hij was van mening dat het oordeel van de servicemedewerker niet correct was en dat de servicemedewerker geen verstand van zaken had. Ik heb aangegeven dat hij zijn werkzaamheden maar moest uitvoeren wat hij kon, maar dat ik niet met hem verder meer in discussie ga. Ik heb direct contact gezocht met de winkel om de ontstane situatie te bespreken. Als mogelijke oplossing is aangeboden om nieuw tapijt uit te zoeken en de legkosten voor bestaand tapijt (ongeveer 100 EUR) in mindering te brengen.
3 Reviews Plaats review
J. vd Ploeg
|***. De prijs wordt na de offerte bij het inmeten verder opgedreven. Het bedriegen van ouderen is zo gewoon dat ze het zelf niet meer door hebben. € 372 voor het meenemen van 2 rollen zeil. € 129,- voor niet geplakt tape. Het teruggeven van het ten onrechte in rekening brengen bedrag is tegen het principe van Roobol. Ze blijven volharden dat er voor getekend is dus aangenomen werk. En dat de tape wel zou zijn geplakt terwijl het er niet zit.
lucienne van de ven buschgens
|goed personeel weet waar ze het over hebben erg klantvriendelijk
Remy
|Op 31 januari 2014 hebben wij bij Roobol in Capelle aan den IJssel een offerte laten aanmaken en geaccepteerd voor het leggen van nieuw tapijt op de gehele eerste verdieping, 2e verdieping zeil en bestaand tapijt van mijn oma. Bij het plaatsen van de order is ons aangegeven dat Roobol geen garantie geeft op bestaand tapijt, wat wij hebben geaccepteerd.
Voor de inmeetafspraak hebben wij besloten om op de eerste verdieping vloerverwarming te monteren. Ook de aannemer was niet in staat om de trappen lijmvrij op te leveren. Dit heeft geleid tot een aanpassing van de order, namelijk het stofferen van de trappen met ondertapijt en laten vervallen van ondertapijt op de 1e verdieping. Hierbij wil ik opmerken dat de aanbieding met ondertapijt was, dus dat hier een voordeel ontstaat voor Roobol.
De afspraak voor het leggen van het tapijt was dinsdag 8 juli. Wij werden vrijdag 4 juli geinformeerd dat het vinyl dat wij hadden uitgekozen niet meer leverbaar was. Wij hebben dezelfde dag nog een B-keuze kunnen maken.
Op 8 juli zijn mijn vader en ik om 6:30 begonnen om de gehele 1e en 2e verdieping op te ruimen. Ons huis wordt opgeknapt door een aannemer, dus er was op dat moment al hard gewerkt door de aannemer om alles zo schoon mogelijk achter te laten. De stoffeerders hadden direct opmerkingen over de volgende onderwerpen:
- voor kleine oneffenheden vanwege de vloerverwarming op de eerste verdieping moet ik direct een formulier voor vrijwaarding ondertekenen
- op de eerste verdieping waren kleine spijkertjes van het vorige tapijt, de stoffeerders weigerde hier zelf actie op te ondernemen. Mijn vader en ik hebben zelf de spijkertjes in de vloer geslagen.
- Het oude tapijt was in de ogen van de stoffeerders belachelijk om te leggen
- De schilder die aanwezig was vanuit de aannemer kreeg direct opmerkingen met de vraag wanneer hij weg ging, terwijl ze elkaar niet de weg liepen.
- de stoffeerders maakten overal issues van
Naar aanleiding van de bovengenoemde issues heb ik direct contact opgenomen met Roobol Capelle om dit te bespreken, dat ik zeer ontevreden ben over de houding van de stoffeerders.
Na het 'afronden' van de werkzaamheden door de stoffeerders hebben wij de volgende zaken geconstateerd:
- restant tapijt is niet afgevoerd
- snijresten zijn niet opgeruimd
- missen van strip voor afwerking 1e verdieping bij rand trap
- missen van strip voor afwerking 2e verdieping voor overgang trap naar vinyl
- missen van strip voor afwerking 2e verdieping voor overgang oud tapijt en vinyl
- afwerking tussen oud tapijt en vinyl op 2e verdieping. Deze moest ik maar laten oplossen door de aannemer.
- oud tapijt was alleen op 'maat' gesneden, maar niet gespannen en niet netjes aan elkaar geplakt. Ziet er niet uit!
Naar aanleiding van de bovenstaande klachten ik heb contact opgenomen met Roobol Capelle aan den IJssel waarin heb aangegeven dat ik heel boos ben over de geleverde dienst en de afwerking daarvan. Initieel zou de servicemedewerker pas na meer dan een week kunnen komen, uiteindelijk is afgesproken dat deze nog dezelfde week kon komen kijken.
Na de beoordeling van de servicemedewerker en een gesprek met de winkel is tot de volgende deeloplossing gekomen:
- afwerkstrip leggen op de 1e verdieping
- afwerkstrip leggen op de 2e verdieping bovenaan trap
- afwerken en leggen afwerkstrip tusssen oud tapijt en vinyl
- spannen door middel van latjes van oud tapijt
Hierbij was het voorstel van Roobol dat de afwerkstrips door ons betaald zouden worden, de overige zaken niet. Op 16 juli kwam dezelfde stoffeerder om te afgesproken werkzaamheden uit te voeren. Wij weigerde om het bestaande tapijt te spannen. Hij was van mening dat het oordeel van de servicemedewerker niet correct was en dat de servicemedewerker geen verstand van zaken had. Ik heb aangegeven dat hij zijn werkzaamheden maar moest uitvoeren wat hij kon, maar dat ik niet met hem verder meer in discussie ga. Ik heb direct contact gezocht met de winkel om de ontstane situatie te bespreken. Als mogelijke oplossing is aangeboden om nieuw tapijt uit te zoeken en de legkosten voor bestaand tapijt (ongeveer 100 EUR) in mindering te brengen.